Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Скъсани шпилки от гумаджийте, има ли закалени шпилки ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Скъсани шпилки от гумаджийте, има ли закалени шпилки ?

    Здравейте, Гадните гумаджии понеже навиват като луди с винтовера , ми скъсаха точно 4ри шпилки на 2те предни колела.... на тойотата, Радиал са ако искат да им правя анти реклама.... не ходете там...

    В момента си търся закалени шпилки но не знам дали изобщо се предлагат. Понеже не искам в бъдеще да се занимавам пак с болтове и ще ги сменя на всичките колела всички болтове,за да ми е спокойно.
    Търся закалени или усилени болтове, понеже колата има и фланци.


    http://www.tokyoseven.com/japan/prod...oducts_id=2849 намерих тези в япония обаче са чак.... няма ли нещо в европа,че не ми се чака толкова много, понеже съм в момента и без кола.

    В бг някъде продават ли или някой може ли да изработи, ще ми трябват около 20 болта.
    Не искам Оемски понеже пак ще се скъсат. Колата се кара рядко , и рядко и ходя по майстори ама като се наложи правят поразии особенно гумаджийте...

    Колата е тойота мисля,че на всички Тойоти са еднакви тези шпилки

  • #2
    :Може и да се намери нещо по размери - дай размер !

    Коментар


    • #3
      Размерите не ги знам ама съм дал линкове по горе моите са скъсани болтовете и няма как да ги измеря с точност...
      искам да са закалени... да не ги скапят пак..
      и ще внимавам къде ходя то от майстори да се пази човек.

      Коментар


      • stefsab
        stefsab коментира
        Редактиране на коментар
        Виж в Евроболт.

    • #4
      като отворят в понеделник съм 1ви, дано предложат нещо.

      Коментар


      • stefsab
        stefsab коментира
        Редактиране на коментар
        Имат електронен каталог !

    • #5
      Не е редно да са закалени.
      МИСЛЕНЕ МУ Е МАЙКАТА

      Коментар


      • #6
        Досега не се е случило гумаджии да ми скъсат шпилка, а гуми сменям сам само когато се случи да се спукат на път. От Трабант, през всякакви размери коли, та до дъртия Савием който си е честен 3.5 тона камион с разглобяеми джанти.

        В Радиал всеки от монтажниците сигурно сменя по 100 гуми на ден. Ако някой къса по шпилка на ден ще го изволнат.

        За да се скъсат 4 наведнъж - трябва да се търси причина:
        - зловеща корозия?
        - нещо "тунингово" - джанти, шпилки, гайки, смазка против развиване или против запичане?
        - някой да ги е затегнал с "динамометричната" тръба последния път?


        Варианти за шпилки с повишена якост не трябва да се разглеждат сериозно, както пишат и колегите по-горе - може да е по-трудно да се скъсат, но има риск да се саморазвиват.

        Коментар


        • s_s1
          s_s1 коментира
          Редактиране на коментар
          Случвало се е да ми скъсат шпилка на джипа и също да повредят, като поведат на криво резбата. Сменил съм общо поне 5-6 през годините. Това на WK.

      • #7
        Първоначално публикуван от izpilen2021 Преглед на мнение
        Търся закалени или усилени болтове, понеже колата има и фланци.
        Първо колко са дебели фланците?
        Ако са над 10мм. това дето стърчи от фланеца не е оемската шпилка.

        Коментар


        • #8
          Te шпилките са си с повишена якост. По-повишена за многократна употреба няма. 8.8 - 10.9 са. Ако бяха по-лемави щяхте да гледате що е това късане на шпилка при всеки опит за юнашко стягане, а това стягане силно преобладава по нашите ширини.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • #9
            Гайките се стягат с определено усилие! Дип, че не ми се рови за твоя автомобил. Няма никакъв смисъл да се търси под вола теле.
            Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

            тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

            Коментар


            • #10
              Първоначално публикуван от bocho64 Преглед на мнение

              Първо колко са дебели фланците?
              Ако са над 10мм. това дето стърчи от фланеца не е оемската шпилка.
              Фланците са съвсем малко дебели не сме ги мереили колкото да не опира спирачния апарат...
              шпилките са оемски в момента. И на предишни коли ми се е случвало да ми късат шпилки а те не са имали грам фланци всичко си е до гумаджийите... като завиват и развиват като луди, вместо да видят всяка 1 кола с колко нютон метра трябва да се развива завиват болтовете..
              и помпенето на гуми им е същото казвам им напомнете ги на 2.3 бара те ми ги дават на 2 бар и аз като се прибера и е студена колата ги проверявам и си ги помпя , въобще качеството по сервизите е трагично поне повечето..
              А това,че щели да изволнят ако късат шпилки не е така при тях работят и емигранти дето не знаят и български и всякакви само и само да спестяват те пари... не им пука за качеството нали има програма на която сега ако наемеш емигранти ти дават някакви бонуси държавата.


              - някой да ги е затегнал с "динамометричната" тръба последния път?
              - да радиал ги затягат извън допустимите норми и това го наложи скъсването... аз като си ги стягам на ръка никога нямам проблеми .


              В япония предлагат както закалени така и титании шпилки в бг не изработва ли някой, за да ми е сигурно и да не се налага и в бъдеще да сменям..

              Коментар


              • stefsab
                stefsab коментира
                Редактиране на коментар
                По рождение ботовете /шпилките са от високоякостна стомана с последваща термообработка/закаляване.
                Производителя е намерил компромиса между жилавост и твърдост на съответния материал.
                Скъсването на шпилката е най-леката поразия от прекомерно стягане.
                Ако поради наднормено стягане, при супер яка шпилка, се повреди осигуряващия конус и гайките се саморазвиват? Ще трябва да сменяш джантата...

            • #11
              Ако джипка - нещо като 120 - 150Nm. Идвал ми е един юнак с така стегнати гайки на Терано че трябваше да скачаме върху ключ с ъдължено рамо (около 40см). Аз съм 85 кила грубо. Това на 40см са над 350 Nm , без да скачам, а то не помръдваше. Наясно съм че част от усилието е заради конуса на гайките, но все пак...
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • #12
                Доста гумаджии смених, преди да намеря едни, които винаги дозавиват с динамометричен ключ.

                Коментар


                • krassitch
                  krassitch коментира
                  Редактиране на коментар
                  Да,има и такива гумаджийници,просто трябва да си намериш една.Другият вариант е да си караш динамометричен ключ,и сам да си донатягаш болтовете/шпилките...
                  Последно редактирано от krassitch; 10-07-22, 16:24. Причина: грешка

                • sparkybg
                  sparkybg коментира
                  Редактиране на коментар
                  А моите и двата достягат с прост кръстат ключ за гуми. Вероятност да се скъса шпилка е нулева. Не съм засекал и недостягане - аз пък стягам с въпросния разпъващ се ключ за гуми с рамо около 40см. На ръка. Развивам ги предимно с 250 нютонов батериен гайковрът.

                • bokomo
                  bokomo коментира
                  Редактиране на коментар
                  Твоите може да са такива, но масовката гумаджия затяга с пистолета на макс, еле пък на зимната смяна, когато стават по-големите опашки.

                  Впрочам както повечето проблеми с услугите, клиентите също носят вина. Ако настояваш и упорито търсиш за услуга, която да отговаря на някакви минимални стандарти, нещата може да се променят и гумаджиите да ги дадат най-накрая тия проклети 200 лева за ключ.

                  Впрочем фирмени сервизи също хамалстват с гайковерта. Имат дино ключ, имат обучение, инструктаж и работна карта как се правят нещата, но в повечето случаи процедурата я има само във фактурата.

              • #13
                Във всеки автомобил има от производителя крик и ключ за джанти. Стига да не е опоскан от джамбазите - и двете вършат перфектна работа. За развиване понякога си трябва допълнителна тръба, нанизана на ключа, но за затягане - прави се с ключа и трябва да си мнооо як и упорит за да успееш да скъсаш резба. Саморазвиването или, още повече, самозатягането, за което твърдят гумаджии че съществува такова жИвотнУ, не виждам как би могло да се случи. И двете са следствие на неправилно боравене с инструменти.
                Та прав е Спарки - вероятността да скъсаш нещо при нормално развиване/завиване е нулева, според мен

                Коментар


                • бат'Марто
                  бат'Марто коментира
                  Редактиране на коментар
                  Оригиналните крик и ключ за Дискавъри 3 определено не стават за нищо, преди десетина години даже пуснах тема по въпроса. На крика изпусна резбата, а ключа е от тенекия...
                  https://offroad-bulgaria.com/forum/%...%D0%BA%D0%BE-3

                  Аа, забравих, на Тигуаня даже нямам крик и ключ...
                  Последно редактирано от бат'Марто; 10-07-22, 20:16.

                • сто
                  сто коментира
                  Редактиране на коментар
                  Ако не е откровено менте, ключа е сметнат да затегне с усилията на коя и да е блондинка, без да презатегне или да остави възможност за "саморазвиване". Ключ от "тенекия" - искам да го видя На моето диско 1 беше калпав, усукваше се при усилие, ма си беше от плътно, не тенекия.
                  Чак толкоз ново като Тигуаня не съм имал, там може и да са икономисани тези неща

                • бат'Марто
                  бат'Марто коментира
                  Редактиране на коментар
                  Един път ми повярвай на ,,голи думи" , такъв т@шак , като ключа за гуми на Д3 не бях виждал преди...Баш от тенекия !

              • #14
                С тия шпилки, гайки или болтове отдавна има определени изисквания за еластичност, провлачване и твърдост. Това е резба с резбонакат, което си е коване някакво. Имам нови болтове за лети джанти, но на стоманените се саморазвиват, пробвано лично, явно се раминават конусите. На това с динамометричния при гумаджиите пак нямам вяра. Щракат цяла година незнам колко пъти на ден, ами тая позиция, напъвана на едно и също място дали е в норми? Затова леко с пистолета и после на ръка с кръстачка или гидоре до отказ. 200 нютона едва ли може да се прескочат на ръка..
                0888543685 Валери

                Коментар


                • stefsab
                  stefsab коментира
                  Редактиране на коментар
                  Има голямо значение в какво положение е "квадрата" на гайковерта спрямо дръжката - затяга различно. При едно и също налягане 9 бара на бутилката, 7 бара след изсушител/омаслителя, гайковерта на 4-те колела е стегнал с различна сила 20 болта.
                  Някои не са дозатегнати, други са презатегнати. Норма 115 Nm, от 80 до 160 Nm са стегнати с гайковерта.

                • sparkybg
                  sparkybg коментира
                  Редактиране на коментар
                  Ако има значение, или е някаква конструктивна особеност на конкретния, или някаква неизправност. На всичките, които съм отварял (2 въздушни и един батериен на Milwaukee) няма никакво значение. Но то и някаква велика точност мяма как да се очаква.

                  Има много голямо значение луфта между квадрата и камъка и дали има удължение между тях, както и дали всичко е съосно с резбата на болта/гайката или не. Много пъти ми се е случвало като обера луфта ръчно нещо да се отвие, а преди това да не е искало. Със съосността също.
                  Последно редактирано от sparkybg; 10-07-22, 22:59.

                • stefsab
                  stefsab коментира
                  Редактиране на коментар
                  Само пистолет и кована дълбока вложка. Пробвах експериментите с няколко китаеца, и марков, назаем от познат гумаджия. При марковия, разброса е по-малък. Чужди пищови няма как да разглобя .
                  Друг опит, за който нямам обяснение - примерно 20 винта стегнати на "1" с пищова искат от10-15 градуса до над 90 за да щракне динамометричния ключ.

              • #15
                Масово в гумаджийниците ползват гайковерти с над 600нм. ,а при леките автомобили затягането е между 140 -180 нм.. Отделно в бързината болтовете не се захващат и повеждат с ръка ,а директно с гайковерта ,което при по ситни резби води до "весели проблеми" (смяна на главина,лагер и болтове).

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X