Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Грес за карета. Каква? И от къде ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Първоначално публикуван от iboni
    А имате ли идея синята грес каква е, защото братовчед ми донесе кам 1 кг една такава синя, 1 час ме убеждаваше,че е най добрата. Да не е някав ментьок а?
    http://www.igol-bg.com/articles.php?ArticleGroupID=4

    Провери този линк там има сини греси.
    God Got'a Glock

    Коментар


    • #17
      Първоначално публикуван от D-MAX
      .......... докато не намерих в Liqui Molli. В момента май само и единствено там се намират картуши за гресиращ пистолет.
      Поздрави
      Да не би да става дума за "LM 47 Langzeitfett + MoS2" ?
      http://www.liqui-moly.ru/catalog2006...tt_+_MoS2.html

      И от каде го купуваш ?
      God Got'a Glock

      Коментар


      • #18
        Да тази е, обаче в 400гр опаковка(патрон подобен на силиконовия) за да стане за пистолет.
        Къде да я намериш? Пробвай тук:

        Nipes Co.
        62, Donducov blvd.
        Ground floor
        BG-1504 Sofia
        Bulgaria
        Tel. 00359-2-9434313
        Fax 00359-2-9461753
        mail: sales@senax-nps.com

        Поздрави
        ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО

        Коментар


        • #19
          10х D-MAX

          Магазин АутоМания , Х. Ботев №29, тел 952 06 54

          400 gr - 14.28
          1 kg - 34,12



          Това са им дистрибуторите. А вносител е Сенакс ООД

          Мисля да се излетя до там. Но все пак за карданните карета май е по добре да се ползва нормалната си бяла грес ? Или не ?
          God Got'a Glock

          Коментар


          • #20
            Ето копие от книжката на колата, виж сам:



            Първоначално ползвах RETINAX на SHELL,и бях доволен, обаче както казах тея решили да внасят само 20кг опаковки и така минах на Liqui Molli, която според мен върши същата работа.
            ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО

            Коментар


            • #21
              Първоначално публикуван от D-MAX
              Г-н Петров, може ли да обявите точното наименование на BP marine grade греста, за да може да я проуча малко по-обстойно. Аз 5 годни внасях и продавах лепила и уплътнители с MIL Specifications, без да се налага да се изисква каквото и да е разрешение най вече от НАТО. Хората продават радиоактивни материали по интернет, камо ли за някакви си греси, пък и цената и не е чак толкова висока за да показва че не е общодостъпна. НАТО има доста глобални проблеми за да се занимава с разрешение за някаква грес от 20-30лв опаковката. Работата май опира до мързела на някой който го мързи да се занимава или не му е изгодно да внася малки количества. Иначе тая грес определено би била добра за лебедките, въжетата, но се съмнявам да е така за каретата и шлиците. В края на краищата се касае за съвсем различни възли, натоварвания, и условия на работа. Няма универсални неща на тоя свят. Разбира се че всяка друга грес ще свърши работа, въпросът е обаче какво ще кажат каретата по въпроса, а те както всички знаем мълчат до момента който изпрегнат и почнат да хлопат, чукат и плачат за ремонт. Тогава идва и момента за преценка на риска от използване на неправилни смазочни материали. Всеки да смазва с каквото иска или има, но е добре да се прави справка преди всяка процедура съгласно инструкцията за експлоатация на автомобила, какво препоръчва производителя, а той със сигурност знае най-добре! Може и да греша, все пак очаквам името на греста

              По принцип сте прав, най-добре е да се спазват предписанията на производителя. Но имайки все пак идеята че тук има много хора които експлоатират машините си не точно както предписва производителя е естествено и търсенето на възможност за поне частична компенсация на по-големите от предвидените натоварвания.

              Затова и ние караме бензиновите двигатели, за които производителят е предписал 15W-40 стандартно масло с клас по-нисък от каквото и да е на пазара с 10W60 VR1 Racing, което е много класове по-нагоре...


              С гресите по мое мнение нещата стоят малко по-просто, отколкото при маслата. При тях основен параметър е вискозитетът (консистенцията) - може и да не се изразявам правилно. Има няколко класа ако не се лъжа NLG1...

              Та на въпроса. Обадих се лично и говорих с няколко човека първо в Шелл България - оттам след проучване ми казаха, че тази грес е предназначена само за пазара в САЩ и не могат да я доставят в Европа. След това говорих с BP, където бяха доста учтиви и им отне около седмица време за проверката. Накрая ми казаха това за НАТО - идеята, не че НАТО трябва да разрешава, а че тези греси в Европа се доставят само и единствено за военните от НАТО и предполагам, че отклоняването на доставка оттам изисква съответното разрешение. Може и да не съм разбрал добре или този, който ми е обяснявал да не е наясно... А иначе се пробваха да ми намерят заместител от гресите, които могат да доставят, но нито една не може да се доближи като параметри до синтетичната. А иначе никой не е казал, че не може да се внесе от САЩ например, но това при всички положения е неоправдано скъпо, ако става въпрос за няколко картуша...

              За съжаление съм изтрил отдавна записките, които имах по въпроса с имената на гресите на BP, но ще дам няколко примера за такава грес:

              http://www.valvoline.com/pages/produ...asp?product=59
              http://www.permatex.com/products/aut..._with_PTFE.htm

              Ето и няколко имена:
              Molylube #1
              Aeroshell #17


              Валволине също не може да бъде внесена - питал съм вече.
              Втората посочена от мен съм тествал лично и съм с прекрасни впечатления.

              Ще се радвам, ако някой намери и друг вносител на такива греси. Странното е, че в САЩ те са много разпространени, а в Европа никой не използва. Питал съм и началника на механичния отдел на един от най-големите танкери в света. И той много добре знае за греста за "морски приложения" която е стандарт за корабите... Но ми каза че поради цената и, те доста я икономисват и на практика си работят с обикновени греси...
              VPetrov.photography

              Коментар


              • #22
                Даааа, след малко справки какво се оказа

                Bel-ray произвежда серия греси molylube които почти без изключение са със молибденов дисулфид

                http://www.belray.com/industrial/pro...ry=&q=molylube

                Shell произвежда Aeroshell 17 която също е с молибденов дисулфид:

                • AeroShell Grease 17 is extreme pressure multipurpose grease recommended for heavily loaded sliding steel surfaces where protection against seizure and corrosion is desired; e.g. bogie pivot pins on jet aircraft landing gear assemblies. It is made with synthetic diester base oil, molybdenum disulfide and Microgel non-melting inorganic thickener, which provides outstanding anti-friction bearing lubrication. It has a useful temperature range of -100° F (-73° C) to +300° F (+149° C). AeroShell Grease 17 is qualified under MIL-G-21164D specification.

                Тогава излиза че говорим за едно и също нещо . Морските греси имат за цел да са устойчиви на морската вода и да предпазват от корозионното и въздействие като едновременно с това осигуряват смазване при всякакви климатични условия. Няма спор че синтетиката е с по-висока термична устойчивост, същото е и при маслата. Ама каретата и шлиците не се нагряват повече от 100 градуса така че според мен и обикновенна молибденова грес върши работа, пък ако някой може да се докопа до нещо по-така не е лошо. Така че ако трябва да заключим: Всяка молибденово дисулфидна грес (не българска) става за каретата и шлиците.
                Поздрави
                ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО

                Коментар


                • #23
                  Точно така!. А вземайки в предвид че 4х4 автомобилите се предполага че често вземат "вани" тези греси са перфектни... (морските - синтетични) Затова и ги препоръчах в началото на темата...
                  VPetrov.photography

                  Коментар


                  • #24
                    От: Грес за карета. Каква? и от Каде ?

                    Връщам се към тази "стара" тема с въпрос: Имате ли информация за трайността на грес AeroShell Grease 17 ? Купих от Англия една кутия от 500гр. на цена под 20лв. и бих иска да знам, дали е запазила качеставата си. Кутията не е отваряна, но със сигурност е над 5 години. Имам намерение да гресирам карета и др. по джипа и лекият автомобил/детевоз.

                    За гресиране на лебедките на лодката съм купил Corrosion Block Grease, за която Benzoboss смята (а той може да смята), че е с много добри качества за тази цел. Препоръчва се също и за гресиране на карета, както и за много други приложения.
                    http://www.hmmarine.com/pdfs/C.B. Borchures.html

                    P.S.
                    В последно време се връщам често към темите от предходните години на форума и ги намирам за много по-смислени и информативни от новите.
                    There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
                    No wahalla.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Грес за карета. Каква? И от къде ?

                      Здравейте, нов съм тук и не съм писал, но до колкото съм запознат със смазките мисля, че морската грес, ще бъде добре за каретата на карданите ... за лагерите на главините може и литиева или графитна, а за шарнирите най добре май графитна (молибденова). Пиша защото и аз разсъждавам с какво да си смажа каручката ... и клоня към тази морската за каретата на кардана
                      http://www.tstgroup.eu/maslo/sprei/g..._NAUTIC_GREASE
                      http://www.tstgroup.eu/maslo/sprei/gress

                      Коментар


                      • #26
                        От: Грес за карета. Каква? И от къде ?

                        Само уточнение - графитна и молибденова грес НЕ Е едно и също. Както самото имe казва, едната е с графит, другата е с молибденов дисулфид (MoS2). И двете се водят "суха смазка", но са доста различни.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #27
                          От: Грес за карета. Каква? И от къде ?

                          Разбрах си грешката ... а какво е мнението ако се ползва морската грес за всичките възли ... карета, главини, шарнири .... то за цената е ясно - по скъпо! .... ама ако е по блажничко за каручката и е по добре ... то тези 10-15 лв. , ще са си стрували мисля ... или не съм прав?

                          Коментар


                          • #28
                            От: Грес за карета. Каква? И от къде ?

                            @styk От основно (поне за мен) значение е бюджета, ако парите не са проблем е много лесно, ползваш напълно синтетични греси на не без известна марка за всички възли, марката зависи само от теб. Дали е 100% синтетична се разбира лесно, всеки читав производител предоставя подробна техническа информация за продукта който предлага. Ако тази информация е трудна за намиране или липсва, трябва някой да ти я е препоръчал или по добре се ориентирай към друга марка.
                            Ако бюджета не е неограничен както примерно при мен (аз на състезания не ходя, нито влизам много в калта) правя така:
                            За карета на полуосите (вътрешни и външни) ползвам Лики Моли MoS2 (редовната проверка на маншоните е едва ли не по важна от вида грес).
                            За карета на кардани ползвам една кафява на FAG която има прилични да не кажа много добри температурни и смазващи и водо устойчиви свойства a не е скъпа.
                            За лагери на главина и хъбовете ползвам Кастрол LMX (тук основно значение за мен има температурата, а не водата).
                            За втулките на спирачките ползвам високо температурна на TEXTAR.
                            За всичко останало кафявата на FAG.

                            п.п. За морски воаяжи с атв-та и джипове при контакт с морска вода мисля че ако държиш на возилото морските греси пълна синтетика са задължителни. Аз нямам подобен опит но може колегите от морето да споделят опит.
                            God Got'a Glock

                            Коментар


                            • #29
                              От: Грес за карета. Каква? И от къде ?

                              Първоначално публикуван от GunGod Преглед на мнение
                              правя така:
                              За карета на полуосите (вътрешни и външни) ползвам Лики Моли MoS2
                              Хубаво е да уточниш за какъв тип вътрешни карета става дума? За съчмени карета е подходяща молибденовата , но за трипоид с иглени лагери не е! За такъв тип си трябва литиева.

                              Коментар


                              • #30
                                От: Грес за карета. Каква? И от къде ?

                                Първоначално публикуван от bocho64 Преглед на мнение
                                Хубаво е да уточниш за какъв тип вътрешни карета става дума? За съчмени карета е подходяща молибденовата , но за трипоид с иглени лагери не е! За такъв тип си трябва литиева.
                                Понеже по принуда си поръчвах оригинални маншони за тераното, те си вървят и с тубичката грес и всичко останало, и ми е още прясно...
                                Първо оригиналната и на външното и на вътрешното каре не беше молибденова/графитна. И все пак беше различна - на външното каре обикновена кафява, на вътрешното някаква млечно (е, жъклтеникаво) бяла, непрозрачна. Греста (в оригинална тубичка със всичките салтанати), вървяща към оригиналните маншони, беше еднаква и за външно и за вътрешно, поне приличаша на обикновена литиева грес, мътна и кафява на цвят.

                                Та, като изключим водоустойчивостта на морската, ми се струва че с другите неща често се преиграва, особено ако производителя изрично не указва друго. В моя случай единствената грес, която се споменава в ръководството, е "NLGI N2 Lithium soap grease or equivalent" - тоест обикновена литиева грес. Това за всичките карета (на двата кардана включително), шлици на малкия кардан, главини, хъбове, шарнири, паразитен хебел, и каквото друго се сетите.


                                ПП: Вътрешните карета са трипод с иглички, външните съчмени. То и други работи пише в ръководството де - че външните карета не се разглобяват, ама имат много здраве от мен - разглобяват си се на кванти и си се сглобяват безгрижно. Да, имат някоя и друга "цака" за хващане, но пък ако трябва да се измият качествено, става в пъти по-лесно като са разглобени.
                                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X