Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как се кара джип

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Как се кара джип

    Първоначално публикуван от чаро 4х4 Преглед на мнение
    И аз ще трябва да свиквам с новия джип.Не съм много очарован от пътното поведение на късата Витара.
    1.Без включен преден мост на сняг е нула,веднага тръгва да поднася.
    2.Понеже нямам никакви електроники,само при чукване на спирачката се получава голямо "иху".Не спира никак или почти никак без да се поднесе.
    3.За потегляне по снега и проходимост няма проблем.
    4.Скоростти от порядъка на над 80км/ч.изобщо не са за препоръчване-веднага иска да се завърта.
    Ще се учим да се караме,няма как,но истината при сняг и лед е полека,т.е с не повече от 50-60км/ч.
    Огромна заблуда е ,че щом е джип и е 4х4 всичко е възможно и може да се кара "с пълна газ"

    Колкото по-проходим е джипът и тръгне да ти бяга, толкова е по-трудно да го удържиш. И това, проверено.
    E = mc2 / Прави си сметката! И умната!

    Коментар


    • #32
      До: Как се кара джип

      Първоначално публикуван от Gichev Преглед на мнение
      Е че той съединителя за Нивата е 20-30лв сигурно какво толкова има да го пазиш
      Не е ли кофти на бавни(то май вобще на 4х4) да се правят такива маневри с напълно завит волан на едната и другата страна и то систематично?
      Колега, добре казваш на човека че съединителя струва само 20-30 лв., ама не е само това - цена на смяната например + още други разходи и неудобства, да не ги мисля и изброявам сега ...
      Suzuki Vitara 1.6, 8v, 1998г.
      0899 00 2221 Николай Динков
      skype: kokonp

      Коментар


      • #33
        До: Как се кара джип

        Първоначално публикуван от чаро 4х4 Преглед на мнение
        И аз ще трябва да свиквам с новия джип.Не съм много очарован от пътното поведение на късата Витара.
        1.Без включен преден мост на сняг е нула,веднага тръгва да поднася.
        2.Понеже нямам никакви електроники,само при чукване на спирачката се получава голямо "иху".Не спира никак или почти никак без да се поднесе.
        3.За потегляне по снега и проходимост няма проблем.
        4.Скоростти от порядъка на над 80км/ч.изобщо не са за препоръчване-веднага иска да се завърта.
        Ще се учим да се караме,няма как,но истината при сняг и лед е полека,т.е с не повече от 50-60км/ч.
        Огромна заблуда е ,че щом е джип и е 4х4 всичко е възможно и може да се кара "с пълна газ"
        Абсолютно прав си за поведението на Витарата на сняг(първа зима карам и аз такава), важно е обаче с какви гуми си, но все пак само на заден мост е трудно - лека и е задницата.
        Подкрепям те и за мнението ти че на сняг и лед трябва да се кара с по ниска скорост - просто личен дългогодишен шофьорски опит.
        Suzuki Vitara 1.6, 8v, 1998г.
        0899 00 2221 Николай Динков
        skype: kokonp

        Коментар


        • #34
          До: Как се кара джип

          В те тая тема надълго и нашироко разисквахме карането на part-time в зимни условия. Включително и включването на предния мост в движение
          Galloper II Exceed, 2001, 2.5 TDI, къса база

          Коментар


          • #35
            До: Как се кара джип

            Стефане, я кажи каква е далаверата в задръстване на 3-та бавна, че не можах да се сетя... На 1-ва "бърза" не е ли същото?
            На ЛК 70/73 бавните се включват и без преден мост, но на Паджерото е автоматично... Каква е ползата от включването на бавни и 4х4 в задръстване /изключвам случая, когато си изпуснеш нервите и решиш да "ускориш трафика"
            помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

            Коментар


            • #36
              До: Как се кара джип

              Първоначално публикуван от meha1971 Преглед на мнение
              Определено има разлика .До скоро карах Тойота lj70 сега съм на 90тка и има огромна разлика ...
              а разбра ли откъде идва разликата
              90-ката е с постоянно 4х4 - затова не ще да завива с дрифт
              помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

              Коментар


              • #37
                До: Как се кара джип

                Хареса ми тази тема,притежавам джипове от 16 години,но преди 24 се качих за първи път и го карах почти 8 месеца-беше стар Блейзър на Шевроле.Според мен джипа НЕ трябва да се надценява и не трябва да се умилявате от лаиците,които му се възхищават покрай вас с лафовете"няма закъсване а??"или "ама той е като танк,ега ти гумите ,супер"Парт-тайм джиповете са пълна трагедия на сняг и хлъзгаво,надали има лек автомобил с подобно поведение,ноо..докато пуснеш двойното-оттам започва това,за което си си похарчил парите,всичко си идва на място.При фул-тайм нещата са по други вървят си,но пък и горят си.Само не ги надценявайте-ако мислите за джипа като за лек автомобил,с който си вършиш работата е по- добре от това трактора да те влачи от най-далечното място(като лафа за най-проходимия джип).Просто винаги имайте едно на ум-колесно превозно средство НЕ може да е гъсенична машина,независимо от всички блокажи,електронни пособия и други.Виж ,екстремното каране 4Х4 е друга бира,но за всеки влак си има пътници.Минавал съм къде ли не,но съм и закъсвал толкова много,че просто вече зная ,кое ми е по силите на мен и машината и кое-не.Иначе има доста образователни филмчета и клипчета за управление на джип в различни условия,аз самия съм възприел много и различни техники за управление при всякакви ситуации,човек се учи.
                Последно редактирано от tuni; 29-01-10, 09:52. Причина: правопис+тафтология

                Коментар


                • #38
                  До: Как се кара джип

                  Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/ Преглед на мнение
                  Каква е ползата от включването на бавни и 4х4 в задръстване /изключвам случая, когато си изпуснеш нервите и решиш да "ускориш трафика"
                  Хахаха Това много ми хареса ... смял съм се сам 5 мин
                  Range Rover 2.5 TDS 1997г.
                  И нека Рейнджът бъде с вас...
                  [COLOR=#3b5998]Живота е болест предавана по полов път![/COLOR]

                  Коментар


                  • #39
                    До: Как се кара джип

                    Обяснението за пред полицията е такова: Виж ся госин полицай, кесам аз тука в задрастването, за два часа сам включил незнам си колко пъти на първа и съм изключил, и ....мммм....вероятно от умората ръката ми е придобила енерция която ми е било трудно съзнателно да спра и от първа вместо да освободя съм включил несъзнателно на втора, после....аз нали мисля че съм на свободна и си пуснах съединителя, обаче колата подскочи и подпря предния....и аз...в паниката...скочих с уморения си десен крак на педала, ама предполагам, че пак от умората съм объркал несъзнателно педалите и съм натиснал на газта, и понеже съм на бавни заради задръстването белята не е голяма, има няма триисетина коли напред....нали са и дребни щети, сега ще си попълнем триисетина двустранни протокола и утре наобяд сме готови....нема се ядосваш старши...
                    "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                    Коментар


                    • #40
                      До: Как се кара джип

                      От няма още година(и 17000км.) съм с жипка,ама истинска-ТЛК-70Много още има да се уча,въпреки че не съм слизал от автомобил(лек),но бързо прецених,че тВа е съвсем друга бира!Затова по-бавно,по-внимателно,с повече едно на ум,докато не можеш да кажеш,че си наясно как би реагирало магарето в дадена ситуация-така се кара жипка според мен.Този период при мен предполагам ще отнеме 2-3 години...!Всяка марка и всеки модел си има особенности,плюсове,и минуси,които трябва да се знаят,и усетят.
                      И никакъв компромис с гумите за зимата-нищо,че е 4х4,което успокоява мнозина.
                      Например наскоро в Родопите из един дълбок сняг орахме,дърпахме се с други жипки,и на следващия ден смених съединителя-комплект!Ми,като не съм вденал тВа упражнение да го правя на бавни...добре,че отдавна чаках повод да го сменя!
                      много автомати-слаби резултати!

                      Коментар


                      • #41
                        До: Как се кара джип

                        Първоначално публикуван от koko_np Преглед на мнение
                        Колега, добре казваш на човека че съединителя струва само 20-30 лв., ама не е само това - цена на смяната например + още други разходи и неудобства, да не ги мисля и изброявам сега ...
                        Колега, за Нивата всъщност е достатъчно само това да кажеш, + най- много 15 20 лв за монтаж ако не може сам да си го смени. Нема се косиш колега, пълна газ на Нивата!!!
                        R 727cc BB KIT
                        ZJ V8
                        WK2 V6

                        Коментар


                        • #42
                          Здравейте!
                          Знам, че теата е много стара, но ми е трудно да намеря необходимата информация, та се престраших да питам...

                          Значи, имам Гранд Витара 2005 г., 2,0 TD от около половин година и досега не бях имал някакви проблеми с управлението. Карам си като другата кола, ама малко по-бавно. Но в събота на дъжда, на колелото на магистралата при Перник-Драгичево, задницата ме изпревари и се паркирах с лице срещу движението, та си дадох сметка, че не правя нещо както трябва.
                          Въпросът ми е, следва ли тази кола при мокро време да се кара 4х4 на асфалт, защото на много места чета, че не трябвало?
                          По принцип ли са толкова нестабилни тези варели, или да търся проблем в гуми или нещо друго? (Гумите са General Grabber A/T на около 3 години)
                          При всяка капка дъжд ли трябва да очаквам колата да се държи като на ледена пързалка?

                          П.П. Инструкция за експлоатация нямам. Имам на италиански, но не го разбирам, а на разбираем език не намирам никъде, така че не съм я чел.

                          Предварително благодаря за помощта!

                          Коментар


                          • IvanIvanovi
                            IvanIvanovi коментира
                            Редактиране на коментар
                            другата кола случайно да е с предно?

                        • #43
                          Първоначално публикуван от ivjordan Преглед на мнение
                          Здравейте!
                          Знам, че теата е много стара, но ми е трудно да намеря необходимата информация, та се престраших да питам...

                          Значи, имам Гранд Витара 2005 г., 2,0 TD ...
                          Е, точно 2005 г. сменят модела и от (условно казано) "Витара 2" става "Витара 3", едното е парт-тайм, другото фул-тайм. Та дай повече подробности?
                          В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

                          Коментар


                          • #44
                            За стария модел става въпрос, която би трябвало да е парт-тайм, доколкото съм чел.
                            Иначе, да, другата ми кола е с предно, но съм карал и коли със задно и никога не съм се въртял като пумпал. Освен веднъж с предно (Фиат Мареа), но там си имаше лед. А сега просто беше мокро. Дъждът вече беше спрял, нямаше и локви, за да се получи аква планинг, а и поради характера на въпросното кръгово движение, скоростта едва ли е била по-голяма от 40 км/ч.

                            Коментар


                            • IvanIvanovi
                              IvanIvanovi коментира
                              Редактиране на коментар
                              и с 5км./ч да си бил, като навиеш волана и подадеш в завоя газ на кола със задно, в комбинация с удървени АТ, така се получава.

                          • #45
                            Гумите със сигурност са помогнали за въртележката, но що се отнася до овладяване на кола в подобна ситуация, действията са коренно различни при предно и задно предаване. Лошото е, че обикновено нямаш място за прилагане на контрааварийни похвати. Нещата се случват за секунди и на най-неподходящото място по закона на Мърфи. Имал си късмет, че никой не е влязъл при тебе да те пита "кво праиш в насрещното". След втората година, от АТ-та може да очакваш всичко на най-неочакваните места. Лично моята първа реакция при кола със задно е завъртането на обратен волан и едва след това отпускане на газта, но не защото разсъждавам, а защото така реагирам първосигнално . При предното пък, със завъртането на обратния волан трябва да подадеш допълнително газ, което пък противоречи на здравия разум и човек трудно може да го направи първосигнално ако не е трениран за това. Моята препоръка - на мокро или влажно със стари АТ-та, по-добре карай с 20 отколкото да се чудиш как да овладяваш неовладяемото. При дизелите даже е още по-тегаво, защото имат много по-висок въртящ момент при ниските обороти и хлъзгането го правят за части от секундата.

                            П.П. А ако случайно имаш и ЛСД в задния мост, нещата са още по-непредсказуеми.
                            Последно редактирано от коко келеша; 27-05-20, 13:36.
                            Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                            Из "Златния телец"

                            Коментар


                            • sparkybg
                              sparkybg коментира
                              Редактиране на коментар
                              И със задно се играе с газта, не че го мога де. При достатъчно "добри" условия отпускането води до лашване в другата посока, и после пак, и после пак... докато почти не спреш.

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X