Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Интервал за смяна на маслото, едно различно виждане...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    Като си говорим за Ренде... тука остана само едно. Маслото му е на 3 години и около 2000км - може пък да му го сменя като се оправи времето.

    Другите две общо взето караха по 20-25 хиляди км с масло от бакалията и изкараха всяко по около 150 хиляди преди да ги разкарам. Всяко беше на над 250 хиляди преди да дойде, нямам идея какво са го правили преди мене.

    Как пък точно двигателите копче не казаха. Хем и двете ги караше виден душманин на всякакви коли (жена ми...)

    Коментар


    • BENZBOSS
      BENZBOSS коментира
      Редактиране на коментар
      Кой ти говори за Мерцедес?

      Нищо не подценявам,ни Рено ни кой да е,тук говорим за масло,а то си иска неговото след едни километри и едно определено време.
      Ако там няма как да си дръпнеш анализ на маслото то тук има,а сега ти не подценявай кой да е мотор за коя да е марка в много по-добър за мотор климат,не Ренденце в Европейско градско,а какво да е карано половината в магистрала на 25 градуса чист въздух - теглиш му анализа и ммммммм на косъм при 20 000 километра.

      Аз на Ясен вярвам ма вярвам и на лабораторен анализ на маслото,на кой вярвам повече се вижда,паля,не дрънчи,паля цигарка,пак не дрънчи......значи е ОК.......ми може ма не за мен.

    • Кольо
      Кольо коментира
      Редактиране на коментар
      От анализ на маслото няма по-добър начин.
      Ама като няма лесно и евтино-на километраж и години.

      Напоследък двигателите не цапат чак толкова маслото, а и маслата станаха по-малко влияещи се от продуктите на горенето.
      Затова и качествата на маслата не падат по-дълго време, от там и удължения интервал.
      Отделно екологията-да не се трупат ненужно употребени масла...

      Обаче си прав, че всеки си поддържа колата според както му изнася, та няма място за спорове.

    • BENZBOSS
      BENZBOSS коментира
      Редактиране на коментар
      Коле аз базирам моите масла и смени на нещо си,нещо което дава цифри,някой който професионално се занимава с това в химическа лаборатория.


      https://www.vwvortex.com/threads/bla...sults.9281769/

      Те ти как изглежда един тест на маслото и какво ти пишат от лабораторията за дизелово Голфче / Ренде тук няма как да намера ма са извънземни явно / знам и виждам,че е ново масло в нов мотор,знам и виждам какво препоръчват,а именно следващата смяна да е след 7500 мили или грубо тройно по-малко от Рендето.

      На база едно към гьотере ти казвам,че маслото на Рендето не е добро след 2 години и 30 000 километра щом подобни мотори в по-добър климат сменят на границата след 15 000 километра.

      Ааааа ма не съм взимал тест от Ренде......правилно,не съм,не съм го плащал аз,няма да го плащам и няма да му правя теста аз,всеки за него си,Голфа е приблизително само,не сравнявам Тундра осмак 5.7 бензинка 380 коня с 6 скорости автомат,сравнявам скапано Голфче с Ренденце,едното вади тройно на маслото в по-кофти климат само градско.......ми добре,не съм му аз собственика,да вади каквото иска

  • #47
    Ще взема да питам къде правят анализите на локомотивите, че разни жп неща са ми клиенти. Там в железницата никой не сменя ни на километри ни на часове, защото маслото е тон и половина и струва едни пари. Локомотивът и той едни пари.

    Те и изобщо рядко сменят, обикновено "опресняват" - 200 литра в гюма, нови 300 се доливат, филтрите се сменят и така.

    Не може да е чак толко скъп анализа, аз като студент съм правил подобни и ако е на конвейр я вземат 30 кинта, я не. Крайно време е да се направят няколко контролни проби.

    Коментар


    • BENZBOSS
      BENZBOSS коментира
      Редактиране на коментар
      3 теста- ремонт на мотора,за тая цена карам смело без тестове

    • stankos
      stankos коментира
      Редактиране на коментар
      Това ще е интересна за мен информация. Тъй като съм фен на железниците съм чел по железопътните форуми, че има строг график на ремонтите и обслужванията, в които е описано точно какво да се ремонтира/подмени без оглед на състоянието му. Та правят основни ремонти на мотори в наглед цветущо състояние.

    • BENZBOSS
      BENZBOSS коментира
      Редактиране на коментар
      Всяка свястна машина е така - часове или изгорено гориво и сменяш по книга.......ма не се било строшило.......ми не го чакат да се строши,живота му е примерно 5 тона нафта,някой умен го е сметнал,не го е чакал да се раздрьнчи на варел.

  • #48
    Това слагам на всички коли ,на бензиновите естествено за бензин...сменям твърдо след 20 К или често като забравя и към 30 к отиват.На тея дето се карат,за 4-5 месеца ги правят километрите.Тези които не се карат,се сменя лятото като се ходи по почивки с тях..

    Маслото идея от Германия,или в най лошия случай от познат който гарантира произхода,от случайно място масло не купувам дори и за доливане да се наложи
    Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
    Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
    Анатолий Пейчинов o8875о9815
    https://dvrbg.com/

    Коментар


    • #49
      Смяната на маслото(на определен пробег) е измислен трик от производителите на масла за оборот.

      Част от маслото изгаря, друга се изпарява и чрез доливане се подържа нужния вискозитет.

      Мерено от мене на моята кола- това съвет от машинен инженер като мене.

      Само доливам за достигане на средата на пръчката по 0.5- 0.7 литра на година и всичко е ОК 5- та година (сменям масления филтър на 15 хиляди с нов, но маслото- не..

      Никой, никъде не си е счупил двигателя от несмяна на масло, а само доливане.


      В Италия това не го правят и съм отварял 300 хилядници без нито една смяна в сервизна книжка.

      Иначе докато е гаранционна никой гаранционен сервиз няма да те забави да ти вземе едни 300+ кинта за масло и филтър.
      Последно редактирано от Prytzi; 01-12-20, 19:17.

      Коментар


      • cecoa1
        cecoa1 коментира
        Редактиране на коментар
        С такива инженери ме е страх да отида на лекар

      • Иван Жоров
        Иван Жоров коментира
        Редактиране на коментар
        Кольо, като подмине 15 000 разхода на масло постепенно се увеличава с километрите. Пробвано е на една кочина която се опитвахме да убием, ама не можахме и си отиде за 650лв.. След 15 000 започна да иска доливане(преди това поне 8-9 смени не е искала, ама е сменяно на 10-15000км.), след 20 000 вече искаше доста често доливане. На 25 000 беше маслото като я продадохме и предупредихме новия собственик да го смени.

      • BENZBOSS
        BENZBOSS коментира
        Редактиране на коментар
        А ето живи данни каквито аз не мога да дам

        Мерси

    • #50
      Първоначално публикуван от Prytzi Преглед на мнение
      Смяната на маслото(на определен пробег) е измислен трик от производителите на масла за оборот.
      и съм отварял 300 хилядници без нито една смяна в сервизна книжка.
      И да споделите, какво видяхте след отварянето на 300 000 ка без смяна на масло за да си сравним аршина!

      Коментар


      • petkov_bb
        petkov_bb коментира
        Редактиране на коментар
        Не хвана ли бъзика на Боса?

      • Kirilpm
        Kirilpm коментира
        Редактиране на коментар
        Не прочетох първия коментар и помислих, (подари идиотската система с коментарите) че сериозно го пише това за половин милион километра.

      • BENZBOSS
        BENZBOSS коментира
        Редактиране на коментар
        А аз мога да ти покажа и Тойотка на 750 000 или пък да ти дам пример за Сатурн на над
        половин милион МИЛИ обаче тия се карат по 600 плюс километра на ден,в началото им се тегли един тест на маслото и се вижда какво иска мотора вървящ по маршрут,всеки ден едно и също.
        Ми нищо спешно не показа - иска смяна на 10 000 мили,до около 12 000 маслото си става / пълна синтетика Мобил 1 / след това кофти и не им се рискува,че не е толкова цената на колата или ремонта колкото изгубеното време,просто нямат време да се занимават с глупости и гледат редовно да сменят масла.

        Е има и луди които сменят на по 30 000 и до кога изкара
        Последно редактирано от BENZBOSS; 03-12-20, 07:26.

    • #51
      Първоначално публикуван от Prytzi Преглед на мнение
      Смяната на маслото(на определен пробег) е измислен трик от производителите на масла за оборот.

      Част от маслото изгаря, друга се изпарява и чрез доливане се подържа нужния вискозитет.

      Мерено от мене на моята кола- това съвет от машинен инженер като мене.

      Само доливам за достигане на средата на пръчката по 0.5- 0.7 литра на година и всичко е ОК 5- та година (сменям масления филтър на 15 хиляди с нов, но маслото- не..

      Никой, никъде не си е счупил двигателя от несмяна на масло, а само доливане.


      В Италия това не го правят и съм отварял 300 хилядници без нито една смяна в сервизна книжка.

      Иначе докато е гаранционна никой гаранционен сервиз няма да те забави да ти вземе едни 300+ кинта за масло и филтър.
      А с филтъра какво правим господин инженер , продухване , миене?
      В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

      Коментар


      • Veni1
        Veni1 коментира
        Редактиране на коментар
        Ти пък, какви въпроси....

        Естествено, се слага добавка за почистване на филтър, и после - нови 300 000...

      • turtey
        turtey коментира
        Редактиране на коментар
        Пише че го сменя

      • motor_men
        motor_men коментира
        Редактиране на коментар
        Е нали целта е икономия , какво пречи да го подмием?

    • #52
      Да направя ли реклама на АмсОйл? Те със смяна на филтър и тестове на маслото са минали едни сериозни километри с едно и също масло на ТИРче някакво.
      TOYOTA SEQUOIA ‘11
      W140 S420 '99

      Коментар


      • BENZBOSS
        BENZBOSS коментира
        Редактиране на коментар
        Мотори които ние караме спокойно вадят и по 1000 часа между маслата ма носим 10 тона нафта примерно на 550 коня осмак дизел вървящ на 35% натоварване на 1250 оборота с постоянно натоварване и без смяна на оборотите,външна температура постоянна и абсолютно чист въздух - представи си една малка лодка я палиш и за месец не я гасиш,боботи си от Япония до Сиатъл, носи около 60 литра масло,на някои мога да им сменям маслените филтри в движение

        Тук не говорим за тия и въобще не са пример,тук се спрягат 3 шишета масълце зима и лято,на градско в прахоляка,е за това ми е чудно
        Последно редактирано от BENZBOSS; 03-12-20, 07:27.

      • motor_men
        motor_men коментира
        Редактиране на коментар
        Тия двигатели с какви лагери са? Щото аз имах мотор който беше с ролкови лагери , шест основни и четири биелни , та трябваше да има само масло , без значение какво е.Но нямаше как да се смени филтъра без да се източи маслото.

      • BENZBOSS
        BENZBOSS коментира
        Редактиране на коментар
        Не ги знам,аз само ги карам,механиците са други.

        Филтрите на някои от тях са обратно разположени,със задника нагоре,имаш ръчка между филтрите с която избираш кой филтър да затвориш та си затваряш единия,сменяш го,отваряш го и затваряш другия,същия номер го има за горивни филтри при Рейкор,нищо не гася,че не се знае дали ми трябва в тоя момент и дали ще запали.

        Да не ме разбереш криво - сменяш филтър само,маслото си стои,мотора си работи.

    • #53
      Първоначално публикуван от Prytzi Преглед на мнение
      Никой, никъде не си е счупил двигателя от несмяна на масло, а само доливане.
      Тойота някаква, бензинова, към 5 годишна, задрал основен или биелен лагер след запушване на отвора на вала от нещо черно и твърдо. Средна скорост при експлоатация 15 км/ч. Смяна на масло - понякога, но не се знае кога (да се прави). Ежегодно, примерно. Масло - марково и хубаво, но нискокачествено и на цена над неоригиналната синтетика. Може да греша марката, но е японска във всеки случай.

      Коментар


      • Иван Жоров
        Иван Жоров коментира
        Редактиране на коментар
        Кольо, всичко над 75кс. на 1л. обем си минава за форсиран двигател, а тава са повечето след 2005г.

      • BENZBOSS
        BENZBOSS коментира
        Редактиране на коментар
        Е аз съм на косъм по тая схема и пак сменям ли сменям

      • Stbd
        Stbd коментира
        Редактиране на коментар
        Запушването е от гъсти отлагания. Двигателят дълго работи с твърде ниско натоварване и недозгрял, а на моменти загрява много - и двете заради ниска скорост на движение. В комбинация с бавно навъртане на километри заради ниската средна скорост. За една година ежедневно каране се събират около 5000 км най-много и кой гога сменя не се знае.

    • #54
      Като стана въпрос за маслени филтри, се сетих за един експеримент. Руснаци бяха заложили датчик, на байпасния клапан и съответно изведена лампичка на арматурното табло - като светне, значи клапана е отворил. Чисто нови масла, нови филтри и четири таралясника ( май и един дизелов Крузър имаше), 3-те градски, единият по-магистрално ориентиран. Та изводите по спомени, че не ми се рови из Тубата да го търся - сутрин на отрицателни температури свети с паленето, като загасне, но не е загрял двигателя - пуска фъндък до към 2000 - 2500 об/мин. Като загреят в нормални граници, не свети в почти целия диапазон от обороти. И така докато изминаха по ~ 3000 км. - после светна перманентно и на 4-те, магистралката светна с дватриста км. горница. Ясно е, че всичко е относително и може да се коментира много, но всеки да си прави изводите. Аз лично, масло сменям максимум на 10 к., на всичките кошници.

      Коментар


      • deso_bg
        deso_bg коментира
        Редактиране на коментар
        Клипчето не го намерих, че съм го гледал отдавна и не помня нито заглавието, нито канала. Ровейки обаче, попаднах на статия, от един от героите - https://www.abw.by/novosti/experience/183246

      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        Благодаря, прочетох го. В общи линии-каквото си описал по-горе.

        Обаче да не забравяме, че пълнопоточните филтри са нещо ново в двигателите. Е, не чак толкова ново, но в много от старите двигатели филтъра пречиства само част от маслото. Идеята е, че ако например само половината масло минава през филтъра-рано или късно всички боклуци ще минат през него и ще се задържат в него. А маслото за мазане на двигателя си се подава без да минава през филтъра.
        Отделно, че на Москвич 408И като се задръсти филтъра има една врътрка която остъргхва каквото се е насъбрало, и филтъра пак става работоспособен.
        Интересното е, че насъбрания боклук не се изхвърля, а се връща обратно в коритото...

      • Kirilpm
        Kirilpm коментира
        Редактиране на коментар
        Системата за очистване на осмака, не е баш за пример Неслучайно по старите руски техники все се води борба за инсталирането на небеизвестния филтър от лада.


        Моите 5 ст по темата - слагам винаги най-големият филтър, който мога да събера на това място, разбира се налягането на отваряне на байпасният клапан трябва да съответства на заводския(ако въобще клапана е във филтъра).При някои двигатели, разликата в количеството масло достига до 0.5л само от филтъра, а от повече масло и по-голяма филтърна площ никой двигател няма да се оплаче.

    • #55
      Първоначално публикуван от deso_bg Преглед на мнение
      . Ясно е, че всичко е относително и може да се коментира много, но всеки да си прави изводите. Аз лично, масло сменям максимум на 10 к., на всичките кошници.
      Някъде из темите бях споделил,че за двигателя е полезно да се сменят два филтъра за една смяната на маслото.
      Пс. Търговците не са ми платили за поста!

      Коментар


      • Джоу (x3mrjoe)
        Джоу (x3mrjoe) коментира
        Редактиране на коментар
        Това се каня да направя повече от два месеца, но по други причини.
        Като си сменях маслото, мисля че през август, в старото сложих добавка за почистване, и понеже е вероятно не всички боклуци (ако въобще има такива) да се отлепят и паднат на момента, реших след 1000km да сменя пак масленият филтър, нооо ... все "няма време", а си го търкалям в колата.
        Въпреки писаното от повечето колеги по-нагоре, не мисля да прекалявам с честите смени, но от много отдавна и аз съм на мнение, че при 20К+ е добре да се сменя един маслен филтър междинно.

      • Джоу (x3mrjoe)
        Джоу (x3mrjoe) коментира
        Редактиране на коментар
        ... разбира се, имах предвид печките.
        Относно бензиновите, мисля че предписаното от производителя е достатъчно, особено ако са на газ.

    • #56
      Първоначално публикуван от petkov_bb Преглед на мнение

      Пс. Търговците не са ми платили за поста!
      Има достатъчно малоумници да си сменят масла и филтър за по 300 кинта на година и

      тарикати, които си свиркат и не дават пари за такива дивотии.




      Една кола за годината чрез доливане на маслото до средата на пръчката си го обновява.

      Смяна на маслен филтър(без маслото) всяка година +смяна на въздушен и горивен филтри.

      Това от мене- съвет от дипломиран инженер.

      Коментар


      • BENZBOSS
        BENZBOSS коментира
        Редактиране на коментар
        А като не харчи къде да му долея или да го чакам да почне да харчи?И ако доливам на 3.5 литра литър едно и също ли е като да доливам тоя литър на 9 литра старо масло?

        Не съм инжинер и се обърквам

      • motor_men
        motor_men коментира
        Редактиране на коментар
        Бенц , да те светна. Като сменяш филтъра , това което остава във филтъра и потича у коритото , няма да го връщаш в двигателя , а ще го пишеш изгоряло и ще налееш ново.

      • BENZBOSS
        BENZBOSS коментира
        Редактиране на коментар
        И колко е това,2 големи на 9-10 литра?

    • #57
      Кажи бре човек,има един 300 дизел 210 модел на няма и 300 000 километра,караме го с 15W40 минерален Шеврон / че с такова караме и корабни мотори и има с кофите / и сменяме на 6-7000 мили или грубо 10-12 000 километра.
      Да чакам да почне да харчи за да му доливам ли?
      TOYOTA SEQUOIA ‘11
      W140 S420 '99

      Коментар


      • BENZBOSS
        BENZBOSS коментира
        Редактиране на коментар
        Викаш няма смисъл да се опитам да спестя 35 долара на година и да карам докато почне да го харчи та да му ливна 2-3 чаши?
        Тя тая не се кара много, 10-15 000 на година в мили,няма смисъл и синтетика да и слагаме,резерва е и бегач на дълго и кофти място,че не го закачат.

      • Kirilpm
        Kirilpm коментира
        Редактиране на коментар
        Нимой да го караш тоз дърт дизел с 15в40, задължително 0в16 по последните изисквания на тойота, за да си в крак с модата във форума!

      • BENZBOSS
        BENZBOSS коментира
        Редактиране на коментар
        Пиенето,пиенето смени

    • #58
      Първоначално публикуван от Prytzi Преглед на мнение

      Една кола за годината чрез доливане на маслото до средата на пръчката си го обновява.

      Смяна на маслен филтър(без маслото) всяка година +смяна на въздушен и горивен филтри.

      Това от мене- съвет от дипломиран инженер.
      За смяната на филтрите има някаква логика,но не мога да схвана какво се случва с маслото при доливане примерно 1л на 15000 на двигател с 4л.( масло в системата).
      Накой беше споделил ,че маслата за автомобилните двигатели са "многокомпонентни" и се различават от шарлана и зехтина, (които също имат мазителни свойства).

      Пс. Набира сила схващането ,че "Невежеството е новото нормално". В моменти на "инсайт"чустам че и мен ме тресе "ефекта на Дънинг-Крюгер",ма пусто не мога да се видя отстрани.............. Та освен за маслото, може да споделите и как оценявате разпространяването на невежеството и знанията...........по какъв критерий да ги "отсявам",че има антагонистични мнения на монтьори и инжинери (инженерите са кът)?
      Последно редактирано от petkov_bb; 03-12-20, 08:57.

      Коментар


      • Veni1
        Veni1 коментира
        Редактиране на коментар
        Отлично казано...
        Прочее, единствения си, който прави разлика между инжИнери и инженери, които, действително, сме кът....

    • #59
      Аз смятам,че не става въпрос за невежество,а за тотална липса на доверие във всякакви специалисти.Много станаха тия,които те пускат по пързалката-не от невежество,а с користна цел,да спечелят от теб.За маслата,сменям на 10000 км,или 1 година,но... сега карам по 15000/годишно.Замислям се за втора кола,която евентуално ще се кара максимум 3-4000 за една година.Мога ли да сменям например синтетика на две години?А тези масла,дето уж се сменят на 100000 км,или една година,и струват доста-добри ли са?А това с доливането и според мен е смешно,ама пък,в една друга тема,за масло в автоматична кутия се препоръчва???Не че в ресторантите не се прилага същото-наливат старата манджа към новата,ама знаем какво става накрая

      Коментар


      • BENZBOSS
        BENZBOSS коментира
        Редактиране на коментар
        От кутията точат колкото могат и наливат колко е източено,а тук доливаш изгореното.На кутия дават по 60 000 километра между смените,тук си говорим за 10-15,на кутията филтъра е на майка си наврян в някои случаи,на мотора го виждаш къде е обикновенно,мотора има капачка за доливане,ела долей на по,овината кутии тия дни да видим........

        Не ги сравнявай - на едното е мислено да се сменя,на другото не

      • krassitch
        krassitch коментира
        Редактиране на коментар
        Не знам-като гребнеш от една каца мед половин килограм мед,и после допълниш с толкова л@@но,какво ще получим?Първокласен мед,или?

      • BENZBOSS
        BENZBOSS коментира
        Редактиране на коментар
        Не знам,аз за масла говоря,не съм по лайната

    • #60
      Първоначално публикуван от Prytzi Преглед на мнение

      Има достатъчно малоумници да си сменят масла и филтър за по 300 кинта на година и

      тарикати, които си свиркат и не дават пари за такива дивотии.




      Една кола за годината чрез доливане на маслото до средата на пръчката си го обновява.

      Смяна на маслен филтър(без маслото) всяка година +смяна на въздушен и горивен филтри.

      Това от мене- съвет от дипломиран инженер.
      Би ли споделил за каква кола става дума и колко доличаш?

      Преди години баща ми е карал Москвича (408 ) без да сменя маслото, но е течал(Москвич...) и за 10 000км. вероятно е доливал колко за няколко смени, отделно маслото е било без пари. 1999г. на 30г. му блокира двигателя 170 000км..
      Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
      Телефон - в профила!

      Коментар


      • Kirilpm
        Kirilpm коментира
        Редактиране на коментар
        "Преди години баща ми е карал Москвича (408 ) без да сменя маслото.................... 1999г. на 30г. му блокира двигателя 170 000км.. "
        Ако беше очаквал междуремонтен пробег от 500 000 при нормална смяна на маслото, вероятно, баща ти щеше да остане жестоко разочарован.
        На тея коли летоброенето на маслото приключваше на 3000 км.

        От виден форумен специалист знаем, че двигателите на лада изкарваха 100 000 до основен ремонт и нито метър повече!Тоест двигателя на москвето, с неговия непълноопорен вал, и доста по-архаична мазилна система му се падат около 50 000км живот, тоест изкарал си е три пъти и половина ресурса!

      • Иван Жоров
        Иван Жоров коментира
        Редактиране на коментар
        Аз за това питам за каква кочина става дума и давам примера с Москвича за който си е постижение 170 000км. без отваряне на двигателя.

      • Stbd
        Stbd коментира
        Редактиране на коментар
        Нашия космич (всъщност няколко последователно) се продаде на 350000 без никакви ремонти. На газ беше. Дванасетак (дванайсе цилиндъра )) )

    Активност за темата

    Свий

    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

    Зареждам...
    X