Значи с програмата се работи в конзолен режим тоест със Command Prompt, който се стартира от Run от старт менюто на Уиндоуса като въведе "cmd" в полето. Оттам трябва да влезеш в папката която се намира exe файла на bmap2mp и изписваш името на програмата т.е. "bmap2mp" и по този начин се стартира програмата. За да пишеш най краткия път до папката в която се намира програмата е най добре да сложиш папката в главната директория на някой дял на харддиска тоест от вида "C:\bmap2mp". Ако при работа в конзолен режим не знаеш как се семня текущата директория то командата с която става това е "cd". Пишеш например ако си сложил папката в С:\ дяла командата ще е във вида "cd C:\bmap2mp". Освен това има една особеност че изображението което ще се конвертира трябва да бъде 24-bit bmp файл и във проекция Pulkovo 1942 (с такава са руските топо карти) или WGS 84, могат да се ползват и други проекции но там става вече малко по сложно и не съм го пробал този вариант. Ако изображението ти не е 24 битово то трябва да се конвертира в такова или със Oziexplorer чрез командата File->Save Map to Image File като при експорта се изписва името на файла от вида "име.bmp" или като отвориш картата с paint и да я съхраниш отново като "24-bit bitmap"
Обаче не забравяй да смениш името на файла на каратата с новото в полето на в което е описано изображението което е калибрирано в map файла защото bmap2mp чете този map файл и ако има някакво несъответствие дава грешка. Самата настройка на bmap2mp става чрез промяна на параметрите във файла BMaP2MP.cfg отваря се със всеки текстов редактор и в полето "FileMap=bmp.map" изписваш името на map файла който ще конвертираш, като този файл трябва да се намира в папката на bmap2mp. Иначе по подробно описание на отделните параметри ги има описани в readme_eng. След конвертирането се получават няколко файла и изходния mp файл който със cgpsmapper се конвертира в img файл, а файла out.txt се използва за генериране на typ файл (използва се за задаване на потребителски цветове в GPS приемника които да приличат на оригиналния файл) който се компилира пак с cgpsmapper като за целта може да се ползва програмата gentyp или Mapsettookit. Между другото новите версии на Gpsmapedit поддържат такива файлове като се водят като skin и по този начин можеш да видиш как ще изглежда картата в приемника още преди самото и компилиране от cgpsmapper. За целта обаче трябва де се ползва txt файла а не typ файла. В Gpsmapedit добавянето на скин става от командата View/ Manage Map skins и там добавяш файла "out.txt" а вече съответния скин се избира от менюто View/ Map Skins.
Обаче не забравяй да смениш името на файла на каратата с новото в полето на в което е описано изображението което е калибрирано в map файла защото bmap2mp чете този map файл и ако има някакво несъответствие дава грешка. Самата настройка на bmap2mp става чрез промяна на параметрите във файла BMaP2MP.cfg отваря се със всеки текстов редактор и в полето "FileMap=bmp.map" изписваш името на map файла който ще конвертираш, като този файл трябва да се намира в папката на bmap2mp. Иначе по подробно описание на отделните параметри ги има описани в readme_eng. След конвертирането се получават няколко файла и изходния mp файл който със cgpsmapper се конвертира в img файл, а файла out.txt се използва за генериране на typ файл (използва се за задаване на потребителски цветове в GPS приемника които да приличат на оригиналния файл) който се компилира пак с cgpsmapper като за целта може да се ползва програмата gentyp или Mapsettookit. Между другото новите версии на Gpsmapedit поддържат такива файлове като се водят като skin и по този начин можеш да видиш как ще изглежда картата в приемника още преди самото и компилиране от cgpsmapper. За целта обаче трябва де се ползва txt файла а не typ файла. В Gpsmapedit добавянето на скин става от командата View/ Manage Map skins и там добавяш файла "out.txt" а вече съответния скин се избира от менюто View/ Map Skins.
Коментар