А това за нютънметрите не го казвай щот всички сме карали турбодизели... Не си е работа - няма никой ти натискаш пък после като те ритне в гъза и въртиш гуми без да искаш да го правиш... Толкова им е гнусна характеристиката че си искат голям чалъм при каране на офроъд. Е да, по пътя вървят, ама нали говорим за оф...
Ами аз нямам оплаквания в гората, но много ми е любопитно някой да направи демонстрация с V8 на бързи там кадето аз се "мъча" с гнусния турбодизел на бавни. Специално ще се постарая да подбера местенцето, и след това ще си посипя главата с пепел (ако V8 изобщо мине на бързи).
Какво имаш в предвид под "няма да мине". Ще загасне мотора ли. Щото аз съм виждал само един V8 с ръчни скорости. Ще трябва за пробата да се обадите на близнаците.
Аз ползвам бавните заради блокажа и не съм се замислял дали и на бързи ще драпа.
Ама за да пробвам трябва да кажете каква е задачата.
Явно отново говорим на чужди езици. Гледал си снимки на такива места достатъчно, били си на такива места, най-пресен пример е последното състезание - букет от великолепни местенца V8 да ги "прелети" на бързи...., Преставам да пиша в темата защото спорим за очевидни неща.
По добре е да се направи дискусия за различните видове двигатели - предимства и недостатъци при оффроуд шофиране, и това да стане в друга тема.
П.П. Аз много харесвам големите двигатели, въпреки че предпочитам "гнусните" турбодизели.
Когато терена изисква бавни, не виждам особен смисъл да карам на бързи. Хората са ми измислили бавни за да не се мъча на бързи.
На крив терен на бързи трябва много добре да се прицизира натискането на газта защото превърта гуми. На бавни, просто пускаш спирачката и джипа почва да се катери.
В дълбока вода на бавни определено е по-лесно. Даже ако е много дълбоко ми се е случвало да натискам педала на газта до край а джипа не ускорява. Ама хич. Това е единственото место където съм усещал недостиг на мощност на бавни.
Иначе на стабилен грунд и наклони от порядъка на 30-40 градуса няма никакъв проблем да катери на бързи ама ей така само за пробата. Предполагам че не само V8 го може. Не е голяма философйя. Ама защо е нужно.
Така че и на V8 си му трябват бавни. Колкото по-бавни толкова по-добре.
Защо иначе ще слагат на V8 5.7 - 480кс раздатка Атлас с най-бавните бавни.
Когато терена изисква бавни, не виждам особен смисъл да карам на бързи. Хората са ми измислили бавни за да не се мъча на бързи.
На крив терен на бързи трябва много добре да се прицизира натискането на газта защото превърта гуми. На бавни, просто пускаш спирачката и джипа почва да се катери.
В дълбока вода на бавни определено е по-лесно. Даже ако е много дълбоко ми се е случвало да натискам педала на газта до край а джипа не ускорява. Ама хич. Това е единственото место където съм усещал недостиг на мощност на бавни.
Иначе на стабилен грунд и наклони от порядъка на 30-40 градуса няма никакъв проблем да катери на бързи ама ей така само за пробата. Предполагам че не само V8 го може. Не е голяма философйя. Ама защо е нужно.
Така че и на V8 си му трябват бавни. Колкото по-бавни толкова по-добре.
Само за илюстрация, тази тръба (не съм я мерил но е около 60см препядствие на прав ъгъл) на бързи не може да се качи.
И неуспеха няма да се дължи на липсата на блокажи.
Може ли да се счупи нещо?
Пример на море с каравана. Малко преди да се слезне от асфалта включване на 3та бавна мръсна газ та да има инерция когато се забучи (сапунерката) в пясъка.
Та момента в който джипа се движи направо и свива по асфалта на бавни много ли е опасен?
моля, ако има желание някой нека отдели 3 минути най-общо да обясни какво всъшност са бавните 4х4. За мен и други като мен които карат джип но са на Вие с устройството , ще еполезно поне като общша култура. принципа на действие. предварително благодаря
Здравей!
Преди 3-4 месеца имах абсолютно същите въпроси и колегите ми дадоха интересна информация и полезни препоръки (повечето от тях вече са изпробвани). Някои от мненията им, включително за техниката на каране при "бавни", в тази тема са развити малко по-бегло. Ако искаш, погледни в "моята" тема, в подфорум "Сузуки".
Коментар