Обява

Свий
Няма добавени обяви.

ВНИМАНИЕ! Какво ли не регистрират в КАТ!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: ВНИМАНИЕ! Какво ли не регистрират в КАТ!

    Първоначално публикуван от Bavarcho Преглед на мнение
    Много добре написан пост от колегата maxko, браво за труда колега!
    Само с едно ако може да не са сългася...
    Всеки има изградено мнение за колите от различните държави, в което няма нищо лошо.
    Това важи за кола, която вече е в България.
    Явно е, че това дето описваш в чужбина става доста по-трудно или излиза доста по-скъпо.
    Да я закараш в сервиз за преглед...... колко струва това?
    Да има "тюф" или тюв - все едно. Пак струва доста повече.
    Поздравления на колегите, направили си труда да обяснят кое, как става извън България.
    Много полезна информация за всеки събрал хъс да си докара сам колата.

    Коментар


    • #47
      От: ВНИМАНИЕ! Какво ли не регистрират в КАТ!

      Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
      Аз с познавателна цел съм рязал коли от Италия и коли от Германия. Кола занапред задължително не от прехвалените гнилочи - това е решението за мен. Така или иначе като получа стара кола минава пълен преглед и пълна поддръжка и след това я карам доста над 5 години. Повреда в задвижването се оправя лесно, купето е много по-трудно.
      Последното, което гледам е сервизната книжка. Първто е да определя на колко километра е по специфичните за всеки модел износвания на спирачки, окачване, вътре и вън. Може би това определя дали са по-добри италианските трошки или прехвалените гнилочи. От Германия документите безспорно са по-добри.
      Колега какво значи "рязал съм коли с опознавателна цел"? През средата ли ги решеш или от тавана надоло? Мнението ти ми звучи малко несериозно!
      Да прав си нещо по окачването се подменя много по-лесно отколкото лекуването на ръжда. Но при неправилна подръжка, понякога дори липса на такава, дали проблемите ще са само от сорта на "леките ремонти"! Не всеки иска да си купи кола и през половината от времето тя да седи в сервиз, е има и такива хора които обичат да си човъркат колите, но до някакъв момент, нали все пак колата си я взел да ти върши работа. (изключваме момента когато имаш повече от една кола и си от т.нар. порода "с бензин в кръвта")
      Аз пак да повторя за неразбралите - кола от страните където са "прехвалените гнилочи" която наскоро е минала технически преглед надали ще има ръжда! Да най-вероятно ще има козметична ръжда по пода, но по носещи елементи и видимата част на колата надали. И това проблем ли е, че ще има козметична ръжда по пода? Така или иначе след две години в България дори колата да не е имала точка ръжда тя ще тръгне. В България "условията" за "развиването" на ръждата са почти толкова добри колкото и в Германия.
      "Последното, което гледам е сервизната книжка. Първто е да определя на колко километра е по специфичните за всеки модел износвания на спирачки, окачване, вътре и вън." това е много голям проблем при избора на автомобил. В България почти всеки който купува автомобил втора употреба е силно притеснен за километрите на колата. Има едно насаждане че 200хил например са страшно много километри. И има хора които не са толкова навътре с автомобилите, те ги използват само за превозно средство от т.А до т.Б, те вярват на тези митове. (Ще кажете какви глупости говоря, аз не искам да ангажирам никой с мнението си, това са изводи които имам от доста наблюдения от отсрещната страна на купувача най-вече.) В България хората (купувачите) налагат "правилото" за върнатите километражи. В България кола на която на километража пише над 180 - 200хил. се продава в пъти по-трудно, от същата кола на която на километража пише 123хил. (в това съм се убедил много пъти) Всеки купувайки кола знае за връщането на километражи, но тайно се надява колата която е избрал наистина да е на тези километри.
      От там се почва и оглеждането на тези "специфични за всеки модел износвания" за които говори колегата lodkar от които смело мога да кажа не може да се разбере реалния пробег на автомобила! "спирачки, окачване, вътре и вън." все неща които подлежат на манипулация. Една кола на 400хил. е нормално да е със сменени спирачни дискове и при вида на предни дискове без ръб или с минимален такъв ще предположим, че същата кола е на 150хил? Ами то и окачването се подменя. Вътре по какво ще разбереш всичко си е относително. И в предишния си пост писах - износен волан какво може да значи? Първото което се сещаме е голям пробег, но дали само това?! Аз съм виждал коли на по 160 - 180хил. (РЕАЛНИ!) с волани които не приличат на нищо - една от последните беше Мерцедес ЦЛК на който волана беше доста изтъркан + нацепен това беше най-вече в следсвие от това, че колата я беше пекло доста слънце. Ами когато тук волана се претапицира? "Продънена" или "закъсана" седалка също се правят много лесно и е задължително да бъдат направени. А и те не значат голям или малък пробег, нали една кола на много километри която е била магистрална седалката ще е много по-добра от тази на градска кола с доста по-малък пробег от която постоянно е слизано/качвано. И т.н., и т.н. ... Толкова коли съм видял и карал на по 300 - 400хил. които са били буквално като нови в всеки един детайл. А и такива на доста по-малко километри които са в безнадежно състояние. Дори съм правил този "номер" да питам приятели според тях на колко километра е някоя кола, на някой са "занижавали" реалния пробег, на други са казвали доста по-големи числа от релания.
      Изобщо километрите трябва ли да ни плашат? Съмнявам се, поне и в това съм се убедил. Последния пример който се сещам и всички можете да видите е една тема тук в форума в раздела "ретро и уникални автомобили" където един колега (съжелявам че не мога да се сетя ника му, но е от активните тук, най вече в раздела на УАЗ) показа снимка на служебния му бордови УАЗ и отдоло е написал "600 000км. безпроблемна работа", над половин милион и то с руска техника каде ли е разковничето? Според мен е в правилната подръжка! Надали се дължи на факта, че има или няма тръгнала ръжда... Е в такъв случай ще предпочетете кола която има перфектно водено сервизно минало или кола която "според специфичните за всеки автомобил износвания бла бла бла..." е на малко километри, но как е подържана бог знае. За това и смятам, че италианските коли са "прехвалените" само заради едната ръжда. А това, че не са от хората които не обичат да подържат се пренебрегва на заден план. Естествено да не излезна криворазбран - има и такива, и такива хора, и коли!
      Пак да се повторя не искам да ангажирам никой с мнението си! Всеки има различни разбирания и аз се съгласявам с тях.



      Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
      Това важи за кола, която вече е в България.
      Явно е, че това дето описваш в чужбина става доста по-трудно или излиза доста по-скъпо.
      Да я закараш в сервиз за преглед...... колко струва това?
      Да има "тюф" или тюв - все едно. Пак струва доста повече.
      Поздравления на колегите, направили си труда да обяснят кое, как става извън България.
      Много полезна информация за всеки събрал хъс да си докара сам колата.
      Да за България го пиша. Но не мислете, че в Италия или Германия нещата седят много по-различно. И в Италия е почти същото и там има търговци, и там се връщат километражи, и там заличават дефекти и т.н.
      И там да отидеш пак на оглед пак същите неща са важни. И на сервиз да я закараш не е толкова скъпо и трудно. И с лаптоп на място да искаш да я закачиш, ако попиташ учтиво ще ти разрешат.
      Но моето виждане е че смисъла от ходене за докарване на кола от някъде е слабо оправдано. Почти сигурно колата ще ви излезне доста по-скъпа от колкото да я купите от тук. А и тук се намират добри коли. За да купите хубава кола от там на добри пари е нужно не само много обикаляне, но и много контакти, да знаете къде може да намерите евтина кола и т.н. За това и има търговци (българи) които живеят там създали са много връзки и ежедневно обикалят от град на град понеже някой им се е обадил, че има кола на добра цена. Това е и начина да намерите хубава кола на добра цена, спрямо пазара тук. Хубавите там (без значение Италия или Германип или където и да е) са скъпи!
      Естествено информацията кое как става е позлезна за тези които са решили да си направят "екскурзия" за закупуване на кола. Ако не беше написано преди мен, можех и аз да драсна един два реда кое как става и какво е нужно.


      Спирам до тук с разсъжденията. Които най-вероятно за повечето от Вас са били крайно скучни и излишни. Някои пък може и да се замислят над някои неща, изводите са за Вас.
      '98г. Mitsubishi Pajero II 2.8tdi Super Select къса база фейслифт
      '95г. Mitsubishi Pajero II Super Select къса база - за "лек" offroad - coming soon :)
      И разни BMW-та...

      Коментар


      • #48
        От: ВНИМАНИЕ! Какво ли не регистрират в КАТ!

        Колега, това последното го написах не с цел да засегна някой, просто се сетих за комшията който докара Форд Фокус от Австрия и беше горд с това че колата му не е от Италия, а тя горката без да я вдигаш на подемник дори си личи какво швейцарско сирене е отдолу. Фокус 2001-ва година, които уж имат някакви корозионни покрития. Към Италия не съм пристрастен даже хич и ще ти кажа защо, живея тук вече 5-6 годинки и смея да твърдя че жабарите не са народ, ами са племе нямащо нищо общо с хората, не ги обичам нито тях, нито неуредената им държава, живея (поне за момента) тук почти по принуда заради образованието ми, с коли се занимавам помежду другото понеже това е семеен бизнес, баща ми внася коли от далечната 90-та година като до 98-99 внасяше предимно и само от Германия и Австрия причината да прекрати вноса от там са точно ръждите, на всеки 9-10 коли има 2-3 които нямат или почти нямат ръжди, всичко друго е леш. Все пак таргета на нас българчетата (или поне по-голяма част от населението) е коли на 5+ годинки, вярно е че новите имат все по-нови и уж по-добри покрития, но нали се сещаш че никой производител няма изгода колата му да се кара повече от 6-7-10 години тъй че тези покрития са направени да издържат определно време и после 'швейцарското сирене' е неизбежното бъдеще на колата. Всичко зависи разбира се и от региона на Германия къдеето е внесена колата и т.н да генрализираме наистина не е добре. Ще кажа само 1 което съм чул както от баща ми така и от много хора от автомобилния бранш (и монтьори и тенекеджии) мотор и механика се правят, ламарини НЕ. Както и метафората, ръждата е като жената, веднъж тръгне ли няма спиране


        П.с ще махна това от коментара ми т.к той имаше за цел само информация не провокации, съжалявам ако сте го разбрали погрешно
        Последно редактирано от maxko; 19-09-12, 15:58.

        Коментар


        • #49
          От: ВНИМАНИЕ! Какво ли не регистрират в КАТ!

          Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
          Какво е положението с картонените (белите ) номера за 5 дни от Италия?
          С тях по-рано имаше проблеми в Гърция. Сега как е ?
          Иначе - благодарности за тази информация ( за Италия).
          Значи "печен " не е единак в темата.
          Поздрави на печените!
          Описал съм го подробно горе колега, чети за тарга провизория (targa provvisoria) описал съм от къде се взимат хартиените номера колко струват и т.н
          За Гърция, ми то там едно време можеше и направо без номера да си караш... (глобата беше от порядъка на 30 евро) сега вече там нещата много се промениха (изродиха) и не мога да дам информация дали минаването с временни ИТ номера няма да донесе някакви проблеми.


          пс. Нещо не успявам да редактирам постовете си, някой може ли да ми драсне едно ЛС с обяснение как мога да редактирам пост, благодаря предварително

          Коментар


          • #50
            От: ВНИМАНИЕ! Какво ли не регистрират в КАТ!

            Първоначално публикуван от maxko Преглед на мнение
            Колега, това последното го написах не с цел да засегна някой, просто се сетих за комшията който докара Форд Фокус от Австрия и беше горд с това че колата му не е от Италия, а тя горката без да я вдигаш на подемник дори си личи какво швейцарско сирене е отдолу. Фокус 2001-ва година, които уж имат някакви корозионни покрития. Към Италия не съм пристрастен даже хич и ще ти кажа защо, живея тук вече 5-6 годинки и смея да твърдя че жабарите не са народ, ами са племе нямащо нищо общо с хората, не ги обичам нито тях, нито неуредената им държава, живея (поне за момента) тук почти по принуда заради образованието ми, с коли се занимавам помежду другото понеже това е семеен бизнес, баща ми внася коли от далечната 90-та година като до 98-99 внасяше предимно и само от Германия и Австрия причината да прекрати вноса от там са точно ръждите, на всеки 9-10 коли има 2-3 които нямат или почти нямат ръжди, всичко друго е леш. Все пак таргета на нас българчетата (или поне по-голяма част от населението) е коли на 5+ годинки, вярно е че новите имат все по-нови и уж по-добри покрития, но нали се сещаш че никой производител няма изгода колата му да се кара повече от 6-7-10 години тъй че тези покрития са направени да издържат определно време и после 'швейцарското сирене' е неизбежното бъдеще на колата. Всичко зависи разбира се и от региона на Германия къдеето е внесена колата и т.н да генрализираме наистина не е добре. Ще кажа само 1 което съм чул както от баща ми така и от много хора от автомобилния бранш (и монтьори и тенекеджии) мотор и механика се правят, ламарини НЕ. Както и метафората, ръждата е като жената, веднъж тръгне ли няма спиране


            П.с ще махна това от коментара ми т.к той имаше за цел само информация не провокации, съжалявам ако сте го разбрали погрешно
            Напълно те разбрах! И аз не съм искал с поса си да засегна никой, ако някой го е приел като заяждане (както и ти) се извинявам!
            Иначе баща ми вкарва коли от 2002 - 2003г., аз от две три години започнах повече да взимам участие. В началото предимно от Италия вкарвахме, от две години от Италия супер рядко, предимно Германия/Швейцария, отделно покрай тези коли си уплатнявам времето (е докарвам си и някой леФ) като мия колите на един приятел които вкарва само от Италия (знаеш как се мие (пере) кола нов внос) та от там имам разни наблюдения.
            И за последния месец съм видял само две с ръжди (разбирай веждите са тръгнали) Опел Астра Г (полицейските) и Дайхатсу Куоре, почти всички други са били около '00г. не са първа младост.

            '98г. Mitsubishi Pajero II 2.8tdi Super Select къса база фейслифт
            '95г. Mitsubishi Pajero II Super Select къса база - за "лек" offroad - coming soon :)
            И разни BMW-та...

            Коментар

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X