Обява

Свий
Няма добавени обяви.

ЕМкомплект Дружба-престъпна небрежност или некадърност.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: ЕМкомплект Дружба-престъпна небрежност или некадърност.

    Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
    Тъй де! Сервизна поръчка "Смяна на гарнитура на глава". После дрънчат допълнително "ма болтовете и клапаните са за смяна, ще струва горе-долу толкова" - ОК сменяйте. После тишина. Като отиваш да си вземеш колата - луп къде 1000-ка отгоре. Ама ние сменихме и водна помпа, и .... И верно са ги сменили. Вероятно даже е било и добре да се сменят. Ама някакси е редно да ти звъннат едно телефонче, да кажат и да питаш. щото тая 100-ка отгоре може и да я нямаш.

    А за перченето колко си печен, колко ги разбираш сервизните проблеми и как не плащаш извън сервизната поръчка ... Я да ти дам едно примерче от живота. Даваш поръчка да ти сменят масло и филтър на автоматик. Носиш си маслото, филтъра и гарнитурата. Работата - от проста - по-проста - сваляне на картер, източване на маслото, смяна на филтъра, монтиране на картера и наливане на новото масло. Да де, ама като тръгват да монтират картера се оказва, че в предишния живот на колата някой амбриаж е взел та навил метрични болтове на мястото на инчови. Някакси са задържали, ама резбата е отишла и при опит за повторен монтаж няма стягане. Ами сега? В сервизната поръчка няма позиция "Възстановяване на резба - N броя". Ще плащаш или няма да платиш, щото не си поръчвал такова нещо?
    Издребняваш. Аз на първо място изповядвам философията за доверието между страните. Ако познавам хората плащам и не питам дори. Горното написано от мен се отнася когато сервиза е непроверен. И дори във втория случай най-вероятно ще платя, но това няма да е извън сервизната поръчка, а е нововъзникнало обстоятелство и би следвало да бъде договорено отделно. Щото е важна и цената и уменията. Не ми правиш резба за 150лв на брой, ако не съм ти възложил да я правиш - просто е!

    Първоначално публикуван от дядо владо Преглед на мнение
    Ако излезна "на светло" тази цена няма и да ми стига.....

    Аз работя на час, а твърда цена казвам за неща които съм ги правил 100 пъти и пак с уговорка "ако не закучи".
    Последият път при монтаж на лайсна зад предното стъкло счупих стъклото, айде от мое име и за моя сметка (по-късно собственика на джипа пое доброволно част от разходите) "Кобра" и ново и докато предното стъкло беше свалено с три удара набих лайсната.....и е счупих, айде и лайсна, оказа се, че там където трябва да влезе едната щипка има парченце от по-предишен ремонт и МЯУ, това за "градинските" и тяхните цени, а понеже имам достатъчно познати в "официалните": "Не пали", диагностика (40лв.)-датчик колянов вал, нов 100лв. + 0.4 ( от 70лв/ч)монтьорски часа труд, не пали - значи компютър 530лв.+ 0.5 монтьорски часа, не пали значи електроинсталация 700лв + 4 часа и идва клиента и ко-ко-ко-куткудяк. А ето официалната програма спусната от фирмата майка с цени и часове, ето и старите ви (здрави много често)части и към касата .......
    Към пусналият темата - не се познаваме, но дали проблема не е и във вас?


    П.П. Писали сме заедно При мене съществува този режим (викам му мастурбант) срещу определени условия идваш и се самозадоволяваш (ремонтираш)
    Моите уважения, не съм идвал, но щом сервиза си ти работи, хората са доволни и ги устройва, и след като няма оплаквания значи всичко е наред.
    Интересно ми е с непознати обаче, как определяте цената, щото една сервизна процедура по ръководство може да отнеме един час, а на теб 2 седмици примерно? Така ли се уговаряте, на час и когато стане? Ако вземе та се закучи може да се наложи да ти подарят и колата, къде е границата ?

    Коментар


    • #47
      От: ЕМкомплект Дружба-престъпна небрежност или некадърност.

      Първоначално публикуван от Борислав Ангелов Преглед на мнение
      , щото една сервизна процедура по ръководство може да отнеме един час, а на теб 2 седмици примерно? Така ли се уговаряте, на час и когато стане? Ако вземе та се закучи може да се наложи да ти подарят и колата, къде е границата ?
      Без да се приема като "браншова солидарност",но ако хора с доказан опит и комплексни знания не могат да се "доближат" до параметрите на сервизното време,къде в кой сервиз очаквате чудото да стане?
      Клиентите са обиколили всичко възможно и от безисходицата търсят квалифицирана помощ в "сервизни дупки".
      Там работещите специалисти са чешити и обикновенно "единаци",но с морал и достинство,нещо което няма как да вирее в сервизите............ И дори когато дръпнат "късата клечка" , без причината да е в тях,сън няма да ги хване докато не решат проблема и поемат отговорност заради едното име и доверието.
      Малко трудно е за проумяването на тази реалност първият път,но (особено комерсиално възпитаните) в това е силата на "домашните работилници".

      (това лично мнение е резултат от доста години години "близост" със сервизната дейност и не само...........)
      -Дори повода на темата подкрепя тези твърдения. Лека вечер!
      Последно редактирано от petkov_bb; 13-07-18, 23:52.

      Коментар


      • #48
        От: ЕМкомплект Дружба-престъпна небрежност или некадърност.

        Първоначално публикуван от santaclash Преглед на мнение
        Струговането на дискове...ни е проста работа, ни е за прости хора. Имайте едно наум като ви предлагат такоа нещо.
        Като това иска клиента какво да го правиш ? Почти всеки път като ми донесат дискове за престъргване те са вече около или под минималната дебелина . Казвам му на човека а той в повечето случаи ми казва спокойно ще издържат още едни накладки .Това дойде при колегите по принцип с гръмнал мотор и като показаха на собственика в какво състояние е спирачната система на буса човека каза добре че гръмна мотора че можеше да убием някой. Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCN4546.JPG
Прегледи:2
Размер:498.8 КБ
ID:5794171
        Последно редактирано от sek.1; 14-07-18, 06:34.
        Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

        Коментар


        • #49
          От: ЕМкомплект Дружба-престъпна небрежност или некадърност.

          Колегата,Борислав,е доста далече от реалностите за сервизите.И въпреки цялото подсигуряване с оферти,гаранции,предбрачни договори и т.н. в първия сервиз с недобросъвестен майстор пак може да бъде излъган.Когато си нямаш понятие от техника най-добрия вариант(а според мене винаги най-добрия вариант) е доверен сервиз,хем няма да ти одерат кожата,хем майстора ще ти покаже и обясни за какво иде реч и може да прихванеш нещо.Когато един човек прави колата в продължение на 2-5-10 години или целия и живот,той няма интерес да развали нещо,защото пак ще дойде на неговата глава при следващия ремонт или ако се строши на пътя.А с непознатите сервизи ти давам прост пример,договаряте всичко,цена,гаранция,честна дума,сменят ти маслото,развалят резбата на пробката,но понеже им е дотегнало вече и са решили,че няма да те видят повече,тефлон,пробката обратно и проблема е решен.Ремонта е извършен,гаранционно събитие няма,но на следващото обслужване мяу.

          Коментар


          • #50
            От: ЕМкомплект Дружба-престъпна небрежност или некадърност.

            Тези тарикати, когато си продавах автомобила по искане на купувача минахме през точно този сервиз и те "видяха", че е без катализатор. Колата беше на 5 годинки, 2-ра ръка, но се обслужваше само в представителството на Рено и там никога не са и повдигали въпроса за катализатора. Отделно почти ме обвиниха, че съм фалшифицирал фактурите за обслужването на двигател и ходова част.
            Да са живи и здрави и никой да не влиза в сервизът им!!!
            Поздрави!

            Коментар


            • #51
              От: ЕМкомплект Дружба-престъпна небрежност или некадърност.

              Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
              Наскоро търсих тук в Германия, монтаж на чисто нови оригинални части, но закупени предварително от мен (от официалния представител със съответните документи и пр). Никой нормален сервиз не желае да ги монтира, не можели да дадат гаранция, ако частите не са от тях. И отказът е категоричен, даже и не стигахме до обсъждане на вариант да си платя по-скъпо, и/или да се откажа от гаранцията им. 95% от сервизите тук били така.
              Само в един миниатюрен сервиз се съгласиха, но хем на цени сравними с тези на официалния сервиз на марката(от 100€/h нагоре), хем не ми вдъхнаха доверие - не знаели колко време ще им отнеме, нали колата е старичка... а и първата им възможност била след месец и нещо...
              Напазарувах си малко инструменти, и в крайна сметка (все пак) си смених частите сам(както бях го замислил отначало, но после хем ме домързя, хем се оказа малко по-сложно, пък и нямах достатъчно инструменти).

              Явно тук тази прословута гаранция, е реално изискуема, та затова толкова се пазят.

              Цецо германците не искат да работят с твои части защото имат огромна печалба от частите които влагат! Например - цена клиент за част ако е 170 евро те я получават за 19евро.
              Ако се лишат от тази печалба няма смисъл да работят. Знам от лични наблюдения, защото мой близък роднина работи в средно голям сервиз в Щутгард. Имат работа колкото си искаш. При тях всичко е с записване, частите ги носи дставчика, оборудвани са с всякакви инструменти и стендове, няма нерви и напрежение. Ако възникне нещо извън планираното като ремонт, колата се избутва в страни и се дискутира с клиента дали да се прави или колата да се изхвърли. Там няма как да излезе неизправна на улицата.
              Стоял съм няколко дни в сервиза само за да видя как бачкат и с какво са по-различни от нас...Ами не са по-различни. Механиците им са обикновенни плашипутарници- владеят определени операции и ако има нещо по-завързано вдигат ръце и търсят помощ. В сервиза има само един дето разбира и прави всичко и това е българина. Кефя се като гледам как германците му се умилкват за да свърши някаква по-завързана работа.
              Към сервиза има 5-6 крика които се наемат за по 15 евро на час заедно с количка инструменти или 10 евро без инструменти - постоянно има германци които сами си чоплят по колите, вкл съм виждал да правят и по-тежки ремонти - съединители, двигатели и др. при които колите остават на крика по няколко дни.
              Аз мисля. че няма лошо. Трябва да се работи и да се печели добре, за да се живее нормално.

              Официалните сервизи са друга бира - и там ходя често заради нуждата от перфектна докуменация на моите поршета. Там се набляга на писането на документи. Ако ти покажа фактура от тях няма да повярваш какви са кожодери. И след като се прибера в България с Поршето си го дооправям аз в моя гараж, но вече имам нужните ми печати в сервизните документи.
              Разбира се Порше е друг свят и тези мои заключения може би не важат за други марки- Порше без перфектна документация струва наполовина от такова с документи с печат ПОРШЕ.
              Например веднъж бях в сервиз на Мерцедес пак в Щутгарт за гаранционен проблем и никаква не я свършиха за разлика от пловдивския сервиз на Мерцедес.

              Надявам се скоро да стане и при нас. За да стане трябват правила и те да са за всички!!!
              Уважение към Дядо Владо, но ако той работи в Германия ще е на светло, ше печели много повече и ще е много по-доволен!
              Последно редактирано от rusev; 14-07-18, 08:45.
              Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

              Коментар


              • #52
                От: ЕМкомплект Дружба-престъпна небрежност или некадърност.

                Първоначално публикуван от rusev Преглед на мнение
                ...
                Надявам се скоро да стане и при нас. За да стане трябват правила и те да са за всички!!!
                Уважение към Дядо Владо, но ако той работи в Германия ще е на светло, ше печели много повече и ще е много по-доволен!
                Няма - няма и някой пак засвири на тънката струна за "светло", "лицензи" и умопомрачителни цени! И тия правила за "всички", ама реално касаят само моя джоб. Обикновено така става.
                Хем почна да тече антифриз след намеса на "официалните", хем ми го продадоха по 15 лв. литъра, разреден.
                Последно редактирано от Ivan Terziev; 14-07-18, 10:07.

                Коментар


                • #53
                  От: ЕМкомплект Дружба-престъпна небрежност или некадърност.

                  Ако се водим по акъла на такива като теб ще си останем дрипльовци завинаги. Стой си на село, брой си стотинките на спокойствие и си пиши глупостите по форумите...
                  И като слезеш в града може да се снимаш до някоя хубава кола за да постнеш снимка в фейсбука.
                  Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                  Коментар


                  • #54
                    От: ЕМкомплект Дружба-престъпна небрежност или некадърност.

                    E ти си ходи на официалния, кой те спира?
                    Стотинките са си мои, и не искам някой чиновник да се разпорежда с тях.
                    п.с. Безценно е как има още народ дето пребиваването в град ги прави някак си по-така.
                    Последно редактирано от Ivan Terziev; 14-07-18, 10:22.

                    Коментар


                    • #55
                      От: ЕМкомплект Дружба-престъпна небрежност или некадърност.

                      Май не се прави разлика между сервиза с майсторите в него (служители,наемни работници) и "домашната работилница" с майстора (собственик на гаражчето) който работи там.Не ,че стадото няма и мъ.............,но името на "гаражният" ще пострада сериозно при всяка некачествена услуга, а той не може да си го позволи. Един недоволен клиент, след споделяне ще върне поне двадесет потенциални клиента.

                      Коментар


                      • #56
                        От: ЕМкомплект Дружба-престъпна небрежност или некадърност.

                        Първоначално публикуван от rusev Преглед на мнение
                        ...
                        Съгласен съм, и аз съм виждал разликите в цените на частите, както и че не са големи спецове всичките. Ама нямат зор за клиенти, и най-лесно се оправдават с гаранцията.
                        Сменях амортисьори, от Фолксваген по 200€ бройката. Същите на Sachs, които са за оригинално вграждане, са по 100€. И това клиентска цена, за сервиз сигурно струват наполовина.

                        А за спецове... - купувам си чисто нови гуми и чисто нови джанти от ATU(голяма верига за продажба на части и сервизи към магазините), с включен монтаж. Легендите за по-прецизният монтаж и баланс в чужбина ги знам, но въпреки тях на 140км/ч се оказа че имам вибрации. Рекламация, леко подобрение, но пак остана проблема. Явно толкова си могат.
                        Преди време, пак немец ми обясняваше, че ми е запушен катализатора, когато всъщност беше скъсано уплътнение на маркуч преди интерколера... А и аз си бях сигурен какъв е проблема, и му го казвах, но той си твърдеше някакви глупости. И тогава си го ремонтирах сам.

                        Ако нямах представа от автомобили(като един тукашен, на който му скърцат спирачките), сигурно щях да карам нещо евтино в гаранция, пък било то и Дачия, като немски пенсионер.
                        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                        Коментар


                        • #57
                          От: ЕМкомплект Дружба-престъпна небрежност или некадърност.

                          Темата вече показва , че юристите знаят как се коли ремонтират.Че клиентът има право да определи как да му се колата ремонтира...Ми не!
                          Влиза автомобилът в сервиза , прави му се експертна оценка на повредите , части и труд,Показва се на клиента и той си решава къде да иде екземплярът.
                          дали да се върне за ремонт , или да се вози до Надин.Нищо се не пипа преди това.
                          И не си мислете , че купувайки инструменти от бакалията (или Лидъл) сте станали капацитиивни да си прайте спирачките.Можете да си ръчкате по моторите , но по спирачната .
                          И други неща имам за споделяне.Мерете си капацитета и уменията , моля!И не приказвайте ан гро!
                          Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

                          Коментар


                          • #58
                            От: ЕМкомплект Дружба-престъпна небрежност или некадърност.

                            Първоначално публикуван от jeko47 Преглед на мнение
                            И други неща имам за споделяне.Мерете си капацитета и уменията , моля!И не приказвайте ан гро!
                            Трябва малко да слезеш от твоята си камбанария, и после да прецениш кои приказки са "ангро".
                            Услуги на сервиз, просто като клиент, нямащ правото да коментира нито работа, нито компетентност, някога въобще ползвАл ли си?!
                            Чисто хипотетично, нищо не ти пречи, утре и ти да отидеш като обикновен клиент, и като чуеш някоя глупост, от хора, които трябва да са компетентни, обаче ги виждаш че не са, какво точно ще правиш? Да кажем, нЕма да ти счупят колата, но се засилят да ти вземат пари за излишни неща, или сменят излишни неща...
                            Това, че някой работи в сервиз, не го прави задължително компетентен по всякакви ремонти. И не съди по себе си, със сигурност си видял достатъчно хора в тоя занаят, които не са на ниво, макар това да им е работата. И това не е така само в България.
                            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                            Коментар


                            • #59
                              От: ЕМкомплект Дружба-престъпна небрежност или некадърност.

                              Първоначално публикуван от jeko47 Преглед на мнение
                              Темата вече показва , че юристите знаят как се коли ремонтират.Че клиентът има право да определи как да му се колата ремонтира...Ми не! ...
                              Ти юристите ги остави! Лошото е, когато автомонтьори не знаят как да ремонтират коли. Или, още по-зле, знаят, но им е през дЕдовия и не се напИнят да свършат работа като хората. А пък какво право имал клиентът ... Ало, Враца, я си свери малко часовника! Значи, като те гледам, че си се засилил да ми вдигнеш колата на подемника за праговете, нямам право да ти кажа, че не се прави така? Или пък нямам право да ти кажа да духаш супата, като ми речеш, че искаш 300 лева за да ми смениш "един от клапаните на ГНП, щото бил изгорял"? Само дето въпросната помпа има само едно клапанче, което би могло да фиряса, пък то доказано си работи ...
                              Ние не сме неутрални!

                              Коментар


                              • #60
                                От: ЕМкомплект Дружба-престъпна небрежност или некадърност.

                                Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                                Ти юристите ги остави! Лошото е, когато автомонтьори не знаят как да ремонтират коли. Или, още по-зле, знаят, но им е през дЕдовия и не се напИнят да свършат работа като хората. А пък какво право имал клиентът ... Ало, Враца, я си свери малко часовника! Значи, като те гледам, че си се засилил да ми вдигнеш колата на подемника за праговете, нямам право да ти кажа, че не се прави така? .
                                За всичко си има причинно-следствена връзка и "логика".Некомпетентността дразни ,ощетява и още по лошо....,но "Пенкилерството" с нищо не е по добро .
                                И на повечето леки автомобили точно в праговете има подсилен участък за вдигане!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X