Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Преработка на окачване Роки

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Преработка на окачване Роки

    Здравейте колеги, много рядко пиша във форума поради голяма липса на време. Но както и да е да си доидем на темата, рокито го имам от 3-4 години и окачването винаги му е било слабото място - ресорите от пред бяха абсолютно прави а нали все няма пусти пари та сложих едни пружини от мерцедес 123 предни - такива ми бяха налични - резулатата беше че джипчето се повдигна прилично спря да опира но пък почна да подкача доста. Отзад ми изпаднаха някакви стари ресори от жук или незнам какво но станаха остана само наи горния лист. Но като цяло возията на джипчето е под всяка критика подскача друса усеща всяка неравност по пътя. А в гората е голямата веселба Та такаа да си доидем на темата давайте идея какви пружини и амове да слагам за да укротя машината- идеята с ресйори отпада от всякаде.
    Прикачени файлове

  • #2
    От: Преработка на окачване Роки

    Колега, не трябва ли да почнеш първо с окачването!? В смисъл като схема. После носачите какви, шарнирите какви, щангите, после кое къде, колко и т.н. Пружините ги мисли от джип с подобно тегло на преден и заден мост и да имат минимум 40/45 см. Амортисьорите също, предни мин. 20см ход, задни 24 см. Има и още един куп неща.
    Задачата е сложна и ако не се работи професионално резултата е плачевен.

    Коментар


    • #3
      От: Преработка на окачване Роки

      Колега, качи някоя снимка. Как си сложил пружините отпред?
      То ако си ги сложил, без да махаш ресорите, нормално е да вози като каруца...
      Your conscience is all you can take to your grave.

      Коментар


      • #4
        От: Преработка на окачване Роки

        Еми пружините са сложени между ресиора и шасито- без да се махат ресиорите. Един друг колега от форума беше направил същото и при него подскачаше по същия начин. След малко ще кача снимки. Като начало искам да започна със задното окачване.

        Коментар


        • #5
          От: Преработка на окачване Роки

          Пружините от 123ка са безобразно яки за целта. Ако сложиш по-слаби в комплект с 2амортисьора или 1 но як, подскачането ще изчезне и ще стане поносимо. Като краен резултат няма да постигнеш нищо особенно. Другото Андро го е казал.
          За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

          Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

          Коментар


          • #6
            От: Преработка на окачване Роки

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:STP67344.JPG
Прегледи:1
Размер:395.8 КБ
ID:5230733
            Ето това е отзад окачването в момента. И отзад е с пружини от 123ка,- задни скъсени до необходимия размер. Но след като ги сложих ходове в окачването почти няма или са някак безобразно малки

            Коментар


            • #7
              От: Преработка на окачване Роки

              Aх, мале!
              Почвай да мислиш за носачи, шарнири и А-рамо.
              Калкулатора за 4-линковото окачване го има, схемите също са качвани доста пъти.
              За въпроси се обръщай към Андро.
              Your conscience is all you can take to your grave.

              Коментар


              • #8
                От: Преработка на окачване Роки

                Направо питай Андро кога да му я закараш,че само с гледане-явно не става!
                088пет722пет99
                http://www.hydropompi.com/

                Коментар


                • #9
                  От: Преработка на окачване Роки

                  Темата не е каде да закарам джипа за да му правят окачване а да дадете някои и друг съвет как сам да го преправя. Разполагам с предостатъчно инструменти и оборудване. А носачите не е ли по добре да са от някакъв джип- нещо от същия клас но с пружини мека возия и голями ходове. Ясно ми е че ще има доста сериозни преработки и работата да е никак малко. Просто искам като го правя да знам че е нещо здраво и няма да ме остави в гората.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Преработка на окачване Роки

                    Ако носачите ще са заводски от някакъв джип,мога да ти дам такива от Ленд Ровър "Дискавъри".Двата предни и двата задни надлъжни носача са (единия заден е заваряван някога във времето),цената е 30 лв за всичко.Толкова ги взех преди време "да се намират",но освен за скрап за друго няма да ги ползвам.
                    Ако машината се използва приоритетно за "по-хард офф, истината е в 4-линк окачването и подобните му,но направата на подобно нещо е меко казано трудна работа.Отделно,че не е само да се измъдрят носачите.Те трябва да работят със някакви адекватни амортисьори и пружини,за да може да се използва максимума от възможностите на 4-линка.И тогава се скача в яките цифри.

                    П.П. : Ааа сетих се нещо: Предните носачи на Ровъра не пасват идеално на моста на рокито,по-тънък е!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Преработка на окачване Роки

                      Първоначално публикуван от cool4o Преглед на мнение
                      Темата не е каде да закарам джипа за да му правят окачване а да дадете някои и друг съвет...
                      Tака е. Благодаря все пак на Регулатор-а за оказаното доверие.
                      Разгледай този линк:
                      http://www.fourwheeler.com/techartic...all/index.html
                      От тази тема:
                      Помогнете ми да направя Самурая си на пружини!
                      В нея е казано всичко каквото има да се каже и освен това е много поучителна.
                      Машини хубаво имаш, ама имаш ли опит с автомобилите с цели мостове и по точно с окачванията, кормилната система и силовото предаване?
                      Ако да, добре, ама ако "не", трябва и бая четене.
                      Гледам, че линка неще да се отваря. В темата, в пост 33 на Митко го има и се отваря.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Преработка на окачване Роки

                        Колеги, какви са тези съвети, които му давате на човека...
                        Колега, махни тези мутрисови пружини и сложи други. Без никакви промени по окачването ще постигнеш желания ефект, но трябва да уцелиш правилните пружини. Трябват ти пружни с голяма еластична зона. Най-често (но не винаги) такива пружини се използват върху "твърди" мостове или Макферсон. При окачване с два носача (тип Жигула) пружините са по-дебели и по-малко свиваеми. Причината е в рамена, въртящи моменти и на баба му хвърчилото - отклонявам се. Като си намериш такива и паснат на автомобила ти, но се е вдигнал прекалено много решението ти е много просто: Започваш да махаш един по един листове от ресьорите до постигане на желания ефект! И без това листовете на ресьора са така конструирани, че всеки следващ понижава динамиката в пъти. Пример за пружина с голяма динамика е предна от Пежо 205 от осемдесет и някоя си година. Там пружината при свободно състояние е дълга 50 см, а при натоварено е 25 и по-малко. Недостатъка е, че е с много голям диаметър, но си заслужава да се провери. Когато аз си изкормих задното окачване и изхвърлих ресьорите сложих пружини от Паджеро задни. Диаметъра е подходящ и динамиката също. При свобоно положение е 42-43 сантиметра, а при натоварено е 20. Ако искаш да се вкараш в големия филм, имам тема за цялостна подмяна на окачването от ресьорно на пружинно. Определено ще спечелиш огромни ходове, но филма е ХАРДКОР ПОРНО.
                        Между другото в онази тема същите хора са написали същите неща и са дали същите съвети. Нещо като дежавю получавам, ха ха.
                        Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
                        Най-добрите ми спомени са предстоящите!

                        Коментар


                        • #13
                          От: Преработка на окачване Роки

                          Май не помисли много преди да го кажеш:

                          Първоначално публикуван от sobax Преглед на мнение
                          ... Започваш да махаш един по един листове от ресьорите до постигане на желания ефект!...
                          Трябва ли сега да се обяснява, че освен да носи, да държи моста на пред-назад, ресьора държи моста и да не се върти!?
                          Преди да продължаваме със съветите е добре да се отговори на следните въпроси:
                          Трябват минимум 9 щанги с 18 шарнирни фтулки. 4 пружини и 4 амортесьора. И болтове, и планки обработени на лазер, и т.н. Преди да се нареже всичко се изработва макет и шаблони. Двата моста долу и рязане, и чистене наред. За да се застраховаме, от мостовете всичко вън. Купето горе, че като се заварява трябва и да може да се бръкне тук-там.
                          Айде сега някой да каже колко пари, колко работа и хора трябват?
                          Аз също ще правя моя на пружини, проблема е че точно сега не мога да отделя четири цифрена сума за материали, отделно оборудването и двама професионалисти за 1 мес.
                          Та човека да си отговори на тия въпроси.
                          Последно редактирано от Аndro 160; 28-11-10, 11:03.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Преработка на окачване Роки

                            На Росен му е лесно-махаш листове и готово! Ама и неговата Фероза вече не е на ресьори+пружини! А и не съм му давал акъл къде да ходи да му я правят,щото освен че има оборудване,му разбира главата и от железа!
                            Та,колега,аз много добре разбрах за какво е темата.Ама само с необходимото оборудване- не става!!!
                            088пет722пет99
                            http://www.hydropompi.com/

                            Коментар


                            • #15
                              От: Преработка на окачване Роки

                              Не се ли обсъжда като бюджетен вариант изхвърлянето на всичко, което сега се нарича окачване и монтирането на нови новинички ресьори(че дори с лифт) и амортисьори
                              о 88 з 417 оо 4 - Стоян

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X