Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Коя е най-добрата марка акумулатори в момента?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    При мене Монбат живее вече 9-та година, първите 4-5 на УАЗ каран по 20 километра веднъж седмично, после на Навара пак същия пробег. На колите съм с Ексайд на две години никакви драми, и Бош Силвър С5 дето е падал над 10 пъти до пълен разряд и живее вече 7-ма година без драми, а го бях отписал още първия път като нямаше сила да светне и таблото.

    Коментар


    • #77
      И аз карах един Монбат около 7 години без да мръдне- само доливах дестил. вода при нужда и дозареждах, когато дълго време не си карах колата - шкодичка 120 Л - преди 20-тина години, де. Искам да попитам нещо практично : когато се зарежда акумулатора без да се сваля от колата, трябва ли да се РАзкачат клемите/кабелните обувки, или директно се защипват с + и - с изходните от от зарядното?
      ILLEGITIMI NON CARBORUNDUM

      Коментар


      • rosen_offroad
        rosen_offroad коментира
        Редактиране на коментар
        Много зависи какъв е автомобила и какво е зарядното.

        Най безопасно е да се разкача поне едната клема.

      • Ясен
        Ясен коментира
        Редактиране на коментар
        На проста кола може и без да се разкача. И да разкачиш все тая освен че ще се занимаваш после да закачаш.

        На много сложна по-добре не разкачай, че иначе - кодове на радиото, грешки в компютъра и подобни простотии.

        И средния вариант - има коли дето като усетят че се е дигнало напрежението решават че двигателят е запален и включват разни неща. Примерно дневни светлини. Ако няма такъв проблем - зареждай смело на място без да откачаш нищо.

    • #78
      В една друга тема за акумулатори хората пишат, че нищо не разкачат.
      Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

      Коментар


      • #79
        Гледах в ютюб един руский чловек да разяснява подробно за зареждането на автомобилни акумулатори. По приказката му си личеше, че не е хванат от улицата. Та според него когато при заряд акумулатора не се сваля от колата, му се откача минусовата клема!

        Коментар


        • Владо М
          Владо М коментира
          Редактиране на коментар
          Не може ли просто с ключ-масата?

        • Ясен
          Ясен коментира
          Редактиране на коментар
          Плюсовата носи повече рискове, иначе може. И обикновено е клеясала и по-трудна.

        • Roninn
          Roninn коментира
          Редактиране на коментар
          Минусовата винаги клеясва преди плюсовата,закономерност

      • #80
        Според обосновката на руснака, това е неправилно и може да доведе до повреди по електронни блокове най- вече. Но аз мисля, че щом така или иначе се налага откачане на едната клема то по- добре да си разкачваме и двете! Аз поне така правя.

        Коментар


        • Roninn
          Roninn коментира
          Редактиране на коментар
          Кольо,ти като по-умен от мен, трябва да се сетиш че,всички консуматори в един автомобил са твърдо вързани към маса,и през предпазител към (+) токоизточник.
          Предполага се,че каквато и авария да се случи, където и да стане пробив,пожар,заваряване ,късо от врати,капаци и т.н предпазителите да свършат някаква работа ,когато откачиш маса,където и да се появи захранване,модулите ще останат непокътнати без маса .Просто принципа е такъв.

        • tjtjtjtj
          tjtjtjtj коментира
          Редактиране на коментар
          Ронин е най-в час!

        • Кольо
          Кольо коментира
          Редактиране на коментар
          Ронин-за това си прав, така е, но тук няма такова условие.
          Просто акумулатора трябва да се зареди. И ако човк го е страх да не си повреди скъпоценната тенекия дето отдавна е трябвало да бъде претопена-няма никакво значение коя клема ще откачи. Просто батерията спира да е свързана с електроинсталацията на колата.

          За да има електрически ток, трябва да има напрежение. То се получава от някакъв токоизточник, който осигурява това напрежение. А то е между полюсите му, и когато НЯКОЙ от тях не е съединен с инсталацията-напрежението си остава само межди полюсите, а в инсталацията няма нищо. Има де, разни паразитни или индукционни токове, ама те са съвсем друга тема, и по принцип не са важни.
          За дефиниция за напрежение и какво е електрически потенциал няма да питам.

      • #81
        Зависи от зарядното.Имам едно което аз съм правил,около 15 А ,ще опука релето дори и на лада,камо ли,на съвременен автомобил.И не е заради тока.
        Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
        Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
        Анатолий Пейчинов o8875о9815
        https://dvrbg.com/

        Коментар


        • #82
          Интерсна дискусия: уточнявам за по-голяма яснота. Зарядно, древно, соц. марка, около 5-7 кг, става за 6 волта и за 12; изходящ ток 3,5 ампера. 30-тина и повече години ми служи като Гюро Михайлов и за моторетките-акум, а и за шкодичката 120 л, та и за Тойотката корола 1,3 хетчбак '98 г. която има щатен акум около 45 ампрчас, но съм със 60АЧ, сега, а той тежи, и иска ръчички на гинеколог в тесния си кош, а моите лапи...Та за да си спестя хамалогията питам. Кабелните обувки/клеми с които закачам акума в колата, също не са първа младост, и за да контактуват максимално с площта на акум полюси, съм ги "тунинговал" малко, та гледам да избягвам откачане и закачане в тази теснотия, но май поне единия полюс трябва да откачам, ако съм разбрал правилно...за всеки случай. А и да си допълня питането : продава ли се съвременно, малко и читаво зарядно, за около 30-40 лв макс, което да ми препоръчате от къде да си купя ?
          ILLEGITIMI NON CARBORUNDUM

          Коментар


          • Кольо
            Кольо коментира
            Редактиране на коментар
            Нищо недей да откачаш, за стара кола това е дивотия и излишно презастраховане. Нищо не може да се случи от зареждане на неразкачен акумулатор. Стига обаче клемите да си контактуват с акумулатора. Не трябва да се разкачат защото зарядното като работи без товар(акумулатора) може да вдигне доста високо напрежение, над 20 волта. На съвсем старите коли и от толкова им няма нищо, ама тойотата има някакъв компютър...

            Обаче при сигурно закачен акумулатор, и следене на напрежението(да не презареди, и да започва да вдига волтовете)-няма никаква опасност.
            То и за новите е същото, ама народа се шашка.

        • #83
          Мерси Кольо - става въпрос за ДОзарядка, защото акум е стар, и то не повече от 12 часа, докато съм на работа, така че няма опасност от презареждане: 60 А/Ч, при 3,5 А заряден и коректно закачане. Очаквам и мнения за по-съвременно зарядно. Благодаря на всички озовали се.
          ILLEGITIMI NON CARBORUNDUM

          Коментар


          • Stbd
            Stbd коментира
            Редактиране на коментар
            В Лидъл има зарядни, пак, от малкия размер

          • Roninn
            Roninn коментира
            Редактиране на коментар
            Със старо зарядно ,руско или Бг ,винаги откачвай клема от акумулатора.

            Това можеш да си го спестиш ,ако ползваш зарядно от типа на CTEK или лидълските,там са филтрирани,следи ги процесор и т.н

          • Ivan_J
            Ivan_J коментира
            Редактиране на коментар
            Вероятно акумулатора не е съвсем изтощен, с 3,5А ще започне да кипи след час-два, след 12ч може и да е гръмнал. Купи си съвременно, само изключва като зареди.

        • #84
          Да, старо е, българско е...и няма да се размина без разкачане. Мерси Ронине, пося страх в душата ми, и ще те послушам,поне докато си купя лидълско, макар че Ясен ме успокои, по-горе.
          ILLEGITIMI NON CARBORUNDUM

          Коментар


          • Кольо
            Кольо коментира
            Редактиране на коментар
            Абе пробвай.
            Аз мноооого пъти съм зареждал с тодорживковско зарядно, със селенов изправител без да разкачам нищо.
            За много кекави ги имате тези коли...

            Ма твоя воля де, както си решиш.

        • #85
          Така е Коле, колкото повече електроника имат по- кекави са.

          Коментар


          • Кольо
            Кольо коментира
            Редактиране на коментар
            Ми не са толкоз...

            Ако си изтеглил късата клечка е друго...

          • tjtjtjtj
            tjtjtjtj коментира
            Редактиране на коментар
            Аз празен сервиз не съм видял...и предимно от платки боледуват....За моите нищо не казвам!

        • #86
          Ivan_J
          Не съм съгласен - с това мое соц. древно зарядно, съм си го ДОзареждал у дома многократно( което искам да избегна, заради хамалогията и базикните около качи/свали) в продължение на 24 часа,като съвсем леко и нежно излизат балончета от началото до към края на дозарядката,без кипежи, а в случая акума е 60 АЧ, зарядното дава 3,5 А, та
          12х3,5 = 42 АЧ - около 15% загуби...? Със същото съм зареждал и 43 АЧ,/ на шкодичката/ пак цяло денонощие без никакви проблеми - кипежи,бумтежи и др, Опазил Бог ! Сигурно, моята аритметика не излиза някъде, но това, което пиша са факти. Въпросът ми еволюира в научно-популярна, но с приложен характер беседа, за която съм много благодарен на всички участници, но най ми харесват аксиомите на Кольо и Ясен, към които ще се придържам, дорде си изработя собствени, ако е по силите ми, де. Иначе системата :проба-грешка, е за джентълмени с ресурси, а при мен са кът, та затова питам..., преди да пипам. А към някоя лидълска марка, няма ли да ме насочите, все пак - не съм влизал в този магазин изобщо, защото не обичам големите вериги.
          ILLEGITIMI NON CARBORUNDUM

          Коментар


          • Кольо
            Кольо коментира
            Редактиране на коментар
            Моето лидълското е марка ultimate speed. Има и СТЕК.
            Няма значение марката, в лидл продават сравнително качествени стоки, на средно ниво. Което и да вземеш няма да сбъркаш.
            Аз вече почти винаги си ползвам "умното" лидълско, че нямам грижа да мисля и за зареждането, то си знае кое кога и как. И спира само след като реши, че акумулатора е зареден, и остава на поддържащ заряд.
            Обаче не си давам и тодорживковото зарядно. Щото лидълското не тръгва ако измери по-малко от 9 волта ли беше, 8 ли, или колкото там... И ако акумулатора е хубавичко разреден-нанайси зареждане.
            А тодорживковото не ебава шест-пет. Както го включиш и започва да тъпче електрони в акумулатора. Като го вдигне малко-нататък може и с лидълското. Случвало ми се е двете да зареждат в паралел, когато искам бързо да заредя акумулатора колкото за едно палене, после генератора си знае работата.

            Абе дръж си старото зарядно, добра машинка е, нито яде нито пие, и данък не му плащаш. Ама когато видиш зор-ще има с какво да си решиш проблема.

        • #87
          От 9 години или 198к километра ползвам варта, която до миналата седмица не е създавала проблеми. С падането на температурите малко под 0 градуса миналата седмица тя напомни за своето съществуване.
          Жената спомена за малко по-тежко развъртане на двигателят (3L дизел). Умишлено последните 2 нощи колата нощува извън гаражът и днес отказа да запали печката - явно имаше заряд колкото за един старт.
          Преди малко получих оферта от дилърът и тук идва моят въпрос.
          92 Ah,12V 850A AGM - Бандирана Варта с логото на автомобилният производител и тегло 26 кг /произведена 02.2020/
          12V 95Ah 850A AGM - "чиста" Варта тегло 17 кг /произведена 5.2019/

          От къде идва тази осезаема разлика в теглото при еднакви габарити и повишен капацитет на "чистата" батерия?

          Поздрави
          LZ1UFS

          Коментар


          • Пенчо
            Пенчо коментира
            Редактиране на коментар
            Старата колко тежи?
            Не зная защо, но аз бих избрал по-тежката.

          • Stbd
            Stbd коментира
            Редактиране на коментар
            Според документа на варта file:///C:/Users/user/AppData/Local/Temp/productsheet_595901085D852.pdf теглото е 26,4 кг за този "лек" акумулатор, Silver Dynamic AGM 595 901 085.

          • Кольо
            Кольо коментира
            Редактиране на коментар
            Леко встрани от темата:
            Преди два месеца ми правиха юбилей-станах на 50, и лапетата събрали пари за общ подарък. Дават ми го, и някой каза "Дано да ти хареса".
            Като го поех в ръцете отвърнах-"Тежко е, значи ще ми хареса, каквото и да е".
            Та теглото винаги си означава качество.
            И други примери мога да дам, ама не са по темата.
            Аз бих избрал тежкия акумулатор.

        • #88
          Може да са с различен брой цикли, различен максимало позволен разряд, или за различна употреба. Втората може би е стартова, а тази с ватата е за разреждане. капацитетът при стартовите е теоритичен - изчислява се и не се ползва.

          Коментар


          • s_s1
            s_s1 коментира
            Редактиране на коментар
            Не е точно така. Изчисляват се системите, които консумират ел. енергия, като системи за сигурност, аларми, кейлес достъп, подгреви, ЕКУ, БКМ, габарити, осветлени, озвучаване, помпи, вентилация, клапи, отваряне на врати, и мн. които работят преди и след като двг е загасен, както и допълнително включени консуматори.

          • Stbd
            Stbd коментира
            Редактиране на коментар
            Това е отговор на въпроса в предходното мнение, защо два акумулатора с еднакъв капацитет може да имат разлика в теглото. От пестене на четене и писане стана объркване.
            Последно редактирано от Stbd; 09-11-20, 17:06.

        • #89
          Малко офтопик, ама как се познава дали един акумулатор е за поп или доктор? Имам едно Мутлу свети зелено, но според ел. индикатор е за "поп".

          Коментар


          • Владо М
            Владо М коментира
            Редактиране на коментар
            Не, просто когато имаш няколко МПС под ръка не толкова фатално да ти падне акумулатора. Или вземаш друго, или друг или изчакваш и зареждаш, ако имаш време.

          • Кольо
            Кольо коментира
            Редактиране на коментар
            "Окото" дето свети там зелено или бяло, или каквото там служи единствено акумулатора да се продава по-добре.
            Не е никакъв показател за живостта на акумулатора.

            А това, че акумулатор след зареждане е успявал да запали колата изобщо не е показател, че акумулатора не е за скрап.
            На кола(особено бензинова, с двигател в ред) и трябват 5-6 Ач за да запали. Ако ти кажат, че акумулатора по принцип е 60 Ач, а сега е останал на 5 Ач-според теб за поп ли е или не?

          • Владо М
            Владо М коментира
            Редактиране на коментар
            Ако държи седмица - две без дозареждане и без да се кара не е за поп. За поп, ако днес си карал и утре трябва да е на зарядно и така два дена подред.

        • #90

          Кольо коментира

          Днес, 20:15
          ILLEGITIMI NON CARBORUNDUM

          Коментар

          Активност за темата

          Свий

          Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X