Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Капачка на радиатор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    За наш късмет намерихме от един познат оригинална работеща капачка Митсубиши, та утре ще разберем в капачката ли е проблема.
    Който търси , намира !
    Човекът е човек, когато е на път !

    Коментар


    • #47
      Първоначално публикуван от Иван Жоров Преглед на мнение
      Да допълня за да е по-разбираемо.
      Не знам колко се разширява антифриза. Ако е примерно 30% от 15 градуса до 90 градуса и съответно 1,0 бар го свива със същите 30% няма да отива нищо в разширителния съд.
      Лятото в жегата когато антифриза стига 100 градуса(и се включват перките да помагат) съответно вече има излишък в системата и той отива в казанчето.

      За масов автомобил с капачка 0,9-1,1 и термостат на 80-90 градуса бих направил следното за да е по-сигурна проверката:
      - закачам телефона с диагностиката и гледам показанието на температурата.
      - След някакво обикаляне(примерно прибрал съм се от работа) на загряла кола гледам въпросните показания на температурата. Очакваната температура е около работните 90 градуса. Оставям на място колата със запален двигател. Ако не вдига градуси помагам леко с газта(1500-2000 оборота). Когато приближи 100 градуса трябва да започне да отваря капачката(да се стопли маркучето към разширителния съд). На около 100 градуса трябва да включат вентилаторите и да спре да качва градуси, съответно да спре да вкарва още в казанчето.
      Течност не може да се свие. При никакво налягане. Свива се газ. По-скоро, както казва Паджеровод, част от разширението може да се компенсира от еластични елементи (разни маркучи, особено с по-голям диаметър), въздух някъде...
      Аз не мога да кажа как е при всички, но поне при мен (бензинова Тойота с капачка на радиатора 0.9 бар, оригинална) колкото е по-висока температурата на антифриза, толкова е по-високо нивото на течността в разширителния съд. Обратно, при изстиване, антифризът се връща обратно в радиатора и нивото в разширителя се понижава.
      Уточнявам, че говоря за старите японски традиционни системи с клапан на капачката на радиатора и разширителен съд с атмосферно налягане (обикновенно шише )

      Коментар


      • cnc82
        cnc82 коментира
        Редактиране на коментар
        Това са и моите наблюдения на начина на работа на охладителните системи на над 20 японски автомобила. Всичките са били със същия принцип на действие.

    • #48
      Току що ми се наложи да отида до работа, та загледах как са нещата при мен с леката кола (дизел комънрейл). Напълно студен двигател, след 7,5 км нивото на антифриза се вдигна с около 1 пръст (10-15 мм).
      Като се прибрах, т. е. общо 15 км каране - нивото се беше повишило още, грубо около 30 мм общо.
      Та нещо не е наред при колегата...
      Който търси , намира !
      Човекът е човек, когато е на път !

      Коментар


      • #49
        Резултата с работещата капачка от тази сутрин : Абсолютно по същия начин се държи системата, грам антифриз не преминава към разширителя... 🙄

        Значи проблема категорично не е в капачката, ако има проблем де..
        Следващата стъпка ще е да се премери налягането при загрял мотор.
        Последно редактирано от cnc82; 02-11-22, 06:22.
        Който търси , намира !
        Човекът е човек, когато е на път !

        Коментар


        • cnc82
          cnc82 коментира
          Редактиране на коментар
          Ок, извинявай Никола ! 🙂
          Студио Х защото си блъскаме сами главите...
          Ако се закара при кадърен човек с уреди и оборудване (за мерене на налягане, за газове в антифриза и т. н...) сигурно бързо ще се открие аномалията. 😁

        • kameno karp
          kameno karp коментира
          Редактиране на коментар
          Ако духа от гарнитура или пукната глава, ще вдига голямо налягане и ще хвърля водата.
          Също така и ще засмуква вода в цилиндрите. От там пък следват други работи. При положение, че няма проблеми с работата на мотора и колата не прегрява, няма как да има и газове в антифриза.

        • cnc82
          cnc82 коментира
          Редактиране на коментар
          За проблем с гарнитура или глава също ни е минавало през главата. Обаче в практиката ми като шофьор, два пъти ми се е случвало и симптомите са други, както казваш изхвърля водата в казанчето. Та не знам...
          Има и друго де, обикновенно проблемите се увеличават и /или се обострят при натоварване. А тази кола не е влизала в такъв режим. Може би няма да е лошо да я опънем на магистралата.

      • #50
        A помпата ОК ли е? Да не е отцепена и само оста да се върти? С фиестата на жената беше така, помпата се беше предала но в сервиза ,където са я обслужвали са излъгали,че са я сменили и жената си кара. Колата охлаждаше само на конвекция, явно е с добро КПД . По нищо не си личеше, само зимата нямаше парно.
        Hyundai TERRACAN J3 2,9 CRDI 200HP 2" lifted on 31" Cooper Discoverer AT3 4s
        Ford Fiesta 1.4 Tdci

        Коментар


        • cnc82
          cnc82 коментира
          Редактиране на коментар
          Помпата не знаем кога е сменяна последно. Колата е купена скоро за работа и много колегата не е разпитвал при покупката. Парно има перфектно, както на място, така и в движение.

      • #51
        Така... има светлина в тунела. ​​​​​​
        На долния маркуч скобата не е била много ОК и имаше леко прикапване при загрял двигател. Другото което е, тази сутрин радиатора не е бил пълен до горе, леко нивото е било по-ниско. След изстиването на мотора към обед течността в казанчето е леко надолу, a в радиатора догоре. Скобата е сменена и утре ще видим какво се случва.
        Който търси , намира !
        Човекът е човек, когато е на път !

        Коментар


        • #52
          Малкия теч който имаше заради скобата е отстранен, вече и с новата оригинална капачка. След загряване на мотора - нивото на антифриза се вдига в казанчето, след пълно изстиване се връща обратно в радиатора, т. е. всичко е наред. Сега дали проблема е бил в капачката и/или в малкия теч не мога да кажа, важното е, че проблема е решен.
          Който търси , намира !
          Човекът е човек, когато е на път !

          Коментар


          • cnc82
            cnc82 коментира
            Редактиране на коментар
            П. П. От тази история за мен поуката е следната, повече никога няма да си взема капачка от рода на якопартс, джапанпартс и т н., освен ако не е много на зор и няма нищо друго в момента.

        Активност за темата

        Свий

        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X