Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Пешеходни пътеки в OFRM

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Пешеходни пътеки в OFRM

    А дали не е вече време да се правят две различи карти???
    Едната да си е ТОПО, а другата да си е нормална пътна карта.
    Поне в останалата част на света гледам, че така правят.
    Ако екипа е решил, че целевата група на картата, която правят е само туристите ползващи маршрути извън републиканската пътна мрежа, нормално е това развитие на картата.
    По мое мнение ползващите обаче картата за навигация по пътната мрежа също не са малко.
    Засега потребителите купили си вече GARMIN устройста и желаещи да ги ползват в България, нямат голям избор. Просто официалната пътна карта на България е много "посна". Според мен това е и причината потребителите, на които да не им са необходими офф роут маршрутите, все още да си купуват и да ползват подобни карти.
    Както се развиват нещата не е далече времето, когато Garmin ще купят истинска пътна карта от Телеатлас например. Тогава се съмнявам, че хората каращи само по пътната мрежа ще си дават парите за карта с всевъзможни партизански пътеки и пътчета, които ненужно усложняват картата.
    Силно се надявам екипа разработващ тази карта да помисли въру тези неща.
    Потребителите на пътни навигации са пъти повече от тези ползващи ги за туризъм извън асфалтираните пътища. Пазара се определя основно от тези потребители и западните фирми отдавна са го разбрали това.
    www.panoramio.com/user/752959

    Коментар


    • #32
      До: Пешеходни пътеки в OFRM

      Извинявам се за въпроса, но за пръв път излязох с Гармин на един колега. OFRM 4.90 топо картата няма нанесен връх Мургаш на нея, например, нито хижата. Версията с латиницата. И root-ването работи меко казано странно, като се видяхме на пътя с други колеги и те споменаха, че е така на техните Garmin-и. Настройките на самия GPS или просто картата е за други цели? Беше с пусната опция за най-бърз маршрут. Говоря за картата с изолиниите на 25 метра. Имаше и една червена точка из планините наоколо, наречена , цитирам "mnogo gadno" :-)
      В София как работи root-ването съм меко казано впечатлен, в добрия смисъл. Хардуерията е добра, дава добри координати на картата и резултатът е забележителен, далеч по-добър от конкурентни навигатори с които съм си играл.
      Последно редактирано от Rabin; 23-09-09, 17:54.

      Коментар


      • #33
        До: Пешеходни пътеки в OFRM

        Планинските върхове фигурират в картата, в това число и вр.Мургаш. Хижа Мургаш също я има на картата. Проверете дали ОФРМ Геотрейд е единствената включена карта и ако не е, изключете другите карти (за целта влезте в Инструменти > Настройки > Карта > Карта Инфо и махнете отметките на всички картови продукти освен ОФРМ Геотрейд).
        OFRM Team
        Отдел за Борба с Организираните Клиенти

        Коментар


        • #34
          До: Пешеходни пътеки в OFRM

          Първоначално публикуван от nenko70 Преглед на мнение
          А дали не е вече време да се правят две различи карти???
          Едната да си е ТОПО, а другата да си е нормална пътна карта.
          Поне в останалата част на света гледам, че така правят.
          Ако екипа е решил, че целевата група на картата, която правят е само туристите ползващи маршрути извън републиканската пътна мрежа, нормално е това развитие на картата.
          По мое мнение ползващите обаче картата за навигация по пътната мрежа също не са малко.
          Засега потребителите купили си вече GARMIN устройста и желаещи да ги ползват в България, нямат голям избор. Просто официалната пътна карта на България е много "посна". Според мен това е и причината потребителите, на които да не им са необходими офф роут маршрутите, все още да си купуват и да ползват подобни карти.
          Както се развиват нещата не е далече времето, когато Garmin ще купят истинска пътна карта от Телеатлас например. Тогава се съмнявам, че хората каращи само по пътната мрежа ще си дават парите за карта с всевъзможни партизански пътеки и пътчета, които ненужно усложняват картата.
          Силно се надявам екипа разработващ тази карта да помисли въру тези неща.
          Потребителите на пътни навигации са пъти повече от тези ползващи ги за туризъм извън асфалтираните пътища. Пазара се определя основно от тези потребители и западните фирми отдавна са го разбрали това.
          Това е дъвкано хиляди пъти в темата за обсъждане на картата. Нито е лесно за реализация,нито е удобно за работа. Да превключваш непрекъснато карти при всяко излизане от пътя е меко казано мазохизъм.
          Dacia Duster 1.5 dci 115Hp 4х4 - Екзотика на колела.

          Коментар


          • #35
            До: Пешеходни пътеки в OFRM

            Аз не говоря за превключване.
            Ако се продават две различни карти всеки ще си прецени коя му е необходима. Подобна е практиката за останалите държави в Европа.
            Има си пътни и топографски карти. И може да си избереш коя да ползваш.
            А пък и превключване м/у две карти не е чак такъв проблем, ако искаш да си имаш и двете. От това къде ще ходиш си избираш коя карта да ти е активна и това е. Едва ли някой тръгва на някъде и не знае къде отива, или по какви пътища ще се движи та да не може да си избере предварително картата. Приказки, че трябва да привключва "при всяко излизане от пътя" звучат несериозно, за всеки, които има някакъв опит с навигации.
            Така че аргумента, че е трудно за ползване не издържа много.
            Другия аргумент, че е сложно сигурно е основния.
            На него мога да кажа, че ако някой иска да печели от труда си нека не се оплаква, че му е трудно и сложно. Поне в нашата фирма с такива аргументи не връщаме клиенти.
            Не знам сега какви са продажбите, но съм сигурен, че появи ли се картата на Телеатлас и за GARMIN(въпреки, че не Гармин не можа да купи Телеатлас, а това направиха ТомТом), то продажбите ще намалеят значително.
            Аз лично в момента препоръчвам вашата карта само и единствено поради липса на друга, която става за употреба по пътната мрежа на България. И то, ако човека вече има или много държи на марката Гармин.
            Последно редактирано от nenko70; 24-09-09, 09:06.
            www.panoramio.com/user/752959

            Коментар


            • #36
              До: Пешеходни пътеки в OFRM

              Личи си,че не слизаш от колата колега. Аз съм турист и често минавам през терени на които или няма никакви пътища и пътеки,или са и от републиканската пътна мрежа,и офроуд такива.
              И какво да правя? Комбиниран маршрут между 2 карти? Като ти пречи офроуд частта просто не я ползвай!
              По отношение на Том Том - голяма мъка е в България.
              Dacia Duster 1.5 dci 115Hp 4х4 - Екзотика на колела.

              Коментар


              • #37
                До: Пешеходни пътеки в OFRM

                И аз не виждам с какво толкова офроуд маркировките по картата (уж) "пречат" на движещите се само по асфалта...

                Е, и аз си карам само по пътищата, но досега не ми се е случвало да се "заплесна" и да изляза по някоя от "шарените" пътеки без да искам...

                Ако не ти трябват офроуд маршрути - просто не ги ползваш, ако ти трябват - те са там...
                [B]Videos of [U]Vidin[/U], the [U]Vidin-Calafat bridge[/U] and the [U]region[/U] - here: [URL]http://www.youtube.com/user/gusterbo[/URL][/B]

                Коментар


                • #38
                  До: Пешеходни пътеки в OFRM

                  Спомнете си преди само няколко години каква рядкост беше да видиш някой с GPS. Първите, с които съм си играл прескачаха в отсрещното платно и както си караш изведнъж се изцепи "караш в грешна посока". Впечатлен съм от качеството на навигирането в София от последните Гармини. Ориентира се безгрешно дори в кое платно за пристрояване караш. Гласовите команди са близки по смисленост ако имаш жив навигатор до теб. Всичко това го получаваш на цена на маркова риза на Витошка. На мен не ми е проблем да превключвам карти, офроуд картата е много подробна извън пътя. ТомТом има да го почакаме докато изкара офроуд карта. С две думи освен критиките, които гледам нагоре, създателите на офроуд картата заслужават и няколко хубави думи.

                  Коментар


                  • #39
                    До: Пешеходни пътеки в OFRM

                    Ами ще ти кажа какво пречат.
                    Когато резолюцията на девайса е голяма колкото по подробна(включваща ненужна за движение по асфалтираните пътища информация) толкова по трудно устроиството опреснява картата. Да не говорим когато се кара с нормална за една кола скорост.
                    Експериментите са ми например с HTC Touch HD с Garmin mobile XT на резолюция 800х480. С настройки на Low за детайли трудно се ползва и версията за мапсорс на ОФРМ 4.90. С NT картите на гармин няма проблеми и на настроики MOST.
                    Това е едно.
                    Друго е, че когато човек се придвижва с нормална кола, не го вълнуват разни пътеки и черни пътища, и тази информация му идва в повече и ненужно му пречи на картата.

                    А за туристите мога да кажа, че няма нищо лошо да има и ТОПО карти.
                    Не отричам необхидомоста и от такива карти.
                    Просто казвам, че за масовия потребител, които кара само по асфалтирани пътища така компилираната карта става все по неудобна за ползване.
                    Вярно че картата в името си носи че е офф роут карта. И нека екип ад аси я развива като такава.
                    Въпроса е дали в бъдеще няма да решат да пуснат и продукт насочен към другите потребители, а именно към тези, които искат да ползват за предвижване само републиканската пътна мрежа.

                    А пък за цени да не коментираме. Цялата NT карта на европа струва 200лв, а ОФРМ 4.90 100лв. Но определянето на цената си е работа на екипа. И щом има кой да я купува на тази цена - няма проблем.
                    А по въпроса за благодарностите. Я да питам дали винаги когато си купите, например кока-кола благодарите на екипа измислил тази напитка????
                    Тази карта си е търговски продукт и се разпространява като такъв.
                    Последно редактирано от nenko70; 24-09-09, 11:08.
                    www.panoramio.com/user/752959

                    Коментар


                    • #40
                      До: Пешеходни пътеки в OFRM

                      Не е въпроса за благодарност, просто споделям че нещо ме кефи. Според мен да си траеш ако си доволен и да се скъсваш от критика че нещо може да се подобри - подходът не е много добър.

                      Коментар


                      • #41
                        До: Пешеходни пътеки в OFRM

                        Ами в търговските обекти има места за рекламация, а такива за благодарности не съм виждал.
                        А тази карта е търговски продукт.
                        Нормално е да казваме какво не ни харесва. А за това, което ни харесва сме си дали парите.
                        www.panoramio.com/user/752959

                        Коментар


                        • #42
                          До: Пешеходни пътеки в OFRM

                          Ама разбира се! То българите сме все така - критики, критики и ... все недоволни.
                          А в търговските обекти има книги за мнения и препоръки - това не значи задължително отрицателни мнения.

                          По отношение на цените: защо ли си мисля, че нашата карта трябва да струва доста по-скъпо от европейската? Ами ще си отговоря сам: разработката на картата не зависи от броя на продажбите. А когато пък продажбите са много, то и цената може да падне. Т.е. европейската карта, ако е продадена в 1 млн. екз., а нашата в 10 хил., то коя трябва да е по-скъпата? Европейската носи 200 млн. лева, а нашата 1 млн. Е? Има малка разлика, нали? (Цифрите са примерни.)
                          ДНЕВНИКЪТ НА СТАС
                          СВЕТЪТ НА МАИТЕ. ГВАТЕМАЛА, БЕЛИЗ И ХОНДУРАС

                          Коментар


                          • #43
                            До: Пешеходни пътеки в OFRM

                            Аз мисля,че в момента водиме спор,който излишно оспамва темата. Ако nenko70 си беше купил картата щеше да знае,че тя има и НЕ топографски варианти-OFRM Geotrade Lite 4.90 например. При това в два варианта-на кирилица и на латиница. Тук няма топографска информация,няма инфо за растителната покривка,няма изолинни. Картата е лека и работи бързо на устройство на Гармин.
                            А това,че телефоните(особено повечето с Уиндоус мобайл) са бавни и опресняването на екрана им е трагично(не случайно се поддържат само 65000 цвята) е проблем на производителите им,а не на Геотрейд.
                            Dacia Duster 1.5 dci 115Hp 4х4 - Екзотика на колела.

                            Коментар


                            • #44
                              До: Пешеходни пътеки в OFRM

                              Първоначално публикуван от neptun61 Преглед на мнение
                              Аз мисля,че в момента водиме спор,който излишно оспамва темата. Ако nenko70 си беше купил картата щеше да знае,че тя има и НЕ топографски варианти-OFRM Geotrade Lite 4.90 например. При това в два варианта-на кирилица и на латиница. Тук няма топографска информация,няма инфо за растителната покривка,няма изолинни. Картата е лека и работи бързо на устройство на Гармин.
                              А това,че телефоните(особено повечето с Уиндоус мобайл) са бавни и опресняването на екрана им е трагично(не случайно се поддържат само 65000 цвята) е проблем на производителите им,а не на Геотрейд.
                              Ами представете си че съм пробвал всичките ви карти(включая и "лайт" версията).
                              Устроиства работещи с Garmin Mobile XT и голяма резолюция(HTC Touch HD например) най-добре работят с картата OFRM 4.9,която явно се прави с стария компилатор. Не съм забелязал да има проблеми и с предлаганите от Гармин карти. Например със City Navigator Europe NT.
                              А тук въпроса беше за друго.
                              Просто на хора каращи с кола по асфалтираните пътища всякакви черни пътчета и пътечки, действат понякога доста объркващо.
                              За тези потребители е по важно картата да е с вярна информация, а не безмислено "подробна". Екипа правещ картата, нека да не забравят, че и да са си "измили ръцете" с лицензното споразумение, че не носят никаква вина за претърпяни вреди от ползващите картата, все пак грешките в картата им може да доведат и до тежки произшествия.
                              Много е по-важно информацията да е проверена, отколкото да участват в безумната надпревара за "подробност" на картата.

                              За пример веднага мога да дам град Карлово. Нека някой от екипа се опита да навигира с изготвената от тях карта д анавигира в този град!!!
                              И това е само едино от многото така наречени населени места с "търсене по име на улица". Аз на това му казвам "хубава работа, ама българска". Не случайно Гармин ще купят за Европейската картата, картата на България представена от Телеатлас или Навтек(явно хората си имат правила за създаване на пътни карти), а не направена от месни самодейни колективи. Това е неприятната истина.
                              А следствието от това ще е 100лв за карта на България от местен производител с тираж 100бр и 200 лв за цялата карта на Европа продадавана в милионен тираж.
                              Последно редактирано от nenko70; 26-09-09, 15:06.
                              www.panoramio.com/user/752959

                              Коментар


                              • #45
                                До: Пешеходни пътеки в OFRM

                                Ей, честно, разсмя ме! "Местни самодейни колективи...". Това верно е за бисери някакви!

                                А за Гармин ще е много жалко, ако вземат карта, посочена от теб. Пробвал съм ги и съм получавал уникални резултати при движение, дори и в самата София - движиш по Цариградско и ти показва, че си на ул. Райко Алексиев! Да не говорим, че на едната от двете "Чудните мостове" беше сгрешено с 5 км. Не ми говори за тях!
                                ДНЕВНИКЪТ НА СТАС
                                СВЕТЪТ НА МАИТЕ. ГВАТЕМАЛА, БЕЛИЗ И ХОНДУРАС

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X