Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Зимни утринни неволи

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Зимни утринни неволи

    Здравейте, моля споделете как се справяте сутрин със замръзването на стъклата?
    Замръзват от вън и от вътре и няма оправия, колата е дизел и загрява бавно на място.
    Има ли някакви химии за да предотврати замръзването или поне да го намали?
    "Джипът започва да върви, като спре да ти е жал за него"УАЗ 469ТЕРАНО 2,7ТДПЕЖО 307 1,6хди

  • #2
    На моите се заскрежава само отвън предното стъкло. Когато ще карам рано, вечер го покривам със слънцебрана.
    ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

    Коментар


    • #3
      Първоначално публикуван от kra_kra Преглед на мнение
      Здравейте, моля споделете как се справяте сутрин със замръзването на стъклата?
      Замръзват от вън и от вътре и няма оправия, колата е дизел и загрява бавно на място.
      Има ли някакви химии за да предотврати замръзването или поне да го намали?
      За отвънка аз ползвам едно като шалте (от лидъл съм го взимал), наподобява сенник за лятото, само че е по-меко и има "ушета" които се затискат с вратите да не го духа вятъра. Идеално пази, неудобстовто е че сутрин е заскрежено и аз го оставям вкъщи да си съхне до вечета, а ако го сложих в колата ще ти навлажни седалките и трябва да се държи в багажника. За от вътре - имаш влага в купето, за целта сложи 2-3 торбички силикагел или влагоабсорбатор и оставяй предните стъкла по 4-5мм отворени да "диша" купето.

      Иначе за химии те съветвам да прибягваш в краен случай, че има много разновидности и трудно да попаднеш да някоя добра за твойте нужди. Аз така преди време мазах с нещо на старата ми кола стъклата отвътре - е няма такава гнасотия, вярно не се запотяват, но в едни конкретни условия вечер се виждаха безкрайни мазни облаци, които нямаха триене . Наложи се да мия стъклата с индустриален обезмаслител . На тераното, пък външно пръсках с някаква няаноистория за стичане на капките вода - вече 4-та година това няма махане. Вярно капчиците се стичат, но и бърсането на стъклата с кърпа е почти невъзможно, всеедно стъклото "дере" кърпата . За външно размразяване е най-лесно с помпичка спирт или патока . За от вътре вече споменах - не би трябвало да се поти.
      Така че имай едно на ум.

      Успех

      Коментар


      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        Силикагела е ташак на клечка. Върши работа, но за обем като на купе на кола трябва долу-горе един багажник. С няколко торбички хвърлени из колата определено не става.

        Има един метод, ама е почти еднократен. Хайде-трикратен, ама не повече.
        Пръскаш пяна за бръснене върху парцал и мажеш отвътре. Отначало се учудих колко добре работи, ама след едно две изпотявания химията се стича с водата(или се губи по някакъв друг начин), и толкова с ефекта.

        Номера е да махнеш влагата от купето, ама как?..

    • #4
      Срещу скреж и сняг обикновено ползвам покривало за стъкло.
      Поставям го вечер и това е най-работещо.

      Ако забравя от няколко години държа под ръка спрей за размразяваме.
      Работи но ми прави впечатление, че ако температирата е много ниска втечнената субстанция отново замръзва след малко.
      И последният класически подход е със стъргалката

      Всичи тези простотии се решават с печка и дистанцинно но аз нямам.
      Каня се да променя това от 20 години и... Толкова.

      Запотяването отвътре обаче е проблем и обикновено е следствие на друг проблем.
      Добра практика е колата да не се оставя със затоплен салон вечерта.
      Аз обикновено гася парното и отварям леко прозорец преди да я паркирам в края на деня.
      Враг усраине

      Коментар


      • #5
        Силикагел къде да го търся?
        "Джипът започва да върви, като спре да ти е жал за него"УАЗ 469ТЕРАНО 2,7ТДПЕЖО 307 1,6хди

        Коментар


        • santaclash
          santaclash коментира
          Редактиране на коментар
          Загубена кауза. Силикагелът поема колкото поема вода и после е нула, все едно го няма.

        • sparkybg
          sparkybg коментира
          Редактиране на коментар
          В зоомагазин - трънки! Котешката тоалетна е бентонит и няма нищо общо със силикагел. Поема течност. Не поема пари. За да поеме пари, трябва да са конденз, ама конденза за зла участ точно върху бентонита не се случва, шото и термопроводимостта му е никаква,.

        • са6о
          са6о коментира
          Редактиране на коментар
          Има силиконова котешка тоалетна ,която върши работа. Бентонита не става за целта. Но като цяло по-добре да се махне източника на влага в купето , отколкото да се мислят схеми.

      • #6
        За вътрешното потене не е лошо да погледнеш филтъра на купето. Когато е задръстен с листа и боклуци събира влага и после точно от там идва завишено потене на предния прозорец отвътре. Листата около предния капак е добре да се чистят.
        Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
        Телефон - в профила!

        Коментар


        • #7
          Първоначално публикуван от Esper Преглед на мнение

          Всичи тези простотии се решават с печка и дистанцинно но аз нямам.
          Каня се да променя това от 20 години и... Толкова.
          Достатъчно е мааалко топлинка за през нощта. Става с една, най-добре две, па и повече ДЖОБНИ (каталитични) ПЕЧКИ: https://offroad-bulgaria.com/forum/%...87%D0%BA%D0%B0

          Изпробвано е.
          На бившата тротинетка на сина ми направо не искаше да се отвори вратата, после пък не искаше да се затвори, та се налагаше известно време да карам, държейки я с ръка. За отваряне на прозорците, ясно, че и дума не можеше да става... Всичко това се реши с три китайски джобни печки по 10 лв. парчето - една във вратата и по една ПОД двете предни седалки - щото печките приличат на нещо като портфейл или мобилен телефон както са в калъф и ме беше страх някой да не разбие колата заради тях, ако ги сложа пред предното стъкло. Ако колата нощува на безопасно за външни злонамерени погледи място - слагаш една печка на таблото под предното стъкло и готово.
          Колега от форума дори оставяше печка на двигателя отгоре и твърдеше, че палел по-лесно. Аз не съм пробвал, щото може да я забравя там...
          "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

          Коментар


          • Esper
            Esper коментира
            Редактиране на коментар
            Ама ти... Сериозно ли?!?
            Сега се сещам, че имам такова зипо.
            Купувах го преди време за планината, че имам проблем с ръцете.
            И съм забравил за него съвсем, дори мисля, че никога не го запалих!

            Ще издеяни ли една нощ?
            И не е ли малко хахаво да оставиш нещо да г0ри у колата без надзор?
            Не че Webasto не г0ри с огИн + дим но малко по-контролирано ми се струва

        • #8
          Това с печката го играх тази сутрин: удобство си е на 100%, но си и побъбрих с комшията докато пристъргвах леко стъклата със стъргалката.
          Иначе наистина най-доброто за момента е покриване на предното стъкло. Една съседка бая бъзици отнесе миналата зима заради някакво кече, с което беше покрила предното стъкло на чисто новата си кола, можеше поне някакво лидълско да сложи.
          Поздрави!!!

          Коментар


          • #9
            Esper коментира
            Днес, 10:33
            Ама ти... Сериозно ли?!?
            Сега се сещам, че имам такова зипо.
            Купувах го преди време за планината, че имам проблем с ръцете.
            И съм забравил за него съвсем, дори мисля, че никога не го запалих!

            Ще издеяни ли една нощ?
            И не е ли малко хахаво да оставиш нещо да г0ри у колата без надзор?
            Не че Webasto не г0ри с огИн + дим но малко по-контролирано ми се струва
            Зависи от бензина - с някои (ментета?) изкарват 3-4 часа, със скъпите (от разните гъзарски "магазини за мъжки аксесоари") бензини ZIPPO и някакви други "маркови" - по 12-24 часа, а една ми топли две денонощия Пълня ги не с дозаторното "канче", а директно от шишето докато не се види течност под "катализатора" (после течността все пак си попива).
            И аз имах притеснения да не подпали или разтопи нещо, затова - в джоба на кората на вратата или на стелката на пода. Не съм пробвал на предното табло (от страх от крадци) иначе щях да подложа нещо под печката (пр. ламаринка).
            "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

            Коментар


            • #10
              Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
              Зависи от бензина - с някои (ментета?) изкарват 3-4 часа, със скъпите (от разните гъзарски "магазини за мъжки аксесоари") бензини ZIPPO и някакви други "маркови" - по 12-24 часа, а една ми топли две денонощия Пълня ги не с дозаторното "канче", а директно от шишето докато не се види течност под "катализатора" (после течността все пак си попива).
              И аз имах притеснения да не подпали или разтопи нещо, затова - в джоба на кората на вратата или на стелката на пода. Не съм пробвал на предното табло (от страх от крадци) иначе щях да подложа нещо под печката (пр. ламаринка).
              Хм... Ще го изровя и ще видим тази работа.
              Имам 2 флакона зипо и откакто не пуша само събират прах.

              И такова... Как се гЪси ако приемем, че на сутринта чудото все още "бумти" кротко?

              Ма нЕма да рискувам с бентли-то, колкото и да си убедителен
              Враг усраине

              Коментар


              • Bogoljub Gagic
                Bogoljub Gagic коментира
                Редактиране на коментар
                Не се гаси, не може. Оставяш да изгори горивото.
                А за "Бентлито" послъгваш - имат си фабрично бензинови печки с дистанционно, освен ако не караш някаква версия за "Персийския залив"

              • Esper
                Esper коментира
                Редактиране на коментар
                Ясно, май изплуват някакви спомени, че наистина не се гАси.
                На практика, ако държиш да я ползваш повторно
                Явно трябва от опит да прецениш колко бензин да насипеш за цяла нощ.
                Интересен и нестандартен подход, признавам.
                Аз съм в къща, по принцип и калорифер мога да затворя вътре че токът е по-евтин от бензина.
                А от този на зипо много по-евтин.

                И все пак най практичен си остава варианта просто да се плесне едно покривало отгоре и толкоз.


              • Juiced
                Juiced коментира
                Редактиране на коментар
                Аз си купих медицински бензин 8-10 часа бачка с равномерна топлина, не е като зипото ама е по-поносимо като цена. Само пълненето е трудно с това шише.

            • #11
              Имам реотани и не ги мисля тези неща,ако е чак такъв проблем,сменяш предния джам с такъв с реотани и подобни терзания остават в историята.

              След пускане на реораните в стъкла и огледала ,около минута и половина нищо не се случва ,и изведнъж всичко се стича като водопад,много е яко.

              До колкото си спомням,на стъкло с реотани ,не може да се сложи филтър за поляризация,да се има в предвид.Не че са масови тея стъкла,но да се знае.Поне до преди десетина години беше така,сега може и да не е.
              Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
              Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
              Анатолий Пейчинов o8875о9815
              https://dvrbg.com/

              Коментар


              • Кольо
                Кольо коментира
                Редактиране на коментар
                Стъкла с нагреватели(предни) не се продават за всяка кола.
                Фордовете си ги имат масово, ама при другите марки са по-скоро рядкост. Не, че са съвсем екзотика, но са си сравнително малко.
                Иначе си е благинка, няма спор.
                Обаче и цената им е като че са със златно фолио в триплекса...

              • Roninn
                Roninn коментира
                Редактиране на коментар
                И кия и хюндай си ги имат.Само галопера ми няма

              • Esper
                Esper коментира
                Редактиране на коментар
                Да ме прощавате за офтопик-а но мислех, че за форт са запазена марка единственото стоповете с подгрев.
                Челни стъкла... Кой луд ще бута назад за да запали???

            • #12
              Всичките ми коли имат печки. А и нищо не загрява по-бързо от голям бензинов мотор.
              "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

              Коментар


              • Veni1
                Veni1 коментира
                Редактиране на коментар
                Малък двулитров загрява още по-бързо..
                Особено, ако Вебастото е пуснато преди 20 минути.

              • BENZBOSS
                BENZBOSS коментира
                Редактиране на коментар
                Среден размер 5.7 около 380 коня грее бавно според мен еле като ми е студено,нямам подгряване на волана само и обичам да му се метна и да карам след около минута.Имах дистанционно палене което изкубах,печка нямам,парцали се намират

              • Ясен
                Ясен коментира
                Редактиране на коментар
                Сипи му масло 15W50 и ще загрява бързо.

            • #13
              Всичките ми коли имат ...... гараж

              От както имат гараж се родих

              Е неотопляем е ама държи към 10-15 градуса зимъска - за мен ми стигат.
              Land Rover Discovery II, V8 4.0
              VW Golf VI variant
              Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

              Коментар


              • Veni1
                Veni1 коментира
                Редактиране на коментар
                И аз имах гараж.....
                Продажния кмет го махна..

                Нямам гараж вече - закарах го на село

            • #14

              От химиите - хидрофобно покритие за стъкла като Rain-X, което се продава и в България, помага и зимата, скрежът не се задържа така здраво и се сваля с по-малко усилие. Има и едно Duxback, има го из интернет в Амазон и т.н. което е по-скъпо, но се маже веднъж на сезон и е по-добро.
              От бабините деветини - предварително намазване на стъклото с разрязана на две глава лук също има някакъв ефект на сутринта да улесни стъргането.

              Аз пръскам със спрей за размразяване сутри и после като пуснеш да духа отвътре по стъклото го размразява много скоростно. Мисля да ходя да му мацнат един Duxback по-нататък, но в момента сме в карантина и нищо не бачка...

              Коментар


              • #15
                Аз пък си имам парцал с 3 магнита - магнитите горе,а в долната част затискам с чистачките.Имам и флакон за размразяване със стьргалка,за задния джам най-вече,мазьл съм и с Рейнекс ма не върши много работа зимата,за дъжд е много добре,но пак замръзва.
                От вътрешната страна ползвам Фогауей или нещо такова / ма го преведох а / и нищо не се поти,имам и джуки над прозорците та 1 пръст си стои отворено без да вали или да се вижда,че е отворено.

                TOYOTA SEQUOIA ‘11
                W140 S420 '99

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X