Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Виско - размери - заменяемост

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Виско - размери - заменяемост

    Малко по същество защото темата пак ще стане типично кръчмарска.

    Решение за УАЗ Хънтър и УАЗ Патриот (Патриота в първите си комплектации 2006г. е най топлата кола с която съм се зблъсквал), тествано в тежки условия жеги, задръсвания с климатик и др. на всичкото отгоре достъпно в България и достатъчно евтино.
    За мен схемата задължително е комбинирана - основно охлаждане е виското допълнително, ел. вентилатор пред радиатора. При моделите с фабричен климатик като спомагателен охлаждащ се използва единят от вентилаторите на климатика (такова е и заводското техническо решение, при Патриота схемата работи добре но предвид по-късно сложеният голям климатик с два испарителя се наложи фабричният ел. вентилатор да бъде заменен с по мощен на същото монтажно място.)

    Виско муфа варианти:

    1. Оргиналната уазовска старият модел със старата метална перка (не ми се рови сега за номенклатура) скапана, много бързо изхвърля силикона зацепва когато си иска въобще според мен шанса да уцелиш качествена е минимален перката е тежка разбива лагера лесно се дисбалансира , просто е била предвидена за по ниско оборотни двигатели.

    2. Виско от Щаер което сега се монтира фабрично на Птриотите и някой Хънтъри :


    На Хънтъра виското работи прекрасно, като цяло друго не ми трябва.
    Стоиност по спомени муфа+перка около 300лв.

    3. Виско от БМВ - преди да успея да си доставя вариант две се наложи да импровизирам. Импровизацията излезе толкова успешна ,че напрактика на Патриота все още сом с нея и не смятам да я сменям.

    Детайлите са от BMW 3 2000cm3 MOTOR M50B

    ПЕРКА
    Номер по SWAG 20922062
    Номер по BMW 11521723573

    ВИСКО
    Номер по SWAG 20918678
    Номер по BMW 11521706619

    Монтажа - Преходнк нипел/гаика, прави се елементарно от всеки стругар нямам размери защото дадох двете муфи и човека си ги свали. Единственото което е важно и трябва да му се каже е ,че общата дебелинта на муфата от БМВто с навитият преходник трябва да е равна на тази на оргиналната Уазовска вискомуфа. Перката е с малко по-голям диаметър и за да стане докато си пиете кафето трябва да я подстрижете с една ножица до необходимият ви такъв елементарно е.
    Обща стоиност на удоволствието, около 250лв. но варира зависи от къде вземеш муфата (има я на много места), дали имаш отстъпка и какво пие стругаря.

    Втората част от системата може да се включва и ползва много рядко при определени условия на според мен е задължително да я има.
    Най доброто на което попаднах е ел. вентилатор SPAL 30102047 – VA18-AP70/LL-86S PUSH



    този модел е нещо наистина много истинско и въпреки че е цифромания (нямам точни спомени но около 450-500лв.) си заслужава парите. Най-важното е да имаш необходимият въздушен поток при приемлива електро консумация особенно като се има предвид ,че напрактика този вентилатор ще работи при кофти режим на електро консумация без значение дали другият ти потребител е лебедка климатик или кафеварка (на всегиго според вкуса и необходимостите). С разни по-евтини съответно слаби вентилатори просто не си заслужава да се мъчиш, не става читаво играх си.
    Управление от компютъра на Патриота при него просто замених оргиналния с този има си фабрично жиците.
    А при Хънтъра с ключе ръчно толкова рядко се налага да го ползвам ,че засега ме мързи да слагам датчик.
    И на двете коли имам допълнителни ел.помпи за ускоряване на въртенето на водата но на практика засега не се е налагало да ги ползвам.

    Изцяло подкрепям мнението ,че изправната фабричната охладителна система е най-доброто. Преработки или доработки в съответствие с изменението на спецификета на експлоатация само в случай на самоделни промени (както при мен с климатика) или невъзможност зо достовка на качествени оргинални части.
    Последно редактирано от Иван Алексиев; 25-05-09, 12:13.

    Коментар


    • #17
      До: Виско - размери - заменяемост

      Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
      Руси, никой не казва, че не става. Ама темата е пусната с идеята да се търсят бюджетни решения ...


      Цанко каза за якакви 700лв за виско на тоьота.Мисля,че за тези пари може да стане охлаждане с спалове.
      Последно редактирано от Венцислав Петров; 25-05-09, 15:24.
      Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

      Коментар


      • #18
        До: Виско - размери - заменяемост

        Само за протокола ще добавя, че дори и много добре реализирано охлаждане с качествени електро вентилатори има сериозни проблеми когато говорим за бавно движение с малка скорост и сериозно натоварване на машината на много топло... Общо взето е нерешим проблемът за по-мощни двигатели... Мощността необходима за охлаждането на един двигател е пропорционална на собствената му такава... Като се надхвърли някакво приемливо ниво се стигне до големи мощности на вентилаторите въпросът е приключил... Освен ако разбира се няматя ремарке с акумулатори... Автомобили които са предназначени за постоянна експлоатация в пустинята обикновено са с директно зацепена перка...
        VPetrov.photography

        Коментар


        • #19
          До: Виско - размери - заменяемост

          Първоначално публикуван от Венцислав Петров Преглед на мнение
          ... Мощността необходима за охлаждането на един двигател е пропорционална на собствената му такава...
          По-лошо. Пропорционална е на квадрата от собствената му мощност.

          Коментар


          • #20
            До: Виско - размери - заменяемост

            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
            По-лошо. Пропорционална е на квадрата от собствената му мощност.
            Това къде го видя?

            Коментар


            • #21
              До: Виско - размери - заменяемост

              Има и един друг момент с който за съжаление съм се сблъскал практически. Освен по какъвто и да е начин да вкарваш мощен и бърз въздушен поток трябва от някъде да го изкараш, а това хич е е толкова лесно. Направете си един елементаран практичеки експеримент на отворен капак и работещ двигател, потърсете с ръка точното място и посока на изходящият въздушен поток (повярваите то е фиксирано в тясна част от цялостния диаметър на дифузора) и се замислете какво става с усиленият такъв поток. Не напразно доста коли имат допълнителни странични отвори за изходящият топъл въздух особенно тези с по-големи двигатели и предназначени за движение с по-ниски скорости, работа при големи натоварвания или на място. При достатъчно високи (нормални шосейни скорости) обикновенно топлият въздух удачно си оттича подпомаган от външният въздушен поток. Променяики драстично мощността и посоката на входящия въздушният поток в повечето случай се налага да се промени и неговият път за излизане. Въобще доста неща трябва да се преценят.

              Коментар


              • #22
                До: Виско - размери - заменяемост

                Аз пък знам,че перката може да "гълта" до 10% от мощноста на двигателя.
                Примери за автомобили с електрически вентилатори и отлично охлаждане има много.
                Лично на мен това решението с електрически вентилатор(и) ми допада повече.Да-с виското никога колата няма да прегрее,но това не значи ,че е интелегентно решение.Не ми харесва да въртя постоянно перка ,която може да задвижва средно голям самолет!Извън състезание ме е яд за изразходваното напразно гориво,а в състезание се нуждая от всичката възможна мощност!Само ние си мислим,че като не е "зацепило" виското не дърпа мощност.
                Доброто олаждане зависи както от вентилатора ,така и от големината(охлаждащата повърхност) на радиатора,организация на въздушните потоци под капака на двигателя,капацитета на водната помпа,правилно оразмерената електрическа система.И нещо което малко хора си дават сметка-нужно е всичкия въздух,който се засмуква от вентилатора(вентилаторите),да минава през радиатора а не около него.За това са толкова важни въздухозаборниците между перката и радиатора ,който имат всички автомобили!Важно е и на какво растояние е перката от радиатора.
                Или с две думи-всичко е важно.
                Не е лощо да се знае ,че Спаловете се различават освен по диаметър,така и по количеството на засмуквания(изтласквания) въздух.Затова са им различни лопатките.
                Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                Коментар


                • #23
                  До: Виско - размери - заменяемост

                  Таблицата в долният десен ъгъл на картинката за използваният от мен Спал е именно таблица на въздушният поток при това съотнесена към атмосферното налягане съответно надморската височина обърнете внимание колко е голяма разликата при 500-600м. например София и 0-50м. например Варна. Числта са в импески единици но най-отдоло има коефициенти за прехвърляне към метрични. Хората са дали съответно и съотношението между надморската височината и необходимия ток. Не само изделието но и документацията им е перфектна.

                  Коментар


                  • #24
                    До: Виско - размери - заменяемост

                    Катеря понякога наклони с натоварено ремарке на първа бавна. Проблем с електрическите вентилатори (два на брой) не съм имал. Виско повече няма да сложа, но това е, подчертавам, при моите условия на експлоатация. При други случаи то може и да е незаменимо.

                    Коментар


                    • #25
                      До: Виско - размери - заменяемост

                      Горещо не препоръчвам използването на ел вентилатори купени от някоя морга.Причините за това са две.
                      Първата е че не знаете колко живот остава на купената от вас "нова" перка.
                      Втората- при повреда няма да знаете каква е за да си я купите от магазина.(отделно че като резервна част е несравнимо по-скъпа от един Спал)Вариянта пак да я намерите в моргата не е реален особенно ако не разполагате с време.

                      Както казва колегата преди мен изделията на Спал са перфектни ,като качество,документация и цената им е повече от прилична.

                      Има моменти в които виското е незаменимо( пустинята),но има моменти в които същото важи и за електрическите вентилатори(заден радиатор).


                      Цанко,ако си преработиш радиатора мисля ,че ще си решиш проблема.
                      Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                      Коментар


                      • #26
                        До: Виско - размери - заменяемост

                        Първоначално публикуван от rusev Преглед на мнение
                        Цанко,става охлаждане с ел перки.Просто е повече играчка докато ги настроиш...
                        Като чета за твоят проблем мисля ,че имаш идеалната първа степен,сега само ти трябва и втора перка.
                        На отличниците(БМВ) вече дори и водната им помпа е електрическа,а вие за виско мечтаете....
                        Руси, имах голямото желание да мина на електрически вентилатори , но на оригиналния радиатор няма място за втори вентилатор, а с може би най- подходящия 24 волтов на СПАЛ , не става.


                        А няма къде да сложа по дълъг радиатор, иначе съм сигурен , че ще стане. Проблеми с тока също нямам, защото съм с два 100 амперови акумулатора, а ампеража на 24 волта е наполовина. След време, ако Тойотата стане пикап или нещо друго - радиатора с две перки отзад, една ел. помпа , ... и една турбина и ... не можете да ме хванете .

                        Коментар


                        • #27
                          До: Виско - размери - заменяемост

                          Със сигурност може да стане по-дебел!Това също е начин да се увеличи охлаждащата повърхност.Пращаш го в Добрич и ти го правят за няколко дни.
                          Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                          Коментар


                          • #28
                            До: Виско - размери - заменяемост

                            Няма място да стане по дебел. Трябва да се реже да излиза напред. Сега СПАЛА е на 1 см. от ремъчната шайба.
                            А ме съмняваше и водната помпа, но пък с новото виско няма проблем. Смятам , че с един СПАЛ нестава.

                            Коментар


                            • #29
                              До: Виско - размери - заменяемост

                              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                              По-лошо. Пропорционална е на квадрата от собствената му мощност.
                              Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
                              Това къде го видя?
                              Важна уговорка: при даден размер на радиатора. Което не е съвсем така, защото в повечето случаи човек може да увеличи размера и на радиатора.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X