Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Конверсия от въздушно окачване към пружинно при 4Х4 автомобилите!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Конверсия от въздушно окачване към пружинно при 4Х4 автомобилите!

    Нека споделим нашия опит при преминаването от въздушно окачване към такова с пружини!

    Много хора сигурно ще кажат, че купувайки си стара кола с въздушно окачване, човек трябва да е подготвен за евентоалните проблеми с него. Аз пък ще кажа: Щом се прави по Света, защо да не се прави и у нас, където масовия автомобил е втора-трета ръка. Също така смятам, че предимствата на въздушното окачване са безспорни, но това важи за коли на относително малка възраст и на относително малко километри, така че не виждам смисъл това да се коментира, както и самото въздушно окачване като система. Наясно съм с възможността въздушните възглавници да се рециклират, но моля, нека да се фокусираме върху подмяната на едното с друго.

    Ето един клип от Arnott:

    https://www.youtube.com/watch?v=Y8_hFejc_74

    Техните продукти изглеждат изключително качествени, а цените не са никак евтини, но може и да си стува! Това което прави веднага впечатление при Q7, Туарег и Кайен, е че задното окачване е тип Макферсон, което прави конверсията една идея по-сложна, заради допълнителните части, които ще са необходими. Така например X5 E53 със въздушни възглавници само отзад, би била много по-лесна за преправяне и до колкото знам се практикува.

    Има и други производители разбира се, но лично аз не се занимавам с оправяне, преправяне и т.н. на автомобили, така че нека експертите, а и хората имащи опит да споделят какви марки са добри и колко им е струвало или би ни струвало това.

    Разбира се сайтове като amazon и ebay са заринати с пружини и сякакви чарколяци, но за човек, който не разбира това е потенциална възможност да се набута.

    Няма голяма марка за 4Х4 автомобили, която да не е засегната от този проблем, така че нека да направим една полезна тема за всички, но предварително моля, за малко конкретика!

  • #2
    От: Конверсия от въздушно окачване към пружинно при 4Х4 автомобилите!

    А всъщност какви са проблемите които едно въздушно окачване създава?

    Коментар


    • #3
      От: Конверсия от въздушно окачване към пружинно при 4Х4 автомобилите!

      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
      А всъщност какви са проблемите които едно въздушно окачване създава?
      Това няма значение, въпроса е след като сме решили, че ще го махнем как се случват нещата!

      Коментар


      • #4
        От: Конверсия от въздушно окачване към пружинно при 4Х4 автомобилите!

        Добре, ще питам другаде.

        Коментар


        • #5
          От: Конверсия от въздушно окачване към пружинно при 4Х4 автомобилите!

          Страшна работа....
          Те хората по света обратното правят.....
          VITARA, SAMURAI
          FIAT PANDA 4x4 CABRIO
          RENAULT ESPACE QUADRA
          ...и едно сивикче за града...

          Коментар


          • #6
            От: Конверсия от въздушно окачване към пружинно при 4Х4 автомобилите!

            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
            А всъщност какви са проблемите които едно въздушно окачване създава?
            Парични, най-вече - цената на смяна на издухал компресор, подмяна на спукани възглавници след изтичане на 5-годишната гаранция, нали има доста оплаквания из форумЪт?
            България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

            Коментар


            • #7
              От: Конверсия от въздушно окачване към пружинно при 4Х4 автомобилите!

              Ако не мжеш да си позволиш 2000 лв за компресор и 500 лв за възглавнца, значи кола за 50 000 не е за теб.

              Коментар


              • #8
                От: Конверсия от въздушно окачване към пружинно при 4Х4 автомобилите!

                Първоначално публикуван от ak101 Преглед на мнение
                Ако не мжеш да си позволиш 2000 лв за компресор и 500 лв за възглавнца, значи кола за 50 000 не е за теб.
                Има множество автомобили и под 10 000-15 000лв с въздушно окачване.
                Kawasaki 125KX 1991 -> KTM 520 EXC 2001 -> КТМ 525 SX + SM 2005 -> KTM 200 EXC 2007

                Коментар


                • #9
                  От: Конверсия от въздушно окачване към пружинно при 4Х4 автомобилите!

                  Отговора е същия. Не можеш ли да си позволиш консумативите, тая кола не е за теб, колкото и да ти се иска.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Конверсия от въздушно окачване към пружинно при 4Х4 автомобилите!

                    Първоначално публикуван от ak101 Преглед на мнение
                    Отговора е същия. Не можеш ли да си позволиш консумативите, тая кола не е за теб, колкото и да ти се иска.
                    То по тая логика всички собственици на коли в България са така Карат на олио, на трансформаторно масло, на метан и пропан-бутан. Щото не е ли равнозначно дали ще боднеш газова уредба или ще смениш въздушното окачване с пружини?
                    България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Конверсия от въздушно окачване към пружинно при 4Х4 автомобилите!

                      Туарег, Кайен и Q7 са един и същи автомобил с различни ламарини, мотори и настройки. Туарег го има заводски и на пружини, следователно... (Но не значи че само пружините и възглавниците се разменят, без нищо друго). Същото е и при Рейндж Ровър и при някои Тойоти, имат заводски варианти с пружини. Личното ми мнение е, че поне за високия клас от тези джипове, които и ще се ползват като луксозни автомобили, такава конверсия не е подходяща и не е оправдана.

                      Едно е да метнеш пружини на стар Рейндж, друго на топ модификациите на Кайен, Туарег, Q7, ML, X5, TLC и по-новия и луксозен Рейндж. И не само заради аргументите на Гагич, че собствениците на такива коли не бива да пестят. Има и друго - разликите между моделите с пружини и базови мотори, и топ модификациите понякога са много, и много съществени, засягащи пътното поведение и дори безопасността(голяма разлика в мощността, динамиката, устойчивостта, спирачките и пр.)
                      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                      Коментар


                      • #12
                        От: Конверсия от въздушно окачване към пружинно при 4Х4 автомобилите!

                        Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                        И не само заради аргументите на Гагич, че собствениците на такива коли не бива да пестят.
                        Първоначално публикуван от форумен детскоградински лаф
                        Ни ми слагЪй думи в устЪтЪ, ве?!
                        Аз такива аргументи не съм излагал. А във форума има поне 10 теми, където това е разисквано. Възглавници на джип се пукат - от клони, остри камъни и т.н. Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка. Както продават лифт-китове, така и продават китове за конверсия към пружини.
                        България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

                        Коментар


                        • #13
                          От: Конверсия от въздушно окачване към пружинно при 4Х4 автомобилите!

                          Първоначално публикуван от 4ef4o Преглед на мнение
                          Има множество автомобили и под 10 000-15 000лв с въздушно окачване.
                          Па и по 5000 лв...пълно с P38- ци..
                          0899 шест5313нула
                          За всекиго по нещо

                          Коментар


                          • #14
                            От: Конверсия от въздушно окачване към пружинно при 4Х4 автомобилите!

                            Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                            Туарег, Кайен и Q7 са един и същи автомобил с различни ламарини, мотори и настройки. Туарег го има заводски и на пружини, следователно... (Но не значи че само пружините и възглавниците се разменят, без нищо друго). Същото е и при Рейндж Ровър и при някои Тойоти, имат заводски варианти с пружини. Личното ми мнение е, че поне за високия клас от тези джипове, които и ще се ползват като луксозни автомобили, такава конверсия не е подходяща и не е оправдана.

                            Едно е да метнеш пружини на стар Рейндж, друго на топ модификациите на Кайен, Туарег, Q7, ML, X5, TLC и по-новия и луксозен Рейндж. И не само заради аргументите на Гагич, че собствениците на такива коли не бива да пестят. Има и друго - разликите между моделите с пружини и базови мотори, и топ модификациите понякога са много, и много съществени, засягащи пътното поведение и дори безопасността(голяма разлика в мощността, динамиката, устойчивостта, спирачките и пр.)
                            До голяма степен съм съгласен със теб, но още в началото се опитах да пресека именно този дебат! Точно Туарега е идеалния пример, че кола с почти подобни характеристики може да се закупи с едното или другото окачване още нов. Като се има предвид плюсовите и минусите и на едното, и на другуто. Така че съм сигурен, че точно този модел не би бил застрашен от гледна точка на безопасност. За другите не знам!

                            Кой с какъв мотив си купува кола и как смята да я екплоатира си е лично негова работа, до колкото не е опасен за себе си и другите участници в движението.

                            И така за тези, които задават въпроса "Защо и защо", ето едно кратко видео:

                            https://www.youtube.com/watch?v=hE1_5E7kQ84


                            Чисто търговския манталите ми идва малко в повече, но горе-долу е обяснено.


                            Тук пък, има доста клипове, но пък европейските автомобили са относително малко:

                            https://www.youtube.com/user/trepida41/videos

                            Коментар


                            • #15
                              От: Конверсия от въздушно окачване към пружинно при 4Х4 автомобилите!

                              Аз пък имам друг въпрос, за кой модел кокретно искаш да му смениш окачването.

                              Таурег, Q7, ML, и подобните не съм ги срещал в гората много.

                              От масовите които стават за гората и са на въздух май само P38 е в листата.

                              Другото което масово напоследък се прави на пружини е ауди оллроуд.

                              И на въпроса, колко е цената на комплект пружини и амортисьори за конверсията и колко е цената на рециклиране на компресора и смяна на възглавниците?

                              Сложиш ли пружини на оллроуда той си ства проста А6 със скъпи носачи. Таурега просто си го купи със пружини.

                              Иначе на каква височина ще си вземеш пружини ? Защото в повечето случаи "навирените"настройки на окачването не са пригодени за високи скорости или ще го свлечеш на земята на лол райдер.

                              Май тази схема има смисъл само ако имаш модел произведен със двата вида окачване, а те не са толкова много модели с такава "опция"

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X