Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Вече съм с Кия

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Вече съм с Кия

    След много четене най-после и аз съм с Кия спортидж 1999год. ТД 2000
    Въпреки не особено ласкавите отзиви за този двигател - реших че ще бъде дизел. Естествено търсенето продължи доста време и се нагледах на какви ли не отпадъци предлагани на цена като за автомобил.
    В крайна сметка намерих това което исках - или поне така си мисля
    Дизелака работи тихо, с равномерен звук и без особена склонност към образуване на димна завеса зад колата. Пали само като види ключа, независимо топъл или студен. Буквално от половин оборот. Колата е с ръчни хъбове, всичко по трансмисията работи без видими проблеми.
    Имам и въпроси разбира се:
    1. Фаровете са започнали да жълтеят - какво да ги правя? Полиране и евентуално някакъв УВ защитен лак??? Или ако стават от моделите преди фейслифта до 1997год със стъклените фарове - направо да сменям?
    2. Искам да сменя антифриза, да промия охладителната уредба и да сменя капачката на радиатора. Всичко това с цел профилактика.
    С какво е добре да се промие - чета за оцет, лимонена киселина и какво ли още не...После ще се слага червен антифриз. Главата е алуминий, блока чугун, мисля че няма да има проблем.
    3.На топлата част на турбото няма защитната изолация. До колко е проблем да се кара така или да търся по моргите.
    4. При работа на място и отпускане на педала на съединителя, се чува един звук...трудно е да го опиша...като леко щтракане...преди години имах друг дизелов автомобил. Имаше точно такъв звук и се оказа пружините на феродовия диск. Ама...отделя и зацепва идеално. Без шум и вибрации...някакви идеи...
    Последно редактирано от pansim; 25-09-16, 08:39.
    Панайот Бърдарски
    0887 60 77 22

  • #2
    От: Вече съм с Кия

    За промиване има добавки. Аз препоръчвам на liqui moly

    Коментар


    • #3
      От: Вече съм с Кия

      Честито и много безаварийни.
      Мога да отговоря само за фаровете - моите също бяха "замацани" и с една машинка ги полирах. Ефекта не беше дълготраен и пак гледам са започнали да се скапват. доколкото знам проблема е и от препаратите по автомивките /не, че я мия всяка седмица/.

      Коментар


      • #4
        От: Вече съм с Кия

        Има в София фирма,която се занимава само и единствено с фарове.Всичко за което човек може да се сети за ремонт и тунинг на фарове.Страхил Тошков се казва човека.Намира се в кв.Симеоново и имат записани коли за седмици напред.Не е случайно...0884 310 898 е тел-а за връзка...
        0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

        Коментар


        • #5
          От: Вече съм с Кия

          Благодаря за отговорите. Ще търся добавка за почистване на охладителна уредба.
          А за фаровете - ще звъня на човека да видим какво ще се прави.

          Нещо по въпроса за липсващата термо защитна ламарина на турбото???
          Панайот Бърдарски
          0887 60 77 22

          Коментар


          • #6
            От: Вече съм с Кия

            Хубаво е да я има.Че при зор на мотора много се нагрява там и иа вероятност от запалване...
            0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

            Коментар


            • #7
              От: Вече съм с Кия

              Честито!
              Много да те слуша Кията. И аз съм с такава.
              Your conscience is all you can take to your grave.

              Коментар


              • #8
                От: Вече съм с Кия

                Честито.
                Фаровете макар и пожълтели си светят супер.
                Ако няма някакви съмнения по охладителната уредба е достатъчно промиване с вода, но и това май е излишно. Слагай червения антифриз и не се притеснявай.
                Звукът при отпускане на съединителя също да не те притеснява, среща се доста често.
                БИО пчелен мед и пчелни продукти
                0888 66 59 73

                Коментар


                • #9
                  От: Вече съм с Кия

                  Прекалено често, бих казал.
                  За фаровете бях писал в темата "Моята Кия" в този раздел.
                  Взимаш си шкурки и малко паста за фарове и за един час си готов. Никаква философия не е.
                  Your conscience is all you can take to your grave.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Вече съм с Кия

                    Полирането на пожълтели фарове не ме плаши. Въпроса е как да се запазят поне две-три години. Но...сега съм на тема профилактика. Поръчал съм и антифриза /G12/ и разни неща по предницата + нови амортисьори отпред. После идва ред на ангренаж /комплект/ после смяна на масла и чак тогава промиване на системата и нов антофриз + нова капачка. Най-вероятно ще сменям и виското, нещо ме съмнява, а аз обичам да пътувам спокойно, а не на тръни с поглед вперен в температурата
                    Панайот Бърдарски
                    0887 60 77 22

                    Коментар


                    • #11
                      От: Вече съм с Кия

                      С агренажа се сменя и водна помпа нали знаеш

                      Коментар


                      • #12
                        От: Вече съм с Кия

                        Да и помпата ще бъде заменена. Още не съм проверил, но най-вероятно и иглените лагери ще сменям. Да се знае че е направена.
                        Панайот Бърдарски
                        0887 60 77 22

                        Коментар


                        • #13
                          От: Вече съм с Кия

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:кия.jpg
Прегледи:1
Размер:140.5 КБ
ID:5730349Моля за яснота по въпроса със смяна на двигателното масло.
                          В книгата на италиански пише /ако съм разбрал правилно/ че се сменя на всеки 5000 км. Вижда ми се доста малък пробега. Все пак е нискооборотен двигател слабо натоварен /2.0 литра със 83кончета/
                          В описанието за подръжка и ремонт на руски пък е на 10000км??? Някакви други мнения?
                          Панайот Бърдарски
                          0887 60 77 22

                          Коментар


                          • #14
                            От: Вече съм с Кия

                            Така излиза според ръководството. Дори в забележка 1) по-долу се посочва, че смяната може и да бъде по-честа според условията на използване на автомобила.
                            Все си мисля, че интервалът на смяна зависи и от самите масла - по-модерните масла масово допускат по-голям пробег. Но пък за бензиновия двигател си дават 10 000.
                            Сменям на 5-6 000, защото толкова минавам годишно.
                            БИО пчелен мед и пчелни продукти
                            0888 66 59 73

                            Коментар


                            • #15
                              От: Вече съм с Кия

                              Бях писал в някоя тема,но дизела на киа 2000тди работи на доста по-високи обороти
                              в сравнение с лека кола.Говоря за съпоставяне с една и съща скорост,примерно 100км/ч
                              Карам с Мобил 10/40 и го сменям на 10к.
                              .Карам бавно стигам бързо. А...ма не всеки път.
                              Киа спортаж2000тди 98г
                              Ауди А3 1.9ТДИ
                              Каравана Аdria 390Q

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X