Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за термостат на Фероза

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Въпрос за термостат на Фероза

    Водната помпа е нова.Забелязах друго обаче.Като запаля и двигателя е студен,перката се форсира яко така,както и при топъл двигател.Чува се,все едно е 300 коня.Днес привързах перката с въже,за да не се върти и запалих,колата беше загряла нормално,и при форсиране проблема с охлаждането го нямаше-не изстиваше при високи обороти.Работи така 3-4 минути и загряваше нормално без виско,ама като изгасих,забелязах,че виското пушеше лекичко.Дали е възможно виско да се повреди,само че в обратно положение-зацепило постоянно? Между другото,при работещ двигател,на празен ход,не мога да спра виското с кашон дори,а не е постоянно зацепено.

    Коментар


    • #17
      От: Въпрос за термостат на Фероза

      Усещам, как от експерименти ще си останеш без виско.
      Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
      Най-добрите ми спомени са предстоящите!

      Коментар


      • #18
        От: Въпрос за термостат на Фероза

        И аз така усещам.
        Нормално е виското да зацепва при палене на студен двигател, но за кратко.
        С кой акъл връзваш перката, не знам.
        Или имаш едни 120 лева излишни...

        Логиката навежда на мисълта, че при ниски обороти нямаш достатъчен дебит от помпата. Виското си ти работи и не го бъзикай. Според описаните симптоми, аз и термостата бих изключил като причина.

        Провери и лагера на водната помпа
        Последно редактирано от TigerHunter; 13-11-11, 21:36.
        Your conscience is all you can take to your grave.

        Коментар


        • #19
          От: Въпрос за термостат на Фероза

          Виското зацепва винаги при палене, независимо дали моторът е студен или топъл.
          Причината е, че маслото вътре се стича и зацепва двете части. Трябват му няколко минути за да се нормализира.
          В предната си част виското има биметална спирална пружина. Когато се нагрява се завърта и движи една клапа, която разделя двете камери на виското.
          Когато двигателят е угасен маслто се стича и виското зацепва. Когато е запален маслото отива в съответната камера на виското и ако въздушният поток е гореш пружината се нагрява и виското зацепва, ако е студен - пружината остава както си е и отцепва.

          Виското е пълно с масло. Има уплътнения в задния край към оста, която се хваща за водната помпа и в предния край около оста на пружината. Ако виското е зацепено, но поради някаква причина не може да се върти, примерно е вързано, това води до прегряване на маслото в него и реален риск за повреда на двете уплътнения. Виско съединителя предава доста въртящ момент, но все пак запазва възможността за прибоксуване, ако перката спре. В този случай обаче, натоварването върху ремъка и водната помпа се увеличава много.

          На студен двигател виското се проверява след 2-3 минути работа. Първо се чува като хеликоптер, но след това утихва.
          Аз не вярвам в чудеса!
          Разчитам на тях!

          Коментар


          • #20
            От: Въпрос за термостат на Фероза

            Мерси за съветите на всички.Като гледам снимката на термостата,публикувана от колегата,моя определено не е същия-няма онази обла ламаринка. Тия дни ще поръчам оригинален от Дайхацу-120лв,сменям и да видим.Презумпцията ми е,че ментетата не са достетъчно прецизни.Мисля си,че след като при движение по автомагистрала-3000 оборота,държи около 45 градуса,значи термостата май не затваря плътно големия кръг.

            Коментар


            • #21
              От: Въпрос за термостат на Фероза

              120 лева за термостат е нещо като пладнешки обир. Горе-долу като 650 лева за дискове и 240 за накладки.

              Ако се съмняваш, че термостата не затваря слез и пипни маркучите към радиатора. 45 градуса се усещат с ръка.
              В сервизното ръководство има цяла глава посветена на проверка на термостата в канче на котлона и термометър.
              Термостат на Вернет или Тама струва 25-30 лева някъде. И е точно това, което пасва идеално на Фероза, за да работи добре охладителната система. 3 години карах с Тама, след смяната не съм имал никакви проблеми.

              Има значение как се монтира термостата. В него има дупка с метален щифт. Този щифт играе ролята на еднопосочен клапан за да може да се обезвъздуши. В обратна посока не пропуска вода.
              Ако теростатът е сложен на обратно ще се получава твоят ефект.



              Последно редактирано от Иван Горчев; 15-11-11, 07:28.
              Аз не вярвам в чудеса!
              Разчитам на тях!

              Коментар


              • #22
                От: Въпрос за термостат на Фероза

                Проблема е решен-оказа се термостат.Изкарах оригиналния номер от "Дайхацу",след това си купих "Тама"-30лв и стрелката закова по средата,както и да тормоза джипката.Термостата изглежда точно така,както е на снимките от колегите.Благодаря на всички,които ми помогнаха.

                Коментар


                • #23
                  От: Въпрос за термостат на Фероза

                  Със здраве да си я караш!
                  А за дифузьора, не се коси. Моя го счупи перката, след като скъсах тампон на двигателя и го махнах.
                  Вече почти две години съм така и нямам абсолютно никакви проблеми със загряване.
                  Your conscience is all you can take to your grave.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Въпрос за термостат на Фероза

                    Първоначално публикуван от сашо2 Преглед на мнение
                    Мерси за съветите на всички.Като гледам снимката на термостата,публикувана от колегата,моя определено не е същия-няма онази обла ламаринка. Тия дни ще поръчам оригинален от Дайхацу-120лв,сменям и да видим.Презумпцията ми е,че ментетата не са достетъчно прецизни.Мисля си,че след като при движение по автомагистрала-3000 оборота,държи около 45 градуса,значи термостата май не затваря плътно големия кръг.
                    Не си заслужава да даваш толкова пари.Същата работа върши и термостат от EURO07 и е 4пъти пе ефтин и го купуваш веднага без поръчки и т.н. отиди в някой от магазините им за японски автомобили.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Въпрос за термостат на Фероза

                      колеги здравейте искам да искам да попитам имам фероза ама бе6е без термостат искам да попитам това кадето е обезвъздушаване на термостата как стои на горе ли че се мача от 3 дена и не иска да отвори мерси

                      Коментар


                      • #26
                        От: Въпрос за термостат на Фероза

                        Първоначално публикуван от krumcho_89 Преглед на мнение
                        колеги здравейте искам да искам да попитам имам фероза ама бе6е без термостат искам да попитам това кадето е обезвъздушаване на термостата как стои на горе ли че се мача от 3 дена и не иска да отвори мерси
                        Трябва да е най-отгоре.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Въпрос за термостат на Фероза

                          Същия термостат е и на Териос 1.3 83 к.с. 84градуса
                          Има го от 30-40 лв иначе излизат към 5 модела и все различни .

                          Коментар


                          • #28
                            От: Въпрос за термостат на Фероза

                            Има и клапанче за обезвздушаване и тои трябжа да гледа на горе така ли колега

                            Коментар


                            • #29
                              От: Въпрос за термостат на Фероза

                              днес пак го сложих и пак не иска да отвори като е загася започва да стопля маркуча като е запаля пак става студен

                              Коментар


                              • #30
                                От: Въпрос за термостат на Фероза

                                Първоначално публикуван от krumcho_89 Преглед на мнение
                                Има и клапанче за обезвздушаване и тои трябжа да гледа на горе така ли колега
                                Да, точно така. Трябва да е нагоре!
                                Георги Танев (0+)
                                Land Rover Discovery 1 300 TDi
                                Land Rover Club Bulgaria
                                0887 930 238, 0878 797 768

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X