Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как се дава ток на друг автомобил?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Как се дава ток на друг автомобил?

    Луд късмет...
    "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

    Коментар


    • #47
      От: Как се дава ток на друг автомобил?

      Изглежда не всички се радват на такъв късмет ....
      Прикачени файлове
      О, ефимерност! О, най-безсилно и позорно време в живота на моя народ — времето от разсъмване до отварянето на магазините за спиртни напитки! Колко излишни бели косми е вплело то във всички нас, в бездомните и страдащи шатени!

      Коментар


      • #48
        От: Как се дава ток на друг автомобил?

        Писах в една друга тема за подаване на ток от автомобил на автомобил, ама нещо няма кой да ми отговити та пиша и тук. Какво сечение на многожилен меден проводник е достътачно за да си направя кабели за подаване на ток ?

        Благодаря !

        Коментар


        • #49
          От: Как се дава ток на друг автомобил?

          За 6 литров мотор или за 1000сс.?

          Коментар


          • #50
            От: Как се дава ток на друг автомобил?

            АМи попринцип ще са за черокито 2.1 тди, но ще ги ползвам и за друго ако се наложи. Примерно нещо средно като стойност или да ми дадете формулка по която да си изчисля .

            Поздрав

            Коментар


            • #51
              От: Как се дава ток на друг автомобил?

              То няма определена стойност, колкото по-дебели, толкова по-добре. Но ако искаш да почнеш отнякъде - за 3 метра кабели, сечението трябва да е примерно 35кв.мм. Ако искаш кабелите да са по-дълги, пропорционално трябва да го увеличиш.

              Коментар


              • #52
                От: Как се дава ток на друг автомобил?

                Ами аз изнамерих един бая одавнашен 45кв.мм и смятам да го направя на 4 метра. Значи ще стане .

                * А още нещо - да ги запоя към щипките или да стягам здраво или и двете - кое е по-правилно, че тока си е бая.

                Поздрави !

                Коментар


                • #53
                  От: Как се дава ток на друг автомобил?

                  Първоначално публикуван от I.Stoyanov Преглед на мнение
                  Ами аз изнамерих един бая одавнашен 45кв.мм и смятам да го направя на 4 метра. Значи ще стане .

                  * А още нещо - да ги запоя към щипките или да стягам здраво или и двете - кое е по-правилно, че тока си е бая.

                  Поздрави !
                  Да не си объркал размера - 45 кв.мм няма / стандарта е 35, 50, 70, 95 и т.н./
                  За захващане към щипките - най-добре с кербовка и обувка и от там с болт.

                  Коментар


                  • #54
                    От: Как се дава ток на друг автомобил?

                    Първоначално публикуван от gogo16 Преглед на мнение
                    Да не си объркал размера - 45 кв.мм няма / стандарта е 35, 50, 70, 95 и т.н./
                    За захващане към щипките - най-добре с кербовка и обувка и от там с болт.
                    Tуко що направих справка на кабела който смятам да ползвам пише 50кв.мм, объркал съм се щото имам и някакво друго малко парче и на него пиш е 45кв.мм (може да е някакво менте).

                    Поздрави !

                    Коментар


                    • #55
                      От: Как се дава ток на друг автомобил?

                      Ако можеш добре да го запоиш (задачата не е никак проста) спойката е по-добра. В енергетиката се разчита на пресови сглобки, ама то не е защото са по-хубави, а главно защото са по-лесни.

                      Силно се надявам, кабелът ти да е с достатъчно ситни жила. Вариантите с 10-20 жила в проводника са много твърди и не стават. Правилните кабели се въдят по заваръчната и професионалната озвучителна техника.

                      Коментар


                      • #56
                        От: Как се дава ток на друг автомобил?

                        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                        Ако можеш добре да го запоиш (задачата не е никак проста) спойката е по-добра. В енергетиката се разчита на пресови сглобки, ама то не е защото са по-хубави, а главно защото са по-лесни.

                        Силно се надявам, кабелът ти да е с достатъчно ситни жила. Вариантите с 10-20 жила в проводника са много твърди и не стават. Правилните кабели се въдят по заваръчната и професионалната озвучителна техника.
                        Абе тея дето висят в гаража са май от някакъв стар електрожен или нещо от сорта, вече съм забравил. Взех ги от едни фторични суровини за безпари, но ще свършат работа.
                        Мисля да стисна кабела към щипката и след това с газовия поялник, киселина и припой да запоявам.

                        Поздрави !

                        Коментар


                        • #57
                          От: Как се дава ток на друг автомобил?

                          С киселина недей, многожичният кабел няма после измиване от нея. Максимумът с киселина - да калайдисаш обувката и да я измиеш след това. Колофонът е твоят човек.

                          Коментар


                          • #58
                            От: Как се дава ток на друг автомобил?

                            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                            Ако можеш добре да го запоиш (задачата не е никак проста) спойката е по-добра. В енергетиката се разчита на пресови сглобки, ама то не е защото са по-хубави, а главно защото са по-лесни.

                            Силно се надявам, кабелът ти да е с достатъчно ситни жила. Вариантите с 10-20 жила в проводника са много твърди и не стават. Правилните кабели се въдят по заваръчната и професионалната озвучителна техника.
                            Кабелите се наричат "шлангови" - ШКГДН / заваръчни/, ШКПТ, ШВПС и т.н. Това по БДС, за евронормите трябва да гледам каталог, но в офиса /ако някой го интересува/ - най-рано утре.

                            И тези кабели са в някаква степен област от енргетиката. Не знам дали са лесни кербовите съдинения /трябват специализирани инструменти - скъпички са/, но за разлика от спойките, качествените обувки кербовани с правилен камък - дават 100 % гаранция за токопрводимост, колкото е и на кабела - т.е. няма слабо място. При спойката дали е така и как го разбираш????

                            Коментар


                            • #59
                              От: Как се дава ток на друг автомобил?

                              Първоначално публикуван от gogo16 Преглед на мнение
                              И тези кабели са в някаква степен област от енргетиката. Не знам дали са лесни кербовите съдинения /трябват специализирани инструменти - скъпички са/, но за разлика от спойките, качествените обувки кербовани с правилен камък - дават 100 % гаранция за токопрводимост, колкото е и на кабела - т.е. няма слабо място. При спойката дали е така и как го разбираш????
                              Нямай грижа ти, и за спойките се разбира, просто да направиш (и докажеш) добра спойка е доста по-скъпо от добрата пресова сглобка.

                              Но тук задачата не е точно като в енергетиката.
                              Там трябва да свалиш преходното съпротивление под определена граница (доста либерална, свързана с топлинното натоварване) и да осигуриш равномерното токово натоварване по сечението, за да нямаш локални прегрявания.

                              При ниските напрежения, на преден план излиза свалянето на преходното съпротивление доста по-ниско, а топлинната тема е на втори план. Също така, специално при тези кабели за подаване на ток, съединението работи в доста по-тежки химически условия (влага със сигурност) и променливи механични натоварвания. На пресовите сглобки това не са силни страни.

                              Коментар


                              • #60
                                От: Как се дава ток на друг автомобил?

                                Меден накрайник, многожилен кабел, паста за запояване. Мажеш проводника с паста, вкарваш в накрайника, кербоваш/пресоваш, нагряваш накрайника с газова горелка. Те ти кербоване + спойка. Съмнявам се такова нещо някога да мръдне. Флюса в тия пасти е "no clean", и може да си седи там неограничено време.

                                И впрочем, за тия дебелини има инструменти за кербоване на поносима цена. Не ме питайте за конкретен пример - просто съм попадал на такива, без да са ми трябвали.
                                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X