Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпроси за турбото

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    до какво налягане стига максимално? то на паджерото маи се регулира механично кога да се ограни4ава

    Коментар


    • #17
      Първоначално публикуван от superMAX
      до какво налягане стига максимално? то на паджерото маи се регулира механично кога да се ограни4ава
      По документ за моя двигател се ограничава с регулатора на 0.9 bar , но в момента не мога да вдигна повече от 0.7. Мисля, че е от запушения ми горивен филтър - просто не пропуска вече достатъчно гориво. Не съм го сменял изобщо
      Иначе съм изключвал регулатора (което знам, че вредно) и съм вдигал двойно само за опит за да му преценя състоянието

      Коментар


      • #18
        Та значи си правих проби ,имам изводи от турбото към помпата направих си тройник и вързах един манометър до 5 атм, до 3000 оборота не ми показа нищо .Въпроса е какво е горе долу налягането при задействано турбо.Знам че се върти постоянно ,но за да има ефект трябва да се включи и допълнителната система на помпата за повече гориво за да не стане бедна сместа.А иначе не е сериозно да карам постоянно с 2000 оборота,аз не съм състезател.Не ми е многа ясна системата турбо + обороти+помпа=мощност.И друго ,кога е по икономичен режима ,с турбо или без.Колегата с индикатора ,ако може малко повече инфо.

        Коментар


        • #19
          Най-икономична е когато е най-високия въртящ момент на колата. Той пък е сметнат да се намира в турбозоната (или обратно, то едното е следствие от другото всъщност) така че тогава е най-икономично. Никой не те кара да се състезаваш с (о ужас!) невероятно високите 2000 оборота Просто го развъртай все пак да понапомпа това устройство, иначе ще си имаш ядове с него после.
          Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

          Коментар


          • #20
            Налягането на турбото се мери при 3000 оборота (при повечето дизели) но не на място а при изкачване на наклон и при натиснат до ламарината педал на газта. Може и на равно с ограничване на оборотите със спирачката, но за кратко време, че ще я запалиш. Точно от тройник на същото място съм взел и аз налягане за измерване.
            Изводи - ако искаш икономия - гледаш манометъра - колкото повече налягане вдига - толкова повече гориво гориш и се съобразяваш.

            Коментар


            • #21
              За да "напълниш" манометър 5 атм. ще ти трябва битурбо и охладители. Има такива до 1.5 обикновени или какъвто искаш електронен

              Коментар


              • #22
                До Паджеровод,ако се мери само само по тази методика ,то на равно излиза че няма да има никакво или много малко показание за което ще трябва много чувствителен уред.Ами на мен в града за да карам с 2000 оборота си ми е бързо,ако на друг му е малко това е според мен до стил на каране.

                Коментар


                • #23
                  на 73-ката си имаше 2 лампички - зелена и червена... На място /с много мъка/ може да светне зелената... В движение на 1, 2, 3-а зелената светва при ок0ло 1800-2000об..., на 4-та и 5-та при пълна газ може да светне и на 1500об... и щом стигнеш 2500-3000, светва червената...
                  Колкото по-натоварен е двигателя, толкова по-високо е налягането на турбото /дори се задейства wastgate-a/

                  тука има и един много важен момент - ако по някаква причина сместта е бедна /например неправилно регулирана ГНП - "да харчи по-малко" :x / и турбото не работи нормално - просто няма достатъчно изгорели газове
                  помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                  Коментар


                  • #24
                    Ускоряваш бързо, караш нормално.
                    Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                    Коментар


                    • #25
                      мойта тойотка беше с по-серт турбо и принципа беше "ускоряваш нервно, караш бавно" /нормална скорост 100-110кмч, с пълна газ и за малко - до 140/

                      спомням си, че като ми регулираха правилно ГНП-то и взе да прикляква на старт и да изкарва облаче черен дим... преди това реакцията на газта беше слаба, а и не пушеше никога! /как да пуши без нафта /
                      помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                      Коментар


                      • #26
                        Не е коректно да се твърди, че налягането след турбокомпресора е пропорционално само на натоварването. Напротив , то е сложна функция (графиката е 3D-повърхнина) и зависи както от натоварването (разхода на въздух, ако е бензинов или цикловата порция на впръсвано гориво, ако е дизелов двигателя), така и от честотата на въртене на коляновия вал (при натоварване различно от празен ход, разбира се). Така, че може да си зададем въпроса при какви обороти се достига достатъчно налягане, ако уточним някаква стойност за натоварването, която най-често е 100% (пълен газ). В повечето случаи кривата на налягането след турбокомпресора съвпада по характер с кривата на изменение на въртящия момент при външна скоростна характеристика.
                        Иначе методиката на измерване е такава, каквато я описва Паджеровод – пълен газ и постоянни обороти на ДВГ (стойността трябва да я има в сервизната документация), като си помагаш със спирачката. Трябва да е уточнено и къде се мери – преди или след интеркулера.
                        “Турбодупка”, “яма” и т.н. не означава недостатъчно налягане при ниски товарни и честотни режими, а интервала (забавянето) между промяната на режима и достигането на номиналното налягане за въпросния режим. Понастоящем смятам, че тези проблеми са почти решени.
                        Колкото до надеждността – повечето производители залагат проектен ресурс 200-250 хил.км. (при използване на препоръчаните гориво-смазочни материали), което смятам, че е напълно достатъчно за толкова натоварен агрегат.

                        Коментар


                        • #27
                          Първоначално публикуван от Тодор Георгиев
                          До Паджеровод,ако се мери само само по тази методика ,то на равно излиза че няма да има никакво или много малко показание за което ще трябва много чувствителен уред.
                          Казах, че със спирачката създаваш изкуствено натоварване. Уреда, който си сложих е с два знака след десетичната точка, което е повече от достатъчно за "извънлабораторни" измервания. За обикновените манометри е невъзможно хем да мерят милибари за ниските натоварвания, хем няколко бара при "фул" натоварване.
                          Ами на мен в града за да карам с 2000 оборота си ми е бързо,ако на друг му е малко това е според мен до стил на каране.
                          Под 1500 оборота пък двигателя започва да тресе... Ти с колко го караш тогава?

                          Коментар


                          • #28
                            Първоначално публикуван от Двигателист
                            Не е коректно да се твърди, че налягането след турбокомпресора е пропорционално само на натоварването.
                            Разбира се. Аз описвам само лични впечатления при ползването на този уред и това според мен е основното.
                            Другото е, че цифровия дисплей дава възможност с един поглед за част от секундата да получиш информация за работата на турбото в даден момент и ако искаш да си правиш изводи за икономичност, мощност и т.н.

                            Коментар


                            • #29
                              има начин да се накара турбината да работи и в по ниски обороти. всичко идва от клапана които контролира посоката на изгорелите газове и ги праща да въртяат турбината или да излизат директно през ауспуха. този клапан на повечето коли се командва от вакуума в смукателнияа колектор и се казва ваист геат. зада се контролира работата му се монтира т.нар boost контролер, като чрез него можеш от кабината да контролираш мах boost. с това нещо се намалляава т.нар. турбо дупка но разбирасе за сметка на по интензивно износване на двигателяа и турбината. зада е пълен ефекта тряабва да се преправи изпускателната система зада може изгорелите газове да се движат с по голяама скорост и да развъртат турбината на по големи обороти.

                              P.С. когато въпроснияа клапан е отворен турбината не работи, тяа не работи постояанно, това се вижда като се монтира boost meter, когато той показва че в смукателната система има вакуум турбината не работи

                              P.S.2 tuk nqama kirilica
                              drive alive

                              Коментар


                              • #30
                                С боост контролера няма как да накараш турбината да напомпва много по-рано, може да и вдигнеш налягането обаче. Начин да накараш да се развърта по-рано е да смениш турбинката и охлюва на газовата половинка с такива оптимизирани за по-ниски обороти (при новите турбини това е решено с изменяема геометрия на лопатките).
                                Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 9,962 в 11:28 на 09-12-25.

                                Зареждам...
                                X