Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как да си запазим акумулатора при по-рядко използване на автомобила

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    Тоше, сега разбра ли защо жена не се ебе на площада?
    И защо за въпрос на който искаш да намериш отговор не се пуска тема.
    Има ли желание-има и начин!

    Коментар


    • #32
      Имаш 2 коли с 3 батерии,вкарай малко повече пари и си вземи нещо което да подържа всички батерии.
      TOYOTA SEQUOIA ‘11
      W140 S420 '99

      Коментар


      • #33
        Е, друго си е, когато някой даде акъл, под какъв ъгъл да влезе.

        Иначе това за моделите, които поддържат повече от една батерия, не е лоша идея, но и много зависи от финансовата гледна точка.

        Днес позаредих малко акумулаторите и им сложих по една изолация на клемите за всеки случай.

        Ще мисля още за оптимален вариант. Иначе това, което направих днес, ако го правя на 2-3 месеца веднъж, не би трябвало да е голЕм зор, та благодаря отново на всички за насоките!

        Коментар


        • #34
          Ако гледаш финансовата гледна точка то най-евтино е с един малък и сменяш през месец,рискуваш да забравиш или някоя батерия да пада по-бързо от другата.
          Ако в уравнението сложиш цената на батерията и нервите по смяната и то за едно 20 долара повече / тукашна цена / си взимаш нещи което подържа 4-6 батерии,дърпаш му кабелите и си свиркаш,то мисли вместо теб и пази джоба.

          Ако сметнеш,че свалена батерия до 80% има двойно повече живот от такава свалена до 60% / за дълбоко разрядни говорим,стартовите като твоите съвсем не понасят разряд / то съвсем излиза сметката,НО........аз различно смятам нещата,положението Мечо Пух.

          Става и с 3 различни подьржащи зарядни / нали така ги наричате /,по 2 кутии цигари всяко / пак тукашна цена /.

          Не става с евтини боклуци или доказано кекави китайци или поне така казват.
          TOYOTA SEQUOIA ‘11
          W140 S420 '99

          Коментар


          • #35
            По лодките зарядни да потдържат акумулаторитв с месеци колкото искаш. Да пращам ли снимки на 20 акумулатора или на 7-8 ключ маси? И я се ползва лодката 2 пъти в годината, я не. И суматно акумулаъорите струват колкото една кола. Решения има.

            Евтино- малък майнтейнър /тъпо преведено -потдържащо зарядно/- на брат ми снимките, струва $30 и ти държи акумулатора в кондиция с месеци. Има и такива за по 2-3-4 акумулатора.

            Скъпо- взимаш си автоматично зарядно, някои от тях заееждат индивидуално до 4 изхода /на всеки изход слагай до 1000ah акумулаъори/ и забравяш за проблеми с акумулатори. Ама ценатаааааа....
            Последно редактирано от NIKSD; 18-02-20, 20:04.
            https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

            Коментар


            • #36
              https://www.amazon.com/Battery-Tende...NsaWNrPXRydWU=


              https://www.amazon.com/gp/aw/d/B000N...?ie=UTF8&psc=1
              Последно редактирано от NIKSD; 18-02-20, 20:10.
              https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

              Коментар


              • BENZBOSS
                BENZBOSS коментира
                Редактиране на коментар
                1/10 от батерията на колата,има и за по 2 кутии цигари цена.

                Имахме едно от Поршето,помниш ли къде е>

            • #37
              Е, чак с такива скъпи решения мисля да не се изхвърлям, хаха. За момента "закърпихме" положението, за което отново благодаря! По-нататък, живот и здраве, ще видим, на какъв акъл ще бъда и ще се реши на място.

              Коментар


              • #38
                Линковете по горе са първите дето ми излязаха на Амазон. Не знам за скъпи, ама ето един за $16. И като гледам, навалицата ги харесва. Няма начин да няма нещо подобно по българските магазини.
                https://www.amazon.com/s?k=battery+t...13&ref=is_pn_1
                https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                Коментар


                • BENZBOSS
                  BENZBOSS коментира
                  Редактиране на коментар
                  А така,2 кутии цигари

              • #39
                Нямах предвид за тези от линка, а за тези, които зареждат акумулаторите по лодките. Намерил съм едно подходящо за около 250 лв. Трябва да ми остане малко повече време, че да поразпитам за повече информация. Иначе има и много по-скъпи, но не това е целта на занятието.

                Коментар


                • BENZBOSS
                  BENZBOSS коментира
                  Редактиране на коментар
                  Те тия по лодките голяма разлика нямат,зависи от лодката де,е след мен влача една със 120 коня мотор,найната батерия се подържа със соларно 2 педи дълго.Над мен е друга лодка,60 коня Ямаха - там съм с мотоциклетно за 2 кутии цигари,че батерийката и е колко на една Тойота Корола стартовата.

                  За 250 лева това ще трябва да ги зарежда всичките без да си играеш всеки месец да въртиш батерии

                • c0dy^
                  c0dy^ коментира
                  Редактиране на коментар
                  В сайта на официалния вносител няма информация, дали може да зарежда по няколко акумулатора едновременно, но пък има снимка, на която пише, че има Jump Start функция, която е в плюс. Няма да ми се налага да взимам отделно устройство за целта.

                  П.П. Пише на една от снимките "Multiple charging characteristics". Може и това да е, но но пък не е написано в описанието.
                  Последно редактирано от c0dy^; 20-02-20, 08:12.

                • BENZBOSS
                  BENZBOSS коментира
                  Редактиране на коментар
                  Различни характеристики ще има за различен тип батерии.За джъмп старт си имам едно под седалката,не разчитам на комбо макината,малка ще ми дойде ако ми потрябва.

              • #40
                За евтино поддържащо зарядно, което НИКОГА няма да ви предаде, ако поне малко разбирате от жици:
                1. Трансформатор 12V 100мА - 5лв, на ANG, в корпус и залят със смола.
                2. Стандартен малък грец - още 2лв.
                3. Кабели, щепсел - още 5 лв.
                4. 10 ома 5W резистор - 1лв.
                5. Предпазител 0.2А - стотинки.
                6. Няколко обикновени 1N4007 диода - стотинки.

                Трафа и греца се връзват по стандартен начин. След греца на теория напрежението ще е 12*1.414-1.4=15.56V. След греца, последователно на плюса се връзват 10 омовия резистор и 0.2 амперовия презпазител. После - кабелите към акумулатора. Това нещо ще ви поддържа акумулатора на около 13.5 волта неограничено време.

                Ако напрежението върху акумулатора при покой идва високо - връзват се последователно на плюса диоди, докато се свали до към 13.2 - 13.5 волта. Всеки диод го сваля с около 0.7 волта.

                Трафа е толкова маломощен, че при по-ниско напрежение на акумулатора напрежението му пада така, щото няма как да даде повече от 20-30% над заложения му ток.

                Резистора следва да се оразмери спрямо трафа и 10 ома са ориентировъчна стойност. Идеята е в покой на возилото и зареден акумулатор да поддържа около 13.2-13.5 волта върху акумулатора, при не повече от 100мА ток.

                Това:
                1. Не може да презареди нормален автомобилен акумулатор, при нормално захранващо напрежение от мрежата.
                2. Не може да се поврведи по начин, който би увредил автомобила или акумулатора (гори или трафа, или бушона).
                3. Поради крайно ограничения набор надеждни чаркове, вероятността от повреда или не-щатни режими клони към нула.
                4. При повреда не може да изтощи акумулатора - дори греца да пробие (да бе, да ), ще изгори или предпазителя, или вторичната намотка на трафа, за секунди.
                5. При возила с по-голям ток в покой, може да се купи по-мощен траф или да се сложи по-малък като стойност резистор за да се докара напрежение над 13 волта.

                Някога с такова си поддържах живи акумулаторите на буса (2x77Ah), с траф 24V 4А. Закротваше се на 27 волта и около 100mА за неограничено време. Там нямах резистор и предпазител дори. Стояли са със седмици така.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • #41
                  Здравейте, искам да попитам за подобен проблем и при мен. С нов акумулатор съм на 7 месеца, гаранционен. Ексайд Премиум 64/640 стартов ток. Ако е закачен на колата и не се кара 15 дни пада и не може да запали. Учетката на колата е мерена многократно 0.05/0.06 варира. Търговецът естествено обвини колата, защото при заверка на гаранцията е записал 0.04 утечка. Малко да я оставя и трябва да го мъкна на зарядно. Та пробвах следното. Заредих го изцяло с Лидълско зарядно, уж умно. Замерих 12 часа след това 13.10 волта. Акумулаторът е на топло и е извън колата. За 6 дни заряда е паднал на 12.71 волта. Нормално ли е това? Това са 0.4 волта за 6 дни, ако седи още 10 сигурно ще отиде на 12.2 волта. Моля за мнения защото търговецът си мие ръцете с колата, а я гледаха в 2 сервиза и казаха, че по-малко от това да консумира не може. Има доста електроника. Освен това търговецът твърди ,че 12.7 било 100 процента заряд, което не мисля че е вярно.

                  Коментар


                  • коко келеша
                    коко келеша коментира
                    Редактиране на коментар
                    От 12.6V и нагоре всичко е 100% заряд.

                • #42
                  Стартовите акумулатори имат сравнително голям саморазряд. Изтощаването на част от капацитета след един месец престой, не се смята за гаранционен проблем.
                  При утечка от около 0.06А, след 15 дни ти е изразходван около 1/3 от номиналния капацитет на акумулатора.
                  Ако акумулатора е падал под 9-10 В, като първа крачка ти трябва специализирано автоматично зарядно да ти изравни гъстотата на електролита на клетките.

                  Коментар


                  • KingofROAD
                    KingofROAD коментира
                    Редактиране на коментар
                    Доколкото знам, качествените оловни акумулатори имат под 1% саморазряд на ден. Та за един месец съхранение, без потребление се очертава около 30% саморазряд само от стоенето. И по класическите предписания трябва поне един ден в месеца да се зарежда на зарядното.

                    Иначе имаше някакъв модел лидълски зарядни, които при спиране на тока не си губят настройките за режима на работа (запомнят ги) . Купих едно от последните, но се оказа, че при спиране на тока, минава в режим измерване на напрежението. Не показва зарядния ток, а само напрежението. За толкова пари би трябвало и да тока да мери. В пещерата на бай Китаец има и доволно по-добри при почти същата, или мааалко по-висока цена. Та ще видим около НГ да докопам едно зарядно и оттам...

                • #43
                  Едно съвсем лаишко предложение от мен, което не се базира на личен опит.
                  Виждал съм, че продават соларни зарядни- малко панелче, което слагаш на таблото свързано с някакъв контролер и всичко това отива към акумулатора. Вероятно от тях има хубави и боклуци. Как да ги различи човек- не зная. Сигурно много четене и цена над средната. На мен лично никога не ми е трябвало нещо такова.
                  Приятел има кемпер и там акумулаторите се потдържат живи по такъв начин, но системата е малко по-друга защото той си има оригинално слънчеви панели на покрива.
                  Трите О-та на неудачниците: Оплакване, Оправдаване, Обвиняване.

                  Коментар


                  • #44
                    Има голямо изобилие на панели. Хубавите контролери са кът - хем да са MPPT, хем да са за малка мощност.
                    Не чета коментари и не отговарям на такива.

                    И коментаторите...

                    Коментар


                    • #45
                      Здравейте. Аз все още се боря с проблемите на гаранционния ми акумулатор. На 16.11.23 година заредих акумулатора на зарядно изцяло и го монтирах в колата при волтаж 13.1. Откачих предпазителя, който е за блутут модула, централното, кийлеса, старт бутона, таблото и още ред други неща. Замерихме консумация от 0.02-0.03. Колата се заключи с ключ в гараж и 10 дни не беше карана. На 26.11 при отключването замерихме волтаж 12.19. Ако вземем високата консумация, въпреки че повече е 0.02, но нека е 0.03 по 24 часа, по 10 дни са 7.2 ампера. Акумулаторът е 64 ампера. Това са 11 процента спад, което би следвало да е никакъв проблем и волтажът за е 12.6 или минимум 12.5. Волтажът обаче е 12.19, което съответства на заряд под 60 процента от номиналния. Т.е вместо консумираните 11% ние имаме загуба над 40 процента. Интересът е също фактът, че независимо дали колата ще е без един от бушоните и ще консумира 0.02 или ще е напълно активина, с включена аларми, кийслес и всичко останало и ще консумира 0.05, спадът във волтажът е един и същ. Т.е. за този акумулатор няма значение дали харчи 2.5 пъти повече, той просто си губи еднакво тока и при висока и при ниска консумация. Ще предявя рекламация към търговеца, просто бих искал да чуя още мнения дали е нормално да се случва така. Благодаря предварително на всички! Изглежда, че дори при минимална консумация, той не си държи тока.

                      Коментар


                      • stefsab
                        stefsab коментира
                        Редактиране на коментар
                        Зареждането на автоматично зарядно, не означава, че акумулатора е зареден на пълния си капацитет от 64 Ач. Особено ако е бил дълбоко разреден, трябва тестер за акумулатори да сметне входящия капацитет и тестовия капацитет.
                        Възможно е автоматичното зарядно да зарежда до 50% примерно, поради дълбокия разряд преди това....

                      • PurePower
                        PurePower коментира
                        Редактиране на коментар
                        След заряд със същото зарядно е ходил на тестер и е постигал номиналните си стойности, така че зарежда на 100 процента. Не е това случая.

                      • mendi
                        mendi коментира
                        Редактиране на коментар
                        "....волтажът за е 12.6 или минимум 12.5. Волтажът обаче е 12.19, което съответства на заряд под 60 процента от номиналния"
                        Това не го разбрах. Номиналното напрежение на акумулатора ти е 12 волта, това че непосредствено след зареждането е е бил 13, а след 5 дни е станал 12,2 не е знак за проблем, дори напротив.
                        Вле пак имаше ли проблем със стартиране на двигателя при 12,2V?

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X