Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Бълбукане в охладителната система

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Бълбукане в охладителната система

    От как имам кията, лятото като я карам по-дълго и спра колата след около 1-2 минути започва да бълбука в разширителния съд, маркуча не е твърд и като го държа се усещат мехурчетата как минават, течност е изхвърляла 5-6 пъти от как я имам и то все след като спра колата, парното беше слабо зимата. Капачката на радиатора не държеше налягане и сложих старата от субаруто, бях я сменял защото имас съмненоя в нея, с нея си държеше налягане но бълбъкането остана. Имах съмнения за гарнитурата но като нали не губи течност и я карах така, като проверявам нивото на антифриза, и така до преди месец. Прибира се жената и ми показва как пуши бял дим от ауспуха. Ясно трябва да сменям гарнитурата. Свалих главата и я занесох за шлайф (0.30), проверка, клапани и гумички на клапаните всичко ОК. Като свалих главата, старата гарнитура беше направо премазана пръстените на цилиндрите се бяха сгънали навътре. Като почистих остатъците от гарнитурата от блока установих, че точно там където са сгънати металните пръстени на гарнитурата има язви от корозия(предполагам електрокорозия защото на същото място имаше и по главата), свалих блока и той мина шлайф (0.35). Нова гарнитура на главата, нови семеринги на коляновия вал, нова гарнитура на колектора, подмяна на тънките маркучета там където се налага и прочие. Радиатора беше в не много добро състояние, така и така я правя смених и него, барабар с капачката, промох и радияторчето на парното докато е празен коша. Вчера я сглобих окончателно и я подкарах, парното е супер точно както на старото пежо 405x4, но бълбукането в маркуча на радиатора остана. В една друга тема прочетох, че обезвъздушаването се прави под наклон на колата но аз я обезвъздушавах на равно.

    Та въпросите ми са 2:
    От къде може да е това бълбукане?
    И колко трябва да е хлабината на клапаните? Аз четох от някаква документация, че трабва да е 0.30 на всичките клапани, но сега се чуват да тракат.

  • #2
    От: Бълбукане в охладителната система

    Лошо е че има отново мехури в разш. съд.Ти колко я кара тази кола?От това,което пише ш и за шум от ГРМ оставам с впечатление,че хидравлични те повдигачи още не са се напълнили с масло!?

    Изпратено от моят Lenovo P1a42 с помощта на Tapatalk

    Коментар


    • #3
      От: Бълбукане в охладителната система

      Досега където съм чел сервизни ръководства максималния допустим шлайф на глава и блок е бил 0.20 мм.
      Не знам с тия 0.30 на главата и 0.35 на блока кво правим .....

      Коментар


      • #4
        От: Бълбукане в охладителната система

        Забравих да напиша, че колата е 8 клапанова, там е с кобилици и няма хидравлични повдигачи, иначе днес ми е втори ден когато я карам след като я събрах, изминал съм около 100 километра.

        Може ли да бълбука така ако не е добра обезвъздушена?

        Коментар


        • #5
          От: Бълбукане в охладителната система

          Това с обезвъздушаването под наклон си го избиийте от главите. Ще ви се смеят...
          За бълбукането-ако има газова уредба да не би да пуска газ през мембраната?

          Иди в някой сервиз в който имат тестер за изгорели газове антифриза, та видят дали ги има.
          Ако има-честито, спукана глава.
          Има ли желание-има и начин!

          Коментар


          • #6
            От: Бълбукане в охладителната система

            Главата е минала тест за пукнатини когато я носих да я шлайфат, носих я е Кортекс във Варна, казват, че те са най дори тук. Иначе за газовата не се бях сетил но не мирише на газ от радиатора като отворя капачката.

            Интересното е, че го прави малко след като съм загасил двигатела, все едно е заграла много, но стрелката е минала над средата.

            Коментар


            • #7
              От: Бълбукане в охладителната система

              Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
              ...
              Не знам с тия 0.30 на главата и 0.35 на блока кво правим .....
              Бегачка

              Коментар


              • #8
                От: Бълбукане в охладителната система

                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                Бегачка
                Да, после даде жокер, че е бензинов ДВГ.

                Коментар


                • #9
                  От: Бълбукане в охладителната система

                  Да определено върви по-добре след ремонта.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Бълбукане в охладителната система

                    Щом има газова уредба - от изпарителя е! Пропуска газ към антифриза. Смени мембраните!
                    KIA Sportage 2000 TD - 2000г.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Бълбукане в охладителната система

                      Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                      Това с обезвъздушаването под наклон си го избиийте от главите. Ще ви се смеят...
                      Аз не се смея. Патруля точно по този начин обезвъздушавах най-добре и най-бързо. Радиатора на парното е доста по-високо от двигатела и докато не изравниш нивата - нищо не правиш.....
                      Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
                      Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

                      Коментар


                      • #12
                        От: Бълбукане в охладителната система

                        Колегите правилно ВИ ориентират във възможността да влиза газов обем от изпарителя, което лесно ще проверите. При разхерметизиран паровъздушен клапан се наблюдава същия ефект. Затруднена циркулация през големия кръг също може да помогне за локално прегряване в главата и след спиране на двигателя да се формира газов обем.
                        Най-често затруднената циркулация е резултат от радиатора,термостата или помпа с повредена турбина.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Бълбукане в охладителната система

                          Водния радиатор е чисто нов водната помпа е с метални лопатки сменена е преди около 10000 километра, като разглобявах блока я прегледах наред си е няма проблеми. Термостата е доста странен, поне на друга кола не съм виждал такъв, с един не много голям главен отвор и един по-малък който се отваря при по-висока темпаратура, но такъв го дават по каталог предполагам всички сте с такива.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Бълбукане в охладителната система

                            Първоначално публикуван от icecool Преглед на мнение
                            Термостата е доста странен, поне на друга кола не съм виждал такъв, с един не много голям главен отвор и един по-малък който се отваря при по-висока темпаратура, но такъв го дават по каталог предполагам всички сте с такива.
                            И моята беше с такъв, ама сега си е с обикновен. Върши същата работа.
                            С лека поправка - малкия термостат отваря на 80гр, а големия на 88гр
                            Поне на дизела е така. Сегашния отваря на 87гр и засега нямам проблеми
                            Панайот Бърдарски
                            0887 60 77 22

                            Коментар


                            • #15
                              От: Бълбукане в охладителната система

                              Ако големия отвор на термостата не отваря,ефекта ще е същият. При повишената температура и гасене на двигателя се оформят зони на завиране и отделят газов обем.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X