Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Електрификация на джипче

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Електрификация на джипче

    Става въпрос за градски джип. Не за оффроуд с електрокар . Просто купето на джипа е много по удобно и просторно от това на УНО примерно.
    Последно редактирано от Glow; 25-10-11, 12:02.

    Коментар


    • #17
      От: Електрификация на джипче

      Първоначално публикуван от noel Преглед на мнение
      Става въпрос за градски джип.
      В такъв случай аз съм пас.
      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

      Коментар


      • #18
        От: Електрификация на джипче

        И аз си мисля, че ако ще се електрифицира то поне да се изкарат максимално предимства от смяната на концепцията.
        Скоростна кутия, раздатка, диференциал, блокажи, всичките им функции отпадат (или по точно се поемат) от наличието на двигател на всяко колело.
        Полуоските се заменят с кабели. Освобождава се доста голямо тегло за да компенсира донякъде най-голямия проблем - батерията.
        Отпадат и доста ограничения по окачването.
        Естествено нещата в подробности никак не са прости но като цяло посоката според мен е тази. А въпроса "заслужава ли си" поне засега си е валиден и е основна пречка за експеримент. Но това пък в никакъв случай не ни пречи да си поразмишляваме по въпроса. Аз поне често съм се замислял точно за тези неща, бз да си правя илюзиите че някога изобщо ще мога да правя каквито и да е било експерименти.
        В тази насока на мисли няма значение какъв джип ще се избере за експеримент. Възможно по-лек. Даже не е зъдължително да е джип. Както спомена Стефан и един стар трабат ще свърши работа, а още по добре една съвсем нова тръбна конструкция специално проектирана за случая.
        Последно редактирано от iiiopo; 25-10-11, 10:38.
        О899 2б2 1З2

        Коментар


        • #19
          От: Електрификация на джипче

          Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
          В такъв случай аз съм пас.
          И аз

          Първоначално публикуван от iiiopo Преглед на мнение
          И аз си мисля, че ако ще се електрифицира то поне да се изкарат максимално предимства от смяната на концепцията.
          Скоростна кутия, раздатка, диференциал, блокажи, всичките им функции отпадат (или по точно се поемат) от наличието на двигател на всяко колело.
          Полуоските се заменят с кабели. Освобождава се доста голямо тегло за да компенсира донякъде най-голямия проблем - батерията.
          Отпадат и доста ограничения по окачването.
          Естествено нещата в подробности никак не са прости но като цяло посоката според мен е тази. А въпроса "заслужава ли си" поне засега си е валиден и е основна пречка за експеримент. Но това пък в никакъв случай не ни пречи да си поразмишляваме по въпроса. Аз поне често съм се замислял точно за тези неща, бз да си правя илюзиите че някога изобщо ще мога да правя каквито и да е било експерименти.
          В тази насока на мисли няма значение какъв джип ще се избере за експеримент. Възможно по-лек. Даже не е зъдължително да е джип. Както спомена Стефан и един стар трабат ще свърши работа, а още по добре една съвсем нова тръбна конструкция специално проектирана за случая.
          Това за излишните джелеза и за повишената проходимост е ясно. Хайде от мен Трабанта
          Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
          Селска фурна аспух нема. Пак същият.
          В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

          Коментар


          • #20
            От: Електрификация на джипче















            Иначе инвестицията се изплаща във времето... 10000 км на година при разход 10 на 100 = 1000 л х 2.50 = 2500 на година за бензин...

            Коментар


            • #21
              От: Електрификация на джипче

              А, много хубави клипчета, особено първото. Няма двг. с вътрешно горене който да устиска на ускорението на ел.такъв. Ако пък е и правотоков с прекъсната възбуждаща и на скорост не може да му се опъне, развърта се до пръсване. За в гората би било перфектно отвсякъде, голям въртящ момент от самото тръгване, практическо задвижване на всяко колело независимост от сцеплението на другите, еко и тишинка. Еххх, мечти. Какво правим обаче като позабуксуваме и падне батерията В сегашният ми вариант като ми свърши газта имам едни 20 л. бензин и се измъквам аварийно от гората. Не е само до пробега. Щото в гората не е като на хасвалта по равното. За две дерета и малко блъскане в калта си си изял капацитета. Ако пък има и няколко баирчета- още по-бързо. Естествено има и решение на това-още батерии. Е да де, ама като съм изхвърлил всичкото излишно джелезо да е по-лек джипа а напълня отпред и отзад с акумолатори кво стАнА?
              Май че ще взема вярно да отида към БЕЛ-аза, двигател, генератор и 4 ел.мотора, по един за всяко търкале. / На бела-за са само 2 в задните/. Ама пък тук го няма екото и икономиите отиват по дяволите.
              Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
              Селска фурна аспух нема. Пак същият.
              В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

              Коментар


              • #22
                От: Електрификация на джипче

                Трабанта, особено ако е комби, всъщност е МНОГО голям, то затова си и мисля за него отдавна.
                Ако само изхвърли двигателя, изхвърля и СК, и може да отработва електромотора, управлението му, и батериите. Т.е. - да започне да решава наистина много и тежки задачи. Това е реално много.

                Коментар


                • #23
                  От: Електрификация на джипче

                  Цъ не е комби.
                  Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
                  Селска фурна аспух нема. Пак същият.
                  В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

                  Коментар


                  • #24
                    От: Електрификация на джипче

                    Заинтригуван от идеята за електрифициране на автомобил(джипка по-специално) ми се завъртя една идея в главата.
                    Най-вероятно няма да се захвана, но ме човърка.
                    Два по-малки електромотора, закачени към задните колела и с управляващ блок.
                    При нормално движение ел-моторите не бачкат.
                    Ако едното колело забоксува (разлика между оборотите над определен порядък), ел мотора към него да минава в режим генератор(и заради товара действа като спирачка прехвърляйки момент през дифа към другото колело) и да подава ток към другия ел-двигател който е на небуксуващото колело. По този начин да се прехвърля момент от боксуващото колело към небоксуващото по два пътя-електрически и механичен през дифа. Един вид нещо като електрически слип-диференциал.

                    Звучи скъпо и напразно губене на време, но си има и предимства. Можеш да го включиш в движение при буксуване, отделно ел-мотора закачен на края на полуоската разтоварва усилието през нея и дифа.


                    Хайде сега вие ми кажете какво пропускам
                    Последно редактирано от vento5; 26-10-11, 05:38. Причина: добавка-пояснение, че се отнася за джипка
                    Toyota Land Cruiser BJ70 1985
                    Lexus LS430

                    Коментар


                    • #25
                      От: Електрификация на джипче

                      Първоначално публикуван от vento5 Преглед на мнение
                      Заинтригуван от идеята за електрифициране на автомобил(джипка по-специално) ми се завъртя една идея в главата.
                      Най-вероятно няма да се захвана, но ме човърка.
                      Два по-малки електромотора, закачени към задните колела и с управляващ блок.
                      При нормално движение ел-моторите не бачкат.
                      Ако едното колело забоксува (разлика между оборотите над определен порядък), ел мотора към него да минава в режим генератор(и заради товара действа като спирачка прехвърляйки момент през дифа към другото колело) и да подава ток към другия ел-двигател който е на небуксуващото колело. По този начин да се прехвърля момент от боксуващото колело към небоксуващото по два пътя-електрически и механичен през дифа. Един вид нещо като електрически слип-диференциал.

                      Звучи скъпо и напразно губене на време, но си има и предимства. Можеш да го включиш в движение при буксуване, отделно ел-мотора закачен на края на полуоската разтоварва усилието през нея и дифа.


                      Хайде сега вие ми кажете какво пропускам
                      Тегаво упражнение, а и според мен безсмислено, като изключим момента с подаването на въртящ момент. Аргументирам се: Зацепването м/у полуос и двг. При цял мост как?-режем кожух, насаждаме двг., режем полуоската и заваряваме. Тотален брак от тук нататък. Отслабване на всички елементи по моста и живот на така направеното 0. Ако говорим за независимо окачване, там някаква зъбна предавка с верига евентуално, горе-долу пак същото. Може и да не съм те разбрал де.
                      Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
                      Селска фурна аспух нема. Пак същият.
                      В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

                      Коментар


                      • #26
                        От: Електрификация на джипче

                        Джип само на ток е неприложима идея. Поне за момента: При максимален пробег от 160км между зарежданията става само за градско... или да си ходиш до вилата...
                        А да караш джип като само за градско ми се вижда несериозно. За пред кафето има къде-къде по-лъскави возила. Ако е за простор има и не-джипови решения - много по-удобни за градски условия.
                        Силата на джипките ни е извън града, извън пътя. Карането им в града е компромис.
                        Затова смятам, че единствено има смисъл от хибридизация, а не от пълна електрификация. При каране извън пътя много често спускаме на моторна спирачка - ще е чудесно, ако тази енергия може да се върне обратно в батерии.
                        Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Електрификация на джипче

                          160 км не е толкова малко...
                          Освен това, при хибридите и по специално Prius, зареждането става при спускане. Като се има и в предвид, че джипа има доста голям таван на които може да се монтира не-малка слънчева батерия(и то без да стърчи) става идеалния електромобил.
                          Относно градското каране на джипа. Ами джипа ти дава един комфорт при каране и по асфалт и по павета и извън пътя, така че виждам кое му е безмисленото....

                          Коментар


                          • #28
                            От: Електрификация на джипче

                            Първоначално публикуван от noel Преглед на мнение
                            160 км не е толкова малко...
                            Освен това, при хибридите и по специално Prius, зареждането става при спускане. Като се има и в предвид, че джипа има доста голям таван на които може да се монтира не-малка слънчева батерия(и то без да стърчи) става идеалния електромобил.
                            Относно градското каране на джипа. Ами джипа ти дава един комфорт при каране и по асфалт и по павета и извън пътя, така че виждам кое му е безмисленото....
                            Някак си ми изникнаха от някъде два въпроса: Какъв джип караш и приоритетно къде, по какъв терен?
                            Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
                            Селска фурна аспух нема. Пак същият.
                            В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

                            Коментар


                            • #29
                              От: Електрификация на джипче

                              Първоначално публикуван от noel Преглед на мнение
                              Като се има и в предвид, че джипа има доста голям таван на които може да се монтира не-малка слънчева батерия(и то без да стърчи) става идеалния електромобил.
                              То пък колко много енергия ще събереш от този таван...
                              Представи си колко се нагрява тавана. После си представи колко яйца можеш да изпържиш с нея. То си е много относително, но си представи все пак. После умножи енергията по КПД на цялата система-добиване, съхраняване, превръщане от един вид в друг, после малко механични загуби, и ще получиш доста малка използваема част от всичката енергия която е огряла покрива. А и моята джипка е с малък покрив, има и такива, при тях още повече не излиза сметката.

                              За комфорта няма да коментирам...
                              Има ли желание-има и начин!

                              Коментар


                              • #30
                                От: Електрификация на джипче

                                Някъде бях почвал подобна тема. Според мен единственият разумен вариант е да се задвижват с ток само задните колела. По този начин колата докато е на батерии из града ще си се движи на ток. Има такъв вариант който от Пежо ще почнат да продават догодина и у нас, а мисля, че вече се продава на други пазари. Ама дали е икономически изгодно такова нещо - не съм сигурен.
                                Александър

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X