Обява

Свий
Няма добавени обяви.

До каква скорост може да карам Ферозката на 4Н

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: До каква скорост може да карам Ферозката на 4Н

    Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
    ... Модерасте, мисли преди да триеш, ще спестиш много глупости! Може даже някой да се замисли.
    Да щеш и ти да се замислиш и да спреш с надмения тон и просташките обиди.
    Никой не се ражда научен и всеки може да изръси някоя глупост. Даже и самоназначилите се за истина от последна инстанция специалсти по всякаква терминология.
    Ние не сме неутрални!

    Коментар


    • #17
      От: До каква скорост може да карам Ферозката на 4Н

      Първоначално публикуван от Р.Якимов Преглед на мнение
      Не, би трябвало да се доближават радиусите макар и с малко.Запознат съм с принципа.Предното движещо колело има по-голям радиус и когато задният мост е по-широк радиуса на задното движещо се доближава.До някакъв % завой не би трябвало да има напрежение в този случай,а при по остри завивания да е по-малък напъна върху дифа и раздатката с някакъв %.
      Конкретно при Фероза парттайм при включен преден мост,въртящия момент се разпределя твърдо 50/50 спрямо 2-та моста и всякакви еквилибристики по темата са излишни.Т.е. 4х4 трябва да се включва при хлъзгави терени за да може чрез приплъзване на предните колела да се изравняват ъгловите скорости и обороти на колелата .Общо взето не е голям драматизма ,ако се използва по предназначение.
      МБ124 200Д седан 5 скорости 88 год. МБ 124 Е300Д Т 24 в 93 год. ОПЕЛ ФРОНТЕРА А ДБ 2,8ТДИ 95год. Не е проблем че човек е смъртен,проблема е че е внезапно смъртен!

      Коментар


      • #18
        От: До каква скорост може да карам Ферозката на 4Н

        Знам го това.И фронтерата и всички парт- таймове са така. Помисли малко. Разликата няма да е фрапираща но все пак има % разтоварване на трансмисията при завой при по-широка задница.
        Sent from my Nokia s fenerche

        Коментар


        • #19
          От: До каква скорост може да карам Ферозката на 4Н

          Първоначално публикуван от mihov_1969 Преглед на мнение
          ...при включен преден мост вече е фултайм...
          Не е точно така. Джип с раздатка парт тайм, не може да стане фул тайм, щото липсва централен (междинен) диференциал.
          Виж, джип с фултайм, миже да "имитира" парт тайм, когато се блокира междинния диф.
          Your conscience is all you can take to your grave.

          Коментар


          • #20
            От: До каква скорост може да карам Ферозката на 4Н

            Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
            Не е точно така. Джип с раздатка парт тайм, не може да стане фул тайм, щото липсва централен (междинен) диференциал.
            Виж, джип с фултайм, миже да "имитира" парт тайм, когато се блокира междинния диф.
            100% съм съгласен с теб.Забележката е уместна.Имах други предвид-обичам да се използват нещата по предназначение.Тия компромисни нискобюджетни джипки трябва да ги ползваме по умерено и да им се радваме.Днес имах приключение с една дърта Витарка(с нищо не провокирано) и осъзнах колко е крехък метала особено във времето.
            МБ124 200Д седан 5 скорости 88 год. МБ 124 Е300Д Т 24 в 93 год. ОПЕЛ ФРОНТЕРА А ДБ 2,8ТДИ 95год. Не е проблем че човек е смъртен,проблема е че е внезапно смъртен!

            Коментар


            • #21
              От: До каква скорост може да карам Ферозката на 4Н

              Имам чувството, че никой не е прочел внимателно поста на човека
              Представете си как в десен завой предно ляво колело се движи по по-голям радиус и изминава по-голям път от задно ляво. Той има в предвид на задното колело да се сложи фланец за да компенсира по-малкия радиус. Тази теория е напълно вярна ако не разглеждаме вътрешната страна на завоя. Там заради фланеца диференцирането на предното и задното колело е станала по-голяма и от там общото диференциране на преден и заден мост се е запазило и разликата е останала същата. За това единственото решение изключвайки среден диф е да се направи задния мост да завива в противоположна на предния посока. Има сумати машини с такова решение.
              Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
              Най-добрите ми спомени са предстоящите!

              Коментар


              • #22
                От: До каква скорост може да карам Ферозката на 4Н

                Прав си!Каквито и фланци да се сложат, ще се увеличи разликата в оборотите на двете колела на моста, но сбора им ще си остане същия.По този начин разликата на оборотите(скоростите) между предния и задния мост си остава същата.Демек с фланци не става.

                А по темата–може да се кара с преден мост до каквато скорост вдига и само на заден.С включени хъбове пак си се въртят същите части със същите скорости.А натоварването им от паразитна мощност е минимално,още повече че това се ползва на хлъзгав път,а и завоите са по-малки при по-високи скорости на движение.
                Също така при ръчни хъбове, не винаги е задължително да се натиска съединителят при включване на предния мост в движение.(то при автоматични хъбове хич и не може)
                На някои джипки,могат и бавните да се включват в движение с двойно амбрииране и междинна газ(надолу) или само с двойно амбрииране(нагоре).
                Последно редактирано от cecoa1; 22-01-11, 20:41.
                Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                Коментар


                • #23
                  От: До каква скорост може да карам Ферозката на 4Н

                  Първоначално публикуван от sobax Преглед на мнение
                  ...За това единственото решение изключвайки среден диф е да се направи задния мост да завива в противоположна на предния посока. Има сумати машини с такова решение.
                  ...Ама на нито едно от тия решения, задния мост не завива колкото предния, а с много по-малък градус.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • #24
                    От: До каква скорост може да карам Ферозката на 4Н

                    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                    ...Ама на нито едно от тия решения, задния мост не завива колкото предния, а с много по-малък градус.
                    Какво имаш предвид?
                    Той говореше за машини на принципа на чупещото се шаси(съчленени) като повечето фадроми,разни трактори и др.Има и колесен багер-товарач,на който могат да се управляват и четирите колела.
                    Има и разни прототипи на някакви специализирани състезателни машинки,ама там не съм запознат, само съм ги виждал на картинки и филмчета.
                    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                    Коментар


                    • #25
                      От: До каква скорост може да карам Ферозката на 4Н

                      Момчета защо не четете старите теми във форума? Има страници изписано по темата видове 4х4 и начини на включване. Апропо и много по-точно описна и абсолютно вярна информация по темата, а не тези свободни съчинения по горе (повечето де, има и точни постове).

                      Коментар


                      • #26
                        От: До каква скорост може да карам Ферозката на 4Н

                        Не съм имал в предвид специализирана техника. Има автомобили с 4 управляеми колела. Има камиони с дори повече. Обаче и при едните, и при другите, при завой предните колела завиват винаги повече. Разбирай, когато предните колела се кривнат на 20 градуса, задните се кривват примерно на 5. При многоосните камиони е направено от немай къде - там друг начин при завой да не се влачат гумите странично, освен да ги направиш всичките управляеми, без най задните, няма.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #27
                          От: До каква скорост може да карам Ферозката на 4Н

                          Тия с четири управляеми(и четири общо) колела май отскоро се появиха(имаше такова Рено,доколкото помня).Имаше преди време с пасивно изместване на задния мост в завой(май на PSA беше).
                          За камионите и автобусите е малко по-различно(баш с тях съм в час).Нормално е поради поради кинематичната схема на превозното средство последния мост или предпоследния(или друг) да завива на по-малък ъгъл отколкото главните управляеми мостове.(то дори и колелата на един мост завиват на различни ъгли)Интересното там, е че има няколко различни схеми на изпълнение с активно завиване на колелата,с пасивно и комбинирано.Общо е, че в голямата част това подпомагане на завиването се предотвратява умишлено при над определена скорост на движение.(но не при всички машини и не за всички мостове)
                          Някои схеми с пасивно завиване на колелата пречат при маневриране на заден ход,та се прилагат само в мостове с пневматично окачване(разните видове богета).Така има възможност този мост да се повдига или просто да се изпускат възглавниците му(предимно при някои автбуси) за улесняване на маневрите назад.
                          Приплъзването на колелата на някои от мостовета не може да се избегне напълно или поне не винаги е на оправдана цена.
                          Интересни решения (и за серийни камиони, не само за специализирани машини) предлага фирмата GINAF .
                          Тук обаче въпроса мисля беше свързан с циркулацията на мощност при парттайм задвижването.Т.е. когато управляемите колела са и задвижвани. Та затова посочих примерите с "чупещите" се машини, където необходимостта от диференциал отпада.
                          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                          Коментар


                          • #28
                            От: До каква скорост може да карам Ферозката на 4Н

                            Доста се отклоняваме от темата. Интересен начин за решаване на проблема има при HONDA PRELUDE различната скорост на движение прави и различен ъгъл на корекция в задния мост


                            Коментар


                            • #29
                              От: До каква скорост може да карам Ферозката на 4Н

                              Наистина не знаех че тази Хонда има такава система.
                              Имах предвид тези(и др) строителни машини.



                              P.S. Наистина се отклонихме от темата(макар и коментирана в миналото) ,а и клипа може да мине за рекламен,та преценете и изтрийте каквото е необходимо.
                              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                              Коментар


                              • #30
                                От: До каква скорост може да карам Ферозката на 4Н

                                Хондата и Ауди има такова, а вероятно и други, не са подходящ пример. Колегата Цецо точно е разбрал какво имам в предвид. Ако ъгъла на завиване на задния и предния мост не е еднакъв пътя е различен, от там и суркането или нуждата от диф в средата. При Хондата завиването на задницата в противоположна посока дава невероятна стабилност в завой и възможност за влизане с огромна скорост. Понеже ъглите на завиване не са еднакви пак има диф в средата. Може и да е муфа като на CRV-то, не съм много сигурен.
                                Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
                                Най-добрите ми спомени са предстоящите!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X