Разреждате ли антифриза през лятото? И на колко градуса го правите?
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Антифриза през лятото
Свий
X
-
От: Антифриза през лятото
Първоначално публикуван от noel Преглед на мнениеРазреждате ли антифриза през лятото? И на колко градуса го правите?
-
От: Антифриза през лятото
Защо трябва да го разреждаш е се пак ако си налял само концентрат ще трябва да го разредиш така или иначе някои лятото наливат вода в радиатора за да охлажда по добре но така само се набутваш да имаш ръжда в охладителната система при условие че си налял дестилирана ако не ще получиш и бонус котлен камък .ВНЕДОРОЖНИК УАЗ - БОГ РАЗБИТЫХ ДОРОГ
Коментар
-
От: Антифриза през лятото
Първоначално публикуван от koko_s Преглед на мнениеЗащо трябва да го разреждаш е се пак ако си налял само концентрат ще трябва да го разредиш така или иначе някои лятото наливат вода в радиатора за да охлажда по добре но така само се набутваш да имаш ръжда в охладителната система при условие че си налял дестилирана ако не ще получиш и бонус котлен камък .
Значи според вас взимам си туба антифриз за -20 -30 градуса изливам я в радиатора и не се занимавам повече...?!
Коментар
-
От: Антифриза през лятото
Антифризът наистина охлажда по-слабо от чистата вода, но ако точно това създава проблеми в охлаждането на автомобила, има нещо за оправяне по охладителната уредба. Антифризите се очаква да работят 3 или 5 години без да ги пипаш, а после да ги смениш изцяло.
Коментар
-
От: Антифриза през лятото
Всичките ни коли в семейството са си с качествен антифриз разреден до към -15C градуса. И всичките са ходили до пустините в Невада и са работили на място по светофарите във Вегас /температурата днес 44C, утре- пак толкова/ понякога по час и половина в задръстването. С включен климатик. И нито една не е имала проблем с охлаждането.
Колата си е изчислена да работи в жегата, не и се притеснявай. Имаш ли проблеми с охлаждането, нормалната смес антифриз-вода не е причината. Не говорим за разни специални коли, състезателни, преправяни... Състезателните коли тук ги карат с вода, ама това е друга тема.
Коментар
-
От: Антифриза през лятото
Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнениеКолата си е изчислена...
Иначе, с антифриз за -15 охлаждането е забележимо по-добро от тоя -40, но пък в България с -15 няма да стигнеш далече. Разумните хора го правят -40, та с ментеливостта и аварийните доливания да не стане грешка.
Коментар
-
От: Антифриза през лятото
Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнениеСлед 10-ина години каране в България с горублянския кафяв антифриз, изчислението излиза малко криво.
Иначе, с антифриз за -15 охлаждането е забележимо по-добро от тоя -40, но пък в България с -15 няма да стигнеш далече. Разумните хора го правят -40, та с ментеливостта и аварийните доливания да не стане грешка.
Коментар
-
От: Антифриза през лятото
При мен при последната манипулация от 20л. течност в системата, източихме и долях (само) 15л концентрат на -70.
Този дето го източихме да е бил на -20, та сега не зная на колко градуса ще да ено видимо колата си загрява повечко от преди това, но като се включи вентилатора всичко си идва в нормите.
За зимата ще е супер
Коментар
-
От: Антифриза през лятото
Освен всичко останало антифриза смазва фибъра на водната помпа . Всички автомобили поне от едни 40 години насам конструкторите са заложили те да работят целогодишно с антифриз . Един колега си купи кола внос от Италия явно е била в по южните части защото "антифриза" едвам отлепваше поплавъчето на уреда до - 2 - 3 градуса . Наляхме нормално разреден антифриз за - 20 за една седмица протекоха двата радиатора (охлаждащия и парното) и водната помпа .Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .
Коментар
-
От: Антифриза през лятото
На хубавия антифриз,темп. на кипене е по-висока,а това за лятото пък е определящо.Има специални рейсингови антифризи,например повечето двигатели на Ферари са с работна температура 130-150*С.Мисълта ми е,че и за лятото трябва качествен антифриз.
Коментар
-
От: Антифриза през лятото
Скоро купувах на баща ми стара Опел Астра. Половин час промивах с маркуч радиатора докато спре да пуска ръжда. Смених и термостата. Забелязах много силна корозия на цилиндровия блок. Наложи да сменя една от тапите му, която беше изгнила и течеше. За първи път видях по гумени водните съединения нещо като котлен камък. Остана си по тях, защото не измислих начин да го почистя. Налях разтвор за -40 и го чакам да почернее пак за да го сменя. Сега съм и в очакване да се появи проблем с водната помпа – оставих я защото изглежда скоро сменяна. Чакам и зимата да видя дали изобщо има парно… Трудно ми е да кажа какво е предизвикало това. Дали е имало период в който е карана само с вода, дали антифриза не е сменян никога и е загубил антикорозионните си свойства и е станал агресивен… Или е менте антифриз. Иначе кафявата течност с която беше заредена я мерих -25 градуса, т.е. не беше само вода.
Коментар
-
От: Антифриза през лятото
Аха, пак горублянски кафяв антифриз.
За съжаление, антифризът след известно време не само, че изгубва способността си да забавя корозията, ами направо си става кисел и дейно се включва в нея. Толкова повече, ако е разреден и замърсен. Той затова се и сменя понякога, но немалко шофьори разчитат на поредния теч, за да го сменят. А този фокус работи само на руски автомобили - и даже не на всичките.
На мен, понеже ми свиди антифризът в ролята на миещ препарат, си играя да поставя филтърче някъде по охладителната уредба - примерно успоредно на изпарителя. По липса на по-добри идеи, използвам прозрачни филтърчета за бензин. Обикновено първото се запушва след 100км или по-малко - познава се по това, че филтърчето остава студено (а понякога - по това, че е пълно с тиня до степен да не се вижда хартията му, зависи от какво състояние се тръгва).
Коментар
-
От: Антифриза през лятото
Не е горублянски. Опелчето е прекарало целия си живот в България, просто е купуван оттук. Но собствениците си бяха технически не в час и затова. Вероятно ще му направя още една промивка и ще кара така.
Иначе филтър на охладителната течност съм виждал само на Скания. Не е лошо като идея, но мисля че ако антифриза се сменя на определени интервали, не би трябвало да има необходимост от филтриране.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар