Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Каква е нормалната работна температура за двигателя?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Каква е нормалната работна температура за двигателя?

    Първоначално публикуван от Yaro
    Какво толкова чудно има?
    Дизелите на ЛР от 200тди насам са така всичките. И те уверявам, че няма нищо нередно и лошо в това. Моя термостат отваря на 72С, напълно на 81 или 84 (не понмя, трябва да погледна). А ти да си чул за прегрят мотор на ЛР? Изисква се голям майсторлък в това..

    Не смятам за уместно да сравняваш Реното с Дискавъри, камо ли Дифендър.
    нищо хубаво няма в това един двигател да работи студен дълго време... Разбира се 72С е горе-долу добре, но нормалното е около 90С... дали е Дискавъри или нещо друго... двигателят си е двигател...
    помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

  • #2
    нищо хубаво няма в това един двигател да работи студен дълго време...
    Не мога да коментирам (не съм експерт), но всички нови дизели работят така. Справка - новите Пежа. Дори не само дизелите. Говорих си с Алекс и Венци наскоро за работната температура на УАЗ-овите мотори (стара, изпитана концепция).

    Нормално е 90Ц за какво? Джип или кола? Натоварванията при двете нямат нищо общо май. Затова сравнения между лек автомобил и джип са неуместни (според мен).

    Двигателят на Range Rover Classic (и Cherokee) е стандартен VM, свален от Алфа 164, с минимални различия. Питай кой и да е Алфа-джия за мнение за този мотор.. Слънце!! После отиди в Дару или направо при Иван Иванов в Мото-пфое и го питай дали е виждал такъв който да изкара повече от 170-200 хил.км. без да прекипи. И за да не си помислиш, че ЛР били кофти - направи си справка и при Чероки-тата. Например - Ники Рафаилов.

    Коментар


    • #3
      кой двигател е по-натоварен... не знам...
      Четох преди време една брошура на ШЕЛ, която пишеше за маслата за ТИР-ове... и че двигателите им били високонатоварени ИМХО техните двигатели са РАЗТОВАРЕНИ - работят при 1000-1500 оборота и не се гасят по цял ден...

      ИМХО високонатоварени са високооборотните двигатели, а те обикновено са малки по размери...

      Не виждам причина да се смята, че двигателя на един джип е по-натоварен от този на лека кола... Прегряването и ниската работна температура са различни неща, нищо не пречи един двигател да е полу-студен, а като го назориш да прегрее... В същото време може да загрява бързо и да не прегрява /ако малкия кръг загрява бързо, а радиатора е достатъчно мощен да охлажда като се отвори термостата/...
      помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

      Коментар


      • #4
        спора много лесно се решава като се види в каталога за модела при каква температура се отваря термостата...
        горе долу всеки двигател си е сметнат ... и температурата варира в някакви граници...
        Път без препятствия обикновено не води до никъде.

        Коментар


        • #5
          на никоя марка в каталога не пише, че трябва да недозагрява или пък да прегрява... обаче действителността показва друго
          помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

          Коментар


          • #6
            е да ... но в 99% от случаите недозагляването или прегряването е свързано с някакъв проблем или неизправност.

            Естествено зависи и от експлоятацията, но не може да очакваш от обикновена кола да работи при необикновени условия ...
            Път без препятствия обикновено не води до никъде.

            Коментар


            • #7
              не ми е известно някога в БГ да е имало "необикновени условия"... ако си сещаш, дай пример...
              помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

              Коментар


              • #8
                Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/
                не ми е известно някога в БГ да е имало "необикновени условия"... ако си сещаш, дай пример...
                Блондинка зад волана
                2010 CRF 250 R

                Коментар


                • #9
                  Първоначално публикуван от Димитър
                  Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/
                  не ми е известно някога в БГ да е имало "необикновени условия"... ако си сещаш, дай пример...
                  Блондинка зад волана
                  Да - това с блондинката го знаем. нали се тиражираше историята на един чисто нов Ситроен Ц4, който изглеждаше като ударен от метеорит, след като е каран към 220 км само на 1-ва предавка (каката си мислела, че е автоматик)

                  Иначе за необикновените условия ... имам предвид за начин на шофиране, за какъвто автомобила не е предназначен ...

                  Не може да вкараш някой паркетник в калта и да очакваш, че ще кара като някой специално направен за това автомобил ... за тази цел се правят тунингите - за да стане по-издръжлив автомобила (ама защо ли го казвам, като сигурно го знаете) - слага се по-голям радиатор (или 2) ... слага се радиатор за маслото ...

                  Аз не мога да си представя кола в добро техническо състояние да прегрее - особено от по-новите - с по 2 вентилатора и сума режими на охлаждане ...

                  Моята барака има огромен радиатор и радиатор за маслото ... някаква си 16 годишна Тойота
                  Път без препятствия обикновено не води до никъде.

                  Коментар


                  • #10
                    По-високата работна температура на двигателя предполага и по-висок КПД (коефициент на полезно действие) на същия. И естествено конструкторите на двигатели се стремят към повишаване на нормалната работна температура. Но, както винаги 4х4 правят изключение. Дори и при един и същи двигател когато се използва при офроуд машина термостата е с 10-на градуса по-ниско. (пример: Волга и УАЗ) Защо конструкторите доброволно се лишават от предимствата на по-високата работна температура? Защото, за да не кипи течността при тази температура се работи с по-високо налягане и съответно нарастват изискванията към охладителната система и нейната херметичност. Това както ви е известно е неприемливо защото при тежки условия много често се случва да се пробие радиатор, да се задръсти с кал и т.н. Затова охладителните системи на сериозните офроуд машини задължително могат да работят при атмосферно налягане т.е. отворени. Естествено този факт прави работата им по-неефективна и съответно конструкторите се застраховат с понижаване на работната температура.
                    VPetrov.photography

                    Коментар


                    • #11
                      Доколкото съм запознат, при Шевролет Тахо и производните му при повишаване на температурата на двигателя, причинена от загуба на охладителна течност например, компютъра започва да изключва консуматорите на енергия с цел намаляване на натоварването на двигателя в този авариен режим, като най-накрая ако и това не помогне започва да изключва някои от цилиндрите на осмака като по този начин ги продухва с въздух за по-добро охлаждане на автомобила...Мощноста пада разбира се, но това е авариен режим с цел на всяка цена да можеш да се придвижиш по-близо до сервиза или до цивилизацията ако си нейде из пущинака.
                      Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                      Коментар


                      • #12
                        А, това има смисъл само за коли с много всякакво допълнително оборудване. Винаги съм твърдял че трябва да има задължително два режима - единият къв да е, другият - работи само двигателят, всичко по дяволите, само да не спре. Управляеми от шофьора.
                        А я от това място нататък по-подробно. Как продухва цилиндрите? Картинки на клапанчетата имаш ли? Или спира горивото и оставя клапаните отворени? А па тоя номер как го прави? Или са с хидроповдигачи?

                        Коментар


                        • #13
                          Ба ли му мааата, чесно казано, че са с хидроповдигачи е ясно, а какво точно прави не съм се задълбочавал, прочетох го в една статия като излезе новия модел преди няколко години, той вече е стар и от догодина май ще го смени поредната модификация. Трябва да се разровим в нета и да видим...
                          Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                          Коментар


                          • #14
                            А па ако можем да го намерим в някоя морга ... Аз имам и ключове и флекс)

                            Коментар


                            • #15
                              ам според мен то това е малко относително като намаляш цилиндрите(исключваш) ги нали се повишава натоварването на другите дет работят вече за да задвижват и тези "паразитите"! Силите на триене си ги има и съответно единствено огъня в цилиндърът се губи! А обдухването трябва да става с допълнителен клапан/и според мене (нещо като декомпресора при моторите) ! Но знаеш ли може и да има ефект ... трябва да го проверим из нета това много интересно ми се струва!
                              4ао
                              Никога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X