Обява

Свий
Няма добавени обяви.

помощ !!! Тапа за блока - SAAB

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • помощ !!! Тапа за блока - SAAB

    Днес реших да пооправя колата на дъщеря ми SAAB 900, старичък но работеше перфектно. Поседя в гаража една година и сега като реших да пълня двигателя с вода се чу някакъв теч откъм блока, полегнах отдолу и установих че тече през някаква метална тапа в блока. Видя ми се много ръждясала. Та въпроса ми е как се сменя това чудо при положение че е набита фабрично ( предполагам ). Знам че не е джип но се надявам на Вашата помощ. Хиляди благодарности от дъщерята предварително. Мога да кача снимка, но не знам какл
    Последно редактирано от lubobunker; 18-08-07, 18:49. Причина: качване на снимка

  • #2
    До: помощ !!!

    Лошо. Оставил си го с вода в блока(не си я източил като хората) и е замръзвал през зимата. Дано тази тапа е спасила положението и няма други бели!

    Коментар


    • #3
      До: помощ !!!

      Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
      Лошо. Оставил си го с вода в блока(не си я източил като хората) и е замръзвал през зимата. Дано тази тапа е спасила положението и няма други бели!
      Бе дъщерята е много оправна , не знам как го е допуснала. Как се сменя тази тапа, ако знае някой.

      Коментар


      • #4
        До: помощ !!!

        Първоначално публикуван от lubobunker Преглед на мнение
        Бе дъщерята е много оправна , не знам как го е допуснала. Как се сменя тази тапа, ако знае някой.
        Аз съм сменял на Мерцедес. Реших веднъж да му сложа добавка в антифриза и той протече. Та значи , тапите е добре да се сменят всичките , но ако не ти се занимава можеш да смениш само тази / или тези/ която е протекла. Дали ще минеш леко или със зор зависи от това на кое място е тапата , която тече. Ако е на видимо с лесен достъп - нямаш проблем , иначе може да ти отрови живота. Избиваш протеклата тапа като я мушваш с отвертка или шило и я вадиш , като е добре да не я деформираш. Носиш я на стругар и той ти я остъргва с необходимият допуск / добре е да е печен разбира се/. Почистваш внимателно леглото на тапата в блока от отлагания и като я наложиш на отвора я набиваш внимателно с парче дърво / за да не я деформираш/ и чук. Моите май ги мазахме с нещо , ама дали беше силикон или локтайт вече не помня - беше доста отдавна. Ако е на трудно място или ти се види терсене по-добре потърси монтьор. Дано съм ти помогнал...

        Коментар


        • #5
          До: помощ !!!

          слет като питаш значи може и да не се справиш с тапата , потърси питаи кои е набивал тапи , и да ти я направи
          sigpicаз съм шефа на боклука и ако не ме слушаш ,,,,,, 0878 33 81 37 по всяко време

          Коментар


          • #6
            До: помощ !!!

            Избиваш протеклата тапа като я мушваш с отвертка или шило и я вадиш , като е добре да не я деформираш. Носиш я на стругар и той ти я остъргва с необходимият допуск / добре е да е печен разбира се/. Почистваш внимателно леглото на тапата в блока от отлагания и като я наложиш на отвора я набиваш внимателно с парче дърво / за да не я деформираш/ и чук. Моите май ги мазахме с нещо , ама дали беше силикон или локтайт вече не помня - беше доста отдавна. Ако е на трудно място или ти се види терсене по-добре потърси монтьор. Дано съм ти помогнал...[/quote]


            вярно е друг начин няма

            Коментар


            • #7
              До: помощ !!!

              Избива се като всяка такава капачка. Гледай да не я пробиеш додето я вадиш, за да можеш да разбереш кво е станало. Ако е изгнила, пробита, и тече през дупката, трябва внимателно да промиеш охладителната система. Догато работи, трябва да се следи да не прегрее примерно главата. Там има тънки канали. Ако тече покрай нея, значи верно е останал с вода, тя е замръзнала и я е избутала. С което ти е спасила двигателя. За което всъщност е и сложена.
              Такива тапи по мотора има няколко. Потърси ги и ги прегледай.
              Трябва да се продават като резервна част. Не знам от какво са направени. Иначе се щамповат, не са струговани.

              Коментар


              • #8
                До: помощ !!!

                тапите са на размер.струват по 2 лева парчето.след като я избиеш .ако мошеш де.може мястото дане позволява.зачистваш мястото на тапата мажеш новата с някакъв херметик или лепило за болтове и я набиваш с чук и дървено трупче.гледай колко са набити другите тапи.гледай като я избиваш дане падне в блока.

                Коментар


                • #9
                  До: помощ !!!

                  Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                  ................Иначе се щамповат, не са струговани.
                  Моите ги струговаха и си паснаха като заводски. Тъй си и замина с тях колата след години.

                  Коментар


                  • #10
                    До: помощ !!!

                    )) Най-лесната работа в машиностроенето е геометричното проектиране Китайците до там и спират, и стоките им са менте. А материалите? Технологията?
                    Стругованата капачка ще е с много твърд ръб, и най-вероятно ще заклини вместо да изскочи. Ако не е от правилния материал, ще се звери да сцепи блока като се стопли, и да изпадне като изстине. Но няма да работи. Само ще изглежда.

                    Коментар


                    • #11
                      До: помощ !!!

                      Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                      )) Най-лесната работа в машиностроенето е геометричното проектиране Китайците до там и спират, и стоките им са менте. А материалите? Технологията?
                      Стругованата капачка ще е с много твърд ръб, и най-вероятно ще заклини вместо да изскочи. Ако не е от правилния материал, ще се звери да сцепи блока като се стопли, и да изпадне като изстине. Но няма да работи. Само ще изглежда.
                      Не знам от какъв материал ги правиха. Но нито сцепиха блока , нито изпаднаха. А стругарят си беше майстор.

                      Коментар


                      • #12
                        До: помощ !!!

                        Първоначално публикуван от Тихомир Севов Преглед на мнение
                        Не знам от какъв материал ги правиха. Но нито сцепиха блока , нито изпаднаха. А стругарят си беше майстор.

                        нетрябва да е стомана , просто обикновено , меко желязо
                        sigpicаз съм шефа на боклука и ако не ме слушаш ,,,,,, 0878 33 81 37 по всяко време

                        Коментар


                        • #13
                          До: помощ !!!

                          Първоначално публикуван от Юли Преглед на мнение
                          нетрябва да е стомана , просто обикновено , меко желязо
                          Дали не беше и някаква алуминиева сплав - не знам Нямам намерение да влизам в спорове , просто споделям това , което ми е минало през главата.

                          Коментар


                          • #14
                            До: помощ !!!

                            Щампованата тарелка е пружина. Заходните му повърхности не са просто фаски а радиуси. Стругованият цилиндър с престилка не е. Работата няма никакво отношение към стругаря и струга му. По двете технологии получаваш детайли с различни свойства, все едно колко си приличат.
                            Никъв проблем да ти врътна на струга винтов предмет, който отвсякъде прилича на пружина. Но ако трябва и да пружинира, трябва да вземеш катана тел, и да я навиеш на една пръчка. Това е пластична деформация а не рязане. Иначе ще имаш китайска пружина. Досущ прилича. Само дето не работи.
                            Материалът се избира по температурния коефициент. Трябва да е точно колкото на материала на блока.

                            Коментар


                            • #15
                              До: помощ !!!

                              Първоначално публикуван от Тихомир Севов Преглед на мнение
                              Дали не беше и някаква алуминиева сплав - не знам Нямам намерение да влизам в спорове , просто споделям това , което ми е минало през главата.
                              незная за алуминии или дурал , може и да е измислено нещо
                              sigpicаз съм шефа на боклука и ако не ме слушаш ,,,,,, 0878 33 81 37 по всяко време

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X