Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Виско - размери - заменяемост

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Виско - размери - заменяемост

    Колеги - аз не съм имал проблеми с Виско на кола , но - виждам , че много колеги са притеснени от цените на оригинални виско муфи и перки .
    Затова - пускам тази тема - може да се окаже провал , но си струва да се опита.
    Нека който иска , знае или може да измери какви са размерите на някакво Виско ( каквото знае или има ) и да сподели размерите.
    Нужни са и размерите на гайката с която се зацепва Виското - диаметър на резбата и стъпката .
    Нека да сравним температурите на включване ( втвърдяване ) на различните модели и да проверим ... може ли да се заменят различните видове на различните Марки автомобили !
    Необходимо е да се знае на каква температура включва термостата - така си мисля , че ще е по-ясно дали дадени автомобили са със сходни Вискота.
    Ако някой има данни на някакъв модел - нека да сподели !
    За да не се объркваме - нека да се записват следните данни :
    1. Диаметър на Виското и на перката. Размер на гайката и резбата.
    2. Дебелината на Виското със гайката за зацепване.
    3. С колко отвора и на какво разстояние се захваща перката.
    4. На колко градуса включва термостата.
    5. Каква кубатура е двигателя. Марка , модел и цена на оригинално Виско .
    6. Нещо което не се сещам - .....
    Дано темата да се окаже полезна ! Успех !

  • #2
    До: Виско - размери - заменяемост

    И така, месец и половина след поставянето на темата - няма нито едно мнение по въпроса (каквото и да било).
    proud founder of Anna Veith fan club Bulgaria
    NISSAN Terrano II R20 2.7 TDi [A1 Rh+]
    Заедно в борбата срещу злокачествените мозъчни тумори

    Коментар


    • #3
      До: Виско - размери - заменяемост

      Казвах му аз на един колега....за какво му е това виско. Правиш фланец, занитваш перката на него и се върти непрекъснато от ремъка и готово. Стругари бол....другия вариант е електрическа перка. Само пълните джобовете на търгашите с тея виско-муфи....някъде ги зареждат с някакъв силикон, ама ще питам точно къде.....

      Коментар


      • #4
        До: Виско - размери - заменяемост

        Първоначално публикуван от bodo Преглед на мнение
        Казвах му аз на един колега....за какво му е това виско. Правиш фланец, занитваш перката на него и се върти непрекъснато от ремъка и готово. Стругари бол....другия вариант е електрическа перка. Само пълните джобовете на търгашите с тея виско-муфи....някъде ги зареждат с някакъв силикон, ама ще питам точно къде.....
        Тотална грешка.
        Занитвайки перката отиваш поне на 2-3 литра по-висок разход, перманентно студен мотор, с тенденция на най-близко стоящия цилиндър да му съкратиш тотално ресусрса, ужасен шум над 3000 оборота, тотално товарене на допълнителните агрегати( при мен на патрула перката беше закачена на водната помпа)...Абе недомислица е така да си караш колата, но изборът си е твой.

        П.П. Въобще не споменавам пък какъв "кеф" е с тая екстра да се набучиш във вода-аз известно време карах с един такъв фланец и след първото топване в една по-дълбока локва изприпках за муфа.Та мислете-между другото фланеца някъде си го пазя-ако на някой му трябва се подарява.
        08седемшест5едно513четири

        Коментар


        • #5
          До: Виско - размери - заменяемост

          А какви реакции очакваш? Форумът е за офроуд, и в тая тема вискомуфите са смрадлива чалга.
          Греенето на източникът е каквото е. Способът за охлаждането - също. А законът за управлението на терморегулацията - каквото дойде, случайно, и с нулева повторяемост. Вискомуфите са доказан буклук, защо занимаваш публиката с глупости? За толкова време можеше и сам да се ориентираш.
          Освен всичко друго, когато се очаква да цопнеш в дерето, разбира се може да очакваш номерът да мине. Но само ако си много пиян, или откровен глупак. Ако не се удавиш, после ще разкажеш колко тъпо ги правят тия вентилатори, радиатори, джипове, и изобщо буклуци. А ако имаш акъл за 3,60 с ДДС, ще сложиш там нормален електрически карлсон с копче на таблото, резервно с мигаща лампа при щурмана, и ще забравиш за целия клас умни въпроси "кой ми сра в гащите?".
          Пичове, почвам да сфащам кво е да мразим да четем, ей. Напрегате ме некой път, редим ви!
          Последно редактирано от Стефан; 24-05-09, 03:29.

          Коментар


          • #6
            До: Виско - размери - заменяемост

            До този момент съм виждал сигурно стотици опити да бъде заменена виско муфата с нещо друго... 99% от тях са безуспешни... тези 01% които са успешни, струват в много пъти повече от редовната смяна на виско муфа... Но всеки е свободен да търси философският камък... Хубаво е обаче и да пишат обаче и хора с конкретен опит и примери та да се види какво точно става...
            Последно редактирано от Венцислав Петров; 24-05-09, 14:44.
            VPetrov.photography

            Коментар


            • #7
              До: Виско - размери - заменяемост

              Наскоро сравнявах на Паджеро 2 и Патрул Y60, приличат си, ама размера на фланеца и растоянието между болтовете е различно. Да не говориме, че е съмнително да са с еднакви настройки.

              Коментар


              • #8
                До: Виско - размери - заменяемост

                Стефане, каквото и да говориш, засега виското няма алтернатива. Пробвал ли си да го сменяш с електрически вентилатор или да караш с твърда перка. Аз пробвах и двата варианта и нестава. За твърдо вързана перка няма , какво да коментираме. За ел. перка може и да стане работата, но не без пари. Айде за 12 волтовите има по голям избор, но трябват доста проби и най вероятно смяна на няколко вентилатора и датчици, докато евентуално се улучи. Може и да се направи професионално с две перки с допълнителна помпа и ред други нещица , но за да монтираш две перки трябва по голям радиатор, после да му търсиш място - най вероятно отзад. И парите стават , колкото няколко вискота.
                Значи аз сложих най мощният 24 волтов ел. вентилатор на Спал, който намерих. Съответно ми прекараха ел. инсталация с бушон, датчик, реле и копче с три положения - автоматично, включено и изключено.
                И работи. Но само при нормална експлоатация. На по дългите и стръмни баири започва да вдига стрелката , и като наближи червената зона спирам за почивка. Вентилатора не може да смогне.
                И в крайна сметка тъкмо бях решил да събирам за оригинално виско от Тойота - 670 лева, понеже за моята не много масова, и не първа младост Тойота при никой търговец в БГ неможах да намеря алтернатива,... , и радост - Явор Вромос внесе от Китай на половин цена - 300 лева. И реших да си поръчам - или ще работи , или ще се набутам още 300 лева, и отново в Тиксим.
                Засега работи! Мислех да покарам повечко , тогава да изкажа мнение, но засега съм доволен, пък ще видим колко ще изкара.

                А ти Стефане , ако има какво да предложиш, ще се радвам да имам алтернатива на виското. Ел. инсталацията си седи, и чака по мощния вентилатор. Или може би електромагнитни съединители, абе всичко бих пробвал на нормални цени.
                Като измеря старото виско ще споделя размерите.

                Коментар


                • #9
                  До: Виско - размери - заменяемост

                  Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                  ... Вискомуфите са доказан буклук ...
                  Хайде пак теоретизации на едро. Колко пробег имаш офроуд с кола с вискомуфа, та стигна до извода, че виското било "смрадлива чалга".

                  Моят личен практически опит от вече хиляди километри каране на 2 джипа с вискомуфа показва, че този вариант е едно много смислено решение, в т.ч. и при преодоляване на водни препятствия, в т.ч. и с дълбочина до около метър (нивото на капака на Патрул с 33-ки).

                  Резултатите от личния ми опит да се направя на по-голям хитрец от инженерите на "Нисан" са описани тук. Накратко само ще кажа, че до момента не съм имал никакъв проблем с охлаждането по вина на вискомуфата. Напротив, работи си съвсем добре, в т.ч. и при състезателно каране.

                  Със сигурност ще е възможно да се докара дебитът на оригиналната перка без електрическите хеликоптери да те оставят без ток насред гората, обаче това може да стане най-добре срещу "едни други пари". Схемата "слагам вентилатори каквито намеря и каквито мога да закрепя най-безболезнено" може и да работи при повече късмет, но тъй като аз не съм чак такъв късметлия, предпочитам да се придържам към оригиналното решение на производителя ...
                  Ние не сме неутрални!

                  Коментар


                  • #10
                    До: Виско - размери - заменяемост

                    За блокирането,не става.По дебелите книги на военните пише -при приодоляване на водни препятствия ,свалете ремъците задвижващи перката,ако е постоянно зацепена.А това е проверено много пъти.Имам доста опит в това отношение като бивш военен.Затова първата ми работа като купих гранда 3.1ТД беше, да премахна виското -изрязах го от корен.След смяна и проба на два датчика по 16лв.всичко си дойде на мястото с ел.перка от ВИТО -около 200и кусур вата .Съвпада по диаметър идебит,и от тогава може и да не гледам стрелката за температурата. Перката си явзех за 80лв комплект с релето .Нямам нужда и от циркулационна помпа щото се оказа ,че конвекцията си върши работата идеално.Който иска да дойде да види и да се увери.
                    Мисленето е труден и бавен процес и не се отдава на всеки.....
                    Grand 3.1TD
                    0898 620 306 Стоян

                    Коментар


                    • #11
                      До: Виско - размери - заменяемост

                      Градски, започна добре, но после си сбъркал.
                      Хубаво пише във военните книги, да се сваля ремъка във дълбоки води, но това не се отнася за виското, а за УАз-ките и останалата стара техника, която е с твърда перка. Като е студено виското, перката е на лагери и почти няма съпротивление във водата, за да успее да среже радиатора или да направи друга беля. Така че, явно не си разбрал дебелите книги.
                      А за ел. вентилатора може и да си уцелил, но не знам дали си опитвал да изкачваш по продължителни баири, евентуално с повечко боксуване и успех не от първия път. И моят ел. вентилатор , както казах при нормално каране смогва да охлажда и няма проблеми. Но повечето джипки не се карат нормално.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Виско - размери - заменяемост

                        Цанко,става охлаждане с ел перки.Просто е повече играчка докато ги настроиш...
                        Като чета за твоят проблем мисля ,че имаш идеалната първа степен,сега само ти трябва и втора перка.
                        На отличниците(БМВ) вече дори и водната им помпа е електрическа,а вие за виско мечтаете....
                        Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                        Коментар


                        • #13
                          До: Виско - размери - заменяемост

                          о
                          Първоначално публикуван от Цанко Преглед на мнение
                          Градски, започна добре, но после си сбъркал.
                          Хубаво пише във военните книги, да се сваля ремъка във дълбоки води, но това не се отнася за виското, а за УАз-ките и останалата стара техника, която е с твърда перка. Като е студено виското, перката е на лагери и почти няма съпротивление във водата, за да успее да среже радиатора или да направи друга беля. Така че, явно не си разбрал дебелите книги.
                          А за ел. вентилатора може и да си уцелил, но не знам дали си опитвал да изкачваш по продължителни баири, евентуално с повечко боксуване и успех не от първия път. И моят ел. вентилатор , както казах при нормално каране смогва да охлажда и няма проблеми. Но повечето джипки не се карат нормално.
                          Не раззбирам друго,спираш пред гьола ичакаш да изстине и тогава минаваш.Пробвай да спреш виското преди да е зацепило -когато работи само на увличане да видиш колко еусилието.Докато го спре водата то ще си свърши белята.На моя ел.перката си върши работата и на баира ,и когато го изгася след това.За уцелване и дума да не става -всичко е с много проби и мислене.Сега съм намислил да я направя на две степени щото стряска хората по паркингите като се включи след 1-2 минути ,след като съм спрял на пълни обороти.
                          Мисленето е труден и бавен процес и не се отдава на всеки.....
                          Grand 3.1TD
                          0898 620 306 Стоян

                          Коментар


                          • #14
                            До: Виско - размери - заменяемост

                            Първоначално публикуван от rusev Преглед на мнение
                            Цанко,става охлаждане с ел перки.Просто е повече играчка докато ги настроиш...
                            Руси, никой не казва, че не става. Ама темата е пусната с идеята да се търсят бюджетни решения ...

                            Първоначално публикуван от ssspeed Преглед на мнение
                            о
                            Не раззбирам друго,спираш пред гьола ичакаш да изстине и тогава минаваш.Пробвай да спреш виското преди да е зацепило -когато работи само на увличане да видиш колко еусилието.Докато го спре водата то ще си свърши белята ...
                            Нищо не чакаш. Мяткаш се в гьола и караш. Единствената беля, която прави виското, е да оплиска коша.
                            Ние не сме неутрални!

                            Коментар


                            • #15
                              До: Виско - размери - заменяемост

                              Досега съм имал три коли с виско и никога, ама никога не съм имал и помен от ядове с виско. Твърдото зацепване става за прибиране, но не и за постоянно.
                              "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X