Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Скъсани шпилки от гумаджийте, има ли закалени шпилки ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Първоначално публикуван от petkov_bb Преглед на мнение
    Масово в гумаджийниците ползват гайковерти с над 600нм. ,а при леките автомобили затягането е между 140 -180 нм...
    На спомен само, че си изхвърлих документацията, за Диско 1 беше 113

    Коментар


    • #17
      " Нормален гайковерт с чукове ме виждам от къде ще си смени характеристиките. Чука си тежи все толкова, а да му св износи турбинката значимо също не виждам от какво." Според мен е от времето, дали 4 удара прави, или го напъне 30 секунди да думка. Винаги ще има разлика..

      0888543685 Валери

      Коментар


      • sparkybg
        sparkybg коментира
        Редактиране на коментар
        Еми хавата е точно като с перфораторите - самото им устройство е такова че нищо не се износва. Най-накрая сдават като им се счупи или заобли квадрата безнадеждно. И най-мизерния китайски за 30-40лв изкарва наистина много. Разликата е че просто са слаби и тежки, в сравнение с хубавите.

        Сега, случеа се да се строши чук например, но изключително рядко.

    • #18
      Първоначално публикуван от сто Преглед на мнение
      Във всеки автомобил има от производителя крик и ключ за джанти. Стига да не е опоскан от джамбазите - и двете вършат перфектна работа. За развиване понякога си трябва допълнителна тръба, нанизана на ключа, но за затягане - прави се с ключа и трябва да си мнооо як и упорит за да успееш да скъсаш резба. Саморазвиването или, още повече, самозатягането, за което твърдят гумаджии че съществува такова жИвотнУ, не виждам как би могло да се случи. И двете са следствие на неправилно боравене с инструменти.
      Та прав е Спарки - вероятността да скъсаш нещо при нормално развиване/завиване е нулева, според мен


      99% ОТ нещата по колите ги крадат автоджамбазите и ги препродават после...
      Но в случея си бях купил гуми нови и ходих на гумаджия да махнат старите гуми с баланс монтаж и демонтаж дори и да имах крик нямаше как да си махна гумите да ги балансирам и т.н... така,че друго решение освен да се занимавам с скъпчиите с нулево качество няма освен да си отворя гумаджийница и да си купя машини и да си правя всичко сам ама няма да ми излезе рентабилно.... не за първи път ми се случва , и радиал нито стягат на ръка нито динамометрични ключове нищо...... ако някой отиде при тях с кола за 200к, и му я съсипят после ще ги разсипе той... ама може да не ходят такива хора и коли там? Ако бяхме в нормална държава сега ремонта трябваше те да ми го платят... и то в официалния сервиз, както и неустоики за изгубеното време понеже съм в момента без кола докато не я оправят...
      ама все пак тука е бг и всеки си прави каквото иска.



      Първоначално публикуван от bokomo Преглед на мнение
      Доста гумаджии смених, преди да намеря едни, които винаги дозавиват с динамометричен ключ.


      Kъде са тези гумаджий в София или?



      Коментар


      • #19
        Немах нерви да чета цялата изповед.
        Само да кажа-по Тойотите с алуминиеви джанти момента е дооколо 100-120 нютона.Има некви изключения, ама не трябва да ни вълнуват.
        Там Супри, електрички, 86, и ЛК 300 не са таргет.
        Стоманените джанти са друга бира.Моментите стават брутални.Ще се хвана да дам некви данни.
        Младежи, уважавайте старостта - тя е вашето бъдеще...
        0887/осемпет 66 4осем

        Коментар


        • #20

          При Terrano разлика в моментите за алуминиеви и стоманени джанти няма. Резбата е М12, като на практически всичко що е джипка с подобен размер. За M12 с якост 10.9 стандартното стягане e 140 Nm, a шпилките по-здрави от това няма как да са. Може и да има нещо и от конуса, но доколкото и на джанти без конус се предписват същите нютонметри, а гайките имат дори шайби, при това немахаеми, силно се съмнявам конусът да дава нещо силно значимо към усилието на стягане. Някакви изключителни бруталности шпилка M12 няма и как да издържи, както показва и повода за тая тема. Няма и разлика във вървящия стандартно към возилото ключ за гайки.

          Изключително е полезно човек да си поиграе (мислейки как и да остане жив и цял!!!) с разни усилия на опън от 20-30 тона и разни 1000+ нютонметри. Стават изключително интересни неща по отношение на късане, пластични деформации, хвърчане на железа и прочие интересности и придобиване да доста по-трезва преценка за възможностите на някои материали и възли в машиностроенето.
          Последно редактирано от sparkybg; 10-07-22, 23:29.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • #21
            Не са виновни гумаджиите . Карано е с фланци на незатегнати гайки . Шпилките се уморяват , и при следващо завиване късат .

            Коментар


            • #22
              Изрових нещо, дано се вижда:
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Untitled.png
Прегледи:326
Размер:175.5 КБ
ID:6875846
              Младежи, уважавайте старостта - тя е вашето бъдеще...
              0887/осемпет 66 4осем

              Коментар


              • #23
                Първоначално публикуван от valeri_at Преглед на мнение
                Не са виновни гумаджиите . Карано е с фланци на незатегнати гайки . Шпилките се уморяват , и при следващо завиване късат .
                Точно да фланците са виновни, за 10години точно сега успяха да ги скъсат.
                Аз пък мисля,че майсторите са виновни защото за 5те коли който съм имал в живота си и такива без фланци са ми късали шпилки и стари и нови и всякакви коли.

                Аз пък мисля,че човека който е бежанец и са го наели радиал с цел да имат някаква отстъпка я от данъци я от нещо друго от държавата и не е работил това за което са го наели се е учил върху доста коли включително и моята.

                Мерси за таблицата

                Коментар


                • #24
                  Напиши в търсачката "шпилка Тойота" и ще намериш.
                  Преди години на Тойота 90ка скъсах 16 от 24 шпилки при развиване...
                  0+

                  Коментар


                  • #25
                    Първоначално публикуван от izpilen2021 Преглед на мнение
                    Точно да фланците са виновни, за 10години точно сега успяха да ги скъсат...
                    И аз не мога да си го обясня. Двигателят работил милион километра без проблем, и на милион и първият тряаааас и се чупи на парчета.
                    Имах съмнения че са виновни гумаджиите, но не бях сигурен. Сега благодарение на теб съм убеден - те са!
                    Последно редактирано от ittso; 12-07-22, 10:23.
                    Не чета коментари и не отговарям на такива.

                    И коментаторите...

                    Коментар


                    • #26
                      Първоначално публикуван от Emil_PB Преглед на мнение
                      Напиши в търсачката "шпилка Тойота" и ще намериш.
                      Преди години на Тойота 90ка скъсах 16 от 24 шпилки при развиване...
                      Днес ще ги сменяме, купих оригинални.


                      Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                      И аз не мога да си го обясня. Двигателят работил милион километра без проблем, и на милион и първият тряаааас и се чупи на парчета.
                      Имах съмнения че са виновни гумаджиите, но не бях сигурен. Сега благодарение на теб съм убеден - те са!



                      А на другите коли на който нямам фланции са на 30г, на тях защо ги късат, предполагам пак щото завиват каксо си искат и пренатягат болтовете.

                      Коментар


                      • #27
                        Нормален гумаджия първо повежда и завива на ръка шпилка/болт.Обаче,бърза,не му е зор,и завива направо с пистолета.Мисля,че на Тойота шпилките са с по-ситна резба,и е по-вероятно да тръгне накриво.Когато види,че е сгафил,прави се на луд,и завива така до откат.Ти няма да се усетиш,ако не се счупят,ще обвиниш следващия гумаджия,който не е виновен.Само с болтове са ми били джантите досега,нямам случай да се счупи болт.Имах случай,жестоко ръждасали болтове на джанти на австрийка,гумаджията донесе тръба два метра,и... си счупи ключа.Ама накрая отви всичко

                        Коментар


                        • #28
                          Първоначално публикуван от izpilen2021 Преглед на мнение
                          А на другите коли на който нямам фланции са на 30г, на тях защо ги късат, предполагам пак щото завиват каксо си искат и пренатягат болтовете.
                          Много е удобно когато въпросът съдържа и евентуален отговор. Спестава писане...
                          Не чета коментари и не отговарям на такива.

                          И коментаторите...

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X