Първоначално публикуван от Ясен
Преглед на мнение
Аз разсъждавам така: Натоварванията на мотора за достигане и движение с ниски скорости (30-50 км/ч) са сравнително ниски, примерно 10-30%. В тия режими, нито азотните оксиди са много, нито дима под формата на финни прахови частици. Другите съставки дори няма смисъл да ги коментираме за дизела. На празен ход май дизела превъзхожда бензиновия по всички показатели. CO, може би най-отровния газ от ДВГ, практически е проблем при бензиновите мотори, а и процентно се получава най-много при работата им на празен ход и много ниски натоварвания(т.е. в описаните градски условия). Търпя обосновани корекции.
Интересно ми е също, как стои въпроса с естествените продукти на горенето CO2. Факт е, че дизеловия мотор има по-висок КПД и гори по-малко гориво на 100км(при равни други условия). Но пък горивото му е с малко по-голяма плътност и калоричност на литър (на килограм бензина е по-калоричен), та в крайна сметка по-ниският разход на дизела в литри, означава ли по-малко CO2 в g/km?
Коментар