Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Garmin nuvi 1490TV vs Fleet 670 vs Camper 780, ревю, сравнение и още нещо

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Garmin nuvi 1490TV vs Fleet 670 vs Camper 780, ревю, сравнение и още нещо

    Първо да е ясно, сравняват се гпс навигатори от различни генерации, различно предназначение и концепция. Спецификациите им може лесно да намерите в интернет, тук ще опиша плюсовете и минусите и използваемостта на всеки от тях от гледна точка на оффоуда. Очевидно и трите не стават за атв или крос, те не са предназначени за това. Почвам ги по хронологичен ред.

    Най-старият е Garmin nuvi 1490TV.
    Някога закупени за него с доживотно обновяване на OFRM Geotrade и сити карта.
    Бавен за съвременните стандарти гпс, по-лошо локализиране спрямо по-новите модели в ревюто, понякога се "губи'' после го чакаш да преизчисли, ако това се случи в трафик и трябва да се престрояваш, кофти. След повече от десет години ''на служба'' батерията му все още държи над половин час. Предимството му спрямо останалите (цена не се коментира, отдавна не е актуален модел) е лесното свързване на камера за заден ход. Но камерата трябва да е жична. Включване на камерата при задействане на светлините за заден ход. Минуса е пак бавното превключване от камера на навигация, докато премине на камера и вече си паркирал. Камери за него се намират лесно на ниски цени. Като ТВ е неизползваем, поради различното кодиране на цифровата тв у нас.
    Заключение: все още използваем гпс (при актуални карти). Добра опция за кола, която карате рядко, но искате все пак да има навигация в нея. Това че е бавен и не съвсем точен не е проблем, когато се ползва рядко и не искаш да инвестираш излишно много пари в нещо, което така или иначе ползваш малко.
    Опитите да инсталирам руските карти на BGtopoVJ удариха на камък, при опит за зумване излизат квадратчета. Дали е проблем с резолюцията или гпс-а е твърде бавен за да ги обработи не съм сигурен, но е сигурно че не успях да ги подкарам да работят нормално.

    Средния модел е Garmin Fleet 670.
    Този модел доколкото знам никога не е бил официално внасян у нас и може да се каже че е рядкост.
    Не е най-бързия навигатор в теста, но е достатъчно бърз за да е нормално използваем и да не дразни със забавяне.
    Огромен плюс е магнитната му стойка и андройда.
    Много лесно е при оффроуд да го отлепиш директно от стойката, без да щракаш закопчалки, без да разкачаш кабели и да зумнеш трака напред. Страхотно предимство. Удобен е и бутона за включване и изключване.
    Минус: много труден за директна навигация. Тук имам предвид следното: клавиатурната подредба на кирилица е просто ужасна и не може да се смени със стандартна (примерно фонетична). Това прави търсенето на обекти трудна задача с много попържни. За капак и не всички подменюта за търсене излизат с възможност да търсиш на кирилица. Това го прави много трудно използваем като основен гпс. Не си струва закупуването на карти за него.
    Силата на този гпс е в андроида. Това позволява да се инсталира oruxmaps и примерно bgmauntains карта, да си качиш тракове и да се наслаждаваш на удоволствието. За оффроуд е страхотно. За бек ъп карта може да се инсталира soviet military maps - стари карти с ниска резолюция. Не съм пробвал да кача по-детайлните на http://web.uni-plovdiv.bg/vedrin/ , но мисля и тях да опитам някой ден.
    За шофиране на асфалта превключваш от орукса на waze. Waze изисква връзка с интернет за актуална трафик информация, но е много по-удобно от телефона.
    Бих казал, че това е идеален ВТОРИ гпс. Много полезен на пътя и извън него!
    Може да го захранваш през стойката, може и кабела да е директно към гпс-а. Единия е мини, другия е микро usb. Доста универсално!
    Опита ми за свързване към него на китайска wifi камера за заден ход не беше успешен, но не мога да броя това като недостатък, защото въпросната камера не тръгна нито на телефона, нито на другия гармин.
    Дразнещо е, при първоначално стартиране на гармина да иска потвърждение всеки път че при избрания профил за кола няма да се съобразява с ограниченията за камиони. Това не е особен проблем, когато гпс-а е само ''приспан'' и фоново остава зареден орукса. В този случай го няма досадното съобщение.

    Най-новият и бърз модел в сравнението е Garmin Camper 780.
    Това НЕ е андроид гпс, както се бях заблудил в началото, но има wifi/блутуут връзка с андроид телефон. Малко разочароващо, но за навигиране на пътя работи супер.
    Закупен в пакет със сити карта за европа с безплатно доживотно обновяване. Самата карта не е лоша, някои адреси ги няма, но има пътища дори в ромски махали без асфалт.
    За градско навигиране по-подробна карта просто няма нужда да се купува. Защо? Ами защото има Garmin Drive. Когато ти пратят локация на телефона или просто адрес, намираш го в гугъл и го пращаш през блутуут директно в гармина. Веднъж приел данните от Garmin Drive нататък гпс-а навигира безпроблемно. Много е удобно да си препратиш директно адреса в гпс-а, отколкото да търсиш адреса в него. Пак през същото приложение получава и трафик информация, но тя е доста по-зле от тази на waze.
    Минуси също има доста. Първия е лошата стойка с щипки. В кой век е правен този уж скъп гпс, а няма магнитна стойка. Бутона за включване и изключване е наврян зад устройството което го прави трудно достъпен. Не можеш лесно да прибереш гпс-а без да сваляш стойката, не можеш и лесно да го изключиш.
    Не съм пробвал да инсталирам BGtopoVJ, но мисля някой ден да пробвам. Прави впечатление по-лъскавата, но видимо по-крехка пластмаса на този модел спрямо предните.
    Гармина не разпозна V car, W car, wifi камера, иска си оригинална гарминска камера за обратно виждане, но те са все още цифра пари. Някой ако знае китайско решение на проблема, моля да сподели.
    Резулат: добър гпс за лек автомобил, но липсва читава възможност за навигиране по черно. Ако се налага гпс-а да се сваля често против кражби е много неудобно. За оффроуд не е достатъчен. Ако се теглят каравани, кемпери... могат да се задават размерите на превозните средства и уж да съобразява навигирането с тях. Все още не съм го ползвал с профил ''каравана'' и нямам впечатления как навигира в режим на теглене.
    Много досадно е като си избрал профил лек автомобил, при всяко стартиране да изисква да потвърдиш, че с този профил няма да се съобразява с ограниченията на превозното средство.

  • #2
    Понеже отскоро ме интересуват Delz сериите първоначално помислих, че Camper 780 е същият както Dezl 780.
    Обаче се оказва, че освен размерът на дисплея нямат много общи неща.
    Дори изглеждат различно.
    ОС явно също е различа, Dezl e с андроид.

    Принципно към магнитното закрепване съм леко скептичен.
    Дизела е с такова но понеже ше се ползва извън БГ и само по път вероятно е ОК.
    Кемпер/Каравана предполага ползване и по черно, където магнитно закрепване е съмнително удачен вариант.
    Уреда за кемпер далеч не случайно не е с магнит!

    Камери за заден ход и двата модела ползват само безжични, което също е доста логично решение предвид предназначението.
    На кемпер може да се тегли някакъв кабел за аналогова камера, на кола, жипка също и пак е неудобно.
    Обаче кабел на каравана или на ремарке няма как или дори да се направи ще бъде бясно ТНТМ.
    И не мисля, че камерите им са чак толкова скъпи предвид цената на уредите.
    Аз на колата съм с Drive 40 основно защото исках камера, естествено безжична а не защото старото Nuvi 765 имаше нужда от подмяна.

    Между другото Nuvi 76х моделите на Гармин са много яки устройства, невероятно технологично и добре направени за времето си.
    Drive 40 е като бебефон сравнен със Zumo 765 но и не са от еднакъв клас.
    И с много по-адекватно търсене според мен от сегашните.

    Допълнителният цък ако се ползва различен от основният профил явно е характерно свойство и за двете серии.
    Хубаво е да се има предвид, че това са уреди с голяма степен специализирано приложение.
    Употребата извън него е компромис а гармин не са добри в универсалните решения.

    Аз все още нямам пряко впечатление от дизела, тази седмица вероятно ще имам някакъв уред.
    Враг усраине

    Коментар


    • Esper
      Esper коментира
      Редактиране на коментар
      Моите предубеждения към магнитното закрепване не са подкрепени от практика.
      Възможно е да са безпочвени.

      Доскоро обаче ползвах радар детектор с такова закрепване.
      Не е падал сам и поставяне/свалянето му е супер неангажиращо.
      В начакото ми допадна.
      Обаче не така стои въпроса при натискането на бутон по време на експлоатация.
      Или дори включването на захранването докато стои на стойка - магнита не го издържаше.

      Ще видим при дизел-а как ще се представи!

    • LZ2BVB
      LZ2BVB коментира
      Редактиране на коментар
      Esper, Темата за радар детекторите също е интересна, но кой раздел е подходящ за нея? Не ми се е налагало да натискам бутони по време на движение. Идеи къде може да ги разнищим по-подробно?

    • Esper
      Esper коментира
      Редактиране на коментар
      Всяко устройство би трябвало да е напълно функционално на стойка но явно при някои производители не се получава така.
      Използвайки една и съща технология при това.
      Радвам се да науча, че Гармин са от първите

  • #3
    Не мога да променя заглавието на темата и по тази причина пускам отделен пост за Garmin Dezl LGV800.

    Около месец експерименти и тестване с новата играчка потвърдиха най-доброто представяне на ГПС за мен.
    Плюсове:
    Андроид платформа позволяваща инсталирането на допълнителен навигационен софтуер.
    Тествани приложения:
    Оruxmaps + bgmauntains map - работи.
    Waze - работи.
    Soviet Military Maps - работи
    Wildmaps - НЕ работи отново.
    Garmin Drive and Garmin Smart link - работят, прехвърля се лесно локацията от телефона на навигацията. Трябва да се отбележи, че става объркване с радиото в колата, по някаква причина ако блутута е вързан и към него, интернет данни не се прехвърлят към гармина. Вероятно става объркване с функцията свободни ръце налична и при радиото и при гармина, което пречи на обмена на данни. Това прави невъзможно изпращане на данни към гармина, както и много други функции. Решението е спиране и забраняване на свързването към радиото в колата с телефона.
    Бутона за включване и изключване е странично на уреда, което го прави сравнително удобен за работа.
    Нормална фонетична клавиатура, възможност за избор на тип.

    Минуси:
    USB порта изглежда не поддържа OTG. Не успях да закача външен гпс приемник или приемника не е подходящ.
    Само модела 800 и 1000 са с магнитна стойка, съответно с 8'' и 10'' дисплеи. 700 е с обикновена (7'' дисплей и значително по-евтин). 8'' диспей за употреба в кола си е доста, проблема в голяма степен се решава с вертикален монтаж, уреда поддържа завъртане на екрана, което в този случай е много удобно.
    Захранването от стойката е удобно, но адаптера към нея е с много неприятен куплунг, което възпрепятства използването на неоригинално зарядно/адаптер. Все пак остава опцията при необходимост да се захрани директно към порта на гармина, а не към стойката.
    Продължава да няма опция при избиране профил кола, да го помни и да не пита за потвърждение при всяко пускане на уреда.
    Менютата в настройките са променени спрямо стандартния андроид, което прави намирането на някои функции по-трудно.

    Все още не съм тествал неоригинална wifi камера за обратно виждане, както и включването на други аксесоари към usb порта.

    Резултат:
    Въпреки по-високата цена и размери, това е най-универсалния и удобен гпс от описаните. Нормално за европа идва с карта на цяла европа с доживотно обновяване, може да си спестите закупуването на специфична за България карта, особено като се вземе под внимание факта, че могат да се инсталират и други софтуери и карти за навигация (безплатни или хакнати). Поне следващите няколко години ще си върши доволно работата и няма да Ви липсват функции. Може да се разглежда почти като таблет, с големия си диспей и доста по-функционален андроид от предходните андроидски гармини. Тук дори интернет браузъра върши работа, за разлика от Гармин флеет 670.

    Коментар

    Активност за темата

    Свий

    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

    Зареждам...
    X