Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ресори за Роки...или как си счупих окачването

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ресори за Роки...или как си счупих окачването

    В неделя след една кротка разходка над Бухово видях, че заден десен пакет има счупен лист. Втория по ред, точно под основния.
    Дотътрих се до вкъщи бавно и полека, джека, подлагане на трупче между шасито и моста, за да не тежи на ресорите.

    Днес - гедорето, залягане и демонтаж.

    Пакета излезе лесно. Това, че е сменян преди няколко години си каза думата. Нямаше клеясали резби, скъсани болтове и други подобни.

    След свалянето установих, че централния блот, който крепи листовете един за друг е развит. Пакета се рападна още при свалянето.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1090352.jpg
Прегледи:1
Размер:138.5 КБ
ID:5965996Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1090354.jpg
Прегледи:1
Размер:149.1 КБ
ID:5965997Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1090355.jpg
Прегледи:1
Размер:174.7 КБ
ID:5965998

    Извадих втория лист. Явно нещо не е домислен още при производството. Ясно личи къде третия лист е драл във втория и го е деформирал. Точно там е и счупването.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1090361.jpg
Прегледи:1
Размер:102.6 КБ
ID:5966003Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1090356.jpg
Прегледи:1
Размер:205.8 КБ
ID:5965999Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1090360.jpg
Прегледи:1
Размер:106.4 КБ
ID:5966002Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1090359.jpg
Прегледи:1
Размер:150.1 КБ
ID:5966001Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1090358.jpg
Прегледи:1
Размер:109.3 КБ
ID:5966000

    След счупването втори лист е драл пъви...Отделно го е и деформирал. Да видим дали това ще може да се оправи или ще трябва и нов основен.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1090363.jpg
Прегледи:1
Размер:155.5 КБ
ID:5966005Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1090362.jpg
Прегледи:1
Размер:127.1 КБ
ID:5966004

    След като наредих листовете един до друг, се оказа, че пътви си има собствена дъга, втори също е със собствено мнение, трети, четвърти и пети са с една и съща. Обратния не го коментирам, той е друга бира.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1090365.jpg
Прегледи:1
Размер:168.0 КБ
ID:5965995Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1090364.jpg
Прегледи:1
Размер:127.3 КБ
ID:5966006

    Следва търсене на вариант за ремонт на пакета, след това сваляне на левия и инспекция преди да ме е изненадал и той.
    Аз не вярвам в чудеса!
    Разчитам на тях!

  • #2
    От: Ресори за Роки...или как си счупих окачването

    Това дране е нормално. На някои ресьори има тефлонови подложки на тези места и това триене го понасят те. Счупването няма нищо общо с триенето. Това е мястото, на което ресьора се натоварва най-много при претоварване. Когато моста е опрял на тампона листовете изпитват зверски секс, точно на тези места. Обикновено се спрасква основния лист, но явно при теб не е издържал втория. Мисля, че е имал дефект.

    Изхвърляйте ги тези ресьори и не си губете времето с глупости.
    Най-отговорно твърдя, че с паджерови пружини колата има същата товароносимост, но поведението на автомобила е Супер трофи.
    Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
    Най-добрите ми спомени са предстоящите!

    Коментар


    • #3
      От: Ресори за Роки...или как си счупих окачването

      Размерите на втория лист са:
      Дължина - 1080 мм
      Шинина - 60 мм
      Дебелина - 7 мм

      Фиксиращ отвор:
      Спрямо предния край - 625 мм
      Спрямо задния край - 455 мм
      Диаметър - 10 мм

      Отвори за закрепване на планките, против разместване на пакета:
      Спрямо края на листа - 75 мм
      Фрезенк - 14 мм
      Аз не вярвам в чудеса!
      Разчитам на тях!

      Коментар


      • #4
        От: Ресори за Роки...или как си счупих окачването

        Ванка , доколкото помня ресорите на твоето Роки са сменяни с Милнерски. Прав ли съм?
        Оператор на италиански реактивен жребец

        Коментар


        • #5
          От: Ресори за Роки...или как си счупих окачването

          Ванка ,първо този лист е счупен отдавна.Второ -причинил е деформация и изтритото на основния лист.Трябва с големия управител на някой йорс да пооправиш основния лист и да припасваш някой подходящ лист от нещо си.Аз така правя вече два пъти.Не забравяй -хубаво почистване и обилно намазване с графитна грес на всеки лист от двете страни,преди да го стегнеш.Разбира се трябва да смениш и аналогичния лист и от другата страна за да запазиш паритета.
          МБ124 200Д седан 5 скорости 88 год. МБ 124 Е300Д Т 24 в 93 год. ОПЕЛ ФРОНТЕРА А ДБ 2,8ТДИ 95год. Не е проблем че човек е смъртен,проблема е че е внезапно смъртен!

          Коментар


          • #6
            От: Ресори за Роки...или как си счупих окачването

            Не са Милнерски.

            Отделно за пипани допълнително тук.
            Оригинално са били 3+1, в момента са 5+1...
            Явно е правена някаква кръстоска от двата пакета - стар и нов.
            Аз не вярвам в чудеса!
            Разчитам на тях!

            Коментар


            • #7
              От: Ресори за Роки...или как си счупих окачването

              Ето едно малко сравнение:

              Отгоре - снимката на старите и новите ресори от темата на Сабин "Проектът Роки".
              Отдолу - това, което свалих вчера от джипа.
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:resori.jpg
Прегледи:1
Размер:181.2 КБ
ID:5358306

              Основния лист не знам от кой пакет е, нов или стар, но като гледам колко се е изправил - изглежда като да е стария.
              Втория, този, който се счупи - със сигурност е от стария пакет. Вижда се на снимката, че втория лист в новия пакет е по-къс.
              Третия изглежда като да е от новия пакет.
              Четвъртия е от старите. Познава се по квадратните плочки.
              Пети също изглежда да е стар.
              Обратния със сигурност е стар.

              За момнета мисля да поръчам два нови втори листа за ляво и дясно. Кривия основен ще се пробвам да го изпвавим за да му дойде дъгата като хората.
              Аз не вярвам в чудеса!
              Разчитам на тях!

              Коментар


              • #8
                От: Ресори за Роки...или как си счупих окачването

                Срещу "Бриколажа" на Люлинския изход от Сф-то, ресьораджията е добър....
                0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                Коментар


                • #9
                  От: Ресори за Роки...или как си счупих окачването

                  Първоначално публикуван от mihov_1969 Преглед на мнение
                  Ванка ,първо този лист е счупен отдавна.Второ -причинил е деформация и изтритото на основния лист.Трябва с големия управител на някой йорс да пооправиш основния лист и да припасваш някой подходящ лист от нещо си.Аз така правя вече два пъти.Не забравяй -хубаво почистване и обилно намазване с графитна грес на всеки лист от двете страни,преди да го стегнеш.Разбира се трябва да смениш и аналогичния лист и от другата страна за да запазиш паритета.
                  Точно това мисля да правя
                  Ще обясниш ли по-подробно как се први процедурата за да стане? Най-вече как да върна формата на деформирания лист.
                  Листа мисля да поръчам по размер със съответните отвори. Малко по-скъпо ще е, но ще са нови.
                  Иначе - тешената четка на флекса, търкане, боя, грес, стягане. Това е ясно.
                  Аз не вярвам в чудеса!
                  Разчитам на тях!

                  Коментар


                  • #10
                    От: Ресори за Роки...или как си счупих окачването

                    Иване, сложи му пружини. Ако ферозата се строши, изобщо няма да му мисля.

                    @sobax: Паджеро 1 или 2? Дълго или късо? Стари или нови?
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Ресори за Роки...или как си счупих окачването

                      Да, комбинация са от шведксите ресори и оригналния пакет. Оказа се, че шведските са явно мнго закалени и се чупят лесно. Оригиналните пък бяха уморени и в оригиналния пакет сложих по един лист от новите.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Ресори за Роки...или как си счупих окачването

                        Първоначално публикуван от Сабин Цонев Преглед на мнение
                        Да, комбинация са от шведксите ресори и оригналния пакет. Оказа се, че шведските са явно мнго закалени и се чупят лесно. Оригиналните пък бяха уморени и в оригиналния пакет сложих по един лист от новите.
                        Ясно. Явно на втория му е дошло времето.
                        Аз не вярвам в чудеса!
                        Разчитам на тях!

                        Коментар


                        • #13
                          От: Ресори за Роки...или как си счупих окачването

                          Първоначално публикуван от Иван Горчев Преглед на мнение
                          Точно това мисля да правя
                          Ще обясниш ли по-подробно как се први процедурата за да стане? Най-вече как да върна формата на деформирания лист.
                          Листа мисля да поръчам по размер със съответните отвори. Малко по-скъпо ще е, но ще са нови.
                          Иначе - тешената четка на флекса, търкане, боя, грес, стягане. Това е ясно.
                          Аз изправяне не съм правил,защото е нямало нужда.Но мисля че с чука ще стане.Ако се отиде на майстор може и да се шпренгва малко.Иначе лист си вземам от един волгов пакет дето си го бях приготвил за ремаркето.
                          МБ124 200Д седан 5 скорости 88 год. МБ 124 Е300Д Т 24 в 93 год. ОПЕЛ ФРОНТЕРА А ДБ 2,8ТДИ 95год. Не е проблем че човек е смъртен,проблема е че е внезапно смъртен!

                          Коментар


                          • #14
                            От: Ресори за Роки...или как си счупих окачването

                            Късо Паджеро, късо Терано, G - предни.
                            Сега съм се снабдил с предни пружини от G и смятам, че ще стане супер. Предните пружини на G-то не са като стандартните - с еднаква дебелина на материала. Направили са крайните витки по-тънки. Материала, от който е направена пружината е като двоен конус и колкото отива към края, толкова повече изтънява. Това смятам, че ще даде "зона на комфорт" и при по-малките натоварвания ще се деформира по-меката част и прогресивно пружината ще се втвърдява. Ресьора работи точно на същия принцип на постепенно плавно втвърдяване.
                            Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
                            Най-добрите ми спомени са предстоящите!

                            Коментар


                            • #15
                              От: Ресори за Роки...или как си счупих окачването

                              Хихи, имам налични от късо терано. Бюджетен вариант ще излезе, като се наложи де.
                              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X