Обява

Свий
Няма добавени обяви.

bmap2mp - въпроси и проблеми

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • bmap2mp - въпроси и проблеми

    Значи с програмата се работи в конзолен режим тоест със Command Prompt, който се стартира от Run от старт менюто на Уиндоуса като въведе "cmd" в полето. Оттам трябва да влезеш в папката която се намира exe файла на bmap2mp и изписваш името на програмата т.е. "bmap2mp" и по този начин се стартира програмата. За да пишеш най краткия път до папката в която се намира програмата е най добре да сложиш папката в главната директория на някой дял на харддиска тоест от вида "C:\bmap2mp". Ако при работа в конзолен режим не знаеш как се семня текущата директория то командата с която става това е "cd". Пишеш например ако си сложил папката в С:\ дяла командата ще е във вида "cd C:\bmap2mp". Освен това има една особеност че изображението което ще се конвертира трябва да бъде 24-bit bmp файл и във проекция Pulkovo 1942 (с такава са руските топо карти) или WGS 84, могат да се ползват и други проекции но там става вече малко по сложно и не съм го пробал този вариант. Ако изображението ти не е 24 битово то трябва да се конвертира в такова или със Oziexplorer чрез командата File->Save Map to Image File като при експорта се изписва името на файла от вида "име.bmp" или като отвориш картата с paint и да я съхраниш отново като "24-bit bitmap"
    Обаче не забравяй да смениш името на файла на каратата с новото в полето на в което е описано изображението което е калибрирано в map файла защото bmap2mp чете този map файл и ако има някакво несъответствие дава грешка. Самата настройка на bmap2mp става чрез промяна на параметрите във файла BMaP2MP.cfg отваря се със всеки текстов редактор и в полето "FileMap=bmp.map" изписваш името на map файла който ще конвертираш, като този файл трябва да се намира в папката на bmap2mp. Иначе по подробно описание на отделните параметри ги има описани в readme_eng. След конвертирането се получават няколко файла и изходния mp файл който със cgpsmapper се конвертира в img файл, а файла out.txt се използва за генериране на typ файл (използва се за задаване на потребителски цветове в GPS приемника които да приличат на оригиналния файл) който се компилира пак с cgpsmapper като за целта може да се ползва програмата gentyp или Mapsettookit. Между другото новите версии на Gpsmapedit поддържат такива файлове като се водят като skin и по този начин можеш да видиш как ще изглежда картата в приемника още преди самото и компилиране от cgpsmapper. За целта обаче трябва де се ползва txt файла а не typ файла. В Gpsmapedit добавянето на скин става от командата View/ Manage Map skins и там добавяш файла "out.txt" а вече съответния скин се избира от менюто View/ Map Skins.

  • #2
    До: Автоматично конвертиране на растерните руски военни карти във векторни

    Благодаря за старанието с което си обяснил, наистина и индианец ще схване. Още довечера (ако ми остане време де) ще пробвам , пък ще видим колко старателно ще поомаже картите

    Коментар


    • #3
      До: Автоматично конвертиране на растерните руски военни карти във векторни

      Здравейте,
      Icpart може ли малко пак да ми объреш внимание , понеже явно си правил вече карти с bmap2mp. Уж успях да направя карта, но на нищо не прилича и се чудя аз ли съм сгафил или просто това са му възможностите на bmap2mp.
      Прикачени файлове

      Коментар


      • #4
        До: Автоматично конвертиране на растерните руски военни карти във векторни

        Всъщност досега съм направил само една карта с която си правя разни експерименти с различни промени в параметрите на bmap2mp и като цяло впечатленията ми не са много добри за програмата. Тя има свойството да замазва картата и по този начин се губят детайли по картата. Още по голямо е замазването ако не си изключил MedianFilter в настройките. Също така предполагам че ако оригиналното изображение не е с много отчетливи граници на елементите то загубата на качество ще е по голяма. Но ако сравнявам резултатите с тези на Mapwel при нея резултата е максимално близък до оригинала. А можеш ли да ми кажеш номера на картния лист който си се опитал да конвертираш ако този скрриншот е руските топо карти че да се пробвам и аз дали няма да мога да постигна някакви по добър, за да пробвам и аз да видя какво ще постигна. Според мен другия начин за подобряването на резултатите от конвертирането е ако оригиналното изображение не е с много добро качество то тогава може би ще се наложи и то да се пообработи.

        Коментар


        • #5
          До: Автоматично конвертиране на растерните руски военни карти във векторни

          Да, от руските е - К-35-39-Б (Габрово). Мен лично друго ме притеснява, можеби ще може да се пооправи положението ако с GenTyp успея да схана как да дефинирам кои полигон какво е за да няма абсурди от рода на - Надпис на населено място според Мапедита е Military base (0x4, polygon) или Река се възприема като Airport (0x7, polygon) и Parking garage (0x6, polygon). Тя програмката си дава опция за промяна преди генерирането на Typ файла, ама как да разбера кое от какво в какво да променя . Ако се успеят да се нагласят има шанс за промяна на нюансите и "заостряне" на картата ама...

          Коментар


          • #6
            До: Автоматично конвертиране на растерните руски военни карти във векторни

            По принцип чрез typ файла се променя начина по който изглеждат стандартните типове полигони в Mapedit а bmap2mp което прави е да присвои на тези стандартни типове полигони даден цвят който да съотвества на цветовете от оригиналната карта. Тоест bmap2mp разпознава и отделя цветовете в оригиналната карта и ги конвертира в полигони които после чрез typ файла им се задава да могат да изглеждат максимално близко до оригиналния цвят на картата. Ако не ти харесва по принцип типа полигони използвани от bmap2mp то можеш да ги промениш единствено от mp файла защото не видях в настройките в cfg файла да можеш да зададеш какъв тип полигон да се използва при конвертирането в случая на автоматично откриване на цветовете на картата от bmap2mp.
            Това е възможно при ръчното задаване на цветовете
            Извадка от хелпа :
            "C000,000,000=0000000e
            C255,255,255=0000004d
            Cafafaf=00000000
            Cff0000=00200052
            C00ff00=00000014
            C0000ff=0000003b
            C00ffff=0000004c
            Examples of keys of manual colors definition (IndexColors=1).
            At SimplifyColors=1 or =2 manual colors should be defined in full format (with
            definition of output hardware polygon types LLLLPPPP):
            Crrggbb=LLLLPPPP
            Crrr,ggg,bbb=LLLLPPPP
            At SimplifyColors=0 manual colors can be defined either in full format or in
            short format:
            Crrggbb=
            Crrr,ggg,bbb=
            Here rrggbb or rrr,ggg,bbb is a color defined via hexadecimal values (from 00
            to ff) of red (rr), green (gg) and blue (bb) channels, or a color defined via
            decimal values (from 000 to 255) of red (rrr), green (ggg) and blue (bbb)
            channels. Hexadecimal format should use two-digit values and decimal format
            should use three-digit values splitted by commas. Use leading zeroes when
            necessary. LLLLPPPP value defines hardware polygon (and outline polyline) type,
            which will be used for this manual color during MP file generation. Detailed
            description of LLLLPPPP format is given above."

            Коментар


            • #7
              До: Автоматично конвертиране на растерните руски военни карти във векторни

              Първоначално публикуван от icpart Преглед на мнение
              По принцип чрез typ файла се променя начина по който изглеждат стандартните типове полигони в Mapedit а bmap2mp което прави е да присвои на тези стандартни типове полигони даден цвят който да съотвества на цветовете от оригиналната карта.
              Именно... Понеже примерно Mapwelа (поне при моите опити) не се опитва да "размишлява", а казва "това е зелено правим зелен полигон", ама той е "зелен полигон" не "Small urban area (<200K) (0x2, polygon)". Именно това дефиниране нанася много големи поръжения на картата (според мен) понеже има разлика между "0х2, polygon" при GPS и "0х2, polygon" при MapEdit (пак по мое си мнение - наблюдяния уж).
              Та, като цяло моето мнение е, че тея руски топо карти няма да ги бъде с bmap2m, някоя градска карта меже и да има има шанс, ама те

              Коментар


              • #8
                До: Автоматично конвертиране на растерните руски военни карти във векторни

                Пробвах да направя картата на Габрово която си опитал да конвертираш с едни други настройки на bmap2mp и картата се изглежда горе долу прилично като я разгледам в Gpsmapedt със заредено typ файл, е по зле е в сравнение с резултатите от другите програми. Обаче конвертирания ми mp файл стана много голям от 180 мб и не ми стигнаха ресурсите на компютъра да успея да го компилирам в img формат. Но сега ще си вземам скоро нов компютър и ще се опитам да я компилирам картатал. Иначе според мен не е проблема в използването на който и да е тип полигон тъй като за GPS не е от значение какъв тип полигон ще изобразява а по скоро проблема е в алгоритъма на разпознаване на цветовете от bmap2mp и последващото им векторизиране и освен това при автоматичния режим на настройки програмата ползва само за векторизиране полигони даже и за някой тънки линии което снижава качеството на векторизиране. Ако ползва и точки и линии може би ще се получат по добри резултати. Има такова възможност да се зададе и използване на линии но при ръчно задаване на цветовете но още не съм тествал тази възможност. Мисля че именно moagu използва така различни типове елементи при конвертиране.

                Коментар


                • #9
                  До: Автоматично конвертиране на растерните руски военни карти във векторни

                  Всем привет! Увидел, что вы тут мучаетесь с настройкой bmap2mp и решил сказать пару слов - надеюсь, что поймете, как и я немного понимаю вас. Исходные настройки bmap2mp ориентированы на минимальный размер mp/img за счет ухудшения качества. Если вам надо лучше качество, то попробуйте изменить настройки примерно так:
                  Filter=16 (вместо Filter=
                  IndexColors3Threshold=40 (вместо IndexColors3Threshold=60)
                  SmoothSinglePixels=0 (вместо SmoothSinglePixels=1)
                  FilterPolys=0 (вместо FilterPolys=2)
                  Level0+=1 (вместо Level0+=0)

                  Еще можно поменять:
                  FilterSinglePixels2=0 (вместо FilterSinglePixels2=1)

                  Для растров такого размера можно сильно увеличить DropSmallColors:
                  DropSmallColors=50000 или DropSmallColors=100000

                  Коментар


                  • #10
                    До: Автоматично конвертиране на растерните руски военни карти във векторни

                    МММ дам не е лесно да си тъп (ама на мен ми се отдава явно), явно е трудно за запомняне, че като напишеш нещо трябва да натиснеш и "Изпрати отговор" преди да затвориш прозореца, трябва някой да го напише с големи оранжеви букви точно до бутона Close Tab

                    Че сега установих, че без въпрос няма отговор...

                    Иначе въпросът ми беше за Gen TYP. Направих си настроиките посочени от "bmap2mp" на bmap2mp . Направих си и карта. А сега се чудя има ли полза от бърникането в GеnTYP при правенето на ТУР файла или не, защото оразът на картата значително се подобри, но пак ми се струва някък незадоволителен.

                    И накрая, искам все-пак да благодаря на "bmap2mp" за оказаното съдействие, ама като не знам и думичка руски

                    Коментар


                    • #11
                      До: bmap2mp - въпроси и проблеми

                      Здравейте колеги,

                      Мисля, че този въпрос ще отговори на някои последващи въпроси, така че надявам се по знаещите да могат да помогнат на учащите се . Значи опитвам се да векторизирам една топографска карта с bmap2mp -> К-3-12-(221)/JPG. Съответно за да стане възможно това, първоначално обръщам с Paint нейната JPG снимка в 24-битова bmp и отново чрез Ozi я привързвам за map файла. След това с bmap2mp създавам изходен mp файл, но при опит да го компилирам в img се изписва грешка "Error E071: Cannot parse coordinates"
                      ...
                      След леки разсъждения и проверка на калибрацията на картата в Ozi, стигнах до извода че проблема идва от коорд. с-ма., в която са калибрирани картите (или проекцията, не знаем как е правилно да се напише ). Прочината е че cgpsmapper не поддържа всички коорд. с-ми (проекции) . Както може да се види в Ozi системата, в която са калибрирани картите е (UTM) Universal Transverse Mercator, а не WGS 84 и фактически заради това cgpsmapper не може да компилира изходният mp файл! Изглежда решението е просто да се обърне координатната системата в Ozi от UTM във WGS 84 или някоя от поддържаните от cgpsmapper, аз обаче си нямам и на идея как може да стане това ...

                      Поздрави,
                      Последно редактирано от asterix85; 24-04-09, 16:01.

                      Коментар


                      • #12
                        До: bmap2mp - въпроси и проблеми

                        Първоначално публикуван от asterix85 Преглед на мнение
                        Както може да се види в Ozi системата, в която са калибрирани картите е (UTM) Universal Transverse Mercator, а не WGS 84 и фактически заради това cgpsmapper не може да компилира изходният mp файл!
                        Привет,
                        Значи малко ще те поразочаровам, явно не си съвсем на ясно с координатните системи (не че аз съм много по напред). Та значи WGS84 е координатна система (до тук е ясно), но UTM не е координатна система а разгравка на такава. Това е когато ти показва например "северна зона 34 Н=691077 У=4729674" (това са координатите на Александър Невски), тук координатите ги дава в метри и са привързани към съответната зона. Друг вариант например е "Ν42,69581 Ε23,33273 (пак на Александър Невски), тук координатите са представени като ъгли, географска ширина (в случая N - северна) и географска дължина (Е - източна). Тук и двата случая говорим за координати във WGS84, просто в различно представяне.
                        На мен лично не ми се вярва някоя програма да не работи в UTM - това са координатите използвани в геодезията например. Наистина обаче е възможна грешка ако прехвърляш от една програма в друга без да провериш в настроиките коя работи в момента в метри коя в градуси и да ги оеднаквиш. По умните програмки го правят сами, но ...

                        Първоначално публикуван от asterix85 Преглед на мнение
                        Изглежда решението е просто да се обърне координатната системата в Ozi от UTM във WGS 84 или някоя от поддържаните от cgpsmapper, аз обаче си нямам и на идея как може да стане това ...
                        ...Странно сега видях, че наистина ГПСМапЕдита няма UTM (Смахната работа), но не е никакъв проблем от опциите на Озито да се види където пише UTM да се сложи примерно Hddd,dddd; Hdd mmm,mmm или нещо от сорта.
                        Ако има въпроси довечера, като се прибера, ще погледна Озито, че в момента нямам инсталирано.

                        Коментар


                        • #13
                          До: bmap2mp - въпроси и проблеми

                          Абе и аз не съм много навътре с координатните системи и проекции но the_sandman мисля че си в грешка поне според Уикипедиа
                          The Universal Transverse Mercator (UTM) coordinate system is a grid-based method of specifying locations on the surface of the Earth. It is used to identify locations on the earth, but differs from the traditional method of latitude and longitude in several respects.
                          The Universal Transverse Mercator coordinate system was developed by the United States Army Corps of Engineers in the 1940s.[1] The system was based on an ellipsoidal model of the Earth. For areas within the conterminous United States, the Clarke 1866 ellipsoid was used. For the remaining areas of the Earth, including Hawaii, the International Ellipsoid was used. Currently, the WGS84 ellipsoid is used as the underlying model of the Earth in the UTM coordinate system.
                          и UTM си е баш координатна система и когато се използва заедно с нея май WGS84 се приема за датум но не съм сигурен поне така си го обясних по описанията в интернет, а иначе и WGS84 e сама по себе си също координатна система и при нея се ползват именно координатите като географска широчина и дължина а при UTM са в метри. Но много ми е странно защо наистина GPSMapedit не приема mp файл в тази система при положение че ако се опитате да отворите файла за Озито който се мъчи да конвертира Астерикс той без проблем се отваря от Мапедита, освен това програмата може да приема и shp файлове именно в тази координатна система и датум WGS84.
                          Сега не съм тествал именно тези мои размишления, но може би утре ще пробвам и аз някой и друг опит.

                          Коментар


                          • #14
                            До: bmap2mp - въпроси и проблеми

                            Добре някога може и да е било замислено като самостоятелна координатна система, но за момента не съм я виждал като такава.
                            Поне доколкото аз съм запознат UTM в момента е -
                            grid-based method of specifying locations on the surface of the Earth
                            т.е. както вече казах разделя земята на 60 зони по меридианите съответно в северното и южното полукалбо, като по този начин не се гласят глобалнии координати а локални за съответната зона в която се намира картня лист и естествено ссе знае как са навързани зобите една спрямо друга. Пи золзване на UTМ ролята на WGS84 (или някоя друга координатна система) е да даде общото положение - форма на земята, голям и малък диаметър на елипсоида и тнт. Другия вариант за да не се използва UTM е както вече казах географската дължина и ширина.
                            Както се вижда, като се се геореферира една карта в Ози координатите се показват и по 2та начина (в случая нямам представа аква е тая карта, демо към програмата. Не ми се занимава да включвам харддиска с картите )
                            С 2 думи аз винаги работя в UTM и до сега не съм имал "Error E071".

                            Лека нощ от мен утре може да пробвам за какво иде реч в тая грешка
                            Прикачени файлове

                            Коментар


                            • #15
                              До: bmap2mp - въпроси и проблеми

                              Здрасти the_sandman явно аз съм бил в грешка за което се извинявам просто и аз не съм много навътре с проекциите и координатните системи и все нещо ги бъркам двете. Иначе вече с твоето пояснение ми стана вече по ясно каква е разликата между UTM и WGS84.
                              Отонсно грешаката май открих къде се крие проблема и той се крие в bmap2mp а не в Мапедита. Намерих отговора в readme файла на bmap2mp:
                              Program itself can use source maps calibrated in WGS 84 or Pulkovo 1942 datums
                              in Latitude/Longitude, Transverse Mercator, UTM (zones 31V-32V, 31X-37X can be
                              processed incorrectly
                              ), Mercator projections. Also you can define datum
                              conversion parameters manually for any user datum.
                              Именно в зони от 31-37 в които попада и България пише че може да има проблеми с представянето на координатите в тях и както написа the_sandman може би по удачно наистина координатите в map файла на Озито да се зададат чрез географската дължина и ширина и тогава сигурно вече няма да има проблеми при конвертирането.
                              Ето тук има един прост конвертор на координатите между двете системи.
                              Редакция:
                              Намерих решение на проблема. За целта първо трябва да се ползва следната опция в bmap2mp
                              Also program can use OziAPI.dll in order to work with all other datums known
                              by OziExplorer program. It is necessary to run OziExplorer program before
                              using OziAPI.dll. OzipAPI.dll can be found here:
                              http://www.oziexplorer3.com/oziapi/oziapi_dll.zip
                              като за целта като си изтеглите файла от по горния линк се посставя в директорията на bmap2mp (предполагам че може и в директорията на Оziexplorer но не съм го тествал) след това се стартира задължително Оziexplorer и след това в cfg файла трябва да направим следните промени:
                              Switches on/off coords conversion through Ozi API
                              ; 0 - do not Ozi API conversion (use internal conversion)
                              ; 1 - use Ozi API for projection conversion
                              ; 2 - use Ozi API for datum conversion
                              ; 3 - use Ozi API for projection and datum conversions
                              ;
                              ConvertCoordsViaOziApi=3
                              като в по-горните опции в полето ConvertCoordsViaOziApi се избира някои от опциите 1,2 или 3 лично аз го тествах с 3 при което се конвертират проекцията и датума от Озиексплорера. След така направените промени bmap2mp си разбира без проблеми конвертираните географски кординати като географска дължина и ширина и генерирания mp файл се отваря без проблеми от GpsMapedit.
                              Последно редактирано от icpart; 25-04-09, 10:41.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X