Моля за малко инфо по-старшите в бранша с ремонтите, Предстои ми отваряне на съединител поради теч на масло от семерината на кол. вал. Та въпроса ми е как се разкача скоростния лост и лоста на раздатката? Предварително благодаря!
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Скорости и съединител
Свий
X
-
От: Скорости и съединител
Колега, помисли по следния въпрос: За да свалиш кутията трябва да свалиш ауспуха, предния кардан, задния кардан, жилото на съединителя, опорната греда със задния тампон, лостовете за скоростите и масата. После трябва да свалиш притискателя със съединителя. Зад мотора се образува една тъмна дупка в която трябва да се навреш за да смениш семеринга. После от същата дупка трябва да центроваш феродовия диск за да успееш да нахлузиш амбряжната ос. За мен това е много гадна работа. Вече два пъти ми се налага да отцепвам мотора от скоростите, а сега ми предстои трети път. Свалянето на мотора, вместо на скоростите е в пъти по-лесна задача.Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
Най-добрите ми спомени са предстоящите!
-
От: Скорости и съединител
Въобще не си прав.Никакъв ауспух или мотор.Става за около четири часа сваляне и качване.Правил съм го 4 пъти.Първо сваляш металните кори ако имаш такива.После източваш маслото на скорости и раздатка поотделно,щото като се махнеше единия кардан,не помня кой-изтича на земята.Сваляш двата кардана-на по четири болта всеки,но бележи отзад,само задния-има възможни две положения.След това отвиваш петте болта,закрепващи скорости за мотор,два болта за стартера.Жилото на съединителя се охлабва отгоре,под капака до шофьорското място и отдолу излиза много лесно.След това откачаш буксите на скоростите и раздатката-за задна и 4х4.Махаш и маркучето ма отдушника-масления.Между скорости и раздатка има междинен блок,на който е монтиран тампон,захващащ ги за гредата,на 2 гайки-развиваш и тях.Самите лостове-на раздатката първо,се отвиват 4 болта 12-ки,със звездогайчен,между купето и самата раздатка.Като ги развиеш,лоста го вдигаш нагоре и остава да се крепи на гумения обезшумителен маншон.Поглеждайки към лоста на скоростите откъм задния диф,се виждат три болта 14-ки,завити в посока мотора.Отвиваш тях,и тук е най-гадното-лягайки под колата,с глава към мотора и крака към задния диф,бъркайки от дясната страна над скоростите,ще напипаш хоризонтално завит болт12-ка.Отвива се с камък и тричотка по малко.След всичко това,скоростите ще се крепят само на средната греда при тампона.Подпираш ги с крик,отвиваш гредата-тя е на 8 болта-по 4 отвсяка страна,махаш я и скоростите остават да се крепят само на опашката и там,където си подпрял.Изтегляш ги към задния диф-около10см. и си готов-скоростите са долу.Като отвиеш и съединителя,за смяна на семеринга имаш много масто.За да напаснеш обратно съединителя лесно,използвай опашка от някой сервиз или най обикновено желязо с нейните размери. Ако те интересува нещо друго-питай.Имам дори едни скорости с раздатка,мога да ти снимам нещо.Снимка на монтиран семеринг също имам.
Коментар
-
От: Скорости и съединител
До Сашо2:
-Колега,преди 2-3дни отворих нова тема за задна скорост на Фероза в раздел разни.Може би не съм я поснал където трябва,но виждам че я четат,а отговори на въпросите зададени от мен за сега няма.
Виждам от тази тема че си навътре с демонтажа на скоростите,което ме навежда на мисълта че може да ми помогнеш и на мен при положение че си запознат.С две думи:
-Прибирайки се от София ми е изпаднал един болт от скоростите и след като пристигнах в родния си град установих че нямам задна скорост.Отидох до моя майстор,където установихме че липсва един болт от скоростите от където изтичаше масло и за да не го изхвърля от там завихме къс болт за да мога да се движа.
Можеш ли да ми кажеш какъв е този болт(фиксатор ли е),и дали ако намеря същия след поставянето задната ще дойде,или трябва да свалям и да цепя скоростите за да оправя проблема.
Предварително ти благодаря за отговора.
Коментар
-
От: Скорости и съединител
Въобще не си прав.Никакъв ауспух или мотор.Става за около четири часа сваляне и качване.Правил съм го 4 пъти.Първо сваляш металните кори ако имаш такива.После източваш маслото на скорости и раздатка поотделно,щото като се махнеше единия кардан,не помня кой-изтича на земята.Сваляш двата кардана-на по четири болта всеки,но бележи отзад,само задния-има възможни две положения.След това отвиваш петте болта,закрепващи скорости за мотор,два болта за стартера.Жилото на съединителя се охлабва отгоре,под капака до шофьорското място и отдолу излиза много лесно.След това откачаш буксите на скоростите и раздатката-за задна и 4х4.Махаш и маркучето ма отдушника-масления.Между скорости и раздатка има междинен блок,на който е монтиран тампон,захващащ ги за гредата,на 2 гайки-развиваш и тях.Самите лостове-на раздатката първо,се отвиват 4 болта 12-ки,със звездогайчен,между купето и самата раздатка.Като ги развиеш,лоста го вдигаш нагоре и остава да се крепи на гумения обезшумителен маншон.Поглеждайки към лоста на скоростите откъм задния диф,се виждат три болта 14-ки,завити в посока мотора.Отвиваш тях,и тук е най-гадното-лягайки под колата,с глава към мотора и крака към задния диф,бъркайки от дясната страна над скоростите,ще напипаш хоризонтално завит болт12-ка.Отвива се с камък и тричотка по малко.След всичко това,скоростите ще се крепят само на средната греда при тампона.Подпираш ги с крик,отвиваш гредата-тя е на 8 болта-по 4 отвсяка страна,махаш я и скоростите остават да се крепят само на опашката и там,където си подпрял.Изтегляш ги към задния диф-около10см. и си готов-скоростите са долу.Като отвиеш и съединителя,за смяна на семеринга имаш много масто.За да напаснеш обратно съединителя лесно,използвай опашка от някой сервиз или най обикновено желязо с нейните размери. Ако те интересува нещо друго-питай.Имам дори едни скорости с раздатка,мога да ти снимам нещо.Снимка на монтиран семеринг също имам.
Гледам, че си компетентен. Личи си, че си се ровил по автомобилите. Всичко, което си написал в дългия си пост е вярно. ОБАЧЕ:
Не случайно в началото съм написал "ПОМИСЛИ"!!! Всички тука много добре разбрахме, че си свалял скорости на Фероза, даже вероятно не веднъж. Ако беше толкова лесно поста ти нямаше да е толкоз дълъг. И ако наистина помислиш какво точно е нужно за сваляне на мотора и вземеш да го опишеш в един пост ще се изненадаш, че е станал много кратък. Преди 15 - 20 години най-вероятно съм звучал точно като теб, но със сигурност вече нямам толкова енергия и предпочитам малко да помисля преди да скоча в дълбокото.Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
Най-добрите ми спомени са предстоящите!
Коментар
-
От: Скорости и съединител
Първоначално публикуван от sobax Преглед на мнениеТова за мен ли се отнася?
Гледам, че си компетентен. Личи си, че си се ровил по автомобилите. Всичко, което си написал в дългия си пост е вярно. ОБАЧЕ:
Не случайно в началото съм написал "ПОМИСЛИ"!!! Всички тука много добре разбрахме, че си свалял скорости на Фероза, даже вероятно не веднъж. Ако беше толкова лесно поста ти нямаше да е толкоз дълъг. И ако наистина помислиш какво точно е нужно за сваляне на мотора и вземеш да го опишеш в един пост ще се изненадаш, че е станал много кратък. Преди 15 - 20 години най-вероятно съм звучал точно като теб, но със сигурност вече нямам толкова енергия и предпочитам малко да помисля преди да скоча в дълбокото.Последно редактирано от сашо2; 27-05-13, 18:23.
Коментар
-
От: Скорости и съединител
Първоначално публикуван от буклас Преглед на мнениеДо Сашо2:
-Колега,преди 2-3дни отворих нова тема за задна скорост на Фероза в раздел разни.Може би не съм я поснал където трябва,но виждам че я четат,а отговори на въпросите зададени от мен за сега няма.
Виждам от тази тема че си навътре с демонтажа на скоростите,което ме навежда на мисълта че може да ми помогнеш и на мен при положение че си запознат.С две думи:
-Прибирайки се от София ми е изпаднал един болт от скоростите и след като пристигнах в родния си град установих че нямам задна скорост.Отидох до моя майстор,където установихме че липсва един болт от скоростите от където изтичаше масло и за да не го изхвърля от там завихме къс болт за да мога да се движа.
Можеш ли да ми кажеш какъв е този болт(фиксатор ли е),и дали ако намеря същия след поставянето задната ще дойде,или трябва да свалям и да цепя скоростите за да оправя проблема.
Предварително ти благодаря за отговора.
Коментар
-
От: Скорости и съединител
Не мога да го маркирам защото не зная как,но от двете издатини от долната страна на скоростната кутия болта е в дясната издатина,или каквото се е намирало вътре в резбата.
Благодаря ти че си се постарал и си ми отговорил даже и с приложена снимка.
Надявам се да ме разбереш за кое става въпрос.
Коментар
-
От: Скорости и съединител
Първоначално публикуван от буклас Преглед на мнениеДо Сашо2:
-Колега,преди 2-3дни отворих нова тема за задна скорост на Фероза в раздел разни.Може би не съм я поснал където трябва,но виждам че я четат,а отговори на въпросите зададени от мен за сега няма.
Виждам от тази тема че си навътре с демонтажа на скоростите,което ме навежда на мисълта че може да ми помогнеш и на мен при положение че си запознат.С две думи:
-Прибирайки се от София ми е изпаднал един болт от скоростите и след като пристигнах в родния си град установих че нямам задна скорост.Отидох до моя майстор,където установихме че липсва един болт от скоростите от където изтичаше масло и за да не го изхвърля от там завихме къс болт за да мога да се движа.
Можеш ли да ми кажеш какъв е този болт(фиксатор ли е),и дали ако намеря същия след поставянето задната ще дойде,или трябва да свалям и да цепя скоростите за да оправя проблема.
Предварително ти благодаря за отговора.Бизнеса е проста работа, ама не е за прости хора !!!
Коментар
-
От: Скорости и съединител
До Белята:
-И при мен вероятно е станало така,шпилката(сега разбирам че е шпилка)е отвъртяна от някой и ми изпада по време на движение.Знаеш ли дали майстора ти е свалял и цепил скоростната кутия за да я оправи,защото за сега на мен не ми става ясно какво ми предстои.
Благодаря ти за отговора и за това че се отзоваваш.
Коментар
-
От: Скорости и съединител
Ако съм те разбрал правилно,маркираното ти е изпаднало.Това е щифта за задна,която няма как да се завинти,ако не отвориш скоростите,защото планката е зет-образна и увисва,ако отвиеш този болт със глава за шестограм-не е шпилка и няма как да го върнеш нагоре,щото не може да се бръкне отникъде.Но дори да увисне и да караш,няма как да се допре до нещо и да изрони някой зъб,щото е далече от всички въртяши части.Просто ще си виси.Другата му част,където е като гъба,се закача на една вилка,която се спуска от механизма на скоростния лост отгоре.Утре ще разгледам разглобените скорости в гаража и ще пиша пак,че така е наизуст.
Коментар
-
От: Скорости и съединител
[QUOTE=сашо2;22..............Но дори да увисне и да караш,няма как да се допре до нещо и да изрони някой зъб,щото е далече от всички въртяши части.[/QUOTE]
Вилката не може да мине между оста за 5та и корпуса. Но с откачена вилка паразитното колело на задна нищо не го държи да се движи свободно.Ако случайно влезе задна и някоя друга скорост сещай се какво става!!!!!
Коментар
-
От: Скорости и съединител
Да,точно това е изпаднало и както казах по нагоре,моя майстор завъртя там един болт който не е с обикновена резба за да не ми изхвърля маслото от там.Тъй като и двамата не бяхме на ясно за конструкцията,изрязахме болта за да е къс и да не се подава навътре в скоростите за да не стане беля.В момента я карам така и за сега няма някакъв друг проблем.Дано и да не ми се случва друго че вече много ми се насъбра.
След като сваля скоростите,как да разбера какъв болт ще ми е необходим като дължина и дали няма да стане с болт със същата резба но с обикновена глава за гаечен ключ.От това което виждам на снимката която си ми направил,болта се подава от тази зет-образна планка с 0,5мл.На самата Z-планка има ли резба.
Отново ти благодаря за снимките и за ценната информация която ми даваш.Така може и да мога да се справя и сам,тъй като живе
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар