До: Виско - размери - заменяемост
Малко по същество защото темата пак ще стане типично кръчмарска.
Решение за УАЗ Хънтър и УАЗ Патриот (Патриота в първите си комплектации 2006г. е най топлата кола с която съм се зблъсквал), тествано в тежки условия жеги, задръсвания с климатик и др. на всичкото отгоре достъпно в България и достатъчно евтино.
За мен схемата задължително е комбинирана - основно охлаждане е виското допълнително, ел. вентилатор пред радиатора. При моделите с фабричен климатик като спомагателен охлаждащ се използва единят от вентилаторите на климатика (такова е и заводското техническо решение, при Патриота схемата работи добре но предвид по-късно сложеният голям климатик с два испарителя се наложи фабричният ел. вентилатор да бъде заменен с по мощен на същото монтажно място.)
Виско муфа варианти:
1. Оргиналната уазовска старият модел със старата метална перка (не ми се рови сега за номенклатура) скапана, много бързо изхвърля силикона зацепва когато си иска въобще според мен шанса да уцелиш качествена е минимален перката е тежка разбива лагера лесно се дисбалансира , просто е била предвидена за по ниско оборотни двигатели.
2. Виско от Щаер което сега се монтира фабрично на Птриотите и някой Хънтъри :
/ventilator_visko.jpg)
На Хънтъра виското работи прекрасно, като цяло друго не ми трябва.
Стоиност по спомени муфа+перка около 300лв.
3. Виско от БМВ - преди да успея да си доставя вариант две се наложи да импровизирам. Импровизацията излезе толкова успешна ,че напрактика на Патриота все още сом с нея и не смятам да я сменям.
Детайлите са от BMW 3 2000cm3 MOTOR M50B
ПЕРКА
Номер по SWAG 20922062
Номер по BMW 11521723573
ВИСКО
Номер по SWAG 20918678
Номер по BMW 11521706619
Монтажа - Преходнк нипел/гаика, прави се елементарно от всеки стругар нямам размери защото дадох двете муфи и човека си ги свали. Единственото което е важно и трябва да му се каже е ,че общата дебелинта на муфата от БМВто с навитият преходник трябва да е равна на тази на оргиналната Уазовска вискомуфа. Перката е с малко по-голям диаметър и за да стане докато си пиете кафето трябва да я подстрижете с една ножица до необходимият ви такъв елементарно е.
Обща стоиност на удоволствието, около 250лв. но варира зависи от къде вземеш муфата (има я на много места), дали имаш отстъпка и какво пие стругаря.
Втората част от системата може да се включва и ползва много рядко при определени условия на според мен е задължително да я има.
Най доброто на което попаднах е ел. вентилатор SPAL 30102047 – VA18-AP70/LL-86S PUSH
/praviilnia_ventilator_2120-2047_1.jpg)
този модел е нещо наистина много истинско и въпреки че е цифромания (нямам точни спомени но около 450-500лв.) си заслужава парите. Най-важното е да имаш необходимият въздушен поток при приемлива електро консумация особенно като се има предвид ,че напрактика този вентилатор ще работи при кофти режим на електро консумация без значение дали другият ти потребител е лебедка климатик или кафеварка (на всегиго според вкуса и необходимостите). С разни по-евтини съответно слаби вентилатори просто не си заслужава да се мъчиш, не става читаво играх си.
Управление от компютъра на Патриота при него просто замених оргиналния с този има си фабрично жиците.
А при Хънтъра с ключе ръчно толкова рядко се налага да го ползвам ,че засега ме мързи да слагам датчик.
И на двете коли имам допълнителни ел.помпи за ускоряване на въртенето на водата но на практика засега не се е налагало да ги ползвам.
Изцяло подкрепям мнението ,че изправната фабричната охладителна система е най-доброто. Преработки или доработки в съответствие с изменението на спецификета на експлоатация само в случай на самоделни промени (както при мен с климатика) или невъзможност зо достовка на качествени оргинални части.
Малко по същество защото темата пак ще стане типично кръчмарска.
Решение за УАЗ Хънтър и УАЗ Патриот (Патриота в първите си комплектации 2006г. е най топлата кола с която съм се зблъсквал), тествано в тежки условия жеги, задръсвания с климатик и др. на всичкото отгоре достъпно в България и достатъчно евтино.
За мен схемата задължително е комбинирана - основно охлаждане е виското допълнително, ел. вентилатор пред радиатора. При моделите с фабричен климатик като спомагателен охлаждащ се използва единят от вентилаторите на климатика (такова е и заводското техническо решение, при Патриота схемата работи добре но предвид по-късно сложеният голям климатик с два испарителя се наложи фабричният ел. вентилатор да бъде заменен с по мощен на същото монтажно място.)
Виско муфа варианти:
1. Оргиналната уазовска старият модел със старата метална перка (не ми се рови сега за номенклатура) скапана, много бързо изхвърля силикона зацепва когато си иска въобще според мен шанса да уцелиш качествена е минимален перката е тежка разбива лагера лесно се дисбалансира , просто е била предвидена за по ниско оборотни двигатели.
2. Виско от Щаер което сега се монтира фабрично на Птриотите и някой Хънтъри :
/ventilator_visko.jpg)
На Хънтъра виското работи прекрасно, като цяло друго не ми трябва.
Стоиност по спомени муфа+перка около 300лв.
3. Виско от БМВ - преди да успея да си доставя вариант две се наложи да импровизирам. Импровизацията излезе толкова успешна ,че напрактика на Патриота все още сом с нея и не смятам да я сменям.
Детайлите са от BMW 3 2000cm3 MOTOR M50B
ПЕРКА
Номер по SWAG 20922062
Номер по BMW 11521723573
ВИСКО
Номер по SWAG 20918678
Номер по BMW 11521706619
Монтажа - Преходнк нипел/гаика, прави се елементарно от всеки стругар нямам размери защото дадох двете муфи и човека си ги свали. Единственото което е важно и трябва да му се каже е ,че общата дебелинта на муфата от БМВто с навитият преходник трябва да е равна на тази на оргиналната Уазовска вискомуфа. Перката е с малко по-голям диаметър и за да стане докато си пиете кафето трябва да я подстрижете с една ножица до необходимият ви такъв елементарно е.
Обща стоиност на удоволствието, около 250лв. но варира зависи от къде вземеш муфата (има я на много места), дали имаш отстъпка и какво пие стругаря.
Втората част от системата може да се включва и ползва много рядко при определени условия на според мен е задължително да я има.
Най доброто на което попаднах е ел. вентилатор SPAL 30102047 – VA18-AP70/LL-86S PUSH
/praviilnia_ventilator_2120-2047_1.jpg)
този модел е нещо наистина много истинско и въпреки че е цифромания (нямам точни спомени но около 450-500лв.) си заслужава парите. Най-важното е да имаш необходимият въздушен поток при приемлива електро консумация особенно като се има предвид ,че напрактика този вентилатор ще работи при кофти режим на електро консумация без значение дали другият ти потребител е лебедка климатик или кафеварка (на всегиго според вкуса и необходимостите). С разни по-евтини съответно слаби вентилатори просто не си заслужава да се мъчиш, не става читаво играх си.
Управление от компютъра на Патриота при него просто замених оргиналния с този има си фабрично жиците.
А при Хънтъра с ключе ръчно толкова рядко се налага да го ползвам ,че засега ме мързи да слагам датчик.
И на двете коли имам допълнителни ел.помпи за ускоряване на въртенето на водата но на практика засега не се е налагало да ги ползвам.
Изцяло подкрепям мнението ,че изправната фабричната охладителна система е най-доброто. Преработки или доработки в съответствие с изменението на спецификета на експлоатация само в случай на самоделни промени (както при мен с климатика) или невъзможност зо достовка на качествени оргинални части.
Коментар