Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Антифриза през лятото

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Антифриза през лятото

    Разреждате ли антифриза през лятото? И на колко градуса го правите?

  • #2
    От: Антифриза през лятото

    Първоначално публикуван от noel Преглед на мнение
    Разреждате ли антифриза през лятото? И на колко градуса го правите?
    Не. И не виждам смисъл.

    Коментар


    • #3
      От: Антифриза през лятото

      Защо трябва да го разреждаш е се пак ако си налял само концентрат ще трябва да го разредиш така или иначе някои лятото наливат вода в радиатора за да охлажда по добре но така само се набутваш да имаш ръжда в охладителната система при условие че си налял дестилирана ако не ще получиш и бонус котлен камък .
      ВНЕДОРОЖНИК УАЗ - БОГ РАЗБИТЫХ ДОРОГ

      Коментар


      • #4
        От: Антифриза през лятото

        Първоначално публикуван от koko_s Преглед на мнение
        Защо трябва да го разреждаш е се пак ако си налял само концентрат ще трябва да го разредиш така или иначе някои лятото наливат вода в радиатора за да охлажда по добре но така само се набутваш да имаш ръжда в охладителната система при условие че си налял дестилирана ако не ще получиш и бонус котлен камък .
        Да точно за това става въпрос, че лятото антифриза не охлажда като водата и не изстива толкова бързо като е загрял....

        Значи според вас взимам си туба антифриз за -20 -30 градуса изливам я в радиатора и не се занимавам повече...?!

        Коментар


        • #5
          От: Антифриза през лятото

          Лично аз не разреждам с вода през лятото,нямам проблем с охлаждането.Така си спестявам смяната на цялата охладителна течност преди зимата,ако ми падне нивото доливам антифриз.Поздрави.

          Коментар


          • #6
            От: Антифриза през лятото

            Антифризът наистина охлажда по-слабо от чистата вода, но ако точно това създава проблеми в охлаждането на автомобила, има нещо за оправяне по охладителната уредба. Антифризите се очаква да работят 3 или 5 години без да ги пипаш, а после да ги смениш изцяло.

            Коментар


            • #7
              От: Антифриза през лятото

              Всичките ни коли в семейството са си с качествен антифриз разреден до към -15C градуса. И всичките са ходили до пустините в Невада и са работили на място по светофарите във Вегас /температурата днес 44C, утре- пак толкова/ понякога по час и половина в задръстването. С включен климатик. И нито една не е имала проблем с охлаждането.

              Колата си е изчислена да работи в жегата, не и се притеснявай. Имаш ли проблеми с охлаждането, нормалната смес антифриз-вода не е причината. Не говорим за разни специални коли, състезателни, преправяни... Състезателните коли тук ги карат с вода, ама това е друга тема.
              https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

              Коментар


              • #8
                От: Антифриза през лятото

                Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
                Колата си е изчислена...
                След 10-ина години каране в България с горублянския кафяв антифриз, изчислението излиза малко криво.

                Иначе, с антифриз за -15 охлаждането е забележимо по-добро от тоя -40, но пък в България с -15 няма да стигнеш далече. Разумните хора го правят -40, та с ментеливостта и аварийните доливания да не стане грешка.

                Коментар


                • #9
                  От: Антифриза през лятото

                  Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                  След 10-ина години каране в България с горублянския кафяв антифриз, изчислението излиза малко криво.

                  Иначе, с антифриз за -15 охлаждането е забележимо по-добро от тоя -40, но пък в България с -15 няма да стигнеш далече. Разумните хора го правят -40, та с ментеливостта и аварийните доливания да не стане грешка.
                  Е, ние сме на -15 защото караме около палми. Вие там с тия зими ще ви трябва повечко антифриз. За ръждата в радиатора си прав- аз две коли съм купил на старо, и на двете нова водна помпа и термостат веднага. Че и нов радиатор на едната, защото ме съмняваше нещо стария. Е, аз като купя кола за 3 000 после давам още 2 000 за да я знам че е кола. Някои купуват кола за 5 000 и карат с ръждата. И после ... Ама и това е друга тема.
                  https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                  Коментар


                  • #10
                    От: Антифриза през лятото

                    При мен при последната манипулация от 20л. течност в системата, източихме и долях (само) 15л концентрат на -70.
                    Този дето го източихме да е бил на -20, та сега не зная на колко градуса ще да е но видимо колата си загрява повечко от преди това, но като се включи вентилатора всичко си идва в нормите.
                    За зимата ще е супер

                    Коментар


                    • #11
                      От: Антифриза през лятото

                      Освен всичко останало антифриза смазва фибъра на водната помпа . Всички автомобили поне от едни 40 години насам конструкторите са заложили те да работят целогодишно с антифриз . Един колега си купи кола внос от Италия явно е била в по южните части защото "антифриза" едвам отлепваше поплавъчето на уреда до - 2 - 3 градуса . Наляхме нормално разреден антифриз за - 20 за една седмица протекоха двата радиатора (охлаждащия и парното) и водната помпа .
                      Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                      Коментар


                      • #12
                        От: Антифриза през лятото

                        На хубавия антифриз,темп. на кипене е по-висока,а това за лятото пък е определящо.Има специални рейсингови антифризи,например повечето двигатели на Ферари са с работна температура 130-150*С.Мисълта ми е,че и за лятото трябва качествен антифриз.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Антифриза през лятото

                          Скоро купувах на баща ми стара Опел Астра. Половин час промивах с маркуч радиатора докато спре да пуска ръжда. Смених и термостата. Забелязах много силна корозия на цилиндровия блок. Наложи да сменя една от тапите му, която беше изгнила и течеше. За първи път видях по гумени водните съединения нещо като котлен камък. Остана си по тях, защото не измислих начин да го почистя. Налях разтвор за -40 и го чакам да почернее пак за да го сменя. Сега съм и в очакване да се появи проблем с водната помпа – оставих я защото изглежда скоро сменяна. Чакам и зимата да видя дали изобщо има парно… Трудно ми е да кажа какво е предизвикало това. Дали е имало период в който е карана само с вода, дали антифриза не е сменян никога и е загубил антикорозионните си свойства и е станал агресивен… Или е менте антифриз. Иначе кафявата течност с която беше заредена я мерих -25 градуса, т.е. не беше само вода.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Антифриза през лятото

                            Аха, пак горублянски кафяв антифриз.

                            За съжаление, антифризът след известно време не само, че изгубва способността си да забавя корозията, ами направо си става кисел и дейно се включва в нея. Толкова повече, ако е разреден и замърсен. Той затова се и сменя понякога, но немалко шофьори разчитат на поредния теч, за да го сменят. А този фокус работи само на руски автомобили - и даже не на всичките.

                            На мен, понеже ми свиди антифризът в ролята на миещ препарат, си играя да поставя филтърче някъде по охладителната уредба - примерно успоредно на изпарителя. По липса на по-добри идеи, използвам прозрачни филтърчета за бензин. Обикновено първото се запушва след 100км или по-малко - познава се по това, че филтърчето остава студено (а понякога - по това, че е пълно с тиня до степен да не се вижда хартията му, зависи от какво състояние се тръгва).

                            Коментар


                            • #15
                              От: Антифриза през лятото

                              Не е горублянски. Опелчето е прекарало целия си живот в България, просто е купуван оттук. Но собствениците си бяха технически не в час и затова. Вероятно ще му направя още една промивка и ще кара така.
                              Иначе филтър на охладителната течност съм виждал само на Скания. Не е лошо като идея, но мисля че ако антифриза се сменя на определени интервали, не би трябвало да има необходимост от филтриране.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X