Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Мнения за VW Т4/T5 Multivan

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    Двигателите на ФВ вече нямат толкова дълъг живот като едно време. 300-350 хиляди. Те на толкова идват в БГ.
    Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

    Коментар


    • #32
      Преди 6 месеца си купих след сравнително дълго търсене (4 месеца), VW T4 Caravelle Syncro 2000г. 2.5 бензин, 115 к.с редови, 5 цилиндров двигател, къса база. Взех го в деня на излизане на обявата, колата е доста запазена за годините си, да не кажа направо, че си извадих късмет. Когато го взех на километража пишеше 147 хил. км., което дори не гледах защото за бус на тези години това е невъзможно. Платих за него 8750 лв., без регистрация без нищо, беше нов внос от Швейцария. Има някаква модификация Swiss, каросерията е произведена в Швейцария и няма абсолютно никаква ръжда по него. Има подгрев на шофьорската седалка, задно парно и вентилация на всяка седалка, без климатик. По документи е 8+1, като разпределението е 3+3+3.Но втория ред се дели на 2+1, като седалките се махат с едни лостчета, много удобно и лесно ("за секунди"). Регистрацията ми струва към 500 лв., винетка, гражданска + СБА карта още толкова. Вкарах го в сервиз за пълно обслужване. Всички видове течности които има ги подмених(масло скорости дифернециал, спирачна, хидравлична течност и т,н,) радиатора на задното парно беше спукан (20лв. чисто нов), задни пружини, свещи, палец и дистрибуторна капачка (40 лв.), дебитомер, температурен датчик, двата ремъка, водна помпа, всички видове филтри, тампон на скоростите всичко на обща стойност под 800 лв., сложих му газова уредба за 1550 лв., от една морга взех всички повредени части по интериора (заден пепелник, някой уплътнения и т.н.) и така допускам че пропускам нещо, но то ще е нещо дребно. Много от частите, които смених бяха оригинални, включително задния въздушен филтър, намерихме и оригиналните книги плюс сервизната книжка в едно от чекмеджетата под седалките, което накара мен и хората от сервиза да допуснем теоритично, че колата наистина би могла да бъде на реалните си километри, но не съм готов да се закълна в това. При всички случай в момента имам един доста запазен и напълно изряден автомобил на стойност 12-13 хил.лв, който е готов да бъде превърнат в къмпинг возило, за планини и морета. По отношение на надеждността все още не бих могъл да имам меродавни впечатления, но засега нямам никакви проблеми (около 10 хил.км,). Впечатленията на мой близки приатели които имат същите, като двигатели и предаване или подобни бусове от години са изключително позитивни и съм свидетел, че са наистина безпроблемни автомобили. За бензиновите мотори имам лични впечатления и като изключим бобината, която е хубаво да имаш резервна в багажника (30 лв.), това е един изключително здрав, непретенциозен двигател с разход на газ извънградско с 90 км/ч от 11 л. и така нагоре до 15 със 150 км/ч на магистрала. В града е от 15 нагоре зависи от трафика. Колата е сравнително шумна и комфортната и скорост не надхвърля 110-20 км/ч. Но удоволствието да имаш толкова голяма кола и да не мислиш за багажно пространство е голямо. По мое мнение е перфектен избор за 2-ра кола, предназначена за пътувания с туристическа цел или пък за транспортиране на багажи, дори и в пресечени терени. С T5 не съм толкова запознат, но това което ми каза моят майстор е ако си взема такъв особено 2.5 TDI да не му го карам въобще в сервиза. Със сигурност далеч по-комфортни, но много капризни и трудни, и скъпи за сервизиране.Имам богат опит с много други модели и марки бусове, но не това е темата на разговор. Ако имате някакви въпроси, ще е се радвам да отговоря. Успех в покупката.

      Коментар


      • piper
        piper коментира
        Редактиране на коментар
        Аз не си представям возило за свободното време и/или за кемпер без климатик,особено за 12-13к.Все пак годината е 2020....Иначе честито и дълго да те радва.

      • I.Stoyanov
        I.Stoyanov коментира
        Редактиране на коментар
        Честито и мноого безаварийни! И аз съм на същото мнение като колегата PIPER за климатика, иначе всичко останало е супер. Чета темата с интерес, че и аз се оглеждам за бусче, най-вероятно бензиново за напред, живи и здрави като се увеличи семейството. Няма по-комфотно пътуване от това с бусче, особено някое с повечко екстри.

      • Mitkoztd
        Mitkoztd коментира
        Редактиране на коментар
        Супер звучи.. честито! Т4 е доста по-добре от Т5, но както ти каза, намирането на неубит екземпляр не е лесна работа

    • #33
      До скоро и аз търсех бус, но с по-голям обем. Много исках да е 4х4 и бензин, но такива в БГ няма.
      Оглеждах и Т4 и Т5 високи и дълги. Т5 дори варианта синхро е много нисък отдолу, като добавим и дългата база, се получава абсолютно непроходим извън пътя автомобил. Почти всеки лек автомобил има по-добра геометрична проходимост. При Т4 нещата са малко по-добре - по-висок е.
      От по-истинските 4х4 бусове - малки Мицубиши, Киа и Хюндай, големите Спринтер и Ивеко.
      В крайна сметка взех бус с предно, дизел, но пък е най-запазения от всички, които гледах.

      Коментар


      • #34
        Ами да разбирам, недоумението ти, повечето хора наистина гледат на климатика като нещо задължително, но аз климатик в кола, която съм ползвал за лични нужди никога не съм пускал въпреки, че повечето ми коли са имали такъв, така че за мен не е абсолютно никакъв проблем.

        Коментар


        • #35
          В момента карам бусче Пежо,без клима.Никога повече няма да си причиня това,голяма глупост направих,въпреки че се поврежда 5-6 пъти по-малко от предишния.А той беше Фолксваген Т4 2,5 бензин Синхро.Може просто да не съм го улучил.Но,с обикновена АГУ,не харчеше под 13,5-14.Беше дълга база,с него изпреварване на ТИР си беше приключение,адреналин

          Коментар


          • #36
            Купих го много трудно, тогава нямаше сгъваема оригинална седалка, ползвана за втори ред седалки за 150лв.

            Коментар


            • #37
              Търсих и автобус, но с по-голям обем techzpod mobdro download

              Коментар


              • #38
                Здравейте,
                Да сподели и аз някакъв опит и да задам и аз няколко въпроса, пък и гледам темата си е направо прясна!
                Ще започна с това, че леки коли и SUV-та имаме доволно и към момента дори и по-старите са купувани чисто нови и съответно нямаме никакви проблеми от гледна точка на ремонти по колите.
                След дълги години на екплоатация продадох 95-цата (LandCruiser), тъй като беше изгнила доволно и не ми се занимаваше да я правя.
                Лека полека ще стигнем и до същината на въпроса - баща ми подхвърли, че иска бус, за да може да ходят на почивка с внуците - моите деца и децата на сестра ми, общо 2+2, като племенниците не живеят в България и съответно такива почивки правят два пъти в годината.
                Тук само да споделя, че да се вземе нещо под наем не е вариант, най малкото защото през лятото децата остават за поне 2 седмици и цената ще е изключително висока за подобен период.
                Преди доста години сме взимали Т5 3+3+3 в чужбина, който беше нов тогава. Макар и доста млад тогава, аз карах предимно. По спомен вътре пътувахме понякога 7, понякога 8 души и багаж - за сватба и беше повече от перфектно.
                Така се случи, че в момента имам доста свободно време и започнах да гледам всякакви пътнически бусове с надеждата да намеря нещо, което си струва. Като цена може да кажем, че започнах да гледам от възможно най-ниските и лека полека разглеждам все по-скъпи до като не стигнем до почти нови.
                Предвид пазара в последите години може би до някаква степен очаквано освен, че всичко е на някакви страхотни цени, то и избора ми се вижда доста ограничен. Възможността да се натреса на някой милионник, който освен всичко започва да гние преди да е навършил 10 години някак си ми се струва неизбежна! Гледах VW, после Мерцедес, Форд и накрая всичко което се предлага по сайтовете. Единственото нещо което ми хвана око, на някаква поносима цена беше купено и върнато в България Рено, което вече е и продадено, т.е. от никъде нищо.
                Тук е момента да питам имате ли идеи за нещо по-бюджетно, което най-малкото да не гние толкова, но да е с размерите на Тванспортер-а, Витото или Трансит Къстъм?
                Реално едно Кади със седем места би ни свършило идеална работа за целта, но първото което ме притеснява е сигурността на пътниците и другото е че буса ще може да се ползва и за превоз на по-обемисти товари!
                Втори въпрос - започнах да заглеждам старите Mercedes GL320CDI, Audi Q7, BMW X5 - всичките 6+1 места. Реално да подготвя една такава доказано скъпа кола за поддръжка ще ми излезне по-евтино от бус, който на всичкото отгоре няма да е и 4х4. Или греша? - Махам въздушното окачване, обслужвам редовно всичките масла и течности по автомобила. Тези модели са достатъчно разпространени, а моторите им се слагат и на други модели на марката. Третия ред на Х5цата и на Q7-цата са малко бутафорни, но и за малко деца стават. Багажник за покрива си имам, даже и два модела напречни греди.
                Бих предпочел LandCruiser 100, 120, 200 или някой Лекаус, но за съжаление цените им са в пъти над европейските боклуци. Не знам даже хубава неизгнила 120-дали може изобщо да се намери на някакви по-сносни пари. Преди време съм гледал такава купувана от БГ 2003-2004г, значи 95-цата ми беше слънце в сравнение с нея. Тя и за това беше и по-евтина - купиха я в рамките на ден.
                Понеже няколко пъти се разминавам с покупката на 120-ка моя съвет е видите ли хубав екземпляр на добри пари, проверявайте техническото състояние и не му мислете много, тъй като освен, че се търсят има и прекупвачи, които купуват замазват, ако има някакъв проблем и препродават на много по-висока цена. Аз лично съм попадал на добри оферти, но просто на ме не ме е устройвало да взема нещо, което последните години е било за трошене. В общи линии за сега на Тойотите само ми текат лигите - много хубави, но и много скъпи и стари.
                в общи линии това е. Отворен съм за всякакви предложения, като покупката не ми е спешна, тъй като тази година е много динамична за мен и ще имам доста разходи, в най-добрия случай в края на годината, а може и догодина!

                Коментар


                • noname12
                  noname12 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Извинявам се за правописните грешки. Пиша от телефон в легнало положени и къде случайно натискам грешна буква, къде си бъркам и не го виждам в последствие!

                • noname12
                  noname12 коментира
                  Редактиране на коментар
                  И само да добавя, ако се сдобия с нещо 4x4 ще бъде ползвано по черни пътища със сигурност, оттам нататък според зависи.

              • #39
                Имал съм Фолксваген Каравел 2,5 бензин Синхро Т4, и не го помня с добро.Двигателят беше 5-цилиндров, и само 110 кончета.Трудно изпреварвах с него.Много ергономични седалки, но след като дадох за ремонти около 7000 лв, продадох и се отървах.Черен път не беше виждал,имаше и ръжди.Може и да е случайност, но откакто не карам Фолксвагени, ремонтите намаляха над три пъти.Колко е бус под наем за 15 дни?Може да се окаже изключително изгодно, вместо десетки ремонти

                Коментар


                • IvanIvanovi
                  IvanIvanovi коментира
                  Редактиране на коментар
                  за обемисти товари и мебели, колко пъти в годината ти се налага? аз се бях залетял да купувам бус и като сметнах, за няколко пъти в годината по-добре да си взимам под наем, излиза по-малко от Гражданска+винетка+данък, да не говорим за ремонти.

                • krassitch
                  krassitch коментира
                  Редактиране на коментар
                  То става, като да си купуваш жилище във всяко населено място, където искаш да идеш на почивка...Възможно е, обаче се губи всякаква икономическа обосновка...За Фолксваген Крафтер 2014 година, брат ми за ремонти е дал около 10000 лв.Той е товарен, но... ако беше кемпер, за тия пари колко можеше да почива в 4 и 5-звездни хотели?

                • noname12
                  noname12 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Всяка кола, джип или бус си е голям разход - гражданска, каско, обслужване, ремонти, но имането не е като нямането.

              • #40
                Не съм влизал от доста време, че е изключително дразнещо това със смяната на паролата. Щом на мен ми е проблем вярвам, че и за много други ще е проблем. Почти две години се събраха...

                Но по темата - буса си върви след един сериозен ремонт по двигателят. Ремонт не поради износване а поради грешка на предишният собственик докара до смяна на лагер на колянов вал. А на тая гад се отваря целият мотор за тая работа (сваля се глава преди да се свалят петите на колянов вал). Възстановена е и ел. инсталацията дето пак предишният собственик беше намазал (някакви релета прекъсваха тока към определени модули при затворена шофьорска врата). След това е имало основно обслужване и дребни неща за правене. Вече почти две години основно се кара и по сервизи е ходел само за смени на масла. Та при кадърни ремонти и читав собственик нещата се случват.

                4х4-то се държи прилично. Върши идеална работа за спане по язовирите и събира доволно багаж. Грам не съжалявам за покупката. Има си кухня отзад хваната за релсите и къмпинг оборудване си седят в него по цяло лято. Идеален е за ходене за риба сам - слизаш, опъваш сенника, вадиш масата и стола и почваш с въдиците. Вътре е доволно топло в хладни вечери дето на палатка са били по-тежки.

                Ръжди до сега не съм видял. Т4 е известен с тях и затова почти ги няма. Има единични бройки с поцинковани купета, но и те гният поради годините си. Т5 пък са известни с това, че рядко гният.

                А мотора дето е 174 коня е удобен за каране. В комплект със 6 степенната кутия по магистралата се кара с лекота. Първа е много къса, но идва леко къса понякога на черно. Един път запалих съединителят за да издрапам по едни баири с дупки, та не е крайно зле.

                А за просвета отдолу - около 20см натоварен. В комплект с късата база не е толкова зле положението. По язовирите минава почти от всякъде където минават и неподготвените МПСта. Но за по-екзотични места дето ходехме с Grand Cheroke-то категорично не става.

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X