Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Защо всеки дизелов двигател пропушва при форсиране?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Защо всеки дизелов двигател пропушва при форсиране?

    Колеги, мъчи ме един екологичен въпрос... защо всеки дизелов двигател (вкл. и моя) при форсиране, понякога припушва откъм ауспуха Виждал съм някои ,,дизеляци" да пушат много повече, а други - съвсем малко. Има ли обяснение и какво може да се направи съответния феномен да бъде намален до минимум Предполагам, че иде реч за непълно изгорели газове при форсираното впръскване, но бих желал да чуя и вашите мнения...
    p.s. към модераторите - ако прецените темата би могла да се отнесе и към екология.
    Chevrolet Aveo, 1.2 - 4 х 4, почти
    „Ако Дракула беше веган, щеше да се казва - Брокула..."
    LZ1EMS

  • #2
    До: Защо всеки дизелов двигател пропушва при форсиране?

    палили сте нафта
    палили сте и бензин
    има разлика в начина по който горят
    бензина не пуши толкова - гори с по чист пламък
    от дизела остават сажди - затова и горелите масла в дизеловите агрегати са по гъсти и стават черни за нула време
    - обират саждите от цилиндъра
    после сигурно зависи и от дизела
    а тук знаете какви са химици знайните и незнайни фирми и фирмички
    собственици на бензиностанций
    например биодизелът пуши та се не трае
    като оставим че е евтин няма нищо екологично в него ама нали е био...
    трябвало и да е еко
    така мисля
    BMW X6

    Коментар


    • #3
      До: Защо всеки дизелов двигател пропушва при форсиране?

      Има решение и се казва филтър за твърди частици.Имал съм дизелова Вектра,която при правилно каране не пушеше въобще(видимо).
      Виден столичен ихтиолог

      Коментар


      • #4
        До: Защо всеки дизелов двигател пропушва при форсиране?

        Такъв е животът.

        Дизеловото гориво изгаря толкова по-пълно, колкото повече:

        - излишък от въздух има
        - налягането е по-високо
        - има време
        - има добро разпръскване

        Какво става при форсиране:
        - увеличава се цикловото количество гориво (излишъкът от въздух намалява)
        - увеличава се честотата на въртене (намалява времето за едно завъртане, значи и за такта "горене")
        - намалява (заради увеличената честота на въртене) коефициентът на пълнене и продухване (губим и налягане, и количество въздух, и качество на въздуха в цилиндъра)
        - (само за ДВГ с умни компютри) няколкото фази на впръскване се сливат в една (няма достатъчно време за паузи)

        Е, в един момент всички тези фактори настъпват "опашката" на горивния процес и част от саждите не успяват да дотлеят преди отваряне на изпускателния клапан. В ниското налягане и температура навън, те престават да тлеят и се издимяват от ауспуха.

        Колкото по-стар е двигателят, с по-слаба турбина, с по-мръсен въздушен филтър, толкова по-ниско е работното му налягане, съответно - по-рано ще видиш сажди при форсиране.

        Начин да не пуши - трупче под педала. Ремонт по някое време.

        Коментар


        • #5
          До: Защо всеки дизелов двигател пропушва при форсиране?

          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
          Такъв е животът.

          Дизеловото гориво изгаря толкова по-пълно, колкото повече:

          - излишък от въздух има
          - налягането е по-високо
          - има време
          - има добро разпръскване

          Какво става при форсиране:
          - увеличава се цикловото количество гориво (излишъкът от въздух намалява)
          - увеличава се честотата на въртене (намалява времето за едно завъртане, значи и за такта "горене")
          - намалява (заради увеличената честота на въртене) коефициентът на пълнене и продухване (губим и налягане, и количество въздух, и качество на въздуха в цилиндъра)
          - (само за ДВГ с умни компютри) няколкото фази на впръскване се сливат в една (няма достатъчно време за паузи)

          Е, в един момент всички тези фактори настъпват "опашката" на горивния процес и част от саждите не успяват да дотлеят преди отваряне на изпускателния клапан. В ниското налягане и температура навън, те престават да тлеят и се издимяват от ауспуха.

          Колкото по-стар е двигателят, с по-слаба турбина, с по-мръсен въздушен филтър, толкова по-ниско е работното му налягане, съответно - по-рано ще видиш сажди при форсиране.

          Начин да не пуши - трупче под педала. Ремонт по някое време.
          Не би могло да се каже по-добре. Поздравления.

          А "трупчето" под педала някои производители си го слагат стандартно в програмата на компютъра. От което пък се хранят разни чип-тунинговащи фирми.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #6
            До: Защо всеки дизелов двигател пропушва при форсиране?

            И въпреки всичко, което са писали колегите по-горе, ако всичко е перфектно ...(визирам обикновен дизел) помпа, дюзи, турбина, въздушен филтър, компресия в цилиндрите ..... няма да пуши!
            На моята е така ..... не пуши.
            Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

            Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

            Коментар


            • #7
              До: Защо всеки дизелов двигател пропушва при форсиране?

              Първоначално публикуван от CarTest™ Преглед на мнение
              И въпреки всичко, което са писали колегите по-горе, ако всичко е перфектно ...(визирам обикновен дизел) помпа, дюзи, турбина, въздушен филтър, компресия в цилиндрите ..... няма да пуши!
              На моята е така ..... не пуши.
              Ти ся,може ли да не си я похвалишда не я продаваш скоро

              Коментар


              • #8
                До: Защо всеки дизелов двигател пропушва при форсиране?

                Първоначално публикуван от CarTest™ Преглед на мнение
                И въпреки всичко, което са писали колегите по-горе, ако всичко е перфектно ...(визирам обикновен дизел) помпа, дюзи, турбина, въздушен филтър, компресия в цилиндрите ..... няма да пуши!
                На моята е така ..... не пуши.
                Като го настъпиш извендъж по-рязко пропушва, макар и съвсем лекичко, в началото. Не съм виждал дизел, дето не го прави, дори и от по-модерните. Един от колегите е с чисто нова Toyota corola. И тя прави същото. Съвсем лекичко, но го има. Но си трябва "майсторлък" за да го направиш. Демек зорлем. А иначе покрива всички стандарти.
                Има и някакво ограничение из компютъра, и докато е студена е като куц кон.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #9
                  До: Защо всеки дизелов двигател пропушва при форсиране?

                  Пушенето на новия дизел е въпрос на инженерен компромис между търсената максимална мощност и това, колко строго му е забранено да пропушва. Точна граница няма, защото горенето се забавя с намаляването на остатъка. Винаги излизат някакви сажди, но те лесно могат да се докарат до 1/100 от минималното видимо количество.

                  Същото при бензиновите ДВГ - само че там вредният продукт от непълното горене е невидим. Във високите режими почти всички бензинови си позволяват да работят с откровено богата смес. И да пускат CO в количества.

                  И при едните, и при другите, се разчита, че рядко ще настъпваш педала рязко и докрай.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Защо всеки дизелов двигател пропушва при форсиране?

                    При някои леки автомобили проблемът явно е решен не само с видимите частици (сажни), а и с по-дребните. Скоро гледах последния модел на БМВ 320Д, не съвсем ново, с филтър за твърди частици. Ако пипнеш ауспуха от вътрешната страна, евентуално може да се изцапаш от уличен прах, но не и от сажди.
                    Не чета коментари и не отговарям на такива.

                    И коментаторите...

                    Коментар


                    • #11
                      До: Защо всеки дизелов двигател пропушва при форсиране?

                      И малко офф топик...Защо темата е в раздела Ланд Роувър?Зер само ЛР дизелите пушат...Приемам го лично
                      Виден столичен ихтиолог

                      Коментар


                      • #12
                        До: Защо всеки дизелов двигател пропушва при форсиране?

                        Първоначално публикуван от бат'Марто Преглед на мнение
                        И малко офф топик...Защо темата е в раздела Ланд Роувър?Зер само ЛР дизелите пушат...Приемам го лично
                        Не разбира се. Миналата година видях един дето не пушеше...
                        Не чета коментари и не отговарям на такива.

                        И коментаторите...

                        Коментар


                        • #13
                          До: Защо всеки дизелов двигател пропушва при форсиране?

                          Що бе, и бензиновите ЛР пушат

                          Коментар


                          • #14
                            До: Защо всеки дизелов двигател пропушва при форсиране?

                            Проблема с пушенето е стар колкото и самия дизелов двигател.С годините се подобрява, но такава е същността на самия дизел.Времето за смесообразуване е много малко, остават зони бедни от към кислород и въглеводородите не изгарят до край, те. пуши.Един от начините за борба е все по-голямото налягане на впръскване(вече над 2000 бара), прецизиране момента на впръскване, форма на горивните камери и факела и тн.И въпреки всичко, пак се налага използването на филтри за да се елиминира напълно пушлявенетоДизелите с евро 4 и 5 са по-екологични от бензиновите двигатели, единствено азотните окиси са една идея по-високи, но и за това има лек-впръскване на урея.Пръв го приложи Мерцедес, другите няма да закъснеят.
                            Иначе има лек и за по-старите дизеляцида не пушляват.Ограничвате до максимум цикъла на впръскване.Ама тогава не могат да мръднат
                            0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
                            Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
                            Суперскан България www.decbg.com
                            Машинно почистване на DPF/FAP филтър

                            Коментар


                            • #15
                              До: Защо всеки дизелов двигател пропушва при форсиране?

                              при рязко подаване на газ /старт от място/ и бензиновите изкарват пушек... особено спортните... също така и гумите им пушат...
                              помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X