След много четене най-после и аз съм с Кия спортидж 1999год. ТД 2000
Въпреки не особено ласкавите отзиви за този двигател - реших че ще бъде дизел. Естествено търсенето продължи доста време и се нагледах на какви ли не отпадъци предлагани на цена като за автомобил.
В крайна сметка намерих това което исках - или поне така си мисля
Дизелака работи тихо, с равномерен звук и без особена склонност към образуване на димна завеса зад колата. Пали само като види ключа, независимо топъл или студен. Буквално от половин оборот. Колата е с ръчни хъбове, всичко по трансмисията работи без видими проблеми.
Имам и въпроси разбира се:
1. Фаровете са започнали да жълтеят - какво да ги правя? Полиране и евентуално някакъв УВ защитен лак??? Или ако стават от моделите преди фейслифта до 1997год със стъклените фарове - направо да сменям?
2. Искам да сменя антифриза, да промия охладителната уредба и да сменя капачката на радиатора. Всичко това с цел профилактика.
С какво е добре да се промие - чета за оцет, лимонена киселина и какво ли още не...После ще се слага червен антифриз. Главата е алуминий, блока чугун, мисля че няма да има проблем.
3.На топлата част на турбото няма защитната изолация. До колко е проблем да се кара така или да търся по моргите.
4. При работа на място и отпускане на педала на съединителя, се чува един звук...трудно е да го опиша...като леко щтракане...преди години имах друг дизелов автомобил. Имаше точно такъв звук и се оказа пружините на феродовия диск. Ама...отделя и зацепва идеално. Без шум и вибрации...някакви идеи...
Въпреки не особено ласкавите отзиви за този двигател - реших че ще бъде дизел. Естествено търсенето продължи доста време и се нагледах на какви ли не отпадъци предлагани на цена като за автомобил.
В крайна сметка намерих това което исках - или поне така си мисля

Дизелака работи тихо, с равномерен звук и без особена склонност към образуване на димна завеса зад колата. Пали само като види ключа, независимо топъл или студен. Буквално от половин оборот. Колата е с ръчни хъбове, всичко по трансмисията работи без видими проблеми.
Имам и въпроси разбира се:
1. Фаровете са започнали да жълтеят - какво да ги правя? Полиране и евентуално някакъв УВ защитен лак??? Или ако стават от моделите преди фейслифта до 1997год със стъклените фарове - направо да сменям?
2. Искам да сменя антифриза, да промия охладителната уредба и да сменя капачката на радиатора. Всичко това с цел профилактика.
С какво е добре да се промие - чета за оцет, лимонена киселина и какво ли още не...После ще се слага червен антифриз. Главата е алуминий, блока чугун, мисля че няма да има проблем.
3.На топлата част на турбото няма защитната изолация. До колко е проблем да се кара така или да търся по моргите.
4. При работа на място и отпускане на педала на съединителя, се чува един звук...трудно е да го опиша...като леко щтракане...преди години имах друг дизелов автомобил. Имаше точно такъв звук и се оказа пружините на феродовия диск. Ама...отделя и зацепва идеално. Без шум и вибрации...някакви идеи...
Коментар