Здравейте,
Мислих да кръстя темата „Какво и е на КИА-та?”, но размислих. Та на въпроса – модела е на доста атрактивни цени втора ръка. И аз питам- има ли уловка и къде е тя? Проблемни и чупливи ли са Спортиж (първата генерация)? Колко сте навъртяли с тях и при какви условия? За мен оптимален се явява бензиновия 16 клапанов двигател, грамотно газифициран… Но какво е мнението ви дизела (2.0 ТД)? 83 к.с. Това достатъчно ли е ? Такава КИА как би се държала на магистралата по която евентуално до се стигне до мястото за риба, офроуд разходка и т.н.? Изобщо може ли да поддържа 140 км/ч? Това, което разбрах след доста четене е, че проблемни са автоматичните хъбове и потенциометрите на дизелите. Има ли други болежки за които да гледам при покупка? Изобщо двигателите имат ли ресурс над 200000 км? Трансмисията? Ходовата част? Има ли разлика в качесвото на първата генерация преди и след фейслифта (когато доколкото знам КИА става част от Хюндай)?
Въпросите ми са породени от това, че наближа смяна на всекидневния ми автомобил, който се поамортизира и се питах възможно ли е Спортиж да е алтернатива? Говорим за 40000 км на година, 20% градско в София, останалото магистрала и обикновено извънградско и разходки в планината. Лек офроуд, основно лятото. Лек защото сега съм с 4х2.
Или по-добре да си взема отново голям седан а само за офроуда някаква евтина „джипка”? Но пък стават две коли, което си е разход…
Другите ми алтернативи са Пасат или Октавия или Супърб 4х4, Субару Аутбек или Форестър (малко ми малее), Хонда ЦР-В.
Моля, за вашето мнение.
Мислих да кръстя темата „Какво и е на КИА-та?”, но размислих. Та на въпроса – модела е на доста атрактивни цени втора ръка. И аз питам- има ли уловка и къде е тя? Проблемни и чупливи ли са Спортиж (първата генерация)? Колко сте навъртяли с тях и при какви условия? За мен оптимален се явява бензиновия 16 клапанов двигател, грамотно газифициран… Но какво е мнението ви дизела (2.0 ТД)? 83 к.с. Това достатъчно ли е ? Такава КИА как би се държала на магистралата по която евентуално до се стигне до мястото за риба, офроуд разходка и т.н.? Изобщо може ли да поддържа 140 км/ч? Това, което разбрах след доста четене е, че проблемни са автоматичните хъбове и потенциометрите на дизелите. Има ли други болежки за които да гледам при покупка? Изобщо двигателите имат ли ресурс над 200000 км? Трансмисията? Ходовата част? Има ли разлика в качесвото на първата генерация преди и след фейслифта (когато доколкото знам КИА става част от Хюндай)?
Въпросите ми са породени от това, че наближа смяна на всекидневния ми автомобил, който се поамортизира и се питах възможно ли е Спортиж да е алтернатива? Говорим за 40000 км на година, 20% градско в София, останалото магистрала и обикновено извънградско и разходки в планината. Лек офроуд, основно лятото. Лек защото сега съм с 4х2.
Или по-добре да си взема отново голям седан а само за офроуда някаква евтина „джипка”? Но пък стават две коли, което си е разход…
Другите ми алтернативи са Пасат или Октавия или Супърб 4х4, Субару Аутбек или Форестър (малко ми малее), Хонда ЦР-В.
Моля, за вашето мнение.
Коментар