Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как да си запазим акумулатора при по-рядко използване на автомобила

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Как да си запазим акумулатора при по-рядко използване на автомобила

    Здравейте, колеги!

    Чудих се, къде да пусна темата, и накрая реших да бъде тук.

    Въпросът е следния - как да си запазим акумулатора при по-рядко използване на автомобила?

    Лично аз имам следната дилема - две от колите (Паджеро и Вектра) се държат в подземен гараж, като се карат през няколко месеца. Вчера излязох да ги раздвижа малко. Вектрата запали добре, Паджерото (с два акумулатора по 75 ампера) нямаше ток да отключи вратите. Тук няма да изпадам в подробности, какви врътки съм правил, тъй като нямам ключалки на вратите, затова ще продължа направо към моите предложения и вие да споделите, кое от тях е най-удачно в моя случай или, ако има някое друго, да го предложите.

    Тъй като е подземен гараж, опцията за припалване на колите отпада. Другата опция, която си мислех, е да разкача клемите на акумулаторите и на двете коли. Тук идва моето притеснение - ако ги разкача клемите и ги оставя на една страна и по някаква случайност клемите се допрат до акумулатора, може да стане някоя беля. Мисля си да сложа от тези пластмасовите капачки, с които идват покрити плюса и минуса на акумулатора, но също така ми се иска и нещо подобно да сложа на клемите, които са закачени за кабелите. Вектрата е с един акумулатор, но Паджерото е с два акумулатора.

    Другата опция е да взема Jump Starter (или както там се казва това преносимо устройство за подаване на ток) и когато падне акумулатора, да подавам ток, за да запали колата, после сам да се зареди акумулаторът, докато колата е в движение, както реално и вчера стана, само че подават ток на Паджерото от Вектрата.

    Очаквам всякакви предложения и идеи!

    Благодаря и поздрави!

  • #2
    А защо не си вземеш 2 ''умни''зарядни и да ги включиш да стоят винаги заредени?Има бюджетни варианти,аз имам две лидълски.
    Yamaha Yz450F
    Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
    Всичко с ''рошави''гуми!

    Коментар


    • #3
      Би ли споделил, какъв е принципът на работа на това "умно" зарядно, тъй като не съм запознат в детайли? Трябва да е постоянно включено в мрежата и постоянно държи един и същ волтаж в акумулатора? Благодаря предварително! Иначе, като цяло, не ми се иска нещо да стои постоянно включено в тока и да зарежда, като ще ползвам автомобила на няколко месеца веднъж.

      Коментар


      • #4
        Акумулаторите не обичат пълния разряд и след няколко такива се ходи до магазина......
        Ако в гаража няма условия за постоянно включено "интелигентно" зарядно,трябва да се упажнявате в разнасяне на акумулатори. Дори смъкнати за тези "няколко месеца" ще има саморазряд, който трябва да компенсирате.
        (Оставете си "изходяща връзка"за скрито външно подаване на ток (за отключване) ,а акумулаторите приберете на място, където може периодично да ги дозареждате.)

        Коментар


        • #5
          Да речем, че в гаража има условия за интелигентни зарядни, ако условията са да има контакти и място, където да се държи зарядното. Ако трябват други, допълнителни условия, споделете какви. За момента съм скептично настроен към тези зарядни, може би защото нямам достатъчна информация или не съм срещал хора, които да ги ползват и да дадат отзиви за тях. В този ред на мисли, ако някой е ползвал или ползва такива зарядни, нека да сподели.

          Също така как се процедира с такива зарядни?

          1. Откачат се клемите на автомобила от акумулатора и може да се зарежда на място, без да се сваля акумулатора?
          2. Сваля се акумулатора и се зарежда като с обикновено зарядно?
          3. Може директно да се свърже към акумулатора, към който са закачени и клемите на автомобила (все едно се подава ток за запалване чрез друг автомобил)?

          Извинявам се за въпросите, но не съм наясно с нещата в тази насока.

          Благодаря!

          Коментар


          • Kirilpm
            Kirilpm коментира
            Редактиране на коментар
            Връзва се директно към акумулатора без да откачаш нищо, има режим поддръжка, сравнително надеждни са.Лошото е, че ако спре тока трябва да се натисне пак копчето на зарядното, за да започне да зарежда, хубавото е че са евтини и зарядния той стига до 5 ампера.

        • #6
          Много усложнявате задачата. Щом като Паджерото ти събаря акумулатора и се кара през няколко месеца, просто откачи акумулатора. А ако акумулатора пада от "въздуха" явно си е изживял живота и е за смяна.
          Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

          Коментар


          • #7
            На Паджерото акумулаторите са сравнително нови. По спомен ги бях взимал през 2018-та година. Едва ли толкова бързо ще си заминат, но и не е изключено.

            Някъде в този форум се дискутираше, че не било хубаво да се зареждат акумулатори, докато са свързани към автомобила. Нямам представа, дали това е вярно или не. Също така нямам представа, каква е причината, ако това е вярно.

            За мен е по-удобно да свържа зарядното към акумулатора, без да го откачам от автомобила.

            Също така, ако реша да зареждам два акумулатора едновременно, без да откачам връзките от автомобила, как трябва да се направи свързването? Или не е добре да се зареждат по този начин? Тъй като все пак единият акумулатор е "по-далеко" от зарядното, отколкото другия.

            Коментар


            • KingofROAD
              KingofROAD коментира
              Редактиране на коментар
              Първоначално публикуван от c0dy^ Преглед на мнение
              Здравейте, колеги! ...Другата опция, която си мислех, е да разкача клемите на акумулаторите и на двете коли. Тук идва моето притеснение - ако ги разкача клемите и ги оставя на една страна и по някаква случайност клемите се допрат до акумулатора, може да стане някоя беля....
              Можеш да разкачаш само едната клема. Минусовата да речем, плюсовата няма как да допре докъдето и да било, след като си стои на клемата. На някои автомобили има клеми с бързо разкачване и закачване на минусовата ( а може и на плюсовата, не съм обърщал специално Фнимание).

          • #8
            Майнейнър му викат,не е точно зарядно защото пуска 1-1.5 ампера,достатъчно да ти държи батерията жива,струват по 12-15 долара тук.
            Можеш да си извадиш кабел от батерията директно,връзка като на мотоциклет с тапа да не влиза вода там и въобще да не отваряш капака за да го включиш.
            Може да сложиш и шалтер за да изключваш батерията / повечето имат,изключва се при превоз на автомобила /,но струва едни пари и батерията пак нищо не я държи жива.

            Стартер имам и стартира умряла батерия 6-7 пъти,но на самата батерия и се ебава бойната слава след няколко дълбоки разряда.


            https://no.co/genius1

            30 долара тук,има и по 15 както казах
            TOYOTA SEQUOIA ‘11
            W140 S420 '99

            Коментар


            • #9
              Аз имам същия "проблем". В смисъл че колата седи в гараж и на месец я направи 5-10 км я не...
              Забелязал съм че примерно оставям колата с зареден акумулатор и след 6 месеца той се мъчи...
              Затова единственото което може и е желателно това е да заредиш акумулатора периодично.Примерно на всеки 3-4 месеца.Аз така правя.Имам си едно зарядно самоделка и просто допълвам заряда..
              И това е.
              Отбелязвам следното:
              Нова кола е.Не свалям акумулатора ами просто си закачам клемите на зарядното и толкоз.Мойто зарядно не поврежда бордовата електроника и немам нерви да слугувам(да откачам закачам акумулатори.

              Коментар


              • KingofROAD
                KingofROAD коментира
                Редактиране на коментар
                При такова положение, акумулаторът се зарежда веднъж в месеца.

            • #10
              Първоначално публикуван от kameno karp Преглед на мнение
              Много усложнявате задачата. Щом като Паджерото ти събаря акумулатора и се кара през няколко месеца, просто откачи акумулатора. А ако акумулатора пада от "въздуха" явно си е изживял живота и е за смяна.
              Точно това исках и аз да напиша още като темата излезе, ама тамън почвах кафетата иии ...
              ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

              Коментар


              • #11
                Зареди акумулаторите, постави ги на автомобилите, разкачи ги и не се занимавай повече. Темата е дълга и отговорът е в други, пр в ,,... Що е то акум и как се яде".
                А тези простотии се правят от името на всички ни.
                Даника
                Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

                Коментар


                • #12
                  Първоначално публикуван от veskov Преглед на мнение
                  Зареди акумулаторите, постави ги на автомобилите, разкачи ги и не се занимавай повече. Темата е дълга и отговорът е в други, пр в ,,... Що е то акум и как се яде".
                  Така е, но ако и при това положение ще му паднат, не е лошо есента, като почне трайно да се застудява, да помисли за нов чифт, ако мисли да си ползва джипката, за да не се озъби някъде в нищото, където може да няма и обхват.
                  ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                  Коментар


                  • #13
                    ПочувствАх се късметлия - нищо не разкачам, пак каране през няколко месеца, даже няма и гараж... Пали си безгрижно.
                    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                    Коментар


                    • #14
                      Тошко, чети внимателно, обяснявам. И не ми се повтаря. Е, ако трябва...

                      Та: Акумулаторът не е като туба с нафта която като знаеш, че е пълна-винаги ще е пълна. Той поема някакво количество енергия(електрическа), и чрез химична реакция я използва за да протече реакцията. После когато има нужда от ток-реакцията протича на обратно, и се озвобождава електрическата енергия.
                      Дотук супер, само, че нали-не е туба. В акумулатора колкото и нов и от супер гъзарска марка да е-винаго тази реакция си протича в самия него, без да има нужда от ползване на ток. С каква интензивност протича реакцията-за нови и хубави акумулатори е бавно, за стари и от гадни марки-по-бързо.
                      Има там един куп други гадни неща като сулфатизация, оронване на активната маса, и т.н. които допълнително скъсяват живота. Като тези неща се засилват яко когато акумулатора се разреди яко. Затова акумулатора винаги трябваа да се държи максимално зареден.
                      Да речем, че си го заредил, и спираш колата, в твоя случай за 6 месеца. Акумулатоера започва бавно да се саморазрежда, и в един момент достига до онова гадно ниво на саморазряд в който започват онези гадните процеси. Това условно де, те си протичат винаги, но от една граница нататък става по-бързи и не е добре. А и са необратими. То заради тях главно се скапват акумулаторите де.
                      А освен саморазряда на акумулатора-и колата си има някаква консумация, нищо, че не е на контакт. Колкото повече електроника има-толкова повече консумира в покой.
                      Та казах,ч е акумулатора не трябва да се оставя да се разреди. А това става като се дозарежда.
                      Има два начина-на сляпо, с някакво обикновено, "тъпо" зарядно, и всеки месец го включваш да позареди малко, за два-три часа. Ама не е за препоръчване, става и бели.
                      По-добрия вариант е с "умно" зарадно.
                      Аз от години ползвам такова от Лидл, и съм доволен, Всички умни освен функцията за зареждане имат и такава за поддържане на заряда. Та включваш зарядното, то си зарежда до колкото трябва(нали е умно-то си знае колко трябва), и после автоматично минава в режим поддръжка. Демек-следи напрежението, и когато то падне под определената граница-пуска да дозареди.
                      Или постоянно има някакво напрежение което е подадено към акумулатора, различни принципи на работа, но вършат едно и също.

                      Та слагаш си едно такова зарядно на колата(може и без да я разкачаш), и си свиркаш. Когато дойде ред за палене-почти със сигурност ще имаш напълно зареден акумулатор.

                      Има и една особеност обаче.
                      Когато спре тока-някои зарядни искат да се рестартират ръчно, че инак не помнят на каква програма са били преди да спре тока.
                      А има и такива които след като тока"дойде" си помнят каква задача са изпълнявали последно, и си я продължават. По-скъпи са де, изборът е твой.

                      За два акумулатора не е хубаво да са вързани на едно зарядно. Може, но не е препоръчително, вероятността да се скапе някой акумулатор(а може и двата заедно) е сериозна, и не е за пренебрегване.

                      Ако в паркинга нямаш удобства за постоянно включени зарядни-по-добре сваляй акумулаторите и си ги дръж няйъде където може да ги държиш на зарядно.

                      Това е. Ако има нещо неясно-питай.
                      Има ли желание-има и начин!

                      Коментар


                      • #15
                        Коле, благодаря за изчерпателния коментар! Също така благодаря и на колегите, които са се включили с тяхното мнение!

                        Накратко от изписаното до момента разбирам, че за моя случай най-правилния вариант е да взема едно "умно" зарядно и да действам.

                        Ще кажа накратко, защо останалите варианти не са удобни в моя случай. Лично аз се стремя да бъде всичко максимално функционално. Поради тази причина не ми се занимава да закачам и разкачам акумулатори, когато ми се наложи да изляза. Все още ме перат лудите и по никое време ми хрумва да изкарам някоя кола. Ако и в този момент ще трябва да закачам акумулатори - отиде, хаха.

                        Опцията да държа акумулаторите на автомобила, но да не са закачени за него, също е добре, но от коментарите по-горе разбирам, че, дори и по този начин, отново има консумация и разреждане.

                        Както казах, опцията с умното зарядно ми допада. Единствено трябва да проверя по-обстойно, дали има опция да свържа зарядното да зарежда и двата акумулатора едновременно, докато са закачени към джипа. В тази насока, както беше писано по-горе, би било добра идея да извадя бързи връзки, където бързо, лесно и удобно да включвам зарядното и то да си стои и да зарежда по неговия си умен начин. Като допълнение към това бих добавил и един Jump Starter. За всеки случай.

                        Та накратко - дотук разбрах, че може да се включи зарядно към акумулатора/ите, без да се налага да се разкача връзката с автомобила. Но поради каква причина не е хубаво към зарядното да са вързани два акумулатора? Ако е заради волтаж/ампераж, ще предвидя по-силно зарядно.

                        Благодаря!

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X