Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дали е възможно? Volvo 240 => 4x4

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Дали е възможно? Volvo 240 => 4x4

    Здравейте всички.
    От известно време ме гложди една налудничава идея и реших да питам тук. Може би ще изнервя някои фенове на лада нива с въпроса си а може би някои от вас ще го сметнат за несериозен, за което се извинявам предварително.
    Та идеята ми е да използувам ходовата част на лада нива (заден и преден мост + среден диф. и кардани) и да "окача" купе с двигател и скорости от друга кола на нея. Не знам въобще дали е възможно това, та затова и питам. Има ли в България хора (сервизи) които да изпълняват подобни прищявки? Някой от вас правил ли е нещо такова ?
    Ако ме питате защо ми е такова животно (което може би ще е първият "отговор") едва ли ще мога да отговоря еднозначно и да убедя който и да е (а и не искам), че има резон в намеренията ми. Ами просто идейка или да го наречем бръмбари в главата. Марката на колата която съм намислил да катеря върху на нивата крачката също предпочитам да остане x засега (поне докато не възникне технически въпрос) за да избегна въпроси от сорта: защо точно renault по добре ford.
    Благодаря предварително на отзовалите се.

  • #2
    От: Дали е възможно?

    Първоначално публикуван от fosty Преглед на мнение
    .
    Та идеята ми е да използувам ходовата част на лада нива (заден и преден мост + среден диф. и кардани) и да "окача" купе с двигател и скорости от друга кола на нея..

    И на какво мислиш да го "окачиш" Тя Нивата шаси няма.

    Коментар


    • #3
      От: Дали е възможно?

      Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
      И на какво мислиш да го "окачиш" Тя Нивата шаси няма.
      Не знам и не мисля, по скоро ми се иска да може, затова и питам Пенчо.

      Коментар


      • #4
        От: Дали е възможно?

        Възможно е.

        Всъщност, точно така е създадена и самата Нива. Съчинили са тази нова трансмисия с измененото окачване и са я закачили отдолу на Жигули. А като видиш какви изменения са внесени в купето на Жигули, за да му закачат всичко това отдолу, ще си представиш и какви изменения трябва да внесеш в другата кола.

        И това, ако колата е оригинално с преден надлъжен двигател и задно задвижване. Ако колата е с предно задвижване и напречен двигател (каквито са повечето съвременни леки коли), измененията ще са доста повече.

        А ето най-бегло какво е направено с Жигули, за да стане Нива:
        1. Скъсена е колесната база и цялото купе (това е свързано с дължината на карданите, които не могат да са произволно дълги, в дългата Нива задният кардан е съчленен и той пък не може да е произволно къс)
        2. Изменено е положението на двигателя в коша (по-нагоре) и формата на картера, за да се събере предният диференциал под него.
        3. Изменена е формата на носещите елементи на купето, увеличена е височината и малко ширината на самото купе
        4. Разширен и вдигнат е тунелът на трансмисията така, че да събере раздатъчната кутия и вдигнатата заедно с двигателя скоростна кутия
        5. Стеснени и повдигнати са предните седалки, за да се съберат в намалялото място около разширения тунел
        6. Увеличени са арките в калниците, за да съберат значително по-големите колела на Нива и увеличените ходове на окачването. Мястото около калниците е намаляло и задната седалка се е стеснила, а в коша на двигателя са разместени някои работи.
        7. Задната седалка е повдигната до нивото на предните, а под нея е разположен резервоарът за гориво, за който вече няма място в задния калник
        8. Вече няма място и за резервната гума, затова тя е преместена отпред до двигателя.
        9. Увеличена е мощността на двигателя, за да има колата приемлива динамика с всичките допълнителни въртящи се железа
        10. Изменена е формата на предната част, за да събере значително по-големия радиатор. Заради него и резервната гума пък е преместен акумулаторът.

        Ако си готов да направиш всичко това - успех, ще ти помагаме. Ще се намери и кой да го направи за тебе, но имай предвид, че в завода са им трябвали няколко години, много хора, много опити, много мислене и резултатът пак има доста трески за дялане
        Последно редактирано от Ясен; 10-12-11, 23:28. Причина: допълнение

        Коментар


        • #5
          От: Дали е възможно?

          Mмм дааа. Доста сложничко наистина.

          "И това, ако колата е оригинално с преден надлъжен двигател и задно задвижване." - тук сме ОК
          Карданите - ... със сигурност дължината ще трябва да се промени, просто няма как да съвпадне случайно. Това ми се вижда възможно но може и да греша.
          "Изменено е положението на двигателя в коша (по-нагоре) и формата на картера" - Е тука стана страшно вече
          "Разширен и вдигнат е тунелът на трансмисията така, че да събере раздатъчната кутия и вдигнатата заедно с двигателя скоростна кутия" - тука също си е страшничко, не знам може би всичко да е по надолу или ще е доста грозно ..?..
          Останалите точки са ОК: увеличените арки - няма да се ползувт много големи гуми просто, резервоар, мощност и резервна гума - пей сърце.
          Не мога да си представя и звиването как ще се докара а и окачването??
          "Ако си готов да направиш всичко това - успех, ще ти помагаме" Мерси за насърчаването но аз съвсем не съм по тази част - не мога дори да заварявам за съжаление.
          "Ще се намери и кой да го направи за тебе" - може би просто трябва да говоря с такъв човек който е наясно и го може.

          Коментар


          • #6
            От: Дали е възможно?

            Всичко да е отдолу, а не скрито в купето - то може, това е един от вариантите за преправяне на такива коли. Но тогава трябва допълнителна рама, всичко слиза надолу (вкл. колелата от арките и двигателя) и получаваш купе на кокили. Става и все по-интересно защо точно нивовска трансмисия искаш да ползваш.

            Много по-малки от нивовските колела на тези главини не можеш да сложиш, а вече става все по-неразбираема и целта на упражнението. Защо не започнеш от нея? Какво искаш да постигнеш и не можеш ли да го постигнеш по по-кратък път, като започнеш от детайли, по-близки до целта?

            Коментар


            • #7
              От: Дали е възможно?

              Ами, нали казах за бръмбарите в главата по горе. Значи целта ми е, не да имам к'во да е 4 по 4 а дадена кола да стане 4 по 4 просто защото си я долюбвам в повечко. Защо от лада - от финансови съображения разбира се.
              Молбата ми е по скоро да дадете връзка с някой сервиз или човек (ако въобще има такива)които се занимават с подобни работи.

              Коментар


              • #8
                От: Дали е възможно?

                Ако темата е чисто теоретична - почти не мога да помогна. Слабо познавам това творение Нива. Ако обаче има някаква практическа насоченост цялото търсене и се иска високопроходим автомобил без регистрация с прилично оборудване на купето - мога. С едно излязло от употреба и вече доста ощавено Субару 1,6 4х4. Готвех се да го правя на триколка ама кой знае.
                0888932647

                Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

                Коментар


                • #9
                  От: Дали е възможно?

                  Първоначално публикуван от fosty Преглед на мнение
                  Ами, нали казах за бръмбарите в главата по горе. Значи целта ми е, не да имам к'во да е 4 по 4 а дадена кола да стане 4 по 4 просто защото си я долюбвам в повечко. Защо от лада - от финансови съображения разбира се.
                  Молбата ми е по скоро да дадете връзка с някой сервиз или човек (ако въобще има такива)които се занимават с подобни работи.
                  С малко повече четене по Форума ще намериш хората, които се занимават с такива неща. Финансовите съображения са лош съветник, щом са те отвели точно до трансмисията на Нива. Тя евтина не е, но смайващо скъпо ще е закачането и отдолу - вече обясних.

                  Щом си намислил конкретна кола за пренареждане, защо не се огледаш за машини, които поне малко приличат на нея и са 4х4, за да преправяш по-малко?
                  ...а аз даже още не съм те попитал колко е широка колата.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Дали е възможно?

                    Я кАжи цялата идея...... Като и от къде си? Много ме заинтригува..... Ясен каза много правилни неща..... Обаче има и други проекти, осъществени приз годините..... Голф Кънтри и Голф Синхро, като и други произведения на концерна Фалве/Ауди. Има и руски чудесии, като няккъв микробус с чаркове от Нива, купе от Ваз 2104 с колесна формула 4х4, Симбир, пълноприводна Газела и други......

                    Та нека топикстартер да пусне бръмбарите на воля, и да сподели с широката публика какво точно има пред вид..... Та публиката си е достатъчно извратена - все ще измисли начин за реализация на проекта.....
                    Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
                    Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

                    Коментар


                    • #11
                      От: Дали е възможно?

                      Нямам намерения да крия колата и да ви карам да гадаете, просто досега не и споменавах марката и модела за да избегна съвети като вземи си еди кво си по добро е от твойта и прочее. Та колата е волво 240 комби. Мерака ми е конкретно за тази кола и модел. Пазара е пребогат на 4 по 4 каквито ти душа сака. Други просто не ме интересуват.
                      Ясен, нямам претенции да е от нива може и от друго да е стига да става и да не е над 2000 лева. Относно труда финансови претенции не съм декларилал нямам и намерения просто ако ми се стори скъпо ще се откажа.
                      Благодаря за напътствието да търся из форума - това го правя от доста време затова и точно тук питам. Но все пак едно линкче доста би ми помогнало.

                      топикстартер - това е яко, сега ще се похваля на жената че съм топикстартер.
                      От Пловдив съм.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Дали е възможно?

                        Между другото пропуснах да пиша че разполагам с цяла мазда 626 4 по 4 даже мисля че има и бавни които се включват от долу някак си, но на маздата мотора е напречно поставен и не знам върши ли работа??

                        Коментар


                        • #13
                          От: Дали е възможно?

                          VOLVO значи..... 240 ...... Имахме едно такова в семейния гараж навремето........ Сигурен ли си че искаш да го направиш 4х4? То и само с хубави зимни гуми вървеше като танк......

                          Тук във Варна имаше един, или два може би, проекта, дето купе на Волга ГАЗ 24 са били качени върхо шаси-то на УАЗ-ка.......

                          Е, при всички случаи бюджета надхвърля сумата от 2 иляди лева.... Та не знам, дали има смисъл да говорим.
                          Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
                          Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

                          Коментар


                          • #14
                            От: Дали е възможно?

                            Добре, изяснихме някои основни положения. Ще прехвърля темата в по-подходящ раздел.

                            Значи имаме класическата компоновка надлъжен двигател отпред, надлъжна трансмисия и заден задвижващ мост - всичко това в лека кола. Място за диференциал под двигателя няма. Както и да го увъртаме, удачна е някаква по-компактна от Нивовската схема, примерно като Ауди 4х4, Панда 4х4, Фрийлендър (колкото и зле да му е точно трансмисията) или даже наличната Мазда. При количеството преправяне, това, че двигателят е напречен ще е бял кахър. Оригиналната трансмисия ще си ходи, двигателят - също. Също вероятно ще си ходи предното окачване.

                            Я сега уточни - за какво ти е 4х4 задвижване? Проходимост, пътно поведение, ускорение? От този въпрос зависи изборът на донор (с междуосев диференциал, с ръчно включван заден мост или задвижен с вискомуфа).

                            Коментар


                            • #15
                              От: Дали е възможно?

                              Я сега уточни - за какво ти е 4х4 задвижване? - за проходимост по сняг и заради инсектите в тиквата
                              Не за офроуд състезания.
                              Я сега уточни - за какво ти е 4х4 задвижване? -да ти кажа честно от сега ги виждам сума си манги за глупости ама нали и големите имат нужда от играчки а от друга страна има хора дето мизерстват, чак взе да ми става гузно.
                              Ауди 4 по 4 - не знам кое му е по компактно (не съм го гледал отдолу) но май мога да си подсигуря една дърта стотица с блокировка на среден и заден диферинциал без бавни за 1200-300 лева.
                              вискомуфа -това не ли малко несериозно за v70xc (волво) попрочетох тва'нва и не ми хареса особено.
                              Е, при всички случаи бюджета надхвърля сумата от 2 иляди лева - това е бюджета за ходова част + скорости и диференциали за труда бюджета е отделен.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X