Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Защо джиповете са на рама

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Защо джиповете са на рама

    За особена склонност към преобръщане не съм чувал. Там безспорните лидери са Пинцхауера, Илтиса и ЛуАЗа, когато са празни. Но за тях разговора всъщност е друг, понеже са си специфична военна техника.
    За големите камиони твърдата рама е изискване, когато ще возят големи неделими товари, или когато на тях се монтират например кранове, или оръдия. За дребните джипове не виждам друг смисъл, освен крайно поевтиняване. Освен всичко друго, това значи че още при конструирането изобщо се заобикаля проблема с еластокинематиката, и произтичащите от там коравина на конструкцията, и поведението в завой на скорост, при потегляне и спиране. Всичко се прехвърля на окачването, а то, поне по идея, може да се модифицира уж колкото трябва. В което аз поне, силно се съмнявам. Някак може, но колкото трябва - ...

    Коментар


    • #32
      До: Защо джиповете са на рама

      Май по-лесно става нещо такова, когато имаме рама:
      Прикачени файлове

      Коментар


      • #33
        До: Защо джиповете са на рама

        Аndro 160 - Кое точно нещо е по-лесно и защо ?

        Коментар


        • #34
          До: Защо джиповете са на рама

          Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
          Май по-лесно става нещо такова, когато имаме рама:
          Абсолютно вярно.
          Без рама нищо не става.

          Коментар


          • #35
            До: Защо джиповете са на рама

            Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
            Май по-лесно става нещо такова, когато имаме рама:
            На тия стойки мога да кача Шатъла и ще стои по същия начин, а си е със самоносеща и дори не е джип. Е, вярно, 4х4 е и отдолу има поне 30 кила желязо в повече от същите купета 4х2 но рама няма. Ако имаш друго предвид - подсказвай.
            О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

            Коментар


            • #36
              До: Защо джиповете са на рама

              Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
              На тия стойки мога да кача Шатъла и ще стои по същия начин, а си е със самоносеща и дори не е джип. Е, вярно, 4х4 е и отдолу има поне 30 кила желязо в повече от същите купета 4х2 но рама няма. Ако имаш друго предвид - подсказвай.
              Как рама няма.
              Рамата е носещата конструкция.
              Може да е отделна - както на камионите, някои SUV и някой старовремски леки коли.
              Може да е интегрирана - съвременните леки автомобили, чат-пат някой лек камион като Хамър-Н1 или пикап като MJ-Comanche и някой други които са произведени за да побеждават.
              http://www.bowler-offroad.com/FRAMEp1.htm

              Може и обемна да е



              Ама без рама не може. Тва да не е охлюв.

              Коментар


              • #37
                До: Защо джиповете са на рама

                Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                На тия стойки мога да кача Шатъла и ще стои по същия начин, а си е със самоносеща и дори не е джип. Е, вярно, 4х4 е и отдолу има поне 30 кила желязо в повече от същите купета 4х2 но рама няма. Ако имаш друго предвид - подсказвай.
                Подобни автомобили за екстремно каране могат да минат през пълна промяна. Подмяна на мотор, трансмисия, силово предаване и окачване, с нова компоновка. Обикновенно остава само кабината усилена с предпазна клетка. Останалото е лека тръбна конструкция с минимум вътрешни и външни леки панели. Тоест получаваме мощен и усилен като агрегати и възли автомобил и в същото време максимално олекотен и безопасен за екипажа.
                В този случай какво остава от автомобила - малко възли и агрегати и рамата около която се гради всичко ново. Подобен резултат от автомобил със самоносеща конструкция можем да постигнем само ако заменим самоносещата конструкция с пространствена рама, ама с нови възли и агрегати и от първоначалния автомобил не би останало почти нищо.
                Май и конструирането на такава пространствена рама ще дойде една идея повече.

                Коментар


                • #38
                  До: Защо джиповете са на рама

                  Да товариш кошница върху рама, и после да и слагаш външни панели, е крайно неправилното решение. По теглото, трудоемкостта, нетехнологичността, и по цената между другото. При запазена пълна калпавост по всички параметри.
                  Щом си стигнал до клетки, просто изхвърли рамата - тя тежи безобразно. Смени евтините тръби с безшевни, и прави обемна рама.

                  Коментар


                  • #39
                    До: Защо джиповете са на рама

                    Да може да тегли и да бъде теглен,да... И да не се суче,като го юркаш по баирите. Моят паркет-ФВ Синхро,преди два месеца взе да потропва с гаден метален звук при преодоляване на неравности. Бях почти сигурен,че е амортисьор-заден,десен. След преглед в сервиз се оказа,че всички карантии отдолу са здрави. Проблемът се оказа изгнил и респективно сцепен участък около 15 см.на десния калник,около гърловината на резервоара. При усукване ламарините се триеха и издаваха гадни звуци.Майстора,който я лепи каза,че гниели точно там. Нивата на един приятел беше сцепена на същото място,но чак до ботуша на ама.
                    Животът е харизан кон според мен...

                    Теди

                    Коментар


                    • #40
                      До: Защо джиповете са на рама

                      Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                      Тоест получаваме мощен и усилен като агрегати и възли автомобил и в същото време максимално олекотен
                      Получаваш МИНИМАЛНО олекотен автомобил. Максимално олекотен ще го получиш като изхвърлиш тежката отделна рама на вторични.

                      Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение

                      В този случай какво остава от автомобила - малко възли и агрегати и рамата около която се гради всичко ново. Подобен резултат от автомобил със самоносеща конструкция можем да постигнем само ако заменим самоносещата конструкция с пространствена рама, ама с нови възли и агрегати и от първоначалния автомобил не би останало почти нищо.
                      Е не е вярно.
                      И при самоносещата е същото както при отделната рама. Режеш, градиш, модифицираш, надграждаш.
                      Ама темата не е за строителство.

                      Коментар


                      • #41
                        До: Защо джиповете са на рама

                        Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                        ...

                        ... прави обемна рама.
                        Казах "лесно" ... сравнително.
                        Тая обемна рама за да тръгне, върви и ни пази трябва някой да я проектира. Всъщност си е абсолютно нов автомобил.

                        Коментар


                        • #42
                          До: Защо джиповете са на рама

                          Просто си купете Диско 3

                          Коментар


                          • #43
                            До: Защо джиповете са на рама

                            Първоначално публикуван от avzdrav Преглед на мнение
                            ... И да не се суче,като го юркаш по баирите ...
                            Ако мислиш, че купе върху рама не се суче и не се къса, дори и без да е изгнило ...
                            Ние не сме неутрални!

                            Коментар


                            • #44
                              До: Защо джиповете са на рама

                              Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                              Ако мислиш, че купе върху рама не се суче и не се къса, дори и без да е изгнило ...
                              Аб-солютно

                              Коментар


                              • #45
                                До: Защо джиповете са на рама

                                Ама и не можеш да ги разделиш особено)

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X