Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Корекции WAAS (EGNOS) - принципи и реално приложение в България за момента

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Корекции WAAS (EGNOS) - принципи и реално приложение в България за момента

    Постарах се да направя един обзор на системата за корекции WAAS (EGNOS) и възможностите й за прилагане в настоящия момент в България... (по материали от Интернет).
    Понеже не знам как да организирам по друг начин директната видимост на материала съм го прикачил като WAAS.doc файл...
    Надявам се да е полезно и интересно...

    Кихи
    Прикачени файлове
    Последно редактирано от kihi; 10-01-08, 19:51.
    Таралежчето е "птица" упорита, не го ли ритнеш - не излита !

    Кто-то из Великих и Мудрых сказал, что когда меняют пастуха, только стадо считает, что меняется хозяин.

  • #2
    До: Корекции WAAS (EGNOS) - принципи и реално приложение в България за момента

    Добре колега, за мен това бе полезна инфо. Интересно ми е и какви са перспективите в тази област за БГ.
    Поздрави
    Тодор Томов
    =============================
    Не е страшно да се родиш тъп,страшно е да си умреш тъп!!
    Toyota LJ70, 1KZ,+++, pics TУK

    Коментар


    • #3
      До: Корекции WAAS (EGNOS) - принципи и реално приложение в България за момента

      Първоначално публикуван от T.T Преглед на мнение
      Интересно ми е и какви са перспективите в тази област за БГ.
      Нямам коректна информация за това....
      В момента, в който имам някакви вести - ще ги споделя веднага.
      Таралежчето е "птица" упорита, не го ли ритнеш - не излита !

      Кто-то из Великих и Мудрых сказал, что когда меняют пастуха, только стадо считает, что меняется хозяин.

      Коментар


      • #4
        До: Корекции WAAS (EGNOS) - принципи и реално приложение в България за момента

        Извадка от написаното от Кихи: Основният проблем за България се явява не толкова видимоста на спътници за корекции от територията ни, колкото липса на базова станция и отсъствието на наземни станции за корекция на грешките на българска земя . Горното не е вярно-в София има такава станция, която в момента е в режим за анализ на системата и грешките. Станцията е от EGNOS, нарича се: "RIMS -Ranging and Integrity Monitoring Station". Състои се от три независими приемни системи наречени А, В и С канал. "А" и "В" изпращат диференциални корекции за точността, а "С" “Satellite Failure Detection (SFD)”-праща сигнал за неизправен сателит. На този линк има доста информация и списък на страните в които има корекционни RIMS http://www.egnos-pro.esa.int/Publica...S2000_rims.pdf Не искам да пиша повече за да не настъпя "Служебната тайна" и да ми дърпат ушите(не знам кое е free и кое не). Уважения към труда на колегата.
        Последно редактирано от Peter TurboD; 15-01-08, 18:20.

        Коментар


        • #5
          До: Корекции WAAS (EGNOS) - принципи и реално приложение в България за момента

          Първоначално публикуван от Peter TurboD Преглед на мнение
          Извадка от написаното от Кихи: Основният проблем за България се явява не толкова видимоста на спътници за корекции от територията ни, колкото липса на базова станция и отсъствието на наземни станции за корекция на грешките на българска земя . Горното не е вярно-в София има такава станция, която в момента е в режим за анализ на системата и грешките. Станцията е от EGNOS, нарича се: "RIMS -Ranging and Integrity Monitoring Station". Състои се от три независими приемни системи наречени А, В и С канал. "А" и "В" изпращат диференциални корекции за точността, а "С" “Satellite Failure Detection (SFD)”-праща сигнал за неизправен сателит. На този линк има доста информация и списък на страните в които има корекционни RIMS http://www.egnos-pro.esa.int/Publica...S2000_rims.pdf Не искам да пиша повече за да не настъпя "Служебната тайна" и да ми дърпат ушите(не знам кое е free и кое не). Уважения към труда на колегата.


          Ето, че има проясняване и за това - кога ще има в България подобна корекция...
          Явно, че все още е във фаза на "режим за анализ на системата..", защото аз всеки ден тествам EGNOS, но наистина с него грешката се увеличава...
          Ха дано скоро да заработи напълно!!!

          Въпроса сега е - как да разберем какво става и от къде да "настъпим" служебната тайна!!!
          Таралежчето е "птица" упорита, не го ли ритнеш - не излита !

          Кто-то из Великих и Мудрых сказал, что когда меняют пастуха, только стадо считает, что меняется хозяин.

          Коментар


          • #6
            До: Корекции WAAS (EGNOS) - принципи и реално приложение в България за момента

            Има и друг момент: Не приемай грешката, която ти показва уреда, за панацея. Там твърд алгоритъм за изчисление няма, и различните производители прилагат различни критерии за оценка, кито работят различно добре при различни условия. При мен е имало разместване от по 10-ина метра като се включат, но по никакъв начин не съм могъл да съдя кое е правилното. Изобщо за непрофесионалните инструменти, с които работим, няма да е нещо кой-знае какво. Няма и как за стане. Освен при някакви хептем криви атмосферни условия.

            Колкото до служебната тайна - всичко това, което каза колегата, с изключение на това в какъв режим се работи все още, го има из интернет. Просто е малко играчка и късмет да се докопа човек до него.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • #7
              До: Корекции WAAS (EGNOS) - принципи и реално приложение в България за момента

              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              Има и друг момент: Не приемай грешката, която ти показва уреда, за панацея. Там твърд алгоритъм за изчисление няма, и различните производители прилагат различни критерии за оценка, кито работят различно добре при различни условия. При мен е имало разместване от по 10-ина метра като се включат, но по никакъв начин не съм могъл да съдя кое е правилното. Изобщо за непрофесионалните инструменти, с които работим, няма да е нещо кой-знае какво. Няма и как за стане. Освен при някакви хептем криви атмосферни условия.

              Колкото до служебната тайна - всичко това, което каза колегата, с изключение на това в какъв режим се работи все още, го има из интернет. Просто е малко играчка и късмет да се докопа човек до него.
              Преди сумата ти години един от професорите ми беше казал следното:
              "Ако едно момче срещне едно момиче на улицата - това е случайност...
              Ако същото момче срещне същото момиче за втори път на улицата - това е съвпадение....
              Ако същото момче срещне същото момиче на улицата за трети път - ТУК МИРИШЕ НА ЗАКОН!!!"

              Та мисълта ми е - когато всеки път грешката се увеличава при включване на EGNOS и спада с по няколко метра след изключването му - все пак - "тук мирише на закон" - поне за моя уред.... Още повече, че и двата ми уреда реагират по еднотипен начин... И което е най-важното - наистина са коректни в позиционирането....

              Това не означава, че твърдя за абсолютна истина...
              Такава просто няма
              Но все пак - ще се налoжи все още да поизчакаме за пълноценното функциониране на наша територия на EGNOS!!!

              Дано това време да е кратко!!!
              А и дано да имаме скоро и инфо за задръстванията!!!
              Таралежчето е "птица" упорита, не го ли ритнеш - не излита !

              Кто-то из Великих и Мудрых сказал, что когда меняют пастуха, только стадо считает, что меняется хозяин.

              Коментар


              • #8
                До: Корекции WAAS (EGNOS) - принципи и реално приложение в България за момента

                Първоначално публикуван от kihi Преглед на мнение
                Преди сумата ти години един от професорите ми беше казал следното:
                "Ако едно момче срещне едно момиче на улицата - това е случайност...
                Ако същото момче срещне същото момиче за втори път на улицата - това е съвпадение....
                Ако същото момче срещне същото момиче на улицата за трети път - ТУК МИРИШЕ НА ЗАКОН!!!"

                Та мисълта ми е - когато всеки път грешката се увеличава при включване на EGNOS и спада с по няколко метра след изключването му - все пак - "тук мирише на закон" - поне за моя уред.... Още повече, че и двата ми уреда реагират по еднотипен начин... И което е най-важното - наистина са коректни в позиционирането....

                Това не означава, че твърдя за абсолютна истина...
                Такава просто няма
                Но все пак - ще се налoжи все още да поизчакаме за пълноценното функциониране на наша територия на EGNOS!!!

                Дано това време да е кратко!!!
                А и дано да имаме скоро и инфо за задръстванията!!!
                Е да. И аз не претендирам нищо. Разсъждавам и споделям наблюдения. При мен закономерно увеличение не съм забелязал. Понякога го има, понякога има намаление. Най-често няма промяна.
                Дай да го подкарат официално, пък ще се види. Поне напоследък по-често го пускат, ако не друго. Като си купих GPS-а мислех че му има нещо, Над 2 седмици, ако не и повече, нямаше никой.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • #9
                  До: Корекции WAAS (EGNOS) - принципи и реално приложение в България за момента

                  Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                  Поне напоследък по-често го пускат, ако не друго. Като си купих GPS-а мислех че му има нещо, Над 2 седмици, ако не и повече, нямаше никой.
                  ЪХЪ!!!
                  И аз така бях!!!
                  Таралежчето е "птица" упорита, не го ли ритнеш - не излита !

                  Кто-то из Великих и Мудрых сказал, что когда меняют пастуха, только стадо считает, что меняется хозяин.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Корекции WAAS (EGNOS) - принципи и реално приложение в България за момента

                    Първоначално публикуван от Peter TurboD Преглед на мнение
                    Извадка от написаното от Кихи: Основният проблем за България се явява не толкова видимоста на спътници за корекции от територията ни, колкото липса на базова станция и отсъствието на наземни станции за корекция на грешките на българска земя . Горното не е вярно-в София има такава станция, която в момента е в режим за анализ на системата и грешките. Станцията е от EGNOS, нарича се: "RIMS -Ranging and Integrity Monitoring Station". Състои се от три независими приемни системи наречени А, В и С канал. "А" и "В" изпращат диференциални корекции за точността, а "С" “Satellite Failure Detection (SFD)”-праща сигнал за неизправен сателит. На този линк има доста информация и списък на страните в които има корекционни RIMS http://www.egnos-pro.esa.int/Publica...S2000_rims.pdf Не искам да пиша повече за да не настъпя "Служебната тайна" и да ми дърпат ушите(не знам кое е free и кое не). Уважения към труда на колегата.
                    За нуждите на армията и може би на други служби в стараната има изградени няколко референтни станции, едната е до Асеновград.Село Стоево.
                    Eдинственото и достатъчно условие за да повярваш на нечии глупости е ти да си по-тъп от този който ги е казал.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Корекции WAAS (EGNOS) - принципи и реално приложение в България за момента

                      Първоначално публикуван от Keltis Преглед на мнение
                      За нуждите на армията и може би на други служби в стараната има изградени няколко референтни станции, едната е до Асеновград.Село Стоево.
                      Колега, доколкото съм запознат, за армията корекцията се изпраща директно на потребителя/приемника/, но на друга честота. И ние ползваме такава система за измерване DGPS-много е точна, но иска специален приемник. При EGNOS корекцията ти идва 'отгоре', на GPS честотата. В някои дни системата е оперативна, но за да сте сигурни дали работи, няма да стане само с включване и изключване на корекцията от GPS-а. За целта ви трябва "помощ от приятел" със същия GPS като вашия. Слагате ги един до друг на открито/без движение/, включени да записват трак, като единия е с включена корекция и ги оставяте няколко часа. След това си сваляте траковете и ги сравнявате. Това е варианта в "домашни" условия, иначе се ползват едни куфари...

                      Коментар


                      • #12
                        До: Корекции WAAS (EGNOS) - принципи и реално приложение в България за момента

                        Съгласен съм, за армията референтните станции работят на средни вълни.
                        Eдинственото и достатъчно условие за да повярваш на нечии глупости е ти да си по-тъп от този който ги е казал.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Корекции WAAS (EGNOS) - принципи и реално приложение в България за момента

                          Колеги а откъде на Igo и i-Navi може да се включва тази опция?
                          Специално Igo някъде четох че го поддържа, но никъде в настройките не го видях.
                          От всички програми, които ползвам, само на Ozi намерих DGPS.
                          Seat Leon FR 2017 1.8 TSI
                          Seat Leon 2007 1.9 TDI

                          Коментар


                          • #14
                            До: Корекции WAAS (EGNOS) - принципи и реално приложение в България за момента

                            Първоначално публикуван от nick_todorov Преглед на мнение
                            Колеги а откъде на Igo и i-Navi може да се включва тази опция?
                            Специално Igo някъде четох че го поддържа, но никъде в настройките не го видях.
                            От всички програми, които ползвам, само на Ozi намерих DGPS.
                            Търси "WAAS (EGNOS)" , а не DGPS. Не познавам конкретните приемници, но виж в setings/system - там е на някои. Прочети в описанието на Navi-може да няма тази екстра.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Корекции WAAS (EGNOS) - принципи и реално приложение в България за момента

                              Доколкото разбирам GPS поддържащ WAAS може да работи и с EGNOS? Мислех, че тези, които поддържат WAAS са полезни само на територията на САЩ, а то излиза, че като заработи напълно EGNOS ще има полза от тях и тук?

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X