Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Старта сутрин е с повечко въртене от нормалното

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Старта сутрин е с повечко въртене от нормалното

    Здравейте колеги,

    Автомобила е Фиат панда 4х4 2006г 1.2 бензин 60к.с. От чисто нов е при мен. Газифициран е с ГИ преди 30 000км.

    Проблем се заформя със сутрешния старт. Запалва нормално но след въртене от порядъка на 3сек., което досега не е било така. Запалвала е винаги изключително лесно. Това е само и едниствено сутрин. Не го свързвам с престой защото сутрин карам 15-20км, автомобила стои 8 часа и си запалва без проблем. Работи чудесно и на газ и на бензин. Разхода е в норма. По състоянието на запалителните свещи, които са иридиеви на 40 000км двг-то е отлично.
    С температурните датчици мисля че също няма проблем, защото нищо не се е променило в работата на велтилатора и на уреда на таблото.

    Проблема е от около седмица. Започвам да го свързвам с кофти бензин. Днес заредих на Шел - 100октановия, който не се прави по нашите георгавски ширини. Ако не се получи, смятам да пробвам да я загася на бензин.

    Бензиновата помпа - при този автомобил се чува ясно че работи. На контакт тръгва и след малко спира. Налягане не е мерено. Горивен филтър няма, затова се чудя дали да не я извадя да видя мрежичката дали не е позацапана.

    И сега какво ми прави впечатление - този проблем изведнъж стана масов. Много мой приятели, а и колеги във фирмата, където работя се оплакват от това, почти заедно с мен. Затова все повече си мисля че проблема идва от горивото.

    Благодаря.
    Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

  • #2
    От: Старта сутрин е с повечко въртене от нормалното

    Проблема идва най-вероятно от Бензиновия комп, заради работата на газ и променените температури. Гасенето на бензин и стоте октана няма да оправят нещата. Сложно е за обяснение. Опитай да я покараш 500км само и единствено на бензин и виж дали ще го има проблема.
    "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

    Коментар


    • #3
      От: Старта сутрин е с повечко въртене от нормалното

      Пробвано е но не чак 500км. Пък и защо сега, чак след 30 000км.
      Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

      Коментар


      • #4
        От: Старта сутрин е с повечко въртене от нормалното

        Газта леко изпуска и пълни въздушния път. Класика при автомобили с АГУ след известен пробег и износване на клапанчетата.

        Пробвай да запалиш сутринта с педала за газ натиснат докрай. Ако запали значително по-бързо - честито.

        Коментар


        • #5
          От: Старта сутрин е с повечко въртене от нормалното

          Ок, това не е пробвано. Обаче, ако Евроклапана изпуска, и газовите дюзи да изпускат ще е голямо съвпадение Но ще пробвам. Автомобила не е с АГУ а с ГИ. Затова го бях изключил тоя вариант.
          Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

          Коментар


          • #6
            От: Старта сутрин е с повечко въртене от нормалното

            Първоначално публикуван от Danchojn Преглед на мнение
            Автомобила не е с АГУ а с ГИ.
            ГИ е просто разновидност на АГУ. Не е задължително клапанът на бутилката да изпуска (той рядко прави такива неща), между него и изпарителя остава предостатъчно течност. По-скоро изпуска някой от работните клапани на изпарителя. Примерно поради замърсяване - не е да няма с какво.

            Коментар


            • #7
              От: Старта сутрин е с повечко въртене от нормалното

              Ок. Значи мисля да направя следното. Утре преди старта, махам филтъра и филтърната кутия - при мен е много лесто. Давам на контакт и натискам докрай педала на газта да отворя дросела. Ако има нещо от газта вътре, то това ще се промени. Връщам всичко по места и паля. Мисля че ще е адекватен тест, нали?
              Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

              Коментар


              • #8
                От: Старта сутрин е с повечко въртене от нормалното

                Чак пък да разглобяваш, ... ама щом не те мързи, действай.

                Коментар


                • #9
                  От: Старта сутрин е с повечко въртене от нормалното

                  Другото което се сещам е довечера да измъкна маркуча на рейката за газ.
                  Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

                  Коментар


                  • #10
                    От: Старта сутрин е с повечко въртене от нормалното

                    С маркуча по добре. Все си мисля, че на това газта му е електронна и сигнала за положението на педала се отпушва след сигнал за запалване. Пиши за резултата, че ми е интересно.
                    "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Старта сутрин е с повечко въртене от нормалното

                      Може и да си прав, само на контакт може и да не мръдне дросела. С електронен педал е - трипътен потенциометър някакъв. Ще пиша задължително.
                      Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

                      Коментар


                      • #12
                        От: Старта сутрин е с повечко въртене от нормалното

                        Ако не стане с описаните варианти - пробвай да смениш иридиевите свещи с някакви нови...

                        Коментар


                        • #13
                          От: Старта сутрин е с повечко въртене от нормалното

                          Добро утро.

                          Да, не е от ГИ. Всичко си е същото.

                          Наистина ще трябва май да сменя свещите, защото те са на 40 000км, но моята запалителна система дава искра винаги в два цилиндъра. Което означава двойно износване. Вероятно не е същото износване, като в цилиндъра където има горене, но искрата неминуемо отнася електрони..............................Та да речем че свещите са на 80 000км.

                          Сега се сещам, че оригиналните които бяха с никелов електрод на тези км бяха много амортизирани, но и бях само на бензин тогава. Пропан-бутана амортизира повечко свещите.
                          Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

                          Коментар


                          • #14
                            От: Старта сутрин е с повечко въртене от нормалното

                            Няма да се оправи вероятно, но опитай.
                            "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Старта сутрин е с повечко въртене от нормалното

                              Е все има причина да прави така. И защо само сутрин? Очевидно е свързано с температурите, защото и през деня цял ден стои но пали, само като помирише ключа.
                              Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X