Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Други методи за определяне на координати освен чрез спътници

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Други методи за определяне на координати освен чрез спътници

    Първоначално публикуван от n_petrova Преглед на мнение
    Ами то не е същото да те предупреждава и да те пита дали си съгласен и да се съобрази с твоето желание.
    Просто не е същото. Съвсем друго е.
    Всъщност те пита. Можеш да не инсталираш или да не използваш програма, която не ти изнася какво пипа. Даже е много добре организирана сигурността на личните данни в Андроид, просто човек трябва да е поне базово грамотен.

    Както впрочем трябва да е базово грамотен и за да ползва печка на дърва.

    И моля за уважение към заглавието на темата.

    Коментар


    • #32
      От: Други методи за определяне на координати освен чрез спътници

      През 80те топ оборудването на някои автомобили е включвало навигация базирана на жирокомпас. В един брой на Auto Motor und Sport четох за модел на БМВ 5та серия още тогава оборудвано с навигация, но в текста пишеше само че не е базирана на GPS. Интересно ми е как са били интерпретирани данните от уредите.
      Предполагам че е била заимствана от корабите, които по това време, а и по-рано са разполагали с автоматичен уред - автопрокладчик (не открих думата на английски) показващ със светлинно петно местоположението на кораба на хартиена карта, базирано на данните от магнитен компас, жирокомпас, лаг и хронометър.
      По-добре в Хайлукса, отколкото в хайлайфа...

      Коментар


      • #33
        От: Други методи за определяне на координати освен чрез спътници

        Първоначално публикуван от VHS Преглед на мнение
        През 80те топ оборудването на някои автомобили е включвало навигация базирана на жирокомпас. В един брой на Auto Motor und Sport четох за модел на БМВ 5та серия още тогава оборудвано с навигация, но в текста пишеше само че не е базирана на GPS. Интересно ми е как са били интерпретирани данните от уредите.
        Предполагам че е била заимствана от корабите, които по това време, а и по-рано са разполагали с автоматичен уред - автопрокладчик (не открих думата на английски) показващ със светлинно петно местоположението на кораба на хартиена карта, базирано на данните от магнитен компас, жирокомпас, лаг и хронометър.
        Силно казано "топ-оборудване". По-скоро става дума за единични прототипи с интегрираща (но не инерционна) навигация. Не е взаимствана от флота - там няма уличните условности, за сметка на това има много по-добро сведение за скоростта с която се движиш и завоите които правиш (те са опорни точки за калибриране на скоростта и посоката към заложената карта). От днешна гледна точка задачата с тогавашните изчислителни мощности е била маргинално решима, но не са съществували потребителските интерфейси (нито необходимата за тях изчислителна мощност), които да я направят практична.

        Да напомня - растерни LCD тогава на практика не съществуваха, кинескопите тъкмо бяха тръгнали да стават цветни, идеята да показваш нещо на екрана с тъч или мишка тъкмо се зараждаше в забутани лаборатории в САЩ, актуалният компютър беше Правец-82 и оригиналите му (харчещи около 30 вата без екрана, изчислителна мощност колкото първите мобилни телефони, РАМ 48 килобайта, РОМ 8 килобайта, флаш тогава нямаше, хард-дискове също, а флопитата тъкмо бяха закръглили 140 килобайта и нямаха нагласяне да са съвместими едно с друго). Не че беше невъзможно да вкараш такова нещо в лека кола, просто нямаше реален смисъл.

        Коментар


        • #34
          От: Други методи за определяне на координати освен чрез спътници

          Навярно колегата има предвид по-новите модели - доколкото си спомням някъде 2000-2005г имаше информация, за навигация, която продължава да работи и в тунели, подлези и т.н. Доколкото си спомням комбинираше GPS с информация от инерциални датчици и ОБД (разстояние, завои и т.н.)...

          OFF:Ясене, явно си 'захапал' по новите '82, защото първите бяха или без флопи, или с някой дек Унитра (ама беше стерео - голяма работа), за да си записваш програмите на него
          P.S. абе OFF-topic смята ли се като част от OFF-Road форума
          Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
          Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

          Коментар


          • #35
            От: Други методи за определяне на координати освен чрез спътници

            Аййй, протестирам !!!

            Някъде през 84-та 85-та Епъл с гръм трясък и фанфари обновиха опцията си "5 Мегабайтов Хард Драйв" на десет мегабайтов за пак същата цена от няколко хиляди долара. Не е като да нямаше

            ПП: В Алжир в даскалото разполагахме с френски Логабакс който се отличаваше с невероятните 64кб Рам и 1 (словом - един) Кб ром, отново за скромната цена от около 60000 франка (тогава беше под 10 бона зелени, доларът беше скъп). Още тогава беше безнадеждно остарял морално, около четири пъти по-скъпо от истински ибм пц, но френските администрации (сред които и училищата) нямаха право да купуват други компютри освен френски, а френско ПЦ още нямаше. Те се появиха по-късно, малко след фалита на Логабакс
            Издъних се на Тюринг теста

            Коментар


            • #36
              От: Други методи за определяне на координати освен чрез спътници

              Познавам разни програмисти....така работещи точно в сферата на събиране на данни. Начи нещата са доста зловещи , а базите данни огромни и хитри. С други думи..всеки който ползва компютър (телефон или PC), има пълен профил...търговски, физически...психологичен и т.н.....направо Матрицата. А и се оказвало, че хората не са толкова уникални и непредвидими.

              Коментар


              • #37
                От: Други методи за определяне на координати освен чрез спътници

                Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
                Аййй, протестирам !!!

                Някъде през 84-та 85-та Епъл с гръм трясък и фанфари обновиха опцията си "5 Мегабайтов Хард Драйв" на десет мегабайтов за пак същата цена от няколко хиляди долара. Не е като да нямаше
                Goblin, няма какво да протестираш 85-86 по компютърните клубове започнаха да се появяват и 'двойните' такива дискове 10МБ (последния си го държах за сувенир, ама май го изхвърлих преди година, че заемаше много място )...
                Но в случая говорим за 82-83г Тогава 'щатно' бяха без никакъв FDD/HDD и зелени монитори. Поне при нас Унитрите се появиха края на 83г. 85гси спомям на национална лагер школа в Благоевград за първи път видях цветен монитор А и вече имаше едностранни, че и двустранни ФДД (е, дупчихме си дискетите и от другата страна и ставаха двустранни и на обикновено флопи
                Нито едно не ставаше за навигация
                Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                Коментар


                • #38
                  От: Други методи за определяне на координати освен чрез спътници

                  Американците твърдят, че са кацнали на Луната с кораб управляван от калкулатор Всичко става за навигация, стига да знаеш как да го използваш. Питайте викингите за кехлибара...

                  Автопрокладчика в корабите е бил по-скоро фина механика, изискваща честа калибровка, отколкото компютър. Навигацията си е сериозна наука и не случайно се изучава от пилоти и капитани. В сериозните области GPS-а е по-скоро аксесоар, а не основен прибор.

                  Като стана дума за самолети не мога да не спомена системата за далечна навигация на гражданската авиация - VOR. Гениално проста, използва се като основно средство за навигация във въздухоплаването. Състои се от система от предаватели, чиито координати са известни с висока точност. Всеки предавател излъчва два сигнала - ненасочен и въртящ се (в миналото са се използвали въртящи се антени, сега това се прави по електронен път с антенна решетка). Двата сигнала имат фазова разлика равна на азимута на "въртящият" се сигнал в момента. Така че когато щурмана засече сигнал от предавател Х с фазова разлика 180, значи се намира точно на юг от него. Необходими са два засечени предавателя за да се установи местоположението на самолета. Повече за VOR - тук

                  Навигация - от гръцкото навигатио (корабоводене)
                  По-добре в Хайлукса, отколкото в хайлайфа...

                  Коментар


                  • #39
                    От: Други методи за определяне на координати освен чрез спътници

                    Първоначално публикуван от VHS Преглед на мнение
                    ...Гениално проста, използва се като основно средство за навигация във въздухоплаването. Състои се от система от предаватели, чиито координати са известни с висока точност. Всеки предавател излъчва два сигнала - ненасочен и въртящ се (в миналото са се използвали въртящи се антени, сега това се прави по електронен път с антенна решетка). Двата сигнала имат фазова разлика равна на азимута на "въртящият" се сигнал в момента. Така че когато щурмана засече сигнал от предавател Х с фазова разлика 180, значи се намира точно на юг от него. Необходими са два засечени предавателя за да се установи местоположението на самолета. Повече за VOR - тук
                    Кажи-речи наземен GPS, без точните си атомни часовници, и с малко повече данни в сигнала, заради което трябват 2, а не 3 предавателя минимум.
                    Военните също ползват радионавигация от мнооого отдавна. Не глобална.

                    Те истински работещите неща обикновено са крайно прости като концепция. Момента им на появяване най-често зависи от технологичните ни възможности. Самите идеи се случва да почакат доста години преди да сме в състояние да ги реализираме, нищо че често априори че ще работят.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • #40
                      От: Други методи за определяне на координати освен чрез спътници

                      Преди VOR има и NDB - ненасочен радиофар, който позволява действие на по-голяма дистанция, но по-неточно от VOR...
                      Сред предимствата на VOR (освен повишена точност на азимута) е, че може да се водиш по даден 'радиал'...
                      Например - искаш да се доближиш до VOR, идвайки по курс 90 градуса. Настройваш 90гр и апаратурата ти показва включително колко встрани и в коя посока си от виртуалната линия 90 градуса..
                      Разбрах защо за самолетите все пак се ползват по-сигурните устройства, а не GPS при важни етапи на полета, откакто веднъж вързани на борд на кораб, който бе хвърлил котва пред Варна, гледах как GPS показваше уверено, че цепим залива в посока Галата със 10 възла, че излязохме и на брега
                      Малко след това от друг кораб се обаждат, че искат ремонт на GPS-а си
                      А причината бе, че американците имаха някакво учение из Черно море...
                      Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                      Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X