Първо да е ясно, сравняват се гпс навигатори от различни генерации, различно предназначение и концепция. Спецификациите им може лесно да намерите в интернет, тук ще опиша плюсовете и минусите и използваемостта на всеки от тях от гледна точка на оффоуда. Очевидно и трите не стават за атв или крос, те не са предназначени за това. Почвам ги по хронологичен ред.
Най-старият е Garmin nuvi 1490TV.
Някога закупени за него с доживотно обновяване на OFRM Geotrade и сити карта.
Бавен за съвременните стандарти гпс, по-лошо локализиране спрямо по-новите модели в ревюто, понякога се "губи'' после го чакаш да преизчисли, ако това се случи в трафик и трябва да се престрояваш, кофти. След повече от десет години ''на служба'' батерията му все още държи над половин час. Предимството му спрямо останалите (цена не се коментира, отдавна не е актуален модел) е лесното свързване на камера за заден ход. Но камерата трябва да е жична. Включване на камерата при задействане на светлините за заден ход. Минуса е пак бавното превключване от камера на навигация, докато премине на камера и вече си паркирал. Камери за него се намират лесно на ниски цени. Като ТВ е неизползваем, поради различното кодиране на цифровата тв у нас.
Заключение: все още използваем гпс (при актуални карти). Добра опция за кола, която карате рядко, но искате все пак да има навигация в нея. Това че е бавен и не съвсем точен не е проблем, когато се ползва рядко и не искаш да инвестираш излишно много пари в нещо, което така или иначе ползваш малко.
Опитите да инсталирам руските карти на BGtopoVJ удариха на камък, при опит за зумване излизат квадратчета. Дали е проблем с резолюцията или гпс-а е твърде бавен за да ги обработи не съм сигурен, но е сигурно че не успях да ги подкарам да работят нормално.
Средния модел е Garmin Fleet 670.
Този модел доколкото знам никога не е бил официално внасян у нас и може да се каже че е рядкост.
Не е най-бързия навигатор в теста, но е достатъчно бърз за да е нормално използваем и да не дразни със забавяне.
Огромен плюс е магнитната му стойка и андройда.
Много лесно е при оффроуд да го отлепиш директно от стойката, без да щракаш закопчалки, без да разкачаш кабели и да зумнеш трака напред. Страхотно предимство. Удобен е и бутона за включване и изключване.
Минус: много труден за директна навигация. Тук имам предвид следното: клавиатурната подредба на кирилица е просто ужасна и не може да се смени със стандартна (примерно фонетична). Това прави търсенето на обекти трудна задача с много попържни. За капак и не всички подменюта за търсене излизат с възможност да търсиш на кирилица. Това го прави много трудно използваем като основен гпс. Не си струва закупуването на карти за него.
Силата на този гпс е в андроида. Това позволява да се инсталира oruxmaps и примерно bgmauntains карта, да си качиш тракове и да се наслаждаваш на удоволствието. За оффроуд е страхотно. За бек ъп карта може да се инсталира soviet military maps - стари карти с ниска резолюция. Не съм пробвал да кача по-детайлните на http://web.uni-plovdiv.bg/vedrin/ , но мисля и тях да опитам някой ден.
За шофиране на асфалта превключваш от орукса на waze. Waze изисква връзка с интернет за актуална трафик информация, но е много по-удобно от телефона.
Бих казал, че това е идеален ВТОРИ гпс. Много полезен на пътя и извън него!
Може да го захранваш през стойката, може и кабела да е директно към гпс-а. Единия е мини, другия е микро usb. Доста универсално!
Опита ми за свързване към него на китайска wifi камера за заден ход не беше успешен, но не мога да броя това като недостатък, защото въпросната камера не тръгна нито на телефона, нито на другия гармин.
Дразнещо е, при първоначално стартиране на гармина да иска потвърждение всеки път че при избрания профил за кола няма да се съобразява с ограниченията за камиони. Това не е особен проблем, когато гпс-а е само ''приспан'' и фоново остава зареден орукса. В този случай го няма досадното съобщение.
Най-новият и бърз модел в сравнението е Garmin Camper 780.
Това НЕ е андроид гпс, както се бях заблудил в началото, но има wifi/блутуут връзка с андроид телефон. Малко разочароващо, но за навигиране на пътя работи супер.
Закупен в пакет със сити карта за европа с безплатно доживотно обновяване. Самата карта не е лоша, някои адреси ги няма, но има пътища дори в ромски махали без асфалт.
За градско навигиране по-подробна карта просто няма нужда да се купува. Защо? Ами защото има Garmin Drive. Когато ти пратят локация на телефона или просто адрес, намираш го в гугъл и го пращаш през блутуут директно в гармина. Веднъж приел данните от Garmin Drive нататък гпс-а навигира безпроблемно. Много е удобно да си препратиш директно адреса в гпс-а, отколкото да търсиш адреса в него. Пак през същото приложение получава и трафик информация, но тя е доста по-зле от тази на waze.
Минуси също има доста. Първия е лошата стойка с щипки. В кой век е правен този уж скъп гпс, а няма магнитна стойка. Бутона за включване и изключване е наврян зад устройството което го прави трудно достъпен. Не можеш лесно да прибереш гпс-а без да сваляш стойката, не можеш и лесно да го изключиш.
Не съм пробвал да инсталирам BGtopoVJ, но мисля някой ден да пробвам. Прави впечатление по-лъскавата, но видимо по-крехка пластмаса на този модел спрямо предните.
Гармина не разпозна V car, W car, wifi камера, иска си оригинална гарминска камера за обратно виждане, но те са все още цифра пари. Някой ако знае китайско решение на проблема, моля да сподели.
Резулат: добър гпс за лек автомобил, но липсва читава възможност за навигиране по черно. Ако се налага гпс-а да се сваля често против кражби е много неудобно. За оффроуд не е достатъчен. Ако се теглят каравани, кемпери... могат да се задават размерите на превозните средства и уж да съобразява навигирането с тях. Все още не съм го ползвал с профил ''каравана'' и нямам впечатления как навигира в режим на теглене.
Много досадно е като си избрал профил лек автомобил, при всяко стартиране да изисква да потвърдиш, че с този профил няма да се съобразява с ограниченията на превозното средство.
Най-старият е Garmin nuvi 1490TV.
Някога закупени за него с доживотно обновяване на OFRM Geotrade и сити карта.
Бавен за съвременните стандарти гпс, по-лошо локализиране спрямо по-новите модели в ревюто, понякога се "губи'' после го чакаш да преизчисли, ако това се случи в трафик и трябва да се престрояваш, кофти. След повече от десет години ''на служба'' батерията му все още държи над половин час. Предимството му спрямо останалите (цена не се коментира, отдавна не е актуален модел) е лесното свързване на камера за заден ход. Но камерата трябва да е жична. Включване на камерата при задействане на светлините за заден ход. Минуса е пак бавното превключване от камера на навигация, докато премине на камера и вече си паркирал. Камери за него се намират лесно на ниски цени. Като ТВ е неизползваем, поради различното кодиране на цифровата тв у нас.
Заключение: все още използваем гпс (при актуални карти). Добра опция за кола, която карате рядко, но искате все пак да има навигация в нея. Това че е бавен и не съвсем точен не е проблем, когато се ползва рядко и не искаш да инвестираш излишно много пари в нещо, което така или иначе ползваш малко.
Опитите да инсталирам руските карти на BGtopoVJ удариха на камък, при опит за зумване излизат квадратчета. Дали е проблем с резолюцията или гпс-а е твърде бавен за да ги обработи не съм сигурен, но е сигурно че не успях да ги подкарам да работят нормално.
Средния модел е Garmin Fleet 670.
Този модел доколкото знам никога не е бил официално внасян у нас и може да се каже че е рядкост.
Не е най-бързия навигатор в теста, но е достатъчно бърз за да е нормално използваем и да не дразни със забавяне.
Огромен плюс е магнитната му стойка и андройда.
Много лесно е при оффроуд да го отлепиш директно от стойката, без да щракаш закопчалки, без да разкачаш кабели и да зумнеш трака напред. Страхотно предимство. Удобен е и бутона за включване и изключване.
Минус: много труден за директна навигация. Тук имам предвид следното: клавиатурната подредба на кирилица е просто ужасна и не може да се смени със стандартна (примерно фонетична). Това прави търсенето на обекти трудна задача с много попържни. За капак и не всички подменюта за търсене излизат с възможност да търсиш на кирилица. Това го прави много трудно използваем като основен гпс. Не си струва закупуването на карти за него.
Силата на този гпс е в андроида. Това позволява да се инсталира oruxmaps и примерно bgmauntains карта, да си качиш тракове и да се наслаждаваш на удоволствието. За оффроуд е страхотно. За бек ъп карта може да се инсталира soviet military maps - стари карти с ниска резолюция. Не съм пробвал да кача по-детайлните на http://web.uni-plovdiv.bg/vedrin/ , но мисля и тях да опитам някой ден.
За шофиране на асфалта превключваш от орукса на waze. Waze изисква връзка с интернет за актуална трафик информация, но е много по-удобно от телефона.
Бих казал, че това е идеален ВТОРИ гпс. Много полезен на пътя и извън него!
Може да го захранваш през стойката, може и кабела да е директно към гпс-а. Единия е мини, другия е микро usb. Доста универсално!
Опита ми за свързване към него на китайска wifi камера за заден ход не беше успешен, но не мога да броя това като недостатък, защото въпросната камера не тръгна нито на телефона, нито на другия гармин.
Дразнещо е, при първоначално стартиране на гармина да иска потвърждение всеки път че при избрания профил за кола няма да се съобразява с ограниченията за камиони. Това не е особен проблем, когато гпс-а е само ''приспан'' и фоново остава зареден орукса. В този случай го няма досадното съобщение.
Най-новият и бърз модел в сравнението е Garmin Camper 780.
Това НЕ е андроид гпс, както се бях заблудил в началото, но има wifi/блутуут връзка с андроид телефон. Малко разочароващо, но за навигиране на пътя работи супер.
Закупен в пакет със сити карта за европа с безплатно доживотно обновяване. Самата карта не е лоша, някои адреси ги няма, но има пътища дори в ромски махали без асфалт.
За градско навигиране по-подробна карта просто няма нужда да се купува. Защо? Ами защото има Garmin Drive. Когато ти пратят локация на телефона или просто адрес, намираш го в гугъл и го пращаш през блутуут директно в гармина. Веднъж приел данните от Garmin Drive нататък гпс-а навигира безпроблемно. Много е удобно да си препратиш директно адреса в гпс-а, отколкото да търсиш адреса в него. Пак през същото приложение получава и трафик информация, но тя е доста по-зле от тази на waze.
Минуси също има доста. Първия е лошата стойка с щипки. В кой век е правен този уж скъп гпс, а няма магнитна стойка. Бутона за включване и изключване е наврян зад устройството което го прави трудно достъпен. Не можеш лесно да прибереш гпс-а без да сваляш стойката, не можеш и лесно да го изключиш.
Не съм пробвал да инсталирам BGtopoVJ, но мисля някой ден да пробвам. Прави впечатление по-лъскавата, но видимо по-крехка пластмаса на този модел спрямо предните.
Гармина не разпозна V car, W car, wifi камера, иска си оригинална гарминска камера за обратно виждане, но те са все още цифра пари. Някой ако знае китайско решение на проблема, моля да сподели.
Резулат: добър гпс за лек автомобил, но липсва читава възможност за навигиране по черно. Ако се налага гпс-а да се сваля често против кражби е много неудобно. За оффроуд не е достатъчен. Ако се теглят каравани, кемпери... могат да се задават размерите на превозните средства и уж да съобразява навигирането с тях. Все още не съм го ползвал с профил ''каравана'' и нямам впечатления как навигира в режим на теглене.
Много досадно е като си избрал профил лек автомобил, при всяко стартиране да изисква да потвърдиш, че с този профил няма да се съобразява с ограниченията на превозното средство.
Коментар