При мене Монбат живее вече 9-та година, първите 4-5 на УАЗ каран по 20 километра веднъж седмично, после на Навара пак същия пробег. На колите съм с Ексайд на две години никакви драми, и Бош Силвър С5 дето е падал над 10 пъти до пълен разряд и живее вече 7-ма година без драми, а го бях отписал още първия път като нямаше сила да светне и таблото.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Коя е най-добрата марка акумулатори в момента?
Свий
X
-
И аз карах един Монбат около 7 години без да мръдне- само доливах дестил. вода при нужда и дозареждах, когато дълго време не си карах колата - шкодичка 120 Л - преди 20-тина години, де. Искам да попитам нещо практично : когато се зарежда акумулатора без да се сваля от колата, трябва ли да се РАзкачат клемите/кабелните обувки, или директно се защипват с + и - с изходните от от зарядното?
ILLEGITIMI NON CARBORUNDUM
Коментар
-
Много зависи какъв е автомобила и какво е зарядното.
Най безопасно е да се разкача поне едната клема.
-
На проста кола може и без да се разкача. И да разкачиш все тая освен че ще се занимаваш после да закачаш.
На много сложна по-добре не разкачай, че иначе - кодове на радиото, грешки в компютъра и подобни простотии.
И средния вариант - има коли дето като усетят че се е дигнало напрежението решават че двигателят е запален и включват разни неща. Примерно дневни светлини. Ако няма такъв проблем - зареждай смело на място без да откачаш нищо.
-
-
Гледах в ютюб един руский чловек да разяснява подробно за зареждането на автомобилни акумулатори. По приказката му си личеше, че не е хванат от улицата. Та според него когато при заряд акумулатора не се сваля от колата, му се откача минусовата клема!
- 1 like
Коментар
-
Според обосновката на руснака, това е неправилно и може да доведе до повреди по електронни блокове най- вече. Но аз мисля, че щом така или иначе се налага откачане на едната клема то по- добре да си разкачваме и двете! Аз поне така правя.
Коментар
-
Кольо,ти като по-умен от мен, трябва да се сетиш че,всички консуматори в един автомобил са твърдо вързани към маса,и през предпазител към (+) токоизточник.
Предполага се,че каквато и авария да се случи, където и да стане пробив,пожар,заваряване ,късо от врати,капаци и т.н предпазителите да свършат някаква работа ,когато откачиш маса,където и да се появи захранване,модулите ще останат непокътнати без маса .Просто принципа е такъв.
-
Ронин-за това си прав, така е, но тук няма такова условие.
Просто акумулатора трябва да се зареди. И ако човк го е страх да не си повреди скъпоценната тенекия дето отдавна е трябвало да бъде претопена-няма никакво значение коя клема ще откачи. Просто батерията спира да е свързана с електроинсталацията на колата.
За да има електрически ток, трябва да има напрежение. То се получава от някакъв токоизточник, който осигурява това напрежение. А то е между полюсите му, и когато НЯКОЙ от тях не е съединен с инсталацията-напрежението си остава само межди полюсите, а в инсталацията няма нищо. Има де, разни паразитни или индукционни токове, ама те са съвсем друга тема, и по принцип не са важни.
За дефиниция за напрежение и какво е електрически потенциал няма да питам.
-
-
Зависи от зарядното.Имам едно което аз съм правил,около 15 А ,ще опука релето дори и на лада,камо ли,на съвременен автомобил.И не е заради тока.Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
Анатолий Пейчинов o8875о9815
https://dvrbg.com/
Коментар
-
Интерсна дискусия: уточнявам за по-голяма яснота. Зарядно, древно, соц. марка, около 5-7 кг, става за 6 волта и за 12; изходящ ток 3,5 ампера. 30-тина и повече години ми служи като Гюро Михайлов и за моторетките-акум, а и за шкодичката 120 л, та и за Тойотката корола 1,3 хетчбак '98 г. която има щатен акум около 45 ампрчас, но съм със 60АЧ, сега, а той тежи, и иска ръчички на гинеколог в тесния си кош, а моите лапи...Та за да си спестя хамалогията питам. Кабелните обувки/клеми с които закачам акума в колата, също не са първа младост, и за да контактуват максимално с площта на акум полюси, съм ги "тунинговал" малко, та гледам да избягвам откачане и закачане в тази теснотия, но май поне единия полюс трябва да откачам, ако съм разбрал правилно...за всеки случай.А и да си допълня питането : продава ли се съвременно, малко и читаво зарядно, за около 30-40 лв макс, което да ми препоръчате от къде да си купя ?
ILLEGITIMI NON CARBORUNDUM
Коментар
-
Нищо недей да откачаш, за стара кола това е дивотия и излишно презастраховане. Нищо не може да се случи от зареждане на неразкачен акумулатор. Стига обаче клемите да си контактуват с акумулатора. Не трябва да се разкачат защото зарядното като работи без товар(акумулатора) може да вдигне доста високо напрежение, над 20 волта. На съвсем старите коли и от толкова им няма нищо, ама тойотата има някакъв компютър...
Обаче при сигурно закачен акумулатор, и следене на напрежението(да не презареди, и да започва да вдига волтовете)-няма никаква опасност.
То и за новите е същото, ама народа се шашка.
-
-
Мерси Кольо - става въпрос за ДОзарядка, защото акум е стар, и то не повече от 12 часа, докато съм на работа, така че няма опасност от презареждане: 60 А/Ч, при 3,5 А заряден и коректно закачане. Очаквам и мнения за по-съвременно зарядно. Благодаря на всички озовали се.ILLEGITIMI NON CARBORUNDUM
Коментар
-
Да, старо е, българско е...и няма да се размина без разкачане. Мерси Ронине, пося страх в душата ми, и ще те послушам,поне докато си купя лидълско, макар че Ясен ме успокои, по-горе.ILLEGITIMI NON CARBORUNDUM
Коментар
-
Коментар
-
Ivan_J
Не съм съгласен - с това мое соц. древно зарядно, съм си го ДОзареждал у дома многократно( което искам да избегна, заради хамалогията и базикните около качи/свали) в продължение на 24 часа,като съвсем леко и нежно излизат балончета от началото до към края на дозарядката,без кипежи, а в случая акума е 60 АЧ, зарядното дава 3,5 А, та 12х3,5 = 42 АЧ - около 15% загуби...? Със същото съм зареждал и 43 АЧ,/ на шкодичката/ пак цяло денонощие без никакви проблеми - кипежи,бумтежи и др, Опазил Бог ! Сигурно, моята аритметика не излиза някъде, но това, което пиша са факти. Въпросът ми еволюира в научно-популярна, но с приложен характер беседа, за която съм много благодарен на всички участници, но най ми харесват аксиомите на Кольо и Ясен, към които ще се придържам, дорде си изработя собствени, ако е по силите ми, де. Иначе системата :проба-грешка, е за джентълмени с ресурси, а при мен са кът, та затова питам...
, преди да пипам. А към някоя лидълска марка, няма ли да ме насочите, все пак - не съм влизал в този магазин изобщо, защото не обичам големите вериги.
ILLEGITIMI NON CARBORUNDUM
Коментар
-
Моето лидълското е марка ultimate speed. Има и СТЕК.
Няма значение марката, в лидл продават сравнително качествени стоки, на средно ниво. Което и да вземеш няма да сбъркаш.
Аз вече почти винаги си ползвам "умното" лидълско, че нямам грижа да мисля и за зареждането, то си знае кое кога и как. И спира само след като реши, че акумулатора е зареден, и остава на поддържащ заряд.
Обаче не си давам и тодорживковото зарядно. Щото лидълското не тръгва ако измери по-малко от 9 волта ли беше, 8 ли, или колкото там... И ако акумулатора е хубавичко разреден-нанайси зареждане.
А тодорживковото не ебава шест-пет. Както го включиш и започва да тъпче електрони в акумулатора. Като го вдигне малко-нататък може и с лидълското. Случвало ми се е двете да зареждат в паралел, когато искам бързо да заредя акумулатора колкото за едно палене, после генератора си знае работата.
Абе дръж си старото зарядно, добра машинка е, нито яде нито пие, и данък не му плащаш. Ама когато видиш зор-ще има с какво да си решиш проблема.
-
-
От 9 години или 198к километра ползвам варта, която до миналата седмица не е създавала проблеми. С падането на температурите малко под 0 градуса миналата седмица тя напомни за своето съществуване.
Жената спомена за малко по-тежко развъртане на двигателят (3L дизел). Умишлено последните 2 нощи колата нощува извън гаражът и днес отказа да запали печката - явно имаше заряд колкото за един старт.
Преди малко получих оферта от дилърът и тук идва моят въпрос.
92 Ah,12V 850A AGM - Бандирана Варта с логото на автомобилният производител и тегло 26 кг /произведена 02.2020/
12V 95Ah 850A AGM - "чиста" Варта тегло 17 кг /произведена 5.2019/
От къде идва тази осезаема разлика в теглото при еднакви габарити и повишен капацитет на "чистата" батерия?
ПоздравиLZ1UFS
Коментар
-
Леко встрани от темата:
Преди два месеца ми правиха юбилей-станах на 50, и лапетата събрали пари за общ подарък. Дават ми го, и някой каза "Дано да ти хареса".
Като го поех в ръцете отвърнах-"Тежко е, значи ще ми хареса, каквото и да е".
Та теглото винаги си означава качество.
И други примери мога да дам, ама не са по темата.
Аз бих избрал тежкия акумулатор.
-
Може да са с различен брой цикли, различен максимало позволен разряд, или за различна употреба. Втората може би е стартова, а тази с ватата е за разреждане. капацитетът при стартовите е теоритичен - изчислява се и не се ползва.
Коментар
-
Не е точно така. Изчисляват се системите, които консумират ел. енергия, като системи за сигурност, аларми, кейлес достъп, подгреви, ЕКУ, БКМ, габарити, осветлени, озвучаване, помпи, вентилация, клапи, отваряне на врати, и мн. които работят преди и след като двг е загасен, както и допълнително включени консуматори.
-
-
Малко офтопик, ама как се познава дали един акумулатор е за поп или доктор? Имам едно Мутлу свети зелено, но според ел. индикатор е за "поп".
Коментар
-
"Окото" дето свети там зелено или бяло, или каквото там служи единствено акумулатора да се продава по-добре.
Не е никакъв показател за живостта на акумулатора.
А това, че акумулатор след зареждане е успявал да запали колата изобщо не е показател, че акумулатора не е за скрап.
На кола(особено бензинова, с двигател в ред) и трябват 5-6 Ач за да запали. Ако ти кажат, че акумулатора по принцип е 60 Ач, а сега е останал на 5 Ач-според теб за поп ли е или не?
Активност за темата
Свий
Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар