Здравейте,колеги.Радвам се,че ставам част от малкото полезни форуми в България,но не се радвам,че е по лоша причина .Притежавам Kia Sorento 2.5 CRDI ,автоматик ,2005г.Колата е на 160 хиляди км, имам я от около 2.5години като винаги съм я обслужвал в официален сервиз на КИА в Пловдив.От преди 5-6 месеца започна едно виене, като я закарах в неофициален сервиз и ми казаха,че не е от лагерите,а най-вероятно от диференциала, но и че не е нещо фатално.
Проблем 1 :
И така...днес я закарах за смяна на масла и филтри в КИА - София , като им обясних за проблемите с виенето и се оказа следното - проблемът е в задният диференциал, като е нужно да бъде демонтиран,за да се разбере какво по-конкретно му има, а бъде ли демонтиран е задължително да се сменят лагери и зъбни колела, но доколкото разбрах ако има проблем с пиньона и короната не е добре, тъй като не могат да бъдат настроени дори и да бъдат купени нови , което автоматично значи нов диференциал,като човекът от КИА ми каза,че ще струва няколко хиляди ( утре ще питам конкретно колко ).
Проблем 2 :
Има голям луфт в раздатката ( 1-1,5см).За този проблем ми препоръчаха да не го оправям сега,тъй като и той ще излезе скъпо, а ако се счупи, няма да мога да ползвам 4х4.
Въпросите ми към вас са:
1. Смятате ли,че по проблем 1 има друго решение, което да излезне по-евтино ( ако евентуално утре се окаже,че със смяната на лагерите не се оправи виенето ) - например мислих за диференциал,който не е чисто нов,но изниква въпросът как ще разбера дали е в изправност?
2. По проблем 2 - проблем ли е да се кара колата само със задно предаване( аз я използвам най-вече за шосейно каране ) и можете ли да предложите вариант,при който да излезне по-евтин ремонта.
Искам да поясня на колегите, че аз от коли не разбирам или да кажем имам общи познания, така че моля да няма нападки.Готов съм да предоставям/изисквам пълна информация по въпросите ви,ако компетентността не ми позволява да ви дам адекватни отговори.
Благодаря предварително!
Проблем 1 :
И така...днес я закарах за смяна на масла и филтри в КИА - София , като им обясних за проблемите с виенето и се оказа следното - проблемът е в задният диференциал, като е нужно да бъде демонтиран,за да се разбере какво по-конкретно му има, а бъде ли демонтиран е задължително да се сменят лагери и зъбни колела, но доколкото разбрах ако има проблем с пиньона и короната не е добре, тъй като не могат да бъдат настроени дори и да бъдат купени нови , което автоматично значи нов диференциал,като човекът от КИА ми каза,че ще струва няколко хиляди ( утре ще питам конкретно колко ).
Проблем 2 :
Има голям луфт в раздатката ( 1-1,5см).За този проблем ми препоръчаха да не го оправям сега,тъй като и той ще излезе скъпо, а ако се счупи, няма да мога да ползвам 4х4.
Въпросите ми към вас са:
1. Смятате ли,че по проблем 1 има друго решение, което да излезне по-евтино ( ако евентуално утре се окаже,че със смяната на лагерите не се оправи виенето ) - например мислих за диференциал,който не е чисто нов,но изниква въпросът как ще разбера дали е в изправност?
2. По проблем 2 - проблем ли е да се кара колата само със задно предаване( аз я използвам най-вече за шосейно каране ) и можете ли да предложите вариант,при който да излезне по-евтин ремонта.
Искам да поясня на колегите, че аз от коли не разбирам или да кажем имам общи познания, така че моля да няма нападки.Готов съм да предоставям/изисквам пълна информация по въпросите ви,ако компетентността не ми позволява да ви дам адекватни отговори.
Благодаря предварително!
Коментар