Днес реших да пооправя колата на дъщеря ми SAAB 900, старичък но работеше перфектно. Поседя в гаража една година и сега като реших да пълня двигателя с вода се чу някакъв теч откъм блока, полегнах отдолу и установих че тече през някаква метална тапа в блока. Видя ми се много ръждясала. Та въпроса ми е как се сменя това чудо при положение че е набита фабрично ( предполагам ). Знам че не е джип но се надявам на Вашата помощ. Хиляди благодарности от дъщерята предварително. Мога да кача снимка, но не знам какл
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
помощ !!! Тапа за блока - SAAB
Свий
X
-
До: помощ !!!
Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнениеЛошо. Оставил си го с вода в блока(не си я източил като хората) и е замръзвал през зимата. Дано тази тапа е спасила положението и няма други бели!
Коментар
-
До: помощ !!!
Първоначално публикуван от lubobunker Преглед на мнениеБе дъщерята е много оправна , не знам как го е допуснала. Как се сменя тази тапа, ако знае някой.Та значи , тапите е добре да се сменят всичките , но ако не ти се занимава можеш да смениш само тази / или тези/ която е протекла. Дали ще минеш леко или със зор зависи от това на кое място е тапата , която тече. Ако е на видимо с лесен достъп - нямаш проблем , иначе може да ти отрови живота. Избиваш протеклата тапа като я мушваш с отвертка или шило и я вадиш , като е добре да не я деформираш. Носиш я на стругар и той ти я остъргва с необходимият допуск / добре е да е печен разбира се/. Почистваш внимателно леглото на тапата в блока от отлагания и като я наложиш на отвора я набиваш внимателно с парче дърво / за да не я деформираш/ и чук. Моите май ги мазахме с нещо , ама дали беше силикон или локтайт вече не помня - беше доста отдавна. Ако е на трудно място или ти се види терсене по-добре потърси монтьор. Дано съм ти помогнал...
Коментар
-
До: помощ !!!
Избиваш протеклата тапа като я мушваш с отвертка или шило и я вадиш , като е добре да не я деформираш. Носиш я на стругар и той ти я остъргва с необходимият допуск / добре е да е печен разбира се/. Почистваш внимателно леглото на тапата в блока от отлагания и като я наложиш на отвора я набиваш внимателно с парче дърво / за да не я деформираш/ и чук. Моите май ги мазахме с нещо , ама дали беше силикон или локтайт вече не помня - беше доста отдавна. Ако е на трудно място или ти се види терсене по-добре потърси монтьор. Дано съм ти помогнал...[/quote]
вярно е друг начин няма
Коментар
-
До: помощ !!!
Избива се като всяка такава капачка. Гледай да не я пробиеш додето я вадиш, за да можеш да разбереш кво е станало. Ако е изгнила, пробита, и тече през дупката, трябва внимателно да промиеш охладителната система. Догато работи, трябва да се следи да не прегрее примерно главата. Там има тънки канали. Ако тече покрай нея, значи верно е останал с вода, тя е замръзнала и я е избутала. С което ти е спасила двигателя. За което всъщност е и сложена.
Такива тапи по мотора има няколко. Потърси ги и ги прегледай.
Трябва да се продават като резервна част. Не знам от какво са направени. Иначе се щамповат, не са струговани.
Коментар
-
До: помощ !!!
тапите са на размер.струват по 2 лева парчето.след като я избиеш .ако мошеш де.може мястото дане позволява.зачистваш мястото на тапата мажеш новата с някакъв херметик или лепило за болтове и я набиваш с чук и дървено трупче.гледай колко са набити другите тапи.гледай като я избиваш дане падне в блока.
Коментар
-
До: помощ !!!
Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение................Иначе се щамповат, не са струговани.Тъй си и замина с тях колата след години.
Коментар
-
До: помощ !!!
)) Най-лесната работа в машиностроенето е геометричното проектиране
Китайците до там и спират, и стоките им са менте. А материалите? Технологията?
Стругованата капачка ще е с много твърд ръб, и най-вероятно ще заклини вместо да изскочи. Ако не е от правилния материал, ще се звери да сцепи блока като се стопли, и да изпадне като изстине. Но няма да работи. Само ще изглежда.
Коментар
-
До: помощ !!!
Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение)) Най-лесната работа в машиностроенето е геометричното проектиране
Китайците до там и спират, и стоките им са менте. А материалите? Технологията?
Стругованата капачка ще е с много твърд ръб, и най-вероятно ще заклини вместо да изскочи. Ако не е от правилния материал, ще се звери да сцепи блока като се стопли, и да изпадне като изстине. Но няма да работи. Само ще изглежда.А стругарят си беше майстор.
Коментар
-
До: помощ !!!
Първоначално публикуван от Тихомир Севов Преглед на мнениеНе знам от какъв материал ги правиха. Но нито сцепиха блока , нито изпаднаха.А стругарят си беше майстор.
нетрябва да е стомана , просто обикновено , меко желязоsigpicаз съм шефа на боклукаи ако не ме слушаш ,,,,,,
0878 33 81 37 по всяко време
Коментар
-
До: помощ !!!
Първоначално публикуван от Юли Преглед на мнениенетрябва да е стомана , просто обикновено , меко желязоНямам намерение да влизам в спорове , просто споделям това , което ми е минало през главата.
Коментар
-
До: помощ !!!
Щампованата тарелка е пружина. Заходните му повърхности не са просто фаски а радиуси. Стругованият цилиндър с престилка не е. Работата няма никакво отношение към стругаря и струга му. По двете технологии получаваш детайли с различни свойства, все едно колко си приличат.
Никъв проблем да ти врътна на струга винтов предмет, който отвсякъде прилича на пружина. Но ако трябва и да пружинира, трябва да вземеш катана тел, и да я навиеш на една пръчка. Това е пластична деформация а не рязане. Иначе ще имаш китайска пружина. Досущ прилича. Само дето не работи.
Материалът се избира по температурния коефициент. Трябва да е точно колкото на материала на блока.
Коментар
-
До: помощ !!!
Първоначално публикуван от Тихомир Севов Преглед на мнениеДали не беше и някаква алуминиева сплав - не знамНямам намерение да влизам в спорове , просто споделям това , което ми е минало през главата.
sigpicаз съм шефа на боклукаи ако не ме слушаш ,,,,,,
0878 33 81 37 по всяко време
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар