Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как да си запазим акумулатора при по-рядко използване на автомобила

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Какво закачане - разкачане? Сложи си една ключ-маса и си ти човекът. А иначе колегите са прави с времето, а и най-вече със студа акумулаторът се саморазрежда дори с ключ-маса. Така че едно зарядно от Лидъл или Кауфланд за 30 лв. и си ти човека, зареждаш без да сваляш клемите - директно. Ако имаш ток в гаража, може така да си го държиш. Най-новите модели автоматично намират на колко волта и в какъв режим да зареждат. Ако толкова те страх от спиране на тока, има евтини UPS за домакински уреди - все пак е 2020г. всичко има и е достъпно.

    Коментар


    • #17
      Ето го,6 или 12 волта вързан директно за батерията която е под седалката,бърза връзка с мамината която при леко разредена батерия набива 1 ампер до достигане на волтажа,после минава в плаващ режим и подържа батерията на 100% заредена.

      Това не е зарядно,тоя ампер има да го чакаш да зареди паднала батерия вечно,това само ти държи акумулатора зареден

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:AD5D5DCA-3AEF-46E7-9F60-7CE98CD2D8D9.jpeg
Прегледи:1149
Размер:477.0 КБ
ID:6561375
      TOYOTA SEQUOIA ‘11
      W140 S420 '99

      Коментар


      • #18
        Първоначално публикуван от c0dy^ Преглед на мнение
        Но поради каква причина не е хубаво към зарядното да са вързани два акумулатора? Ако е заради волтаж/ампераж, ще предвидя по-силно зарядно.

        Благодаря!
        Не е заради мощността на зарядното.
        Когато два акумулатора са свързани паралелно-общото напрежение е средно аритметично от напрежението на двата.
        И ако единия е 12,2 волта(поостареличък), а другия е 13, 2 волта(новичък)-като общо напрежение ще се получат 12,8 волта.
        Числата са съвсем примерни, не се вързвай за тях и да мериш.
        Та-даречем, че зарядното зарежда докато напрежението стигне 13 волта(пак произволно число). Така единия акумулатор ще е спрял заряда на 12, 5 волта, а другия на 13, 5 Примерно.
        И единия ще е недозареден, а другия презареден. И двете неща не са добре. Затова-зарядно за всеки акумулатор поотделно.

        Обаче такъв е и принципа при нормална експлоатация на колите с два акумулатора. Същото се получава и със зареждане от алтернартора. Та, щом там тази система ртаботи-не би трябвало да е проблем и при зарядното.
        За избягване на този проблем(или поне намаляването му) Ясен препоръчва да се купуват винаги два еднакви акумулатора, ако може с два съседни но,ера в партидата. За да са максимално еднакви по състав на химията вътре, физически размери, мърливост на работниците дето ги сглобяват, абе по всичко да са максимално еднакви.
        И да се ползват винаги в комплект. Ако се вади иединия з да се ползва за нещо си-вече двата акумулатора става различни, и гореописания ефект започва да се проявява по-силно.

        Но пък нали ти казвам-при нормална експлоатация щом няма проблеми-подзаряда също би трябвало да си върши работата.
        Има ли желание-има и начин!

        Коментар


        • #19
          Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение

          Не е заради мощността на зарядното.
          Когато два акумулатора са свързани паралелно-общото напрежение е средно аритметично от напрежението на двата.
          И ако единия е 12,2 волта(поостареличък), а другия е 13, 2 волта(новичък)-като общо напрежение ще се получат 12,8 волта.
          Числата са съвсем примерни, не се вързвай за тях и да мериш.
          Та-даречем, че зарядното зарежда докато напрежението стигне 13 волта(пак произволно число). Така единия акумулатор ще е спрял заряда на 12, 5 волта, а другия на 13, 5 Примерно.
          И единия ще е недозареден, а другия презареден. И двете неща не са добре. Затова-зарядно за всеки акумулатор поотделно.

          Обаче такъв е и принципа при нормална експлоатация на колите с два акумулатора. Същото се получава и със зареждане от алтернартора. Та, щом там тази система ртаботи-не би трябвало да е проблем и при зарядното.
          За избягване на този проблем(или поне намаляването му) Ясен препоръчва да се купуват винаги два еднакви акумулатора, ако може с два съседни но,ера в партидата. За да са максимално еднакви по състав на химията вътре, физически размери, мърливост на работниците дето ги сглобяват, абе по всичко да са максимално еднакви.
          И да се ползват винаги в комплект. Ако се вади иединия з да се ползва за нещо си-вече двата акумулатора става различни, и гореописания ефект започва да се проявява по-силно.

          Но пък нали ти казвам-при нормална експлоатация щом няма проблеми-подзаряда също би трябвало да си върши работата.
          Да добавя, че е препоръчително да се разменят местата на двата акумулатора през 5- 6 месеца, дори всички горни условия да са спазени.

          Suzuki Vitara 1.6 Avtomatic
          SSang Yong Kyron 2.0xdi
          Jeep Grand Cherokee WJ 2.7crd ; Jeep Grand Cherokee WК2 3.0crd

          Коментар


          • petkov_bb
            petkov_bb коментира
            Редактиране на коментар
            Каква е идеята при 12в. инсталация и два акумулатора (12в) да им се разменят местата?

          • Кольо
            Кольо коментира
            Редактиране на коментар
            Не съм чувал да има някакво значение. Това откъде ти дойде?
            Ако си го чел в някоя тракторска тема-така са направени акумулаторите на по-новите МТЗта. Изключително тъпо измислено.
            Но със слагането на редукторен стартер отпада нуждата от 24 волта, та схемата се преработва и си става елементарна 12 волтова инсталация.

        • #20
          Да, препоръката на Ясен я бях чел преди време и когато взимах акумулатори за джипа, взех два едновременно и проверявахме номерата им да бъдат максимално близки.

          За размяната на акумулаторите също съм съгласен. Този период от 5-6 месеца при какви условия е? При постоянна експлоатация или при неизползване на автомобила? Според мен би било по-правилно да се взема за константа изминати километри, отколкото времеви период, но това е друга тема.

          Поразтърсих се из нета и намерих марка умни зарядни устройства и си харесах едно. Марката и цената няма да ги споменавам, за да не става реклама. Но на този етап мисля да направя следното - имам в гаража едно старо зарядно (по спомен от 72-ра година) и мисля него да го използвам, за да заредя поотделно и двата акумулатора. Какви стойности трябва да гледам на мултицета при измерване на напрежение? В интернет чета за стойности от 16 V или "кипване" на акумулатора, което ми звучи доста.

          След като заредя акумулаторите, мисля да им сложа по една капачка на плюса и минуса на всеки един акумулатор. Допълнително с това мисля да сложа нещо, което да изолира и клемите, които се свързват към полюсите на акумулатора. Отново за всеки случай. След това ще имам време да се огледам за подходящо за мен умно зарядно. На по-късен етап може да помисля и за бързи връзки за зареждане.

          След това периодично (да речем на 2-3 месеца) мисля да пускам зарядното и да дозарежда акумулаторите.

          Накратко казано какво мисля да правя за момента - откачам клемите от акумулатора, изолирам всичко, зареждам акумулаторите до максимални стойности, след което ги оставям нещата така, докато намеря подходящо зарядно. Периодично зареждане през 1-2-3 месеца за "освежаване" на акумулаторите.

          Много благодаря на всичи колеги за полезните съвети и насоки!

          Темата, разбира се, все още остава отворена за дискусии. Не казвам, че това решение, което взимам аз, е най-удачното и правилното, но в моя случай и за моите нужди е най-оптимално.

          Коментар


          • Кольо
            Кольо коментира
            Редактиране на коментар
            Щом ще зареждаш с "тъпо" зарядно-веднъж на три месеца е много.
            Всеки месец, по час-два.
            С измерване няма да постигнеш много, то веднага след зареждане показва много волта. Трябва да мине известно време, и тогава се мери. Ама ще станеш луд. По-добре форсирай намирането на умно зарядно.

        • #21
          А защо са два акумулатора? Има Паджеро с един, предполагам в зависимост от региона в който се е продавал. Копието на Паджеро, Хюндай галопер също е с един акумулатор.
          Панайот Бърдарски
          0887 60 77 22

          Коментар


          • #22
            Стойката е допълнително слагана по мое желание, а не съм го купувал с два акумулатора. Честно казано не знам, дали има заводски бройки, които да излизат с по два акумулатора. Вероятно има.

            Коментар


            • #23
              Има. За нашите климатични условия не виждам смисъл от втори акумулатор. За поддържане в кондиция на акумулатора е достатъчно да имаш някакво мини зарядно на 13.8волта като тока може да бъде даже под 0.5А, колкото да компенсира саморазреждажето. На мой приятел правих такова "зарядно" с адаптер на 24 волта /такъв намерихме в купчината други чаркове/ и китайски понижаващ модул с възможност за ограничение по ток. Модула го залепих върху адаптера и се получи нещо приблизително годно за употреба.
              Последно редактирано от pansim; 17-02-20, 13:05.
              Панайот Бърдарски
              0887 60 77 22

              Коментар


              • #24
                Това с клемите и белята.... Откача се само минусовата клема и беля е практически невъзможна.

                С откачени клеми акумулатор в нормална кондиция би-трябвало да държи безгрижно 6 месеца. Ако си ползваш колата по-рядко от това пък изобщо няма смисъл акумулаторът да стои монтиран. Ако пък откачен акумулатор има проблем с държането на заряд 6 месеца, не му остава твърде много така или иначе.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • KingofROAD
                  KingofROAD коментира
                  Редактиране на коментар
                  Добрите акумулаторни батерии имат саморазряд под 1% на денонощие. За 30 дни - 30% саморазряд.

                  По дефиниция автомобилния акумулатор не трябва да се допуска да пада под 50% разряд, или под 10.5-11,0 V. При това напрежение обаче колата не може да запали, или с много зор. Затова поддръжката трябва да го поддържа около 75% заряд минимум, за може някак си да запали.

                • sparkybg
                  sparkybg коментира
                  Редактиране на коментар
                  Вчера го играх. Нов акумулатор 90Ah на дизел, не пипан 4 месеца, дори без откачени клеми. Запали си като до вчера каран.

                  С откачени клеми ще кара минимум година, ако самия акумулатор е читав. С акумулатори, стояли по складове и повече време, проблема е нулев.

              • #25
                Умно зарядно с постоянен подзаряд каквито са ЛИДЛ-ските, кауфландските и т.н. не са добра идея.

                Има зарядни със заряд който се включва от 12.8 волта и се вдига за около 30 секунди до 14.7 волта и след това следва "почивка" за акумулатора и зарядното без заряд около 2 минути. Това веднага след зареждането на акумулатора. След това този периодичен подзаряд се разрежда във времето като период и место да е на всеки 2 минути да кажем е на всеки 15 минути.След това на всеки половин час и мисля достига до веднъж на всеки 2 часа или повече.

                Ако в един момент напрежението на акумулатора спадне под 12.8 волта, зарядното се включва на зареждане .

                Според мен 2 ей такива ти вършат работа:

                Коментар


                • #26
                  В една друга тема показах как работи моето при изкл.на захранването . Не го ползвам редовно , но зимата поне веднъж зареждам акумулатора на мотора и после в началото на сезона още един път .

                  https://www.youtube.com/watch?v=yn1_hO0y4-E
                  По Ясенски : Истинският МОДЕРАТОР (полицай ) винаги може да намери нарушение.

                  Коментар


                  • #27
                    Нещо не ми се получи линкът от предният пост, та:

                    https://www.aliexpress.com/item/3281...65882e0elHDMrK

                    или


                    https://www.ebay.it/itm/12V-LCD-Full...r=442175749248


                    Второто прави температурна компенсация и зарежда до 15.5 волта зимата, лятото до 14.3/14.4, та дори при температура над 30 градуса пада до 13.8 волта.
                    При прекъсване на тока се включва сами да зарежда когато пуснат тока, след това прави периодичен подзаряд.

                    Има функция за десулфатация.

                    Коментар


                    • #28
                      Първоначално публикуван от Justif Преглед на мнение
                      Нещо не ми се получи линкът от предният пост, та:

                      https://www.aliexpress.com/item/3281...65882e0elHDMrK

                      или


                      https://www.ebay.it/itm/12V-LCD-Full...r=442175749248


                      Второто прави температурна компенсация и зарежда до 15.5 волта зимата, лятото до 14.3/14.4, та дори при температура над 30 градуса пада до 13.8 волта.
                      При прекъсване на тока се включва сами да зарежда когато пуснат тока, след това прави периодичен подзаряд.

                      Има функция за десулфатация.
                      И това което ползвам има такъФ температурен режим . Засега съм сигурен че е ръчен и дали има автоматичен може би ще излъжа .
                      По Ясенски : Истинският МОДЕРАТОР (полицай ) винаги може да намери нарушение.

                      Коментар


                      • #29
                        Някой да е виждал непрекъсваемо захранване /ЮПС/ за компютър...готово си е за използване
                        Само да му се извадят едни по-дълги кабели.
                        Панайот Бърдарски
                        0887 60 77 22

                        Коментар


                        • #30
                          Има модели поддържащи повече от една батерия,ако ти е дълъг кабела и 4 коли подържа
                          TOYOTA SEQUOIA ‘11
                          W140 S420 '99

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X