И аз да се похваля-купих си Спортидж за втори път.Първият път не се хвалих защото щастието не беше пълно с по слабият бензинов мотор,но сега съм много доволен от 128-те кончета.Предишната и собственичка-някоя си Изабела 72-ри набор много добре се е грижила за джипчето и освен едно каре на предният кардан не открих нищо друго за смяна.Дава ми разход 9л. на бензин,като това е на извънградско с около 90км.ч. и с оригиналният размер гуми за моделаа, газ още си нямам.Предстоят едни лифтове и чудеса но за тях по натам.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Още един Спортидж в отбора.
Свий
X
-
От: Още един Спортидж в отбора.
Мерси за пожеланията.Имаше малко повърхностна ръжда по долната част на задният диф и по долните захвати на задните амортисиори която веднага отстраних с телената четка и мисля да я понамажа с преобразувател за да спре.Шасито е перфектно навсякъде което е очудващо имайки в предвид че повечето джипки ръждясват обилно особенно в задната част около теглича и пружините.За лифта съм приготвил фланците за от пред които са 40мм. тоест трябва да се повдигне с около 8 сантиметра.За отзад съм взел от Опел Омега комби задни пружини и амортисьори,само трябва да хвана баща ми в настроение някой ден за да направим на струга напречната щанга раздвижна и да удължим късата надлъжна.Отпред ще слагам нови горни носачи и втулки от полиамид вместо иглените лагери в главините.Купил съм и четирите тампона на двете надлъжни щанги на задният диф но след покупката и регистрацията и смяната на масла и филтри се поохарчих и сега лифта ще изчака известно време.А и газов инжекцион ще трябва че тоя бензин мина 2.60лв.Киа Спортидж-2.0-16V-128к.с
Коментар
-
От: Още един Спортидж в отбора.
Помисли преди да направиш втулките.Полиамида не издържа на топлина просто се топи.Моите втулки са бронзови,но според мен лагера си е лагер.Относно задните пружини ,на омегата са корави и ще вози малко като каруца.Моите са от някакъв вранглер и вози много комфортно.
Коментар
-
От: Още един Спортидж в отбора.
Да за пружините си прав,на предната ми Киа сложих от Омега седан и отзад се втвърди малко но не беше нещо фрапиращо,сега съм приготвил от Омега комби които са по дълги и с 1мм. по дебели от седановите та ще видим-то две хубави няма.Полиамида е много по твърд и много по износоустойчив от тефлона,пробвано и тествано стотици пъти-баща ми е стругаро фрезист и има огромен опит и с двата материала.
Незнам дали е тук удачното място за тази информация но смятам че ще е полезна на доста хора:
Материал Свойства PU
зелен
PU е термопластичен полиуретанов еластомер /полиуретан/. Притежава забележителна устойчивост на абразивно въздействие, ниска остатъчна деформация при натиск, високи устойчивост и якост на скъсване. Използва се за чашкови / U / уплътнители - маншети, шевронни уплътнители, чистачи и др. Уплътнителите от този материал се използват за съществуващи хидравлични флуиди и за вода до 60°C. Прилага се за налягане до 400 bar.
H-PU
червенH-PU е устойчив на хидролиза, термопластичен полиуретанов еластомер /полиуретан/. Той комбинира техническите свойства на PU зелен с висока устойчивост на хидролиза и се използва при водна хидролиза на машините, тунелните конструкции, в пресовото производство и хранителната промишленост. Препоръчва се за чиста вода, HFA и HFB флуиди и биологически разлагащи се хидравлични флуиди.
NBR
черенNBR е еластомер на основата на акрилонитрил бутадиен каучукова смола /маслоустойчива гума/. Използва се при чашкови / U / уплътнители - маншети, шевронни уплътнители и мн.др. Притежава висока устойчивост на минерални масла и смазки, греси или компресорни HFA, HFB и HFC. Устойчивост на износване и еластичност. Материалът не е устойчив на флуиди с прибавка на базата на гликола, HFD флуиди, ароматни съединения /като бензин/, астери, кетони и амини или концентрирани киселини и основи.
Viton
FKM
кафявViton е еластомер на основата на флуорин каучукова смола /Viton e регистрирана търговска марка на Дю Пон/. Използва се за чашкови / U / уплътнители - маншети, шевронни и обиращи уплътнители. Устойчив е на топлина - до 200°C, химикали, на външни условия и озон, минерални масла и смазка, съдържаща сяра, леснозапалими флуиди. Не е устойчив на дехидратантен HFD амоняк, сода каустик, каустик калиеви разтвори, кетони, естери, диоксан, някои амини и органични киселини.
EPDM
черенEPDM е еластомер на етилен пропилен каучукова смола. Използва се за чашкови / U / уплътнители - маншети, и специални уплътнители, подложени на въздействие на гореща вода, пара и алкали. Не е устойчив на минерални масла на основата на хидравлични флуиди. Високоустойчив на външни условия, озон и стареене.
Silicone
MVQ
оранжевSilicone /силикон/ е еластомер на базата на винилполисилозан каучукова смола. Използва се за О-пръстени, набивки и специални уплътнители. Основното приложение е за статични, неподвижни уплътнители. Silicone e високо устойчив на топлина - до 200°C, на външни условия, озон и стареене.
PTFE Virgin
бялPTFE е политетрафлуоретилен /чист тефлон/, който се използва за опорни пръстени, шевронни уплътнители, О-пръстени, ротационни уплътнители и набивки. Той е материал с широк технически диапазон на приложение. Стопени алкални метали и газообразни флуори могат да въздействат на PTFE при високи температури и налягане.
PTFE(F)
с пълнители
сивPTFE(F) е политетрафлуоретилен с метални пълнители /пълнен тефлон/ , който се използва за ниско фрикционни уплътнители, опорни черупки и лагерни пръстени за шевронни уплътнители и водещи пръстени. Висока химическа устойчивост.
POM
черен, бялPOM e полиоксиетиленов пластомер /полиацетал/ за антиекструзионни пръстени, втулки за водещи пръстени, обиращи пръстени и др. Добри механични свойства, ниска водна абсорбция и добра химическа устойчивост. POM може да се използва при всякакво минерално масло и смазки, KFA, HFB и HFC флуиди. Не е устойчив на концентрирани киселини и алкални разтвори.
PA
черен, бялPA /полиамид/ е оптимална комбинация от механична якост, неподатливост и механична затихваща способност, допълнени от добра износоустойчивост и плъзгащи свойства.
За този последният модел имам в предвид че е удачен материал за направата на втулките които заместват иглените лагерчета в предните главини.Киа Спортидж-2.0-16V-128к.с
Коментар
-
От: Още един Спортидж в отбора.
Малко развитие по темата:
Поради пълната липса на свободно време направих няколко от заплануваните доработки по колата,а именно:
Модул за светлините-омръзна ми да ги забравям.
Затъмняване на задните стъкла с фолио.
Модул и машинка за централното-вече си отключвам и заключвам с дистанционно.
Отзад пружини и амортисьори от Омега и подсилващи фланци на леглата където лягат пружините.
Изнесени джанти ЕТ -20.
Гуми Пирели Скорпион - 235/75/15
Имам готови и фланците за повдигането на предницата но нямам свободен ден за момента,затова на снимките отпред е ниска защото е с оригиналното окачване.Киа Спортидж-2.0-16V-128к.с
Коментар
-
От: Още един Спортидж в отбора.
-Външен диаметър Ф130мм
-Вътрешен диаметър Ф78 мм
-Фаската (скоса) на вътрешния е до Ф86 под 45 градуса (ъгъла не е задължителен)
-Разстояние между отворите 90 мм на 120 градуса (може да се сметне окръжността на центровете.
Снимките които съм постнал са от теми на други колеги защото моите фланци не съм ги снимал но те са идентични.Киа Спортидж-2.0-16V-128к.с
Коментар
-
От: Още един Спортидж в отбора.
При мен стои един въпрос без отговор за момента,а именно:
Какъв е максималният размер на дебелина на фланеца който може да се постави отпред на Киата без да се получат в последствие проблеми с каретата или други точки по предното окачване???И трябва ли да се слагат други амортисьори след като повдигам само с фланци без да пипам пружината?Ако някой по запознат отговори на тези питания ще съм му много задължен.Киа Спортидж-2.0-16V-128к.с
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар