Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Макферсън - само отпред или?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Макферсън - само отпред или?

    мод: Темата е отделена от тук

    Първоначално публикуван от noname12 Преглед на мнение
    Това което прави веднага впечатление при Q7, Туарег и Кайен, е че задното окачване е тип Макферсон!

    Задно окачване тип Макферсон (: може ако някой реши че иска да завива със задния мост.
    Последно редактирано от Чавдар (V93); 21-03-16, 10:02.

  • #2
    От: Конверсия от въздушно окачване към пружинно при 4Х4 автомобилите!

    Би трябвало да има автомобили и със заден Макферсън - долен носач и комбинирано горно окачване - пружина/амортисьор/стойка...
    Пружинното би имало смисъл ако се вкарва в батака - гумата може да се повреди от мръсотия, камъни, и т.н.......
    Компресора също може да се повреди ако системата е отворена (то май доста от 'повредите' са точно заради отворена системата и зацапан филтър)...
    При мен режимите се степенуват в зависимост от скоростта... Като при 90км/ч вече не мога да я кача в нормално положение (офроуд режимите стават недостъпни при доста по-ниска скорост), и автомобила слиза още към пътя....
    Аеродинамика и безопасност...

    Водата във възглавниците може да е от конденз при отворена система...
    Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
    Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

    Коментар


    • #3
      От: Конверсия от въздушно окачване към пружинно при 4Х4 автомобилите!

      Най-разбираемото обяснение за Макферсън е че амортисьора завива заедно с главната. Всичко останало си има други имена .......

      Коментар


      • #4
        От: Конверсия от въздушно окачване към пружинно при 4Х4 автомобилите!

        Първоначално публикуван от Явор-Vromos.com Преглед на мнение
        Най-разбираемото обяснение за Макферсън е че амортисьора завива заедно с главната. Всичко останало си има други имена .......
        Факт е, че компановката 'главина/амортисьор' е удобна предимно за предното окачване...
        Ама все пак окачване Макферсън си е конкретната компановка - главината здраво хваната (без шарнирна връзка) за амортисьор/пружина, които изпълняват ролята на горен носач...
        А въртящия амортисьор/пружина си е само бонус, който може да се използва за предно окачване, може и да не се ползва за завиване (винаги ще се ползва за недопускане на евентуално усукване на амортисьора) Та затова и забележката не бе съвсем коректна
        Ей тук един заден Макферсън (снимка от нета)...
        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC04063.jpg
Прегледи:1
Размер:136.8 КБ
ID:5707158
        Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
        Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

        Коментар


        • #5
          От: Конверсия от въздушно окачване към пружинно при 4Х4 автомобилите!

          Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
          Факт е, че компановката 'главина/амортисьор' е удобна предимно за предното окачване...
          Ама все пак окачване Макферсън си е конкретната компановка - главината здраво хваната (без шарнирна връзка) за амортисьор/пружина, които изпълняват ролята на горен носач...
          А въртящия амортисьор/пружина си е само бонус, който може да се използва за предно окачване, може и да не се ползва за завиване (винаги ще се ползва за недопускане на евентуално усукване на амортисьора) Та затова и забележката не бе съвсем коректна
          Ей тук един заден Макферсън (снимка от нета)...
          [ATTACH=CONFIG]857778[/ATTACH]
          Това е койловер или пружина върху амортисьора, ясно се виждат и двете напречни щанги разположени в различна равнина за да стабилизират носача.
          Макферсон съществува само в предното окачване. Питайте чичо Гугъл там има много писано по темата.

          Коментар


          • #6
            От: Конверсия от въздушно окачване към пружинно при 4Х4 автомобилите!

            Първоначално публикуван от Явор-Vromos.com Преглед на мнение
            .... Питайте чичо Гугъл там има много писано по темата.
            Яворе, спора е излишен - хващаш се за дребнави неща - сравни снимката с предно Макферсън окачване и виж разликите - дали пак не е койловер Виж и самия патент - сигурно няма да спориш със самия Макферсън : http://www.google.com/patents/US2660...spension+1949/
            И по-точно: While the features of the construction are particularly adapted for the front wheel suspension of motor vehicles of the type having an integral frame and bodystructure, many of the features may also be used with rear wheel suspensions...
            Уникалното на изобретението на Макферсън е точно тази конструкция, без горно А рамо, като окачването се води от амортисьора, и съответно този тип си носи името на изобретателя. Дали 'управляващата' щанга ще е вързана към рейка, или от нея ще се настройва сходимост на задния мост (или пък долния носач ще е стабилизира главината да не се върти) - това са детайли...
            Това също се води тип 'Макферсън' (съвременен фордовски патент DE 102011078851 A1): http://patentimages.storage.googleap...1/00080001.png
            Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
            Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

            Коментар


            • #7
              От: Конверсия от въздушно окачване към пружинно при 4Х4 автомобилите!

              Можеш ли да ми намериш техническо описание на автомобил да пише че е със заден макферсън?

              Коментар


              • #8
                От: Конверсия от въздушно окачване към пружинно при 4Х4 автомобилите!

                Лично аз не бях търсил конкретика сега, защото съм чел наличието на такова окачване преди време из разни литератури... Но съм убеден, че за 10 минути могат да се намерят множество допълнителни доказателства (p.s. например на времето Ланча Делта, сега Субару Импреса и т.н.) ...
                По наводка от колега от форума (ако иска - да се обяви -
                https://www.alfaromeousa.com/technol...mic-suspension
                At the rear, the advanced MacPherson suspension ensures super broad-holding and driving fun, even in the most extreme maneuvers.
                Надявам се вече може да се се върнем към въздушното окачване
                Последно редактирано от slowtraveler; 20-03-16, 20:07.
                Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                Коментар


                • #9
                  От: Конверсия от въздушно окачване към пружинно при 4Х4 автомобилите!

                  Въздушното окачване ясно, виж как хубаво си спорим. Тази Алфа да не би да завива леко и със задния мост?

                  Коментар


                  • #10
                    От: Конверсия от въздушно окачване към пружинно при 4Х4 автомобилите!

                    Възможно е ... На Инфинити също мисля се хвалиха, че задния мост завива, но там май окачването е мултилинк... Не съм го гледал как е, но навярно разчитат на еластичността на някой от елементите, който да позволи леко (незначително) завъртане на окачването при странично натоварване, с което да промени поведението на автомобила...
                    Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                    Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Конверсия от въздушно окачване към пружинно при 4Х4 автомобилите!

                      Е те там е тънката разлика. Макферсън точно това патентова.

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:plecho.jpg
Прегледи:1
Размер:84.5 КБ
ID:5707284

                      А забележката ми беше че, Q7 и сие не е с Макферсън на задния мост.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Конверсия от въздушно окачване към пружинно при 4Х4 автомобилите!

                        Дали ще се завърти или не - пак е въпрос на конкретната нужда...
                        На първата снимка разбира се, че не е Макферсън - 'главината не е фиксирана (без шарнирна връзка) за амортисьор/пружина, които изпълняват ролята на горен носач'....
                        А дали завива или не - зависи и от захващането на долния носач или допълнителни линкове...
                        За Q7 - никога не съм коментирал - не знаех, че говориш за него...
                        Общо взето - и на двамата ни е ясно що е то... Все пак да не цапаме темата на колегата
                        Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                        Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Конверсия от въздушно окачване към пружинно при 4Х4 автомобилите!

                          На много автомобили пише за окачване тип МакФерсон отзад.
                          Това което го пише в нета, обобщено: МакФерсон измисля окачването и за отзад и за отпред. Но дълго време се ползва само отпред. После Колин Чапмън(създател на Лотус), във Великобритания използва окачването и отзад. Поради това в Англия му казват окачване Чапман, когато е отзад. Но в останалия свят си го наричат пак МакФерсон.
                          Завиването на колелата не е задължително.(Патентова схема без горен носач). Предимства и недостатъци на конструкцията се разглеждат спрямо това как и колко се накланя колелото при сгъване и разгъване на окачването. В това отношение няма предимства пред окачването с горен и долен носач, единствено е по-технологично и евтино за производство и затова е намерило широко приложение(до определено време и в определени класове автомобили).

                          ПП: Дачия Дъстер, снимка от нета.

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:4142620_a831bef65cbfafe5ed3b61e6cb997a85_wm.jpg
Прегледи:2
Размер:154.0 КБ
ID:5707285
                          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X