Някой карал ли е такава кола имал ли е и някакви впечетления от двигателя?Мисля,че като мощност един такъв на Уаз-а ще му е екстра.А също искам да питам 324ТДС и 524ТДС еднакви ли са двигателите
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Двигател БМВ 324 ТДС
Свий
X
-
От: Двигател БМВ 324 ТДС
Първоначално публикуван от radoslav94 Преглед на мнениеНякой карал ли е такава кола имал ли е и някакви впечетления от двигателя?Мисля,че като мощност един такъв на Уаз-а ще му е екстра.А също искам да питам 324ТДС и 524ТДС еднакви ли са двигателите
После, това е първия дизел на BMW. Излиза в началото на 80-те години на E 28. След това го слагат и на Е30 и на Е 34.
Има варианти с механична ГНП с жило за газ, и вариант с електронно управление на мотора, с дебитомер, датчици, ел. управляема ГНП(това в по-новите модели). Има го с турбо и без. http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M21. Двигателя е шестцилиндров, редови, с ангренажен ремък. 115к.с. с турбо и 85 без. Демпферен маховик. Няма Интерколер в турбо-версията. Проблем му е, че криви и пука цилиндрова глава(предимно тези с турбина). Иначе чисто субективно не е лош нито като тяга, нито като звук. На петицата и на тройката са им еднакви моторите, но пак имат разни версии според годините и модификациите.
Имах джипка с такъв мотор. Бертоне Фрийклаймбер(Дайхатсу Роки от Италия). Беше с механична ГНП. Всичко си и беше наред и нямаше проблеми по мотора. Припушваше леко. После понастроих ГНП-то да върви както си трябва(че беше ограничена с цел икономия) и започна да припушва малко повече. При заводската настройка на ГНП-то(до пломбите), джипката пълнеше оборотомера на последната предавка, съответно и скоростомера(ама беше страшно да се кара и го пробвах само веднъж
и не бих повторил). На втора предавка, на сух асфалт, при подаване на газ "докрай" започваше да боксува, като истинско BMW. Ама в крайна сметка не го карах чак на тези настройки, а на малко по-ограничени но пак вървеше сравнително добре. Перката е с виско(моето беше заварено). За УАЗ, не мисля, че това е мотора. Ако ще е дизел, по-добре не'къв друг. И наследника му M51 който вече го има с TDS(325/525/725), също има лоша слава откъм надеждност. Освен това ще е трудно да се вгради и картера ще е проблем и захващане за скоростите, а не си заслужава.
За дизел аз бих погледнал моторите на Мерцедес, защото са много надеждни и изискват минимални грижи. Добър двигател с повечко сила е и петцилиндров турбодизел от Ауди TDI(защо не и четирицилиндров), но вече става сложно с компютри, ангренажни ремъци и пр. усложнения. Въобще преправянето на УАЗ-а в дизелов си е малко спорно като разумно решение.Особено пък сега при тези цени на горивата. (То ако е за идеята и с V8 от ГАЗ 53 правят, ама...) Може би, ако е толкова зор за нафта, трябва да се види нЕкой мотор от бус или друг джип.(Или направо да се смени джипа, че по-евтино ще дойде).Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
-
От: Двигател БМВ 324 ТДС
Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение...
Добър двигател с повечко сила е и петцилиндров турбодизел от Ауди...
Проблема е, че е мислен за конструкцията на Ауди - помпата е монтирана от зад на двигателя и иска отстояние от стената на коша за обслужване. Това един път изисква монтаж на двигателя напред и втори път изисква много дълга опашка на скоростите и камбана.
Според мен 524ТД, 525ТД и 525ТДС са си много добри за ония години.
Коментар
-
От: Двигател БМВ 324 ТДС
За 2.4 тд и 2.5 тд нямам наблюдения обаче 2.5 тдс е много кофти двигател иска перфектна подръжка на охладителната система иначе много лесно грее и пука глави (много хора са горяли така)общо взето тдс е най скъп за подръжка и капризен от двигателите на бмв за онеа времена,също така обаче и е много вървежен за дизел 143 коня и стабилен въртящ момент.Аз бих препоръчал един шестак 300 дизел на мерцедес може и с турбо но този без турбо е 115 коня колкото на бмв-то по-голям въртящ в ниските и пословично здрав.
ПоздравиHyundai Galloper exceed 2.5 TDi К Б
Коментар
-
От: Двигател БМВ 324 ТДС
Колега,при БМВ първата цифра касае купето.Мотор 2,4 имат само вариант Д и ТД. ТДС са 2.5.Както каза по-горе колегата тези 6цилиндрови мотори са много"нежни" на охлаждане и пукат слабичките си главета,като презрели зелки(същото го има и при Мката-бензин).Та,ако се справиш с другите "подробности" и сложиш ТДС(но ще е 2.5-105КВ=143КС),направо ще имаш високо проходим самолет.Успех в начинанието!Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.
Коментар
-
От: Двигател БМВ 324 ТДС
Първоначално публикуван от jeko47 Преглед на мнение...
направо ще имаш високо проходим самолет...
Това е все едно да сравняваме голф 1,6Д и 1,6ТД.
Коментар
-
От: Двигател БМВ 324 ТДС
Един дизел от Ивеко дали няма да е по-подходящ като разпределение на въртящия момент по оборотите?И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
Коментар
-
От: Двигател БМВ 324 ТДС
Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнениеНе мислиш ли, че тук някъде се крие ключа от бараката и в крайна сметка все някаква цена трябва да се плати за тия "самолети"?
Това е все едно да сравняваме голф 1,6Д и 1,6ТД.
Докато на BMW-то, главата си е слабо място, ама ако не е тя, трябва да се сменява верига с обтегачи(не че нещо, ама не е баш като смяна на ремък, а пък веригите у Мерцедес, карат барем двойно и тройно). При 2,4 е ремък, и е малко по-лесно. После идва проблема с електронноуправляваната ГНП. Там нещо си се замърсява нек'ъв датчик за подаването на гориво... Същото като в TDI-то на VAG, само че у BMW успеваемостта да го поправят това нещо е много малка и си трЕбва ново, а то струва много(за сравнение, на моето дърто TDI, правих ремонта с почистването на ГНП, преди 3 седмици в Монтана и ми взеха по 100лв на помпа(имам една резервна) и ме увериха, че скоро няма да се наложи същата процедура). И като капак на BMW-то му заминава все по някой датчик–я умна дюза, я дебитомер–които струват майка си и баща си. В двигателя на джипката която имах(пак 2,4td BMW) повечето проблеми бяха избегнати, защото ангренажа е с ремък, а помпата е механична с жило за газ. Оставаше главата, а тя хем беше си читава, хем вътре на таблото бяха инсталирани допълнителни уреди за температура на маслото и водата, та да гледам да не го прегрявам.
За предложението по-горе, за Мерцедес 300D(OM 603), мисля, че мотора е малко по-дълъг от този на BMW-то. А петцилиндров 2,5 на MB с турбина, пак е известен със склонност да си пука и криви глава.
Виж, на Ивеко мотора е здраво жЕлезо, и има сила(май беше 2,8 ), ама пък си е тежък(не че обсъжданите са много леки)
На УАЗ и на ГАЗ69 съм виждал слаган 2,3д на Пежо–Инденор. Това е известния мотор XD2, който се слага и на Форд Сиера. Малко е слаб, но е много здрав.(целия чугунен и с долен вал). Отделно има модификации с турбина и в другия му вариант XD3, който го има на старите Форд Скорпио, разни бусчета Пежо-Ситроен, старите големи модели на Пежо и Ситроен(даже по едно време Ситроен държи рекорда за най-бърз дизелов автомобил с такъв двигател).
Има и още варианти за добри дизели от разни марки(защо не например един 200/300Tdi от Land Rover или 2,7 на Нисан?!) Ама темата е за BMW.Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
-
От: Двигател БМВ 324 ТДС
Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнениеЕ, Андро, не е баш същото. Като вървене пак разликата е голяма, ама 1,6TD не се троши кой знае колко повече от 1,6D...
А на 2,5 ТДС-а като прибавим понатрупаните годинки и нехайната подръжка, и ето ти ги "кекавите глави", които по принцип са си кекави на двигателите с индиректно впръскване.
ТДИ -то на ВАГ е друга бира, ама пак само по принцип, щото пък там го има 2,5V6TDI.
Коментар
-
От: Двигател БМВ 324 ТДС
На теория е така–по нискофорсираните по средноефективно налягане би трябвало да имат по-голям моторесурс при равни други услови. Ама на практика другите условия никога не са равни. Едно на ръка, че в двигателите с турбина често има конструктивни разлики с атмосферните им варианти. Второ, получават се някои несъответствия на моторесурса и изминатия пробег при различните мотори. Просто казано, по-мощният мотор обикновенно "изминава" по-големи разстояния с по-малко навъртени обороти. Т.е при нормално каране едното би трябвало да компенсира другото. Примерно с ТД караш с 90км/ч на 2000об/мин, а с атмосферен дизел си на 2500-3000об/мин. На определени места с турбо-мотора минаваш без да превключваш на ниска предавка, а с атмосферния превключваш....И така, въпреки че онзи с турбината уж се износва за по-малко навъртени обороти, на практика изкарва същите километри или повече със сравнимо износване. Ама всичко зависи от експлоатационните условия, моето беше само пример. Вече за субективния фактор съм съгласен...Като се кара кола, която върви повече, някои хора я натискат повече. Ама от "натискането" си зависи и животът на атмосферните мотори.
Може и да си прав и в BMW, като марка със спортен имидж, да се "изнасилва" този мотор повечко от това за което е замислен, ама все си мисля, че едва ли е само от това. А и е нормално да са го предвидили. Виж примерно моторчето 1,6ТД от Голф го слагат да влачи два тона и кусур бус и то с няма и 70к.с. Има го в същия бус и без турбо с няма и 50 коня. И такива бусчета може да се видят да се движат. Ами французите с техните пак с индиректно впръскване и механични помпи...?! 1,9 ТД го слагат на Boxer/Jumper и какво ли още не. В лимузините им има пак 2,1 до 2,5ТД и моторите са им последния проблем. Глави правят много рядко и обикновенно за това има обективни причини–след прегряване.
Предишният собственик на джипката която имах, също беше ремонтирал някои неща по дискутирания тук 2,4td. И за целта беше взел цял мотор на старо. Проблем–износен разпределителен вал. Явно и това не му е силна страна на този мотор.Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
-
От: Двигател БМВ 324 ТДС
Далеч съм от мисълта, че тоя мотор на БМВ е най доброто. Тук става въпрос за двигател с небходимата мощ, стар, масов/евтин и сравнително безпроблемен от към електроника. Чак последния 2,5тдс монтиран на Е39 е с дебитомер. На Е34 е с МАП. Вярно, тук таме някой изреве за проблем с помпата, но като цяло проблема е никакъв. Помпата е БОШ и ремонтите са рутинни.
Разбира се, че има по надеждни двигатели с индиректно впръскване, но от тоя трудно по добър като параметри. Карал съм Е39 с тоя мотор, даже най тежката машина, някакъв варел - комби, пали гумите и 200 ги има за нищо.
Е, като пукне главата след 10-15 години на изнасилване слагаме нова. Удоволствието се плаща и не е чак такава болка за умиране.Последно редактирано от Аndro 160; 22-10-11, 17:29.
Коментар
-
От: Двигател БМВ 324 ТДС
Верно е, много върви тоя мотор TDS.Има си и много фенове и майсторчета.
Преди време при един приятел също пробвах един TDS на тройка комби.Беше оставена за ремонт, нещо пушеше и проблеми с паленето(нали нещо и ел. помпа в резервоара май има). Та случайно намина там кварталния гъзар със същата тройка но купе и бензинов двулитров мотор.Не съм състезател, ама приех шегата да направим един старт на близката много подходяща отсечка.За около триста метра състезание, въобще не можа да мине пред мен и го изпреварих доста убедително. А мотора дори не работеше съвсем добре.
Обаче докато имах джипката се рових по BMW-форума, и щом и там си му признават кусурите, значи са си факт. За моя 2,4тд бяха по-малко, ама и по-малко върви. Не казвам че са хептен лоши, но за вграждане в УАЗ, не ми се виждат подходящи.
Аз моя не го карах много, но като го карах не го жалех. Никакви проблеми не съм имал. Виското му беше заварено(така и не го смених). Много рядко ми е загрявал над 90 градуса(имаше допълнителен уред с датчик). Голям плюс му беше, че загряваше до нормалната си работна температура(80 и малко градуса) много бързо. Термостата му си работеше без грешка. Масло не губеше въобще. И това което най-много ми липсва е звукът при работа – галеше ухото още на празен ход, а после се чуваше лекинко и свистенето на турбината. Ще излъжа, ако кажа, че не съжалявам въобще, че го продадох.
Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
-
От: Двигател БМВ 324 ТДС
За дизеловите мотори на Мерцедес знам,че много хора ги слагат.Но все пак тежък е 300D 6 цилиндъра а е само 115 коня.Като видях TDS-ката 143 коня това си е апетитен двигател за джипката.Друг вариант,който си мисля е нещо около 150 коня бензин с газов инжекцион.
Обаче аз съм имал предвид 325 ТДС по-новитеОбяснимо е даже и нелогичното. Дали ще го разбереш зависи само от багажа в китарата ти.
Коментар
-
От: Двигател БМВ 324 ТДС
Първоначално публикуван от radoslav94 Преглед на мнениеЗа дизеловите мотори на Мерцедес знам,че много хора ги слагат.Но все пак тежък е 300D 6 цилиндъра а е само 115 коня.Като видях TDS-ката 143 коня това си е апетитен двигател за джипката.Друг вариант,който си мисля е нещо около 150 коня бензин с газов инжекцион.И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар