Първоначално публикуван от petkov_bb
Преглед на мнение
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Скъсани шпилки от гумаджийте, има ли закалени шпилки ?
Свий
X
-
" Нормален гайковерт с чукове ме виждам от къде ще си смени характеристиките. Чука си тежи все толкова, а да му св износи турбинката значимо също не виждам от какво." Според мен е от времето, дали 4 удара прави, или го напъне 30 секунди да думка. Винаги ще има разлика..
0888543685 Валери
Коментар
-
Еми хавата е точно като с перфораторите - самото им устройство е такова че нищо не се износва. Най-накрая сдават като им се счупи или заобли квадрата безнадеждно. И най-мизерния китайски за 30-40лв изкарва наистина много. Разликата е че просто са слаби и тежки, в сравнение с хубавите.
Сега, случеа се да се строши чук например, но изключително рядко.
-
-
Първоначално публикуван от сто Преглед на мнениеВъв всеки автомобил има от производителя крик и ключ за джанти. Стига да не е опоскан от джамбазите - и двете вършат перфектна работа. За развиване понякога си трябва допълнителна тръба, нанизана на ключа, но за затягане - прави се с ключа и трябва да си мнооо як и упорит за да успееш да скъсаш резба. Саморазвиването или, още повече, самозатягането, за което твърдят гумаджии че съществува такова жИвотнУ, не виждам как би могло да се случи. И двете са следствие на неправилно боравене с инструменти.
Та прав е Спарки - вероятността да скъсаш нещо при нормално развиване/завиване е нулева, според мен
99% ОТ нещата по колите ги крадат автоджамбазите и ги препродават после...
Но в случея си бях купил гуми нови и ходих на гумаджия да махнат старите гуми с баланс монтаж и демонтаж дори и да имах крик нямаше как да си махна гумите да ги балансирам и т.н... така,че друго решение освен да се занимавам с скъпчиите с нулево качество няма освен да си отворя гумаджийница и да си купя машини и да си правя всичко сам ама няма да ми излезе рентабилно.... не за първи път ми се случва , и радиал нито стягат на ръка нито динамометрични ключове нищо...... ако някой отиде при тях с кола за 200к, и му я съсипят после ще ги разсипе той... ама може да не ходят такива хора и коли там? Ако бяхме в нормална държава сега ремонта трябваше те да ми го платят... и то в официалния сервиз, както и неустоики за изгубеното време понеже съм в момента без кола докато не я оправят...
ама все пак тука е бг и всеки си прави каквото иска.
Първоначално публикуван от bokomo Преглед на мнениеДоста гумаджии смених, преди да намеря едни, които винаги дозавиват с динамометричен ключ.
Kъде са тези гумаджий в София или?
Коментар
-
Немах нерви да чета цялата изповед.
Само да кажа-по Тойотите с алуминиеви джанти момента е дооколо 100-120 нютона.Има некви изключения, ама не трябва да ни вълнуват.
Там Супри, електрички, 86, и ЛК 300 не са таргет.
Стоманените джанти са друга бира.Моментите стават брутални.Ще се хвана да дам некви данни.Младежи, уважавайте старостта - тя е вашето бъдеще...
0887/осемпет 66 4осем
Коментар
-
При Terrano разлика в моментите за алуминиеви и стоманени джанти няма. Резбата е М12, като на практически всичко що е джипка с подобен размер. За M12 с якост 10.9 стандартното стягане e 140 Nm, a шпилките по-здрави от това няма как да са. Може и да има нещо и от конуса, но доколкото и на джанти без конус се предписват същите нютонметри, а гайките имат дори шайби, при това немахаеми, силно се съмнявам конусът да дава нещо силно значимо към усилието на стягане. Някакви изключителни бруталности шпилка M12 няма и как да издържи, както показва и повода за тая тема. Няма и разлика във вървящия стандартно към возилото ключ за гайки.
Изключително е полезно човек да си поиграе (мислейки как и да остане жив и цял!!!) с разни усилия на опън от 20-30 тона и разни 1000+ нютонметри. Стават изключително интересни неща по отношение на късане, пластични деформации, хвърчане на железа и прочие интересности и придобиване да доста по-трезва преценка за възможностите на някои материали и възли в машиностроенето.Последно редактирано от sparkybg; 10-07-22, 23:29.Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
Коментар
-
Първоначално публикуван от valeri_at Преглед на мнениеНе са виновни гумаджиите . Карано е с фланци на незатегнати гайки . Шпилките се уморяват , и при следващо завиване късат .
Аз пък мисля,че майсторите са виновни защото за 5те коли който съм имал в живота си и такива без фланци са ми късали шпилки и стари и нови и всякакви коли.
Аз пък мисля,че човека който е бежанец и са го наели радиал с цел да имат някаква отстъпка я от данъци я от нещо друго от държавата и не е работил това за което са го наели се е учил върху доста коли включително и моята.
Мерси за таблицата
Коментар
-
Първоначално публикуван от izpilen2021 Преглед на мнениеТочно да фланците са виновни, за 10години точно сега успяха да ги скъсат...
Имах съмнения че са виновни гумаджиите, но не бях сигурен. Сега благодарение на теб съм убеден - те са!Последно редактирано от ittso; 12-07-22, 10:23.
- 2 likes
Коментар
-
Първоначално публикуван от Emil_PB Преглед на мнениеНапиши в търсачката "шпилка Тойота" и ще намериш.
Преди години на Тойота 90ка скъсах 16 от 24 шпилки при развиване...
Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнениеИ аз не мога да си го обясня. Двигателят работил милион километра без проблем, и на милион и първият тряаааас и се чупи на парчета.
Имах съмнения че са виновни гумаджиите, но не бях сигурен. Сега благодарение на теб съм убеден - те са!
А на другите коли на който нямам фланции са на 30г, на тях защо ги късат, предполагам пак щото завиват каксо си искат и пренатягат болтовете.
Коментар
-
Нормален гумаджия първо повежда и завива на ръка шпилка/болт.Обаче,бърза,не му е зор,и завива направо с пистолета.Мисля,че на Тойота шпилките са с по-ситна резба,и е по-вероятно да тръгне накриво.Когато види,че е сгафил,прави се на луд,и завива така до откат.Ти няма да се усетиш,ако не се счупят,ще обвиниш следващия гумаджия,който не е виновен.Само с болтове са ми били джантите досега,нямам случай да се счупи болт.Имах случай,жестоко ръждасали болтове на джанти на австрийка,гумаджията донесе тръба два метра,и... си счупи ключа.Ама накрая отви всичко
Коментар
-
Първоначално публикуван от izpilen2021 Преглед на мнениеА на другите коли на който нямам фланции са на 30г, на тях защо ги късат, предполагам пак щото завиват каксо си искат и пренатягат болтовете.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар