Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Скорости и съединител

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Скорости и съединител

    Моля за малко инфо по-старшите в бранша с ремонтите, Предстои ми отваряне на съединител поради теч на масло от семерината на кол. вал. Та въпроса ми е как се разкача скоростния лост и лоста на раздатката? Предварително благодаря!

  • #2
    От: Скорости и съединител

    Колега, помисли по следния въпрос: За да свалиш кутията трябва да свалиш ауспуха, предния кардан, задния кардан, жилото на съединителя, опорната греда със задния тампон, лостовете за скоростите и масата. После трябва да свалиш притискателя със съединителя. Зад мотора се образува една тъмна дупка в която трябва да се навреш за да смениш семеринга. После от същата дупка трябва да центроваш феродовия диск за да успееш да нахлузиш амбряжната ос. За мен това е много гадна работа. Вече два пъти ми се налага да отцепвам мотора от скоростите, а сега ми предстои трети път. Свалянето на мотора, вместо на скоростите е в пъти по-лесна задача.
    Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
    Най-добрите ми спомени са предстоящите!

    Коментар


    • #3
      От: Скорости и съединител

      Въобще не си прав.Никакъв ауспух или мотор.Става за около четири часа сваляне и качване.Правил съм го 4 пъти.Първо сваляш металните кори ако имаш такива.После източваш маслото на скорости и раздатка поотделно,щото като се махнеше единия кардан,не помня кой-изтича на земята.Сваляш двата кардана-на по четири болта всеки,но бележи отзад,само задния-има възможни две положения.След това отвиваш петте болта,закрепващи скорости за мотор,два болта за стартера.Жилото на съединителя се охлабва отгоре,под капака до шофьорското място и отдолу излиза много лесно.След това откачаш буксите на скоростите и раздатката-за задна и 4х4.Махаш и маркучето ма отдушника-масления.Между скорости и раздатка има междинен блок,на който е монтиран тампон,захващащ ги за гредата,на 2 гайки-развиваш и тях.Самите лостове-на раздатката първо,се отвиват 4 болта 12-ки,със звездогайчен,между купето и самата раздатка.Като ги развиеш,лоста го вдигаш нагоре и остава да се крепи на гумения обезшумителен маншон.Поглеждайки към лоста на скоростите откъм задния диф,се виждат три болта 14-ки,завити в посока мотора.Отвиваш тях,и тук е най-гадното-лягайки под колата,с глава към мотора и крака към задния диф,бъркайки от дясната страна над скоростите,ще напипаш хоризонтално завит болт12-ка.Отвива се с камък и тричотка по малко.След всичко това,скоростите ще се крепят само на средната греда при тампона.Подпираш ги с крик,отвиваш гредата-тя е на 8 болта-по 4 отвсяка страна,махаш я и скоростите остават да се крепят само на опашката и там,където си подпрял.Изтегляш ги към задния диф-около10см. и си готов-скоростите са долу.Като отвиеш и съединителя,за смяна на семеринга имаш много масто.За да напаснеш обратно съединителя лесно,използвай опашка от някой сервиз или най обикновено желязо с нейните размери. Ако те интересува нещо друго-питай.Имам дори едни скорости с раздатка,мога да ти снимам нещо.Снимка на монтиран семеринг също имам.

      Коментар


      • #4
        От: Скорости и съединител

        Намерих снимка-първо червените и махаш лоста на раздатката,после зеления и гадния жълтНатиснете снимката за да я уголемите

Име:19092012752.jpg
Прегледи:1
Размер:123.2 КБ
ID:5485471

        Коментар


        • #5
          От: Скорости и съединител

          колеги и аз 5 пъти свалях кутията и пак ще я свалям, махам само лоста на скоростите от зегерката отгоре разбиваш маншона на скоростния лост /6 болта -6 мм/ и после махам зегерката на лоста и той излиза с пружината

          Коментар


          • #6
            От: Скорости и съединител

            До Сашо2:
            -Колега,преди 2-3дни отворих нова тема за задна скорост на Фероза в раздел разни.Може би не съм я поснал където трябва,но виждам че я четат,а отговори на въпросите зададени от мен за сега няма.
            Виждам от тази тема че си навътре с демонтажа на скоростите,което ме навежда на мисълта че може да ми помогнеш и на мен при положение че си запознат.С две думи:
            -Прибирайки се от София ми е изпаднал един болт от скоростите и след като пристигнах в родния си град установих че нямам задна скорост.Отидох до моя майстор,където установихме че липсва един болт от скоростите от където изтичаше масло и за да не го изхвърля от там завихме къс болт за да мога да се движа.
            Можеш ли да ми кажеш какъв е този болт(фиксатор ли е),и дали ако намеря същия след поставянето задната ще дойде,или трябва да свалям и да цепя скоростите за да оправя проблема.
            Предварително ти благодаря за отговора.

            Коментар


            • #7
              От: Скорости и съединител

              Въобще не си прав.Никакъв ауспух или мотор.Става за около четири часа сваляне и качване.Правил съм го 4 пъти.Първо сваляш металните кори ако имаш такива.После източваш маслото на скорости и раздатка поотделно,щото като се махнеше единия кардан,не помня кой-изтича на земята.Сваляш двата кардана-на по четири болта всеки,но бележи отзад,само задния-има възможни две положения.След това отвиваш петте болта,закрепващи скорости за мотор,два болта за стартера.Жилото на съединителя се охлабва отгоре,под капака до шофьорското място и отдолу излиза много лесно.След това откачаш буксите на скоростите и раздатката-за задна и 4х4.Махаш и маркучето ма отдушника-масления.Между скорости и раздатка има междинен блок,на който е монтиран тампон,захващащ ги за гредата,на 2 гайки-развиваш и тях.Самите лостове-на раздатката първо,се отвиват 4 болта 12-ки,със звездогайчен,между купето и самата раздатка.Като ги развиеш,лоста го вдигаш нагоре и остава да се крепи на гумения обезшумителен маншон.Поглеждайки към лоста на скоростите откъм задния диф,се виждат три болта 14-ки,завити в посока мотора.Отвиваш тях,и тук е най-гадното-лягайки под колата,с глава към мотора и крака към задния диф,бъркайки от дясната страна над скоростите,ще напипаш хоризонтално завит болт12-ка.Отвива се с камък и тричотка по малко.След всичко това,скоростите ще се крепят само на средната греда при тампона.Подпираш ги с крик,отвиваш гредата-тя е на 8 болта-по 4 отвсяка страна,махаш я и скоростите остават да се крепят само на опашката и там,където си подпрял.Изтегляш ги към задния диф-около10см. и си готов-скоростите са долу.Като отвиеш и съединителя,за смяна на семеринга имаш много масто.За да напаснеш обратно съединителя лесно,използвай опашка от някой сервиз или най обикновено желязо с нейните размери. Ако те интересува нещо друго-питай.Имам дори едни скорости с раздатка,мога да ти снимам нещо.Снимка на монтиран семеринг също имам.
              Това за мен ли се отнася?
              Гледам, че си компетентен. Личи си, че си се ровил по автомобилите. Всичко, което си написал в дългия си пост е вярно. ОБАЧЕ:
              Не случайно в началото съм написал "ПОМИСЛИ"!!! Всички тука много добре разбрахме, че си свалял скорости на Фероза, даже вероятно не веднъж. Ако беше толкова лесно поста ти нямаше да е толкоз дълъг. И ако наистина помислиш какво точно е нужно за сваляне на мотора и вземеш да го опишеш в един пост ще се изненадаш, че е станал много кратък. Преди 15 - 20 години най-вероятно съм звучал точно като теб, но със сигурност вече нямам толкова енергия и предпочитам малко да помисля преди да скоча в дълбокото.
              Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
              Най-добрите ми спомени са предстоящите!

              Коментар


              • #8
                От: Скорости и съединител

                Първоначално публикуван от sobax Преглед на мнение
                Това за мен ли се отнася?
                Гледам, че си компетентен. Личи си, че си се ровил по автомобилите. Всичко, което си написал в дългия си пост е вярно. ОБАЧЕ:
                Не случайно в началото съм написал "ПОМИСЛИ"!!! Всички тука много добре разбрахме, че си свалял скорости на Фероза, даже вероятно не веднъж. Ако беше толкова лесно поста ти нямаше да е толкоз дълъг. И ако наистина помислиш какво точно е нужно за сваляне на мотора и вземеш да го опишеш в един пост ще се изненадаш, че е станал много кратък. Преди 15 - 20 години най-вероятно съм звучал точно като теб, но със сигурност вече нямам толкова енергия и предпочитам малко да помисля преди да скоча в дълбокото.
                Поста е дълъг,защото всичко съм описал и нищо не липсва.Сигурен съм,че да свалиш двигателя и да го опишеш е доста по-дълъг списък.Опашката на скоростите сам каза,че се напасва,тя стърчи около 10 см. и за да я вкараш,трябва да връткаш целия мотор,тежащ поне 4 пъти повече, насам-натам,но главно напред.А оттам следва да махнеш и радиатора,виското,хидравликата,както ти каза-генерацията,предния капак дори,че мотора е голям,бензинопроводи,газ ако имаш,въздушната система,електрическата...колкото и да го мисля,трябва да съм доста по-здрав.Пък трябва и скрипец за мотора.Освен това,като махнеш мотора,скоростите вече ще се крепят само на един тампон-на гредата и ще увиснат,и за да напаснеш обратно опашката,ще ти трябват трима души най-малко.Май отиваме на доста по-сложна операция.Забравих,че можеш да свалиш първо раздатката и после скоростите-поотделно.Втози случай не ти трябва помощ,дори може и без крик
                Последно редактирано от сашо2; 27-05-13, 18:23.

                Коментар


                • #9
                  От: Скорости и съединител

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC00725.jpg
Прегледи:1
Размер:170.3 КБ
ID:5486175
                  Първоначално публикуван от буклас Преглед на мнение
                  До Сашо2:
                  -Колега,преди 2-3дни отворих нова тема за задна скорост на Фероза в раздел разни.Може би не съм я поснал където трябва,но виждам че я четат,а отговори на въпросите зададени от мен за сега няма.
                  Виждам от тази тема че си навътре с демонтажа на скоростите,което ме навежда на мисълта че може да ми помогнеш и на мен при положение че си запознат.С две думи:
                  -Прибирайки се от София ми е изпаднал един болт от скоростите и след като пристигнах в родния си град установих че нямам задна скорост.Отидох до моя майстор,където установихме че липсва един болт от скоростите от където изтичаше масло и за да не го изхвърля от там завихме къс болт за да мога да се движа.
                  Можеш ли да ми кажеш какъв е този болт(фиксатор ли е),и дали ако намеря същия след поставянето задната ще дойде,или трябва да свалям и да цепя скоростите за да оправя проблема.
                  Предварително ти благодаря за отговора.
                  Можеш ли да маркираш на снимката кой болт липсва,камбанатана снимката е отляво.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Скорости и съединител

                    Не мога да го маркирам защото не зная как,но от двете издатини от долната страна на скоростната кутия болта е в дясната издатина,или каквото се е намирало вътре в резбата.
                    Благодаря ти че си се постарал и си ми отговорил даже и с приложена снимка.
                    Надявам се да ме разбереш за кое става въпрос.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Скорости и съединител

                      Първоначално публикуван от буклас Преглед на мнение
                      До Сашо2:
                      -Колега,преди 2-3дни отворих нова тема за задна скорост на Фероза в раздел разни.Може би не съм я поснал където трябва,но виждам че я четат,а отговори на въпросите зададени от мен за сега няма.
                      Виждам от тази тема че си навътре с демонтажа на скоростите,което ме навежда на мисълта че може да ми помогнеш и на мен при положение че си запознат.С две думи:
                      -Прибирайки се от София ми е изпаднал един болт от скоростите и след като пристигнах в родния си град установих че нямам задна скорост.Отидох до моя майстор,където установихме че липсва един болт от скоростите от където изтичаше масло и за да не го изхвърля от там завихме къс болт за да мога да се движа.
                      Можеш ли да ми кажеш какъв е този болт(фиксатор ли е),и дали ако намеря същия след поставянето задната ще дойде,или трябва да свалям и да цепя скоростите за да оправя проблема.
                      Предварително ти благодаря за отговора.
                      Колега, преди 3г, когато взех Цирозата, я закарах на маслар да смени маслата. За мое, най-голямо съжаление попаднах на току що назначено момче. Същото е отвъртяло посочената от теб шпилка, която държи задната скорост, като е помислило, че това е пробката, която указва нивото на маслото в кутията. От там ме теглиха до майстор и същия сподели, че съм имал късмет, че са ме теглили, а не съм я карал, че голяма гадост е щяло да стане. Въпросния стажант си плати ремонта, но вече скоростната кутия ми тече леко за съжаление.
                      Бизнеса е проста работа, ама не е за прости хора !!!

                      Коментар


                      • #12
                        От: Скорости и съединител

                        До Белята:
                        -И при мен вероятно е станало така,шпилката(сега разбирам че е шпилка)е отвъртяна от някой и ми изпада по време на движение.Знаеш ли дали майстора ти е свалял и цепил скоростната кутия за да я оправи,защото за сега на мен не ми става ясно какво ми предстои.
                        Благодаря ти за отговора и за това че се отзоваваш.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Скорости и съединител

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:19092012752.jpg
Прегледи:1
Размер:122.7 КБ
ID:5486989Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20092012760.jpg
Прегледи:1
Размер:116.9 КБ
ID:5486990Ако съм те разбрал правилно,маркираното ти е изпаднало.Това е щифта за задна,която няма как да се завинти,ако не отвориш скоростите,защото планката е зет-образна и увисва,ако отвиеш този болт със глава за шестограм-не е шпилка и няма как да го върнеш нагоре,щото не може да се бръкне отникъде.Но дори да увисне и да караш,няма как да се допре до нещо и да изрони някой зъб,щото е далече от всички въртяши части.Просто ще си виси.Другата му част,където е като гъба,се закача на една вилка,която се спуска от механизма на скоростния лост отгоре.Утре ще разгледам разглобените скорости в гаража и ще пиша пак,че така е наизуст.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Скорости и съединител

                            [QUOTE=сашо2;22..............Но дори да увисне и да караш,няма как да се допре до нещо и да изрони някой зъб,щото е далече от всички въртяши части.[/QUOTE]

                            Вилката не може да мине между оста за 5та и корпуса. Но с откачена вилка паразитното колело на задна нищо не го държи да се движи свободно.Ако случайно влезе задна и някоя друга скорост сещай се какво става!!!!!

                            Коментар


                            • #15
                              От: Скорости и съединител

                              Да,точно това е изпаднало и както казах по нагоре,моя майстор завъртя там един болт който не е с обикновена резба за да не ми изхвърля маслото от там.Тъй като и двамата не бяхме на ясно за конструкцията,изрязахме болта за да е къс и да не се подава навътре в скоростите за да не стане беля.В момента я карам така и за сега няма някакъв друг проблем.Дано и да не ми се случва друго че вече много ми се насъбра.
                              След като сваля скоростите,как да разбера какъв болт ще ми е необходим като дължина и дали няма да стане с болт със същата резба но с обикновена глава за гаечен ключ.От това което виждам на снимката която си ми направил,болта се подава от тази зет-образна планка с 0,5мл.На самата Z-планка има ли резба.
                              Отново ти благодаря за снимките и за ценната информация която ми даваш.Така може и да мога да се справя и сам,тъй като живе

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X