Какво закачане - разкачане? Сложи си една ключ-маса и си ти човекът. А иначе колегите са прави с времето, а и най-вече със студа акумулаторът се саморазрежда дори с ключ-маса. Така че едно зарядно от Лидъл или Кауфланд за 30 лв. и си ти човека, зареждаш без да сваляш клемите - директно. Ако имаш ток в гаража, може така да си го държиш. Най-новите модели автоматично намират на колко волта и в какъв режим да зареждат. Ако толкова те страх от спиране на тока, има евтини UPS за домакински уреди - все пак е 2020г. всичко има и е достъпно.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Как да си запазим акумулатора при по-рядко използване на автомобила
Свий
X
-
Ето го,6 или 12 волта вързан директно за батерията която е под седалката,бърза връзка с мамината която при леко разредена батерия набива 1 ампер до достигане на волтажа,после минава в плаващ режим и подържа батерията на 100% заредена.
Това не е зарядно,тоя ампер има да го чакаш да зареди паднала батерия вечно,това само ти държи акумулатора зареден
TOYOTA SEQUOIA ‘11
W140 S420 '99
Коментар
-
Не е заради мощността на зарядното.Първоначално публикуван от c0dy^ Преглед на мнениеНо поради каква причина не е хубаво към зарядното да са вързани два акумулатора? Ако е заради волтаж/ампераж, ще предвидя по-силно зарядно.
Благодаря!
Когато два акумулатора са свързани паралелно-общото напрежение е средно аритметично от напрежението на двата.
И ако единия е 12,2 волта(поостареличък), а другия е 13, 2 волта(новичък)-като общо напрежение ще се получат 12,8 волта.
Числата са съвсем примерни, не се вързвай за тях и да мериш.
Та-даречем, че зарядното зарежда докато напрежението стигне 13 волта(пак произволно число). Така единия акумулатор ще е спрял заряда на 12, 5 волта, а другия на 13, 5 Примерно.
И единия ще е недозареден, а другия презареден. И двете неща не са добре. Затова-зарядно за всеки акумулатор поотделно.
Обаче такъв е и принципа при нормална експлоатация на колите с два акумулатора. Същото се получава и със зареждане от алтернартора. Та, щом там тази система ртаботи-не би трябвало да е проблем и при зарядното.
За избягване на този проблем(или поне намаляването му) Ясен препоръчва да се купуват винаги два еднакви акумулатора, ако може с два съседни но,ера в партидата. За да са максимално еднакви по състав на химията вътре, физически размери, мърливост на работниците дето ги сглобяват
, абе по всичко да са максимално еднакви.
И да се ползват винаги в комплект. Ако се вади иединия з да се ползва за нещо си-вече двата акумулатора става различни, и гореописания ефект започва да се проявява по-силно.
Но пък нали ти казвам-при нормална експлоатация щом няма проблеми-подзаряда също би трябвало да си върши работата.Има ли желание-има и начин!
Коментар
-
Да добавя, че е препоръчително да се разменят местата на двата акумулатора през 5- 6 месеца, дори всички горни условия да са спазени.Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
Не е заради мощността на зарядното.
Когато два акумулатора са свързани паралелно-общото напрежение е средно аритметично от напрежението на двата.
И ако единия е 12,2 волта(поостареличък), а другия е 13, 2 волта(новичък)-като общо напрежение ще се получат 12,8 волта.
Числата са съвсем примерни, не се вързвай за тях и да мериш.
Та-даречем, че зарядното зарежда докато напрежението стигне 13 волта(пак произволно число). Така единия акумулатор ще е спрял заряда на 12, 5 волта, а другия на 13, 5 Примерно.
И единия ще е недозареден, а другия презареден. И двете неща не са добре. Затова-зарядно за всеки акумулатор поотделно.
Обаче такъв е и принципа при нормална експлоатация на колите с два акумулатора. Същото се получава и със зареждане от алтернартора. Та, щом там тази система ртаботи-не би трябвало да е проблем и при зарядното.
За избягване на този проблем(или поне намаляването му) Ясен препоръчва да се купуват винаги два еднакви акумулатора, ако може с два съседни но,ера в партидата. За да са максимално еднакви по състав на химията вътре, физически размери, мърливост на работниците дето ги сглобяват
, абе по всичко да са максимално еднакви.
И да се ползват винаги в комплект. Ако се вади иединия з да се ползва за нещо си-вече двата акумулатора става различни, и гореописания ефект започва да се проявява по-силно.
Но пък нали ти казвам-при нормална експлоатация щом няма проблеми-подзаряда също би трябвало да си върши работата.
Suzuki Vitara 1.6 Avtomatic
SSang Yong Kyron 2.0xdi
Jeep Grand Cherokee WJ 2.7crd ; Jeep Grand Cherokee WК2 3.0crd
Коментар
-
Каква е идеята при 12в. инсталация и два акумулатора (12в) да им се разменят местата?
-
Не съм чувал да има някакво значение. Това откъде ти дойде?
Ако си го чел в някоя тракторска тема-така са направени акумулаторите на по-новите МТЗта. Изключително тъпо измислено.
Но със слагането на редукторен стартер отпада нуждата от 24 волта, та схемата се преработва и си става елементарна 12 волтова инсталация.
-
-
Да, препоръката на Ясен я бях чел преди време и когато взимах акумулатори за джипа, взех два едновременно и проверявахме номерата им да бъдат максимално близки.
За размяната на акумулаторите също съм съгласен. Този период от 5-6 месеца при какви условия е? При постоянна експлоатация или при неизползване на автомобила? Според мен би било по-правилно да се взема за константа изминати километри, отколкото времеви период, но това е друга тема.
Поразтърсих се из нета и намерих марка умни зарядни устройства и си харесах едно. Марката и цената няма да ги споменавам, за да не става реклама. Но на този етап мисля да направя следното - имам в гаража едно старо зарядно (по спомен от 72-ра година) и мисля него да го използвам, за да заредя поотделно и двата акумулатора. Какви стойности трябва да гледам на мултицета при измерване на напрежение? В интернет чета за стойности от 16 V или "кипване" на акумулатора, което ми звучи доста.
След като заредя акумулаторите, мисля да им сложа по една капачка на плюса и минуса на всеки един акумулатор. Допълнително с това мисля да сложа нещо, което да изолира и клемите, които се свързват към полюсите на акумулатора. Отново за всеки случай. След това ще имам време да се огледам за подходящо за мен умно зарядно. На по-късен етап може да помисля и за бързи връзки за зареждане.
След това периодично (да речем на 2-3 месеца) мисля да пускам зарядното и да дозарежда акумулаторите.
Накратко казано какво мисля да правя за момента - откачам клемите от акумулатора, изолирам всичко, зареждам акумулаторите до максимални стойности, след което ги оставям нещата така, докато намеря подходящо зарядно. Периодично зареждане през 1-2-3 месеца за "освежаване" на акумулаторите.
Много благодаря на всичи колеги за полезните съвети и насоки!
Темата, разбира се, все още остава отворена за дискусии. Не казвам, че това решение, което взимам аз, е най-удачното и правилното, но в моя случай и за моите нужди е най-оптимално.
Коментар
-
Има. За нашите климатични условия не виждам смисъл от втори акумулатор. За поддържане в кондиция на акумулатора е достатъчно да имаш някакво мини зарядно на 13.8волта като тока може да бъде даже под 0.5А, колкото да компенсира саморазреждажето. На мой приятел правих такова "зарядно" с адаптер на 24 волта /такъв намерихме в купчината други чаркове/ и китайски понижаващ модул с възможност за ограничение по ток. Модула го залепих върху адаптера и се получи нещо приблизително годно за употреба.
Последно редактирано от pansim; 17-02-20, 13:05.Панайот Бърдарски
0887 60 77 22
Коментар
-
Това с клемите и белята.... Откача се само минусовата клема и беля е практически невъзможна.
С откачени клеми акумулатор в нормална кондиция би-трябвало да държи безгрижно 6 месеца. Ако си ползваш колата по-рядко от това пък изобщо няма смисъл акумулаторът да стои монтиран. Ако пък откачен акумулатор има проблем с държането на заряд 6 месеца, не му остава твърде много така или иначе.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
- 2 likes
Коментар
-
Добрите акумулаторни батерии имат саморазряд под 1% на денонощие. За 30 дни - 30% саморазряд.
По дефиниция автомобилния акумулатор не трябва да се допуска да пада под 50% разряд, или под 10.5-11,0 V. При това напрежение обаче колата не може да запали, или с много зор. Затова поддръжката трябва да го поддържа около 75% заряд минимум, за може някак си да запали.
-
Вчера го играх. Нов акумулатор 90Ah на дизел, не пипан 4 месеца, дори без откачени клеми. Запали си като до вчера каран.
С откачени клеми ще кара минимум година, ако самия акумулатор е читав. С акумулатори, стояли по складове и повече време, проблема е нулев.
-
Умно зарядно с постоянен подзаряд каквито са ЛИДЛ-ските, кауфландските и т.н. не са добра идея.
Има зарядни със заряд който се включва от 12.8 волта и се вдига за около 30 секунди до 14.7 волта и след това следва "почивка" за акумулатора и зарядното без заряд около 2 минути. Това веднага след зареждането на акумулатора. След това този периодичен подзаряд се разрежда във времето като период и место да е на всеки 2 минути да кажем е на всеки 15 минути.След това на всеки половин час и мисля достига до веднъж на всеки 2 часа или повече.
Ако в един момент напрежението на акумулатора спадне под 12.8 волта, зарядното се включва на зареждане .
Според мен 2 ей такива ти вършат работа:
Коментар
-
В една друга тема показах как работи моето при изкл.на захранването . Не го ползвам редовно , но зимата поне веднъж зареждам акумулатора на мотора и после в началото на сезона още един път .
https://www.youtube.com/watch?v=yn1_hO0y4-EПо Ясенски : Истинският МОДЕРАТОР (полицай ) винаги може да намери нарушение.
Коментар
-
Нещо не ми се получи линкът от предният пост, та:
https://www.aliexpress.com/item/3281...65882e0elHDMrK
или
https://www.ebay.it/itm/12V-LCD-Full...r=442175749248
Второто прави температурна компенсация и зарежда до 15.5 волта зимата, лятото до 14.3/14.4, та дори при температура над 30 градуса пада до 13.8 волта.
При прекъсване на тока се включва сами да зарежда когато пуснат тока, след това прави периодичен подзаряд.
Има функция за десулфатация.
Коментар
-
И това което ползвам има такъФ температурен режим . Засега съм сигурен че е ръчен и дали има автоматичен може би ще излъжа .Първоначално публикуван от Justif Преглед на мнениеНещо не ми се получи линкът от предният пост, та:
https://www.aliexpress.com/item/3281...65882e0elHDMrK
или
https://www.ebay.it/itm/12V-LCD-Full...r=442175749248
Второто прави температурна компенсация и зарежда до 15.5 волта зимата, лятото до 14.3/14.4, та дори при температура над 30 градуса пада до 13.8 волта.
При прекъсване на тока се включва сами да зарежда когато пуснат тока, след това прави периодичен подзаряд.
Има функция за десулфатация.По Ясенски : Истинският МОДЕРАТОР (полицай ) винаги може да намери нарушение.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар