Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за виско на Фероза 1,6 95hp 92г.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Въпрос за виско на Фероза 1,6 95hp 92г.

    Точно

    И като го хвана с човките и се плеска та се налага да го тресна с крьстата отверка за да изхвьрчи.Някяк си обичам да ми е маааалко отверена системата,а за обезвьздушаването не сьм сигурен,че не играе сечено.
    TOYOTA SEQUOIA ‘11
    W140 S420 '99

    Коментар


    • #47
      От: Въпрос за виско на Фероза 1,6 95hp 92г.

      С пружинка е на някои двустъпални термостати. Разликата е, че този с нита може да се обезвъздуши и на изгасен мотор, а този с пружинката му трябва мотора да работи за да има какво да преодолее пружинката.
      И при двата термостата е противопоказно да се изкормва тази система. При този с клапана е много по-лошо. Там охладителната система е малко по-сложна и по този начин се нарушават потоците. Хич не е случайна тази пружинка и хич не е случайно този клапан да пуска само в едната посока за разлика от този с нита. Само изкормвайки този нит си унищожаваш половината от запаса на охладителната система.
      Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
      Най-добрите ми спомени са предстоящите!

      Коментар


      • #48
        От: Въпрос за виско на Фероза 1,6 95hp 92г.

        Първоначално публикуван от sobax Преглед на мнение
        Само изкормвайки този нит си унищожаваш половината от запаса на охладителната система.
        Просто ми го обясни,че моторите до момента / 9 да речем / нямат грам проблем комбинирано за около 1 000 000,а някои от тях сьм ги карал и на температури над 45 градуса.Крайпьтни значета от рода на Изключете климатика не ми пречат,карам си на климатик.

        Не споря,че има някаква роля,просто аз не я виждам каква е след като от минус 15 до 45 и горница 5 различни дьрти мотора не мрьнкат.И снимки имам ако се наложи,но няма да са в тая тема.
        TOYOTA SEQUOIA ‘11
        W140 S420 '99

        Коментар


        • #49
          От: Въпрос за виско на Фероза 1,6 95hp 92г.

          Първоначално публикуван от Иван Горчев Преглед на мнение
          А! Имаш същия проблем като мен. Само още не знам от какво е. Започна след като замръзна миналата година антифриза. Термостата, водната помпа, капачката на радиатора са нови.
          Не губи антифриз, не надува маркучите, не пуши. Работи като часовник. Парното работи перфектно, виското се чува, малкия кръг загрява бързо, антифриза е бистър, радиатора се нагрява равномерно.
          Когато загрее изкарва част от антифириза в казанчето, когато изстине си го прибира обратно. Радиатора е пълен до капачката. Всичко е като по учебник.

          До 80 седи на 2-3 мм преди средата. Няма значение зиме, лете - все там. Над 80 стига средата. Над 90 я подминава с 2-3 мм.

          Отделно - изляза ли от асфалта на черно не мога да го накарам да загрее и да стигне средата каквото и да правя.
          Случвало се е 15 минути на първа бавна в кал, педала в пода, върти, рие, движи се, не загрява и това е.

          Карахме с gogo16 лятото. Неговото виско беше заминало. Държи се точно на обратно - загрява само на ниска скорост. По черно на баир загря веднага. На всисока скорост никакви ядове.

          Това на 2.8 ТДИ.
          Единственото общо с мотора на Фероза е, че и на двата пише Daihatsu на капака на клапаните.
          До момента нямам абсолютно никакво адекватно обяснение защо и как се получава.
          Още повече, че при теб се е появило от нищото - не ти е замръзвал антифриз, не е прерявала, не е губила течност.
          Да ти кажа и мойта откакто я имам е така.И това след дежурната гарнитура на главата,промивка на системата,нов термостат и водна помпа,а да и ново виско и смяна на антифриза редовно.Иначе точно на бавните по големите баири не подминава средата.Така,че аз лично съм я зарязал така и не се терзая излишно.
          Сега загледах по-подробно снимката.На асвалт през лятото съм качвал стрелката и до края на ''вълничките''.

          Ха де?И аз се съмнявах във флегматичен термостат,ама щом работи майната му!
          Последно редактирано от tomisagledva4a; 07-11-12, 01:04.
          Тома Томов
          Вече с Kia Sportage.

          Коментар


          • #50
            От: Въпрос за виско на Фероза 1,6 95hp 92г.

            Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
            Просто ми го обясни...
            Ще ти кажа следното: Охладителния запас на всеки джигател излизащ от завода е минимум 30%. На повечето е 50%. На някои японски е 100%. Това с други думи означава, че ако на една Хонда, набор '95 и свалиш радиатора и по механичен път отстраниш 30% от него автомобила няма да разбере по нищо. ИЛИ: Ако му свалиш водната помпа и махнеш 30% от лопатите - ще има същия ефект. ИЛИ: ако я караш цял живот с вода - същия ефект. Тук да поясня! Водата освен, че завира на по-ниска температура, освен, че няма смазочни свойства, тя и мехурчетата въздух карат различните метали от които е направена охладителната магистрала за де окисляват. След известно време охладителната система е изпълнена с гъджа и охлаждането се нарушава с никой не знае колко процента.
            Когато охладителната система е в правилното състояние и се експлоатира правилно този запас си го има и на преклонна възраст. Това обаче никога не е така! В процеса на експлоатация се получават амортизации от всякакъв вид. Турбината на помпата изгнива, стените се покриват с топло-непроводими наклепи. Изпадват част от ламелите на радиатора, а останалите контактуват все по-зле с тръбите по които тече течността. Тук се появява и един хитрец, който измъква нита на термостата. Този нит е компромис по презумпция. Това, че през него минава флуид при всички положения е противопоказно за работата му и за работата като цяло на охладителната система и на мотора. Обяснявам защо: Какво прави едностъпален и двустъпален термостат, надявам се, че е ясно?! Термостатите имат едно лостче, което влиза и излиза в едно цилиндърче. Вътре в цилиндърчето има термосвиваем химикал под формата на нешо като пясък, който се надува и свива при разлика в температурата. Като се достигне работната температура на мотора клапата му се открехва и той започва да пропуска топла течност и в друга посока. Когато обаче температурата е под "работната" той стои затворен за да осигури по-бързото затопляне на мотора без да му се налага да топли цялото количество течност + радиатора. От друга страна наличието на въздух в системата е пагубно и тя трябва някак си са го избута към казанчето. Този нит е така направен, че през него лесно да минава въздух, но когато той свърши, течността да минава възможно най-малко.

            За съжаление трябва да излизам! Довечера мога да отговоря, ако има въпроси.
            Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
            Най-добрите ми спомени са предстоящите!

            Коментар


            • #51
              От: Въпрос за виско на Фероза 1,6 95hp 92г.

              Нагледно:
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Brazil Thermostat Cutaway.jpg
Прегледи:1
Размер:77.3 КБ
ID:5423225

              Нещото (wax на снимката) започва да се топи при температурата, на която отваря термостата, като при това топене силно се разширява (доста повече от чисто топлинното разширение), и избутва иглата навън. Като изстине, преминава отново от течно в твърдо състояние, при което се свива, и иглата се прибира.

              Колкото до въпросното - на моя термостат явно не е само заради обезвъздушаването. Намира се на затвярящата клапичка. Според мен целта е да има постоянен лек поток през термостата, за да може да го нагрее. В зависимост от това къде е сложен термостата, ако няма никакъв поток там, може да се окаже че двигателя прегрява, а термостата си стои студен и затворен. Не мисля и че дупка с диаметър 3мм би повлиала съществено на система с диаметър на маркучите 4-5 сантиметра, и диаметър на клапата на термостата примерно 2 сантиметра. Това е само 2% от сечението на клапата на термостата. Каквото и да правим, от там съществено количество антифриз, такова че да повлиае на работата на охладителната система няма как да мине.
              Последно редактирано от sparkybg; 07-11-12, 09:23.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #52
                От: Въпрос за виско на Фероза 1,6 95hp 92г.

                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                Според мен целта е да има постоянен лек поток през термостата, за да може да го нагрее. В зависимост от това къде е сложен термостата, ако няма никакъв поток там, може да се окаже че двигателя прегрява, а термостата си стои студен и затворен.
                НЕ! Няма такова нещо. Термостата винаги се поставя така, че този механизъм е вътре в първия кръг и водата идваща непосредствено от мотора го облива. Няма как да се разчита на някаква си дупчица за управлението му. Представи си как една люспа я запушва и хвърляме мотора.
                Не мисля и че дупка с диаметър 3мм би повлияла съществено на система с диаметър на маркучите 4-5 сантиметра, и диаметър на клапата на термостата примерно 2 сантиметра. Това е само 2% от сечението на клапата на термостата. Каквото и да правим, от там съществено количество антифриз, такова че да повлияе на работата на охладителната система няма как да мине.
                И Да и НЕ. Действително процентите са много малко и количеството преминаваща течност е много малко. Обаче представи си как радиатора е с температура -30С и от него взимаме по половин литър в минута за охлаждане на студения мотор. Мисля, че не е добре. За това се препоръчва при много ниски температури да се пали мотора известно време преди потегляне.
                Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
                Най-добрите ми спомени са предстоящите!

                Коментар


                • #53
                  От: Въпрос за виско на Фероза 1,6 95hp 92г.

                  Да ме извинят Ферозите,че им крада темата.

                  Всичко това до тук е ясно,какво прави термостата и как е устроен знам,знам и какво става като отвори или като зацепи.Наясно сьм,че през дупчицата която се отваря след моята намеса с клещите / няма и 3 мм / преминава някакво минимално количество антифриз.Има малко НОта при мен,като принципно сте прави,че не е добре да се маха и не сьветвам никой да го атакува,НО аз го махам и проблеми както казах нямам за около милион мили на няколко различни автомобила като 7 от тях са си още в движение.

                  Термостата ми е с диаметьр на дьното на бутилка бира,а охладителна течност имам около 3 кофи на кола.Моторите са по 3.2 литра шестаци или малки до средни осмаци по 4.2 или 5 литра,шестаците са сьс сменени термостатина около 80 градуса от оригиналните 96.Който и да запаля фучи на 1300 оборота около 15-20 секунди преди да ги пусне та някой не трьгва поне половин минута след палене.Няма и много студ,ниското е около 10 ако не броим някои разходки по планините кьдето минус 15 си е нормално - сьществена разлика било в температура или по време на работа на парното не сьм забелязал.
                  На една от моите сьм с радиатор който не го знам на колко години е,колата ще прави 20.Всичко друго по охладителната е сменено - маркучи,течност,термостат с избит валв,виско,казанче с капачка,датчика за перките на климатика / шестаците с изльгани перки да включват по-ниско / а на осмаците и нови радиатори.Двата осмака са карани и без виско в продьлжение на дни,това градско с 2-3 ленти или магистрала,много зор не са виждали с махнато виско,като им го сложа е друга бира.

                  Отивам за снимки
                  TOYOTA SEQUOIA ‘11
                  W140 S420 '99

                  Коментар


                  • #54
                    От: Въпрос за виско на Фероза 1,6 95hp 92г.



                    Вегас,пустинята лятото,климатика на 6,вьншна температура 46 градуса.По сьщия начин се дьржи и зимата ма около нулата без значение с кой осмак сьм.

                    Шестаче,карано като подарено,40 000 километра / нулите са си толкова / с масло в антифриза,при мое каране харчеше около 30 на 100,криви спирачни дискове,парчета от скоростните дискове в картера и задни гуми на 3 месеца не му бяха чужди.Не ми е загрявал.







                    Не знам колко им е запаса,но всичко около мен се поти на баира,знаци Изключи климатика и карат на четвьрти зьб с 50,а тия с махнатите лимки както казах грам проблем не правят.

                    Отивам за схеми на термостати,имам и още малко странни снимки ако на някой му е интересно.
                    TOYOTA SEQUOIA ‘11
                    W140 S420 '99

                    Коментар


                    • #55
                      От: Въпрос за виско на Фероза 1,6 95hp 92г.







                      Ето долу горе какво представлява това за което говорим и колко е голямо.Ако трябва ще ровя в багажника да покажа и моя колко е голям и колко му е дупката,но не смятам,че има огромно значение.

                      Долу - оригиналния с оригинална дупка в дясно,новия без дупка / разпробита от мераклията / в ляво.

                      Последно редактирано от BENZBOSS; 07-11-12, 18:19.
                      TOYOTA SEQUOIA ‘11
                      W140 S420 '99

                      Коментар


                      • #56
                        От: Въпрос за виско на Фероза 1,6 95hp 92г.

                        Раздел трактори,дизелов Мерцедес с леко тунингован термостат,предпоследната снимка в линка.Аз толкова екстремно не го играя,но за идея до кьде може да се дупчи термостат без проблем за охладителната става.


                        http://dieselgiant.com/thermostatrep...ntandmodif.htm



                        Та така,налягането в системата си стои,загрява си нормално и за сьщото време сьс или без това валвче,колкото и да ги тормозя не се дават / не да грее,а не мьрда от температурата която искам в зависимост какво е правено по охладителната /,не прави проблеми по време или по изминати километри и най-вече нямам грам проблем да обезвьздуша коя да е система,не разчитам на това валвче да си вьрши работата.

                        Може да не сьм прав,няма да се изненадам,но поне моя опит ми показва,че спокойно се кара с маааалка дупка в термостата.
                        TOYOTA SEQUOIA ‘11
                        W140 S420 '99

                        Коментар


                        • #57
                          От: Въпрос за виско на Фероза 1,6 95hp 92г.

                          Последната снимка ме разби!
                          Колега, не е проблем да караш с дупка в термостата. Не е проблем и без термостат да караш. Въпроса е колко е правилно и каква е идеята на правенето на тази дупка. Искам да ти кажа, че тази дупка е грешка! Без нея на мотора му е по-добре!

                          Обясни ми, ако обичаш, ти с каква идея го правиш? Тази снимка с петте дупки... на тях каква им е идеята?
                          Когато температурата достигне примерно 80 градуса клапата се отваря и край. Каква е идеята преди това да минава толкова много вода през термостата. Единствения ефект от тези дупки е по-бавното достигане на оптималната за мотора температура, което е супер грешка! Кажи ми моля те каква е идеята?
                          Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
                          Най-добрите ми спомени са предстоящите!

                          Коментар


                          • #58
                            От: Въпрос за виско на Фероза 1,6 95hp 92г.

                            Тая последната снимка както казах не е моя,аз чак до там не стигам,предпочитам да сменя всичко по охладителната преди да грабна дрелката.

                            Има модели и мотори които / айде то пьк една тайна - 12 цилиндровия М120 в модела 140 / са толкова наврени под капака,че няма място за една котка да вкараш.Термостата му е на 96 градуса,перки включват на 99 или 3 секунди след като си му дал леко газ.Отделно идва с 4 кофи антифриз,радиатор на каквото тече,че и вентилатор на радиатора на маслото на скоростите ако правилно помня.Вьпреки това вьрви горещ,как му дадеш газ и скача 10 градуса температурата за секунди някакви,основен проблем да не ги харесват тия мотори.

                            При мен както казах не е чак толкова лошо положението,с минимални средства стават като нови,а тоя джигьл валв или мандахерцащ се клапан по нашенски го скубя за да си пуска по малко течност и да не ми играе сечено при обезвьздушаване.

                            Тия дупки горе не сьм ги чел скоро,ако живее в Аризона тоя и под 15 градуса не пада до някьде ще го разбера,НО се продават термостати отварящи на 75 градуса точно за тия места.Просто го дадох за пример с колко дупчен термостат карат някои индивиди.Мойта 2 мм дупка нито един от мерниците вьн не я усеща,ЗАКЛЕВАМ СЕ.
                            TOYOTA SEQUOIA ‘11
                            W140 S420 '99

                            Коментар


                            • #59
                              От: Въпрос за виско на Фероза 1,6 95hp 92г.

                              С други думи - Без причина, просто така, на инат!
                              Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
                              Най-добрите ми спомени са предстоящите!

                              Коментар


                              • #60
                                От: Въпрос за виско на Фероза 1,6 95hp 92г.

                                Първоначално публикуван от sobax Преглед на мнение
                                С други думи - Без причина, просто така, на инат!

                                Ми долу горе е така,но мойта логика може и крива да е,но по нея по-добре да имам малка дупчица през която да излиза вьздуха при обезвьздушаване от колкото да имам мандахерцащ се чоп вьтре.При кола която нощува на едно и сьщо място,при едни и сьщи температури,едно и сьщо каране по един и сьщ маршрут..........с дупка или не загрява за едно и сьщо време и парно има като то пристига точно когато си трябва.

                                Е ако почне да загрява,ако почна да тегля,ако живея у пустинята или друг някой фифел ще му пробия дупка или няколко и няма да ме интересува студения старт и колко време след него мотора достига оптимална работна.Ако е 12 цилиндровия под капака честно да си кажа ще му отпера 2-3 дупки като краен вариант или доста преди него.

                                Най-общо казано обаче - при моите условия,на моите си коли,на моите мотори и всичко изброено горе НЯМА ЗНАЧЕНИЕ дали има дупчица или не,но дупчицата си вьрши работата и не разчитам на чопа вьтре.Термостата като термостат си работи.
                                TOYOTA SEQUOIA ‘11
                                W140 S420 '99

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X